Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

On 9/19/2022 at 11:38 AM, vicent said:

Sinko, nisi ti iz opštenarodne priče. Svako od nas se pruža po svojim mogućnostima. Ima puno automobila kpji su 20 god. +.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka
 

Eh nisam , moj jos malo puni 30tu :D:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, dobri ljudi!

Imam 2 pitanja (možda nije na odgovarajućoj temi, pa ću zamoliti admine da sugestiraju, ako bi bilo bolje negde drugde da pitam) - da li znate nekog majstora/poznavaoca za BMW, koji bi bio rad da se provoza sa mnom kako bi proverio auto pred kupovinu, ili možda čak i oterao u servis pre kupovine? Takođe, da li imate informaciju koliko bi to kostalo i slično?

Ja sam u Beogradu, a auti su u krugu od 1h voznje od Beograda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam zagrizen za neku benkaru ili meconu da dodam u kolekciju bilo bi lepo ako ima nekog sa laptopom i rheingoldom ili smartphone aplikacijom odnosno kako vec to ide...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I aplikacija i obd prikljucak nisu skupi a mogu makar 80% gresaka pokupiti i prikazati tako da moze to i sam, mada covek mi rekao u servisu "sta ja mogu da vidim sto ti nemozes uzmes probas vidis i to ti je sto ti je" da li postoji perfektnija varijanta od toga ne znam, sta raditi kad je auto stranac AMS potvrda? kako da ga probam? ako nesto nije uredu jel odgovornost AMS-a ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva odgovornost agencije za bezbednost? ne snose oni nikakvu odgovornost semo ako su pogresili u nekim brojkama, oznakama i sl. oni kola mehanicki ne proveravaju apsolutno nikako, pogledaju vizuelne nedostatke i na iste ukazu ako ima potrebe i ne izdaju uverenje dok se ne to ne sredi (tipa fali ti far, slomljno staklo, neki aftermarket dodaci, tamna stakla, itd.) ali boli njih uvo dal je auto truo, dal mu je motor produvao, dal su kocnice lose itd. to je posao tehnickog pregleda. Tako da auto iz uvoza sem vizuelnog pregleda i event dovodjenja majstora sa dijagnostikom ako sam ne mozes da vidis to je to, retko ko ce ti dozvoliti da teras auto po servisima i sl. obicno na licu mesta je svaka provera dozvoljena a nesto vise od toga jako tesko.

 

Sto se tice majstora to je tacno, retko oni sta mogu vise da vide od prosecnog kupca na licu mesta, iskusniji mogu da primete dal je lupan, farban i sl., dijagnostika ne pomaze nesto bitno ako ne svetle greske dzabe kacis diag. u mestu, u voznji ima smisla nesto ispratiti kod dizela recimo ali opet ???? vizuelni pregled bez dizalice takodje ne znaci puno itd. Majstor nije vidovit niti moze znati kakva je mehanika vozila a ostalo mozes i sam da vidis sem ako nisi totalni duduk

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vec hoces pregled majstora, nadji BMW servis u Bg-u i ogranici se na gledanje automobila koji su u Bg-u. Zakazi pregled, plati slepanje i znaces na cemu si. Po meni je to najbolja opcija ako je prodavac/plac voljan da ustupi auto na par sati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam da ams ima tehnicki i da je to u sklopu ams potvrde da je auto ispravan i sl. (nemora bas sitnice ali opet ako postoji podatak o udesima i sl. opet su duzni da imaju podake o tome zar ne ? sem ako druga zemlja ne pruza te informacije 3cim licima)  , e sad svi mogu reci "bio je ispravan u tom trenutku" a auto stajao na placu i sl. nekih godinu dana sta znam rizik je minimalan ali opet ga ima jel ... A sto se tice prevoza bi najbolje bilo da prodavac organizuje do servisa po izboru nekom i bude prisutan 90% sigurnom kupcu a da padne kompenzacija za to u okviru glavne cene, sto kazes najbolje resenje. Vidjao sam servisne knjige i pecati servisa fazon nepostojeci pa ono definitivno bi morao na double check ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nemaju oni nista, to funkcionise tako sto ABS (agencija za bezbednost saobracaja) ima vise firmi koje rade za njih i pregledaju ta vozila sirom srbije, nesto kao podizvodjaci u gradjevinarstvu recimo... konkretno u Krusevcu postoje tri mesta (za koja ja znam) gde mozes da radis homologaciju. AMSS sto svi zovu je pogresan naziv iz nekog razloga ustaljen u narodu, a amss je samo jedna od firmi koja pruza tu uslugu kao podrska agenciji za bezbednost saobracajaj koja je glavna u toj prici i ona ti izdaje setifikat tj homologaciju. U Krusevacu cak ni ljudi iz amss ne rade to nego im svakog petka dolazi ekipa iz Kraljeva koja to radi a npr. postoji covek u Krusevcu zaduzen samo za to i kome svakog dana mozes da oteras auto na homologaciju, pogleda sve, prosledi podatke i fotografije u Beograd ABS-u i onda ABS proverava sve to i izdaje uverenje na osnovu onoga sto su dobili od ovlascenog lica koji je pregledao vozilo.

Pregled se sastoji iz toga sto se vozilo vizuleno pregleda da li ima nedostataka u smislu onih koji su bitni za bezbednost, ocitavaju se brojevi sasije i motora, proveravaju pojasevi da li rade i da li se kopcaju i to je od prilike to sto ja znam mozda ima jos nesto ostalo je mahom njihova papirologija, realno to je sve posao kraci nego tehnicki pregled. Ne zanima ih da li je motor u kvaru, lose kocnice, trap, dal je bio auto lupan itd. vec stanje vozila kako je izasao iz fabrike pa tako recimo ne prolaze neki dodaci tipa drugi izduv, spojleri (sem ako nisu homologirani ili fabricki), neka dodatna svetla u vidu maglenki, ledova i sl. aftermarket stopaljke, itd. ali recimo prolaze druge felne i ako je auto spusten.

Mada sa tako nekim prepravkama ni tehnicki ne moze da se prodje i ne znaci ako je auto prosao ABS homologaciju da ce proci i tehnicki, to u principu u globalu nema veze jedno sa drugim sem u par stavki.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa i nije komplikovano, tvoje je samo da oteras auto sve ostalo oni zavrsavaju :) ja sam par puta terao kola iz uvoza kad mi ne odrade u Subotici, i zavrsavali su istog dana pregled a kroz par dana dobijes fizicki uverenje

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam , bas lepa benkica u ponudi a da se usudim uci u papirologiju uff .... imam nalog na e upravi ali nista ne pise konkretno i lose im je to odradjeno, trebalo bi sve automatika preko toga da bude moguce da se odradi sto se tice vozila i ostalih opcija ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege forumaši, molim za pomoć.

 

Proveravamo jednu Škodu Superb, 2015 godište putem VIN-a preko Car Verticala.

 

Auto je uvezen u Srbiju, imao je potom vlasnika i sada se prodaje. Auto deluje korektno u voznji. Auto na satu ima prilično malu i nerealnu km za polovnjaka.

 

Na car vertikal izveštaju prilikom provere ne izbacuje da je lupan, niti bilo koji drugi podatak koji bi brinuo, medjutim ne izbacuje ni pune podatke o km. Praktično jedine podatke o km pokazuje na početku iz 2016 i potom tek 2020, kada je upisano u Srbiji da je imao cca 160km.

 

Koji bi razlog mogao biti što nema podataka pre toga o km i treba li to da brine ako auto deluje ok i lepo se vozi?

 

Hvala unapred.

 

Sent from my RMX2170 using Tapatalk

 

 

 

d8f024407a848c1506392d4dd745f3df.jpg46feba9b64f41a91a9174ec56d04ef8b.jpgc9c0d6e8a7fcea2b7e2ba69720d0d7d0.jpg69eec3d516a3ee0be30b48b9b08d9af7.jpgf3c1a4be2b0d9c3d96921378e140150c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam što se uopste opterecujete sa tim kilometrima? 

Jel lepo pali,jel radi kako treba,nema grešaka,dobar u vožnji?  

Čemu onda težnja da se znaju pravi kilometri? 

Pa ja sam prodao popriličan broj automobila na forumima i u predstavljanju niko nije spomenuo prave kilometre automobila i ako su rečeni. Da li to znači da će ti forumaši onda kasnije nekog da zavrnu? 

Gledajte ljudi stanje a svi ti motori mogu da pređu milion  i opet cu potvrditi da je bolje uzeti auto sa 250k km od onog sa 170k kom sve dolazi na red za zamenu i gde dolazi ulaganje a ovom na 250k sve je to vec promenjeno i to preko sa originalnim delovima ili bar takvim koji su sigurno bolji nego ovi kod nas. 

Evo moj brat vec 7 godina vozi auto koji je imao 315k km kad sam mu ga prodao i imao je minimalna ulaganja i sad ima 400k km i kad bi ga pitali da ga proda dobili bi odgovor NE. 

Jednostano kad je nesto dobro onda je dobro i zasto bi ga menjao tako da gledajte auto a kilometri su tu najmanje vazni. 

Mnogo vaznije je kako je odrzavan a s obzirom da je ta SuperB  relativno mlada morala bi imati servisnu istoriju a ako je nema znaci da je bila u vlasnistvu neke firme koja je imala sopstveni servis i otud nema traga o kilometrima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dule 021 hvala na odgovoru.

 

Pitanje nije bilo toliko o km, jer vidjao sam aute sa manje km a udarane, krive, iznjakanje...slažem se, km nije po sebi ogledalo automobila.

 

nego je bilo pitanje zašto nema podataka o servisnoj istoriji u car vertikalu, kada sam za većinu drugih automobila video istu, barem dok su bili preko, pa je zabeležena i km.

 

Ovde km se pojavljuje kada je kupljen/proizveden i onda se pojavljuje tek 2020 u Srbiji gde je upisano 160km, što je cca realno negde. (Slika u prilogu). Nema podataka da je udaran itd, što bi opet osiguranje moralo da zavede da se desio veći karambol.

 

Inače, na satu je skinuta km i sada ima oko 120k, što je nerealno, ali izgleda očuvano gotovo da je realno.

 

To je jedino što je sumnjivo u vezi s tim autom za sada. U vožnji je bio dobar.

 

E sad ti kazes da je auto mozda bio neke firme preko, pa zbog toga nema podataka o km/servisima, to nisam uzimao u obzir, niti znao. Ali pre svega me to zanimalo koji bi razlog bio da se km uopšte ne vide u CVertikal izveštaju.

 

S druge strane, dsg je, 1.6 motor sa 120 ks, nisam čuo ništa preloše o tim motorima sem da je nekom sporo, meni nije. I s treće strane, ovo su automobili koji su ipak 15-16k e, nisu male pare, pa zato pitam sve ovo.

 

Bio bih zahvalan i tebi i bilo kome za neki info, savet itd.

 

Pozdrav default_).gif

 

Sent from my RMX2170 using Tapatalk

 

 

6cbd11885ff8f5a9f2276fb1026794e0.jpg5d9d194acccc4ef8fb58aa1fe8a49fce.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rekoh,bio je firmin auto i održavali su ga u servisu firme i zato nema podataka o kilometrima.

Kad vec dajes tolike pare odvezi ga u ovlasceni servis da ga pregledaju i ustanove kilometre jer sa originalnom dijagnostikom mozda to i uspeju.

Sto se tice kilometraze nemoj biti naivan i verovati da je 160k prava kilometraza jer eto ja sam taj koji gleda kola iz uvoza i veruj mi da sam gledao perfektne automobile sa preko 500k km pa cu evo izdvojiti jedan Audi 2015 koji je prosle godine imao 538k km. Prilažem sliku a ti vidi kakav je volan na toj kilometrazi a takav je i enterijer.  Spolja i unutra bombona kao da je presao 100k km. 

A ta SuperB je iz tog ranga tj putna limuzina i možeš da ocekujes svasta sto se tice kilometara ali je najvaznije kako su ta kola odrzavana a ako su bila firmina onda jesu. 

Sto se tice motora ne slusaj druge kako je slab jer to svakako nije sa tih 120 ks i znam mnoge koji su se iznenadili kako fino ide ali kad sednu i provozaju dok ovako mogu samo da nagadjaju i prave se pametni. Naravno da je bolje imati 2.0TDI ali i ovaj je sasvim dovoljan za prosecnog vozaca. 

20220306_220212.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dule 021

 

Pošto mi je ovo prva Škoda koju proveravam i kupujem pitam se da l ima ovlašćenog u NS odnosno okolina NS a da nije u BGD?

 

Hvala na svim informacijama.

 

P.s. vidim da Intersrem u Veterniku radi i kao ovlašćeni serviser. Pretpostavljam da i oni mogu da provere?

 

Sent from my RMX2170 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takva kola, bar po meni, se kupuju posle provere u ovl. servisu, nije mala para a generalno te skode se kupuju u 90% slucajeva za potrebe firme ili neka duza putivanja, retko ko kupi taj auto kao porodican i da se vozika po gradu sa njim ili da mu bude 2. auto u kuci. Sa druge strane kvalitetne su, trpe dosta km i ne pokazuju slabosti i znakove habanja kao neka druga kola.

Nije nerealno da je ovo prava km, 30k km godisnje je skroz ok ali ne znaci da nije prelazila i duplo vise, zato ovl. servis ili neko ko ima dijgnostiku za vw ili mora bas za skodu pa neka proveri.

A slazem se da je km najmanje bitna u celoj prici ako je auto dobar.  Ja imam punta eva koji ima 257.000km, na autu se ta km apsolutno ne vidi, sem na volanu ali ima takvih volana i sa manje od 200k km, tako da i auto sa vecom ili velikom km moze dobro da igleda i da prevari izgledom ali slaba je kupovina takvih kola kod nas, da sam vratio km prodao  bih ga verovatno vrlo brzo a posto je ta koja jeste interesovanje je jako slabo. Skoro me zove covek i konstatuje kako je super sto nisam vratio km i to je kao posteno ali po fazonu jbg da je bar oko 200.000, njemu je tih 50k km preko 200 izgleda trn u oku sto znaci da mu je bitno ono sto pise na tabli i voli da pise manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

InterSrem je nekad bio ovlasceni servis ali mislim da su izgubili licencu ali to nije bitno za tebe jer mogu da provere auto. Imas i AS Kisac skodin servis.

Sve u svemu garantujem da je nekad bolje ziveti u neznanju i misliti kako si bas ti taj srecnik koji je naleteo na auto sa pravim kilometrima. :rolleyes:

Da samo znate koliko je takvih koji to misle i osudjuju druge. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro sad... ali ovde nije u pitanju 20-25 godina star auto pa da je skoro potpuno nebitna kilometraža, već par godina star auto gde kilometraža ima jako veliki uticaj na cenu. Cena za isti model i isto godište se razlikuje po nekoliko hiljada € za npr. 60.000 km i 180.000 km. Iz tog razloga, ako nešto skuplje plaćaš da bi imalo manje kilometara, onda i treba da ih ima manje.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je tu najvažniji odgovor na pitanje da li je lupan. Ako nije i ako ti cena odgovara - uzmi ga. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da kod novijih i skupih kola km ima uticaj, ali ovo nije km od 200+ pa da treba strepeti nesto , ako se dokaze da je prava km to nije uopste puno a pogotovo za ovaj auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam svima ljudi na savetima puno.

Vozim ili u ovlašćeni ili kod majstora koji nisu ovlašćeni ali imaju dijagnostiku adekvatnu.

Intersrem sam zvao rano jutros, ali su prebukirani potpuno.

Kisač je daleko jer čovek čiji je auto radi i ne bih baš da ga vodam okolo. Dao mi je auto, vozio sam ga sat i kusur sam. I hoće i da se pregleda tako da hoću da budem učtiv i prema njemu da ga ne cimam negde ako ne mora.

Sent from my RMX2170 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...