Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Ja sam par meseci vozio agilu B sa 1.0 motorm (u sustini to je suzuki samo nosi opelov znak) super je za grad, lepo ide, laka za parkiranje, meni neuporedivo lepsa od pande a i mislim konfornija, ja sa 190cm visine sam komotno vozio agilu dok se u pandi ne osecam bas komotno. Jedina mana tog auta su menjaci, standardna boljka suzukija da stradaju lezajevi ali nije to neka cifra i posao za srediti. Kod mene su bili tek naceti pa se malo culi, lik kome sam je prodao isto imao jednu takvu agilu kaze da se kod njega isto tj i vise culo pa nije pravio pitanje oko toga.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, clockwork_orange said:

...Sada je na meni dilema koji auto kupiti i izbor je za sada pao na dva modela
Panda 3. generacije u varijanti 1.2 benzin ... ili VW up! sa 1.0  benzin motorom

 

Panda. 

 

Nađi automatik i uživaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki mali Renault sa 1.2 motorom,mali Opeli,eto taj Suzuki,Pežo/Sitroen pre THP motora(c2 ili c3) su ok

Ali najzahvalniji ti je Panda/Ypsilon/Punto ako ti trebaju radne mule

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, clockwork_orange said:

Iako bi neko rekao da mi treba pickup ili kombi za posao meni panda zavrsava posao savrseno upravo zbog gradske voznje i parkiranja

Neki ljudi jednostavno ne shvataju, dok i sami ne dodju u situaciju da svakodnevno treba da se "bore" za parking mesto i prostor.

Pa neretko i samo zbog klase uvis mozes da krenes da cupas kosu posle nekog vremena, jer moze da napravi ogromu razliku prilikom svakodnevnog koriscenja. Opet zavisno ko se u kojim delovima grada najcesce krece.

Tako da te apsolutno razumem jer mi je centrala firma maltene u centru grada, srecom pa smo tamo uglavnom sa sluzbenjacima pa me i ne tangira toliko :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno na savetima  otvorili ste mi nove prozore suzuki mi recimo nije pao na pamet osim jimmny-ija koji je preskup
Postoje neki brendovi koje ne bi ni mrtav vozio a kaomoli posedovao koliko god bili kvalitetni ili racionalni izbor jednostavno su mi odvratni. BMW Mercedes Opel Dacia Kia izbegavam u sirokom luku

 

Cuo sam da su Fiatovi automatici losi, ne znam da li je to istina  ili je samo lose odrzavanje
Ja sam na mojoj pandi menjao ceo menjac neki lezajevi su zaribali i nije moglo da se popravi

Share this post


Link to post
Share on other sites

koji fiatovi automatici, oni imaju manuelne robotizovane menjace nemaju klasican automatik sem ako nesto sasd novo nisu izbacili nisam pratio

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, OMP said:

meni neuporedivo lepsa od pande

Agila i lepša ne idu u istu rečenicu, a kad ispred još stoji i neuporedivo, meni je to nepojmljivo ... :respect:

 

 

9 hours ago, Ivan said:

uglavnom sa sluzbenjacima

 

Lomi me život kao komercijalista belu škodu. :lol:

 

edit: @OMP Je l' taj 1.0 u agili opelov ili suzukijev proizvod ?

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pricam za agilu B, meni ne moze da se poredi sa pandom ni spolja ni unutra ali dobro stvar ukusa...nema taj auto ni O od opela, ceo je suzuku samo sa opel znakom

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, OMP said:

koji fiatovi automatici, oni imaju manuelne robotizovane menjace nemaju klasican automatik sem ako nesto sasd novo nisu izbacili nisam pratio

Sto se mene tice dokle god nema papucu kvacila i sam menja brzine to je automatik e sad da li je klasican automatski ili robotizovani ili cvt dsg... meni svejedno

Osnovno pitanje je da li taj menjac valja ili ce da mi pravi probleme
A i potpuno mi je nelogicno da prodam pandu 2011 godiste i dodam 1000e da bi kupio pandu 2005 godiste sa automatskim menjacem pa jos ako taj menjac nije pouzdan onda j... poso

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/22/2023 at 8:28 PM, Reacher Gilt said:
B je skroz druga priča. Ja sam mislio na staru verziju, zato se nismo razumeli. 

Stara verzija nije isla kao Suzuki Splash vec Vagon R+
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, clockwork_orange said:

Sto se mene tice dokle god nema papucu kvacila i sam menja brzine to je automatik e sad da li je klasican automatski ili robotizovani ili cvt dsg... meni svejedno

Osnovno pitanje je da li taj menjac valja ili ce da mi pravi probleme
A i potpuno mi je nelogicno da prodam pandu 2011 godiste i dodam 1000e da bi kupio pandu 2005 godiste sa automatskim menjacem pa jos ako taj menjac nije pouzdan onda j... poso

Velika je razlika dal je robotizovan manuelni ili klasican automatik ali nebitno. Neki ih hvale neki kude, to mislim da najvise zavisi od samog vozila i stanja kao i za mnoge druge stvari. Sto bi neko reko, jeftin auto nizeg segmenta tesko da moze da ima dobar automatski menjac. Generalno problem kod njih ume da pravi ta robotika koja je u svari kombinacija struje i hidraulike gde hidro. pumpa moze da rikne ili oslabi, znam par ljudi koji su imali probleme sa tim pumpama neki su ih menjali neki resavali poravkom, obicno menjac krene da brlja, ispada iz brzine, sporije salta itd. to su neki rani simptomi slabljenja i crkavanja pumpe. E sad upitno je da li je dobar izbor kupiti star auto sa tim menjacem, sigurno nije isto kao i kad kupis neki mlad, a drugo sto generalno dosta skuplje kostaju takvi automobili sto po meni nije opravdano sem iz razloga jer ih mnogo manje ima na trzistu pa se koristi prilika da se proda po vecoj ceni jer nemas izbora.

Probao sam par alfi sa tim menjacima, meni se to nije svidelo, opel recimo ima istu pricu sa tim menjacima kod njih su katastrofa, citroen i pezo isto, fiatov je generalno najbolji u toj prici ali bih ja svakako izbegao te menjace sem ako bih bas morao da kupim takav auto.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vec 10 godina vozim DSG u vw passatu i nikada nisam imao ni najmanji problem samo redovno odrzavanje
Buduci da pandu vozim samo po gradu i da me boli leva noga od kreni stani voznje automatski menjac bi bio veliki plus ukoliko me ne dovede do bankrota
Nije automatski menjac obavezan ali je pozeljan imam utisak da je na mojoj pandi tvrdo kvacilo a menjao sam korpu lamelu drug lezaj (saks) novu sajlu kvacila i licno je napunio sa bakarnom mascu i cak ceo menjac kada sam promenio lezajeve poluge kvacila

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dsg nije za poredjenje sa dualogic menjacem ni po konstrukciji, generaciji, kvalitetu, itd.

 

ako si sve to izmenjao ne bi trebalo kvacilo da bude tvrdo, na xx kola sam stavljao nove setove kvacila i uvek je bilo tako mekano da mi prosto smeta kao da nema otpor, ja licno volim malo tvrdju pedalu pod nogom.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/20/2023 at 4:45 PM, knezevic76 said:

 

neces verovati, ali uzeo sam ga :D
cak sam i znao lika koji ga je prodavao a nisam imao pojma ni da ga ima
drugarima sam stalno pricao lancia, alfa itd itd.... i nisu mi ni ponudili ovo sto je nekih 5km od mene

uskoro saljem slike :animier:

 

On 5/20/2023 at 4:57 PM, Ivan said:

Lep je autic, videh ga ranije na oglasima.

Mada ne mora ni komplikacija sa MultiAir, koji je vise za entuzijaste. I neki Euro 5 T-Jet 120, uz C635 menjac zadovoljavajuce nosi tu karoseriju.

A opet motor "starog" kova, robustan, doduse sa manjim torque i malo veci potrosac...

Posto su T-Jet 150 izbacili zbog prevelike potrosnje i Euro normi, leteo je u paketu sa M32 menjacem tamo od 2010.

 

Ako je kolega @radakbre iskljucivi ljubitelj dizela, evo da pripomognemo i linkujemo i onu Delticu iz druge teme...

1.9 Twin Turbo i samo da peva :) :

 

 

druze, hvala ti na dosta komentara i pomoci!

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

E baš mi drago, čekam utiske iz prostog razloga što moj dobar drug traži nešto slično, ja mu preporučio da pogleda taj bordo, njemu daleko da se cima, trr, mrt, e sad čekam tvoje utiske pa da ga ubijem u pojam ,

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada sta mogu da ti kazem jeste sledece:
 

auto nije havarisan, nije previse sredjivan, farban itd... ima male spekice na prednjem braniku koje su prikrivene i tesko primetne, tako da je originalna farba svuda. Prava je kilometraza i svi servisi su odradjeni necete verovati od strane mog mehanicara :lol: Auto vuce kao budala, posto sam tek presao na benzinca posle dugo godina voznje dizela, plus je ovo turbo b, nekada me je i strah da ga ubacim u sport mod i raspizdim kako treba xd , ali Boze moj, tek je drugi dan kod mene tako da cu se navici.

 

Potrosnja u normalnoj voznji je po meni smesna, mada to ce se pokazati vremenom, kocnice su perfektne i nove, sport paket me je odusevio, kao sto ste svi vi i pricali da se uzme samo on, kao da si seo u potpuno drugi automobil u odnosu na obican bravo, enterijer je u besprekornom stanju sem one zakrpe na vozacevom sedistu sto se i vidi na slikama....

Sto se udobnosti tice, nije da sam nezadovoljan ali sam mozda trazio vise, ali ipak je na 17" ipak dva automobila u kojima  sam se vozio prethodnih meseci su stilo sa losim amortizerima i c5 sa hidraulikom, pa otud i prevelika ocekivanja hahaha

 

Sve u svemu, zadovoljan sam i hvala svima koji su pomogli u odabiru. Kada ga operem stizu slike :lol:

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, radakbre said:

druze, hvala ti na dosta komentara i pomoci!

Nema na cemu, naravno. Sta god da si izabrao od modela o kojima smo pricali, ne bi pogresio ako uzmes inicijalno dobar primerak.

E sad se polako prebaci na teme o MultiAir Turbo motoru, ispisao sam gomilu stvari za 5 godina posedovanja istog. Osnova jeste robusni T-Jet ali ima svoje specificnosti na koje treba obratiti paznju i prekontrolisati pri kupovini i obratiti paznju tokom odrzavanja (verzija MA jedinice, ciscenje MA filtera, kvalitetno ulje i redovna zamena, iskljucivo iridijumske svecice uostalom kao i na T-Jet)... Najbolja stvar je sto je redovno odrzavanje (veliki i mali servisi) u rangu cena najobicnijeg 1.4 FIRE atmosferca, citaj bagatela, registracija takodje povoljna... Ako si "zabo" koliko-toliko ocuvan primerak i ne budes imao bilo kakve igranke sa MA jedinicom, sigurno ces se slatko i jeftino navozati. Jedini bug koji verovatno mozes da ocekujes su klapne je*ene digitalne klime. Malo mi je falilo da i sa tim za 5 godina prodjem bez ikakvog problema, ali mi zimus otkaza jedna. Glupost koju su sa Stila preneli i na Deltu i na Bravo. 

4 minutes ago, radakbre said:

auto vuce kao budala, posto sam tek presao na benzinca posle dugo godina voznje dizela, plus je ovo turbo b, nekada me je i strah da ga ubacim u sport mod i raspizdim kako treba xd 

sport paket me je odusevio, kao sto ste svi vi i pricali da se uzme samo on, kao da si seo u potpuno drugi automobil u odnosu na obican bravo

Ja to ponavljam maltene punu deceniju kao papagaj :) , jos pre nego sam pazario Bravo tamo 2018... Iskljucivo Sport i iskljucivo restyle verzije - totalno drugi dozivljaj modela, recimo u odnosu na neki obican 1.9 cadjavac sa pocetka produkcije, kojih su oglasi puni. Auto me je kupio na prvu voznju, iako su me maltene svi odgovarali od MultiAir, sada ti je i jasno zasto. Jos lepsa voznja nego sa T-Jet, uzivancija po krivinama zbog nizeg vesanja i laganog motora u nosu. Kada budes detaljisao kasnije, proveri i da ti nije ona posebna serija 17'' Sport felni sa ET od 26mm koju sam i ja imao - tj. manji offset od standardnih Sport (koje identicno vizuelno izgledaju) i izbacenije su. Sto donosi jos malo lepsi izgled i stabilnost.

 

Zelim ti da te Bravac lepo sluzi i da se druzimo i uzivo na okupljanjima. Stvar je dobre volje, pa ako budes zeleo, slobodno otvori predstavljanje svog automobila u odgovarajucem podforumu (posto je ovo opsta tema za izbor): https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/12-predstavljanje-automobila-članova-foruma/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta znaci smesna potrosnja i kako si je procenio? Posto vozim isto tjet ali u grande puntu u gradu ispod 10l ne moze, na ovorenom je 5-6l, a bravo mora da trosi vise od gp-a , ako gledas po bordu on pokazuje manje. Ja se ne zalim na potorsnju samo konstatujem kolika je a ne moze se reci da je smesna po gradu pre svega.

Ja sam gp zavoleo bas zbog ovog motora i lezanja na putu a nisam imao takva ocekivanja kad sam ga kupovao jer ga pre toga nisam vozio u sport varijanti i sa ovim motorom, samo obicne koji su skroz druga prica kao i kod brava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multi u Delti, 10.6 po digitronu, meni deluje da je dosta i uvek se pitam jel mi ispravan auto s obzirom da u katalogu pise cini mi se 8.7

 

IMG_20230523_202845.thumb.jpg.eef31d0d4f55a26b964e261607908188.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je 1.4 MA na otvorenom pri 90 4.5-5, na AP od 6-7 120-140, to su okvirne cifre koje pokazuje.

A mereno čepom na 1300km, uglavnom po naselju, kratke relacije po par kilometara, i gradu je 8litara ( ali žustrije vožnje)..

Samo da naglasim da da nisam išao u jutarnje špiceve sa kolonama.

 

Jutris opet resetovao bord, da vidim nedelju dana bez divljanja na gasu šta će pokazati. Za 50 pređenih kilometara danas, magistrala i naselje na bordu je 5.8l. videćemo za par dana šta će reći.

 

Evo šta kaže fabrika, dakle nek je i litar više, ok

 

rtzu01.png

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

a bravo mora da trosi vise od gp-a

Ne mora ;) , ako se kao u ovom slucaju poredi T-Jet i MultiAir.

Komplikacija od MA jedinice upravo sluzi da promenljivim modovima rada usisnih ventila (a ima ih 5, od Idle do Full Performance) obezbedi nizu potrosnju, veci obrtni i bolje performanse. Konkretno je MA 140 u praksi trosio i do 1.5l kombinovane manje od svog prethodnika T-Jet 150 koga je direktno zamenio.

Sto se tice poredjenja Grande T-Jet 120 i Bravo MA 140, sama fabrika je deklarisala skoro ceo litar kombinovane manje za Bravo (6.6 vs 5.7l). U praksi bih rekao da je razlika manja i da su bar tu negde, a lako mozes da uporedis i na ko zna kolikom uzorku na SpritMonitoru. Puntic jeste laksi, ali Bravo ima i MA jedinicu i Garrett 1238 turbo, tj. primetno veci obrtni (i do 260 Nm, serijski T-Jet je na 200 Nm u Punticima), vecu snagu i lagano nosi tu karoseriju.

Licno uvek volim zakon velikih brojeva, u mojim uslovima voznje Bravo MA 140 je trosio okruglo 6.7l kombinovane do Corone (jedno 2 godine), a kada sam ga prodao to je bilo okruglo 7.0 l PO CEPU. Da kazes nekih 1 do 1.3l vise u odnosu na ono sto je fabrika deklarisala.

Magistralom je mogao opusteno i ispod 5l normalnom voznjom, krcat do krova sa 4 ljudi do Istanbula i nazad, autoputem 6.43l, svuda po malo preko ogranicenja. Pisao sam sve do u detalje na odgovarajucoj temi godinama.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto je najveci paradoks isti motor u Bravu (MA 140) trosi manje nego u Puntu (MA 135). Doduse u Puntu je malo ustinut sa obrtnim i konjima i ima 5 brzina umesto 6 u Bravu.

 

Mog Punta nema teorije da spustim ispod 5 litara, a uglavnom je i to misaona imenica (UE - KG, 90% magistrala, 10% AP). Uglavnom je to oko 5.5 - 6 litara, u zavisnosti od uslova. Dosadasnja prosecna potrosnja merena po cepu na uzorku od 26k kilometara mi je 6.98l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...