Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Fokus je lagan auto, tako da tih komon rejl 95ks nema sanse da mu je malo za normalnu voznju. Meni nije dovoljno za neki moj ukus ali realno pristojno skroz :) Kod mk2 mi se nije svidelo sto je nekako uvek bio mrtav u preticanjima, ono, krene da vuce do 2k rpm i onda nista :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika je u obrtnom momentu od 50Nm i jedno 1.5 sekunde do stotke u korist jačeg motora. Kome su te karakteristike bitne, to je jedino što ih izdvaja.
Po meni , krajnje nebitne stavke i razlike za te "slabije" motore, svakako nisu za trkanje.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je konkretno najvise zbog preticanja, jer volim da znam da kada dam gas, nema nikakvih kalkulacija. U GP imam 1.3 sa 75KS i preticanje je slabo, dok je voznja pod usponom veoma losa. Caletova Astra ima 1.7 i 100KS, vrlo fina u preticanju, a i uspone izvlaci ok.

Racunam da Fokus ima manje kubika, ali da je laksi i da bi mu znacilo 120KS da bude bolji od Astre i za preticanje i za uspon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek gledaj sto jaci motor jer je ipak on srce auta i najvise utice na ponasanje auta, dozivljaja voznje, uzitka i rasterecenosti.

 

Nije sad da gledas nesto od 300ks pa da kazes da je prejako za svaki dan.

 

Naravno da ni motori od ~100ks nisu slabi niti na granici kao neki od 60-70ks, ali ipak 100 i 120 ima razlike, a kamoli 150 ili vise.

 

Na tvom mestu bih gledao da uzmem e90 2010+ sa 184ks, on je koliko znam bez mane, neki namunjeni hecbek iz vagenove kuhinje sa 2.0tdi koji nema problema kao prve verzije, npr napucani a3 ili leon fr, moze i mecka c klase.

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19979293/seat-leon-fr?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19744530/audi-a3-20-tdipanodioda?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15632444/bmw-320-320d-restajling?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19350879/mercedes-benz-c-220-22-cdti?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak auto mozes voziti kao slab ali obrnuto nikad. 

 

1.0 ecoboost nije los, obzirom da ima 120ks za Focusa, koliko ima i npr 500X sa tim motorom i cuh da se lepo vozi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vagenovac said:

Uvek gledaj sto jaci motor jer je ipak on srce auta i najvise utice na ponasanje auta, dozivljaja voznje, uzitka i rasterecenosti.

 

Nije sad da gledas nesto od 300ks pa da kazes da je prejako za svaki dan.

 

Naravno da ni motori od ~100ks nisu slabi niti na granici kao neki od 60-70ks, ali ipak 100 i 120 ima razlike, a kamoli 150 ili vise.

 

Na tvom mestu bih gledao da uzmem e90 2010+ sa 184ks, on je koliko znam bez mane, neki namunjeni hecbek iz vagenove kuhinje sa 2.0tdi koji nema problema kao prve verzije, npr napucani a3 ili leon fr, moze i mecka c klase.

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19979293/seat-leon-fr?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19744530/audi-a3-20-tdipanodioda?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15632444/bmw-320-320d-restajling?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19350879/mercedes-benz-c-220-22-cdti?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

A3 mi se uopste ne svidja izgledom, osim ako je sa troja vrata, a ne zelim troja vrata. Seat mi se takodje ne svidja, cak sam i probao jedan stariji i ne pasemo jedno drugom... Golfa 5 sam svojevremeno gledao, nasao sam i jedan perfektan tada, ali mi je iskakao iz budzeta, lik zakinuo cenu, nije hteo ni malo da spusti, pa sam odustao i uzeo GP, tako da bih mozda razmatrao Golf 6, ali bih HB pre ili Civic 1.8, ili Fokusa 1.6.

Sto se tice Mecke, ne znam zasto je nikada nisam razmatrao, prosto mi je BMW uvek imao prednost, a ovaj mi malo iskace iz budzeta. Mogao bih, ali sam i ovih €7K za sam auto planirao kao maksimum.

Sto se tice samog motora, zar nije i ovaj problematican, N47 sa lancem pozadi?

 

2 hours ago, ISV_01 said:

Jak auto mozes voziti kao slab ali obrnuto nikad. 

 

1.0 ecoboost nije los, obzirom da ima 120ks za Focusa, koliko ima i npr 500X sa tim motorom i cuh da se lepo vozi. 

Za EB sam cuo da ne valja nista pre 2015, a da je dobar samo prvi benzinac 1.6, dok je dizel Fordov i 1.6 i 2.0 dobar u mk3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se oseti velika razlika u potrošnji goriva između 90 i 120KS kod Fiat Brava? I koji biste mi preporučili? Da li bih osetio značajniju promenu ako kupim Fiat Bravo od 90KS u odnosu na mog bivšeg auta Fiat Punta 1.2 80KS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pricas o dizelasima ili benzincima jer se konjske snage podudaraju? 

Ako su benzinci onda znaj da je 90 mrtvo puvalo a 120 iliti T-jet ide lepo. Tvoj 1,2 16V je prgav i imas utisak da mnogo lepo ide tako da sve je to tu negde ali 1,4 90 ks u Bravu ide bas slabo i za penzionere je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Jak auto mozes voziti kao slab ali obrnuto nikad. 
 



Ja se potpuno slažem, ali gledaj drugu računicu, koju velika većina ljudi zbog bednih plata nažalost mora da gleda:

Ja sam na razliku u ceni goriva na godišnjem nivou između 2.0 hdi i 1.6 hdi imao faktički džabe registraciju. A na razlici u ceni registracije imao džabe mali servis.

Meni lično to uopšte nije bilo bitno i nije bilo presudno, ali kao što rekoh, velikoj većini ljudi to znači.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, mlnmnc said:

Da li se oseti velika razlika u potrošnji goriva između 90 i 120KS kod Fiat Brava? I koji biste mi preporučili? Da li bih osetio značajniju promenu ako kupim Fiat Bravo od 90KS u odnosu na mog bivšeg auta Fiat Punta 1.2 80KS?

Kao sto kolega rece - nisi precizirao da li pitas za dizele ili benzince. Posto imas 1.6 MultiJet od 90, 105 i 120 KS. Kao i 1.4 FIRE 90 i 1.4 T-Jet 120.

Kod dizela je razlika manja, jer su svi turbo motori. Dok je kod benzinaca to du*e i glava u voznji, atmosferski motor sa 127 Njutna i turbo od 206 Njutna sa 30 KS vise.

Ako te vec zanima iskljucivo taj model - posto je iz grupacije, ima svoju zasebnu temu od 173 strane, tu imas sve do u detalje. A i licno sam bas pre neki dan, usavsi u 5. godinu vlasnistva, napisao jedan review o modelu iz mog ugla: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/43370-fiat-nuova-bravo-savetimišljenjaiskustva-pre-kupovine/&do=findComment&comment=1648244

Iz licnog iskustva bih apsolutno preporucio iskljucivo restyle (2010+, ispravljeno uoceno oko tehnike, novi Euro 5 motori, novi i pouzdani FPT C635 menjaci, bolja izolacija i materijali, bolje sklopljen auto...). Pogotovo vazi za benzince, gde su konacno izbaceni problematicni Opelovi M32 menjaci na turbacima. Apropo motora za koje pitas sam i za to izneo svoje skromno misljenje:

On 5/22/2022 at 10:47 PM, Ivan said:

Licno mislim da je neka restyle verzija Brava sa kraja produkcije (2012-2013), u dobroj opremi (Emotion ili Sport), sa bilo kojom motorizacijom sem 1.4 90 atmo benzinca ili 1.6 90/105 dizelasa - u ovoj konstelaciji poludelih cena, jos uvek sasvim pristojan izbor za to godiste i Compact klasu.

Posto po garazi pretpostavljam da ciljas benzinca - 90 KS atmosferac je jednostavno preslab za skoro 1300 kg praznog auta. Razlika u cenama polovnjaka je toliko mala, da jednostavno nema potrebe da se pravi bilo kakav kompromis po pitanju motorizacije, kao sto je to slucaj pri kupovini novih vozila. Dalje, T-Jet su vrlo jednostavni turbaci, uz malo srece da se iskopa odrzavan primerak, odrzavanje ce kostati maltene kao odrzavanje atmo motora na istom 1368 ccm bloku. Razlika u registraciji je zanemarljiva, oko 3000 din ili cetvrtina rezervoara na godisnjem nivou :) . Zavisno od uslova voznje, turbo motor daleko lakse nosi tu karoseriju, pa moze da trosi i manje...

I na kraju, slabije motorizacije najcesce idu u kombinaciji sa tankom opremom. A voziti jednu i drugu varijantu, veruj mi da je dijametralno suprotan dozivljaj istog modela.

PS: Ako ti je od pomoci, ima vise primera, ali evo najnovijeg. Bas je kolega koji je imao 1.2 od 80 KS u Punticu (kao ti), kupio nov 1.4 sa 5 KS vise nego u Bravu, u primetno tezem autu - pa pogledaj i njegove utiske sto se same voznje tice: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/83963-500l-cross-pino-silvestre/ 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Zaboravio sam da napomenem da samo benzince gledam. Dizeli me ne interesuju. Nisam neki adrenalinski zavisnik pa da ga ganjam ko lud a nisam ni od onih koji bi ga koristili od tačke A do tačke B. Negde sam u sredini. Bitno mi je da mogu da kad krenem u preticanje da se ne plašim da ću ga obilaziti večno.
P.S. Opet da ponovim pitanje, da li se primeti značajnija potrošnja ovog od 120KS u odnosu na 90KS?

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, totti said:

Meni lično to uopšte nije bilo bitno i nije bilo presudno, ali kao što rekoh, velikoj većini ljudi to znači.
 

 

Ni meni taj izdatak ne pravi preteranu razliku, vise me zanima sam kvalitet motora i osecaj u voznji. Kao sto sam napisao, u mom GP jednostavno nema dovoljno snage za efikasno preticanje, kao ni voznju po bilo kakvom usponu (npr. deo od Laste ka Ikei me dovede u 3. brzinu kako bih uspesno savladao rutu na uzbrdici). Ne bih zeleo da sa tim zavrsim u novom autu.

Igrom slucaja, auta koja gledam su sva snazna - BMW e90 318 i 320 (i "d" i "i"), kao i Honda Civic VIII 1.8 i 2.2, dok je najvece pitanje za Fokusa mk3 1.6 TDCI za taj raspon 95KS, 105KS i 120KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, m8b said:

Za EB sam cuo da ne valja nista pre 2015, a da je dobar samo prvi benzinac 1.6, dok je dizel Fordov i 1.6 i 2.0 dobar u mk3.

K, ovo nisam znao pa cu imati na umu. Svakako ako bi gledao EB, samo uz nov auto, koji bi u mom cenovnom rangu, bio EcoSport. Meni dosta, krovni kofer i vozi. 

 

1 hour ago, totti said:


 

 


Ja se potpuno slažem, ali gledaj drugu računicu, koju velika većina ljudi zbog bednih plata nažalost mora da gleda:

Ja sam na razliku u ceni goriva na godišnjem nivou između 2.0 hdi i 1.6 hdi imao faktički džabe registraciju. A na razlici u ceni registracije imao džabe mali servis.

Meni lično to uopšte nije bilo bitno i nije bilo presudno, ali kao što rekoh, velikoj većini ljudi to znači.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
 

 

Slazem se. Ni dosta mojih prijatelja ne konta sto vozim 1.9/120 jer je skuplja registracija i dazbine, potrosnja u gradu i slicno, dok prelazim manje od 10k godisnje. 

Moja racunica je bila pouzdan motor i auto koji je vrlo prihvatljiv za odrzavanje (u odnosu na npr Reno sto su moji vozili i voze i dalje, kao i matori Volvo), a da snage imam dovoljno za bezbedno preticanje i da estetski nije monoton. 

 

Svako ima svoju racunicu, postujem. 

 

23 minutes ago, mlnmnc said:

Bitno mi je da mogu da kad krenem u preticanje da se ne plašim da ću ga obilaziti večno.
P.S. Opet da ponovim pitanje, da li se primeti značajnija potrošnja ovog od 120KS u odnosu na 90KS?

Da, primeti se razlika u potrosnji. Vrlo se primeti. Ali se isto tako primeti da ces prilicno kalkulisati sa obilazenjem sa 90ks benzincem u Bravu. Ako mislis drugacije, prelistaj teme o Novom Tipu i 500L sa 1.4/95 ks koji su slicne tezine kao Bravo i skontaces o cemu pricam. 

Turbo je turbo, tu nema dalje price ni mesta poredjenju atmo benza i turbaka (osim ako nije neki atmosferac od 2.5-3.0 litre zapremine ili starije honde od 2.0litre koje vuku dosta ks iz atmo motora). 

Naknadno budzenje turba zaobidji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

Da, primeti se razlika u potrosnji. Vrlo se primeti.

A koliko se to "vrlo" primeti za 90 i 120 varijante, za koje covek pita? Po fabrici im je kombinovana bukvalno u decilitar ista:

 

Untitled3.thumb.png.2e79e4c94678a212dde2b30092e46856.png

 

Iz moje prakse, zavisno od uslova voznje, na ovu cifru se kod benzinskog turbaka dodaje 1-1.5 l na kombinovanu potrosnju.

Sto lepo potvrdjuju i iskustva vlasnika mrenjem po cepu, na SpritMonitoru. Kombinovana na celokupnom uzorku za T-Jet 120 je nesto ispod 8l:

 

Untitled2.thumb.png.4127a586b8ca4752858aea93bb595922.png

 

Standardno se odbaci par najmanjih i par najvecih rezultata, gleda najcesci prosek i to je to.

T-Jet 150 jeste malo veci potrosac, ali i ide primetno bolje od 120 verzije.

1 hour ago, mlnmnc said:

P.S. Opet da ponovim pitanje, da li se primeti značajnija potrošnja ovog od 120KS u odnosu na 90KS?

Vec sam ti napisao da u zavisnosti od uslova voznje, potrosnja sa turbo motorom moze da bude cak i manja. Stara je zabluda da slabiji atmo motor manje trosi, a narocito kada je u pitanju ovako "podmotorizovan" slucaj u tezoj karoseriji. A pogotovo je ta potrosnja manja za novije turbake, vec je MultiAir u grupaciji imao 15-ak % manju potrosnju (kod mene se kombinovana vrtela od 6.7 do 7l, po cepu u 5. godini, konkretno 140 verzija bas u Bravu).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Ivan said:

A koliko se to "vrlo" primeti za 90 i 120 varijante? Po fabrici im je kombinovana bukvalno u decilitar ista:

 

Untitled3.thumb.png.2e79e4c94678a212dde2b30092e46856.png

 

Iz moje prakse, zavisno od uslova voznje, na ovu cifru se kod benzinskog turbaka dodaje 1-1.5 l na kombinovanu potrosnju.

Sto lepo potvrdjuju i iskustva vlasnika mrenjem po cepu, na SpritMonitoru. Kombinovana na celokupnom uzorku za T-Jet 120 je nesto ispod 8l

Ako zanemarimo fabricke podatke o potrosnji, koje u principu samo spominjemo i ni malo se istih ne drzimo jer su u realnoj praksi netacni (preciznije, retko dostizni), turbo ce trositi vise, sto zavisi od uslova i stila voznje, eto kako si rekao, do 1-1.5L razlike, mada mozda i vise u gradskim uslovima i u uslovima opterecenog auta na putovanjima. 

No prednosti turba zaista ne moramo navoditi, kao i razliku u lagodnosti voznje.... Ili moramo opet? 

A odrzavanje turbaka na istom bloku motora si i sam navodio vise puta kao skoro pa mizerno vecu (ako izuzmemo crkavanej turba, sto opet sa reparacijom nije neka cifra da ti ofikari glavu). 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, ISV_01 said:

Ako zanemarimo fabricke podatke o potrosnji, koje u principu samo spominjemo i ni malo se istih ne drzimo jer su u realnoj praksi netacni (preciznije, retko dostizni), turbo ce trositi vise, sto zavisi od uslova i stila voznje, eto kako si rekao, do 1-1.5L razlike

A ta razlika izmedju fabrike i prakse ne postoji za ostale motorizacije :) ? Ja sam naveo razliku konkretno za turbake iz mog iskustva, na osnovu voznje par tipova novijih turbo benzinaca. Bas zato sto fabrika laze, na licno iskustvo dodao i rezultate sa Spritmonitora po cepu. A vozio sam davno i sluzbeni 500L Nacionale par godina i vrlo je slicno po tom pitanju.

Kada se krene sa opterecenjem, kreni/stani, voznjom pod klimom i teretom, autoput... Tek ce tada slabiji motor sa manjim obrtnim krenuti da srce, jaci motor ce sa lakocom nositi takvu karoseriju. Benzinci su konstrukcijski daleko osetljiviji na dinamicniju voznju od dizela - a za bilo kakvu zahtevniju voznju atmosferac mora da se drzi u obrtajima, kada najvise i srce.

Zato sam i rekao da potrosnja i odstupanje od fabrike zavisi od uslova voznje.

Na kraju, i da turbo potrosi trunku vise (a pitanje je da li ce) - razlika je mizerna u poredjenju sa tim koliko se dobija na kvalitetu i opustenosti voznje. Posto je covek pitao za potrosnju, poenta je da kao i registracija ili odrzavanje nije razlog za brigu. A ne da je razlika "vrlo" primetna ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obojica i jeste i niste u pravu :) 

 

Potrosnja najvise zavisi od vozaca i stila voznje, a dosta vozaca ce razlicito voziti turbo i astmo (evo ja prvi) :)

 

Npr. u odnosu na voznju atmo motora turbo mozes voziti i na nizim obrtajima generalno, pa da trosi manje, a sa druge strane mozes da pretices i da odrzavas vece brzine uzbrdo itd. pa ces generalno voziti ostrije i trositi vise.

 

Tako i sa druge strane ako si navikao na snazniji turbo kada sednes u slabiji atmo mozes ga voziti na vrh gasa ako se smoris koliko losije ide, pa nema smisla da ga vrtis u obrtaje da se samo dernja, a jedva ide, pa ce ti trositi manje ili mozes da ga nonstop vozis pun gas u obrtajima da bi isao kao kad vozis turbo motor lagano pa ce ti atmo trositi vise :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, vagenovac said:

Potrosnja najvise zavisi od vozaca i stila voznje, a dosta vozaca ce razlicito voziti turbo i astmo

Upravo to sam i napisao, jer benzinac daleko vise oseca razliku u stilu voznje nego dizel.

Takodje, ako ozbiljno pricamo i poredimo, valjda podrazumevamo i bar donekle slicne uslove. Sigurno ne da u jednom slucaju to bude voznja kao u zoni 30, a u drugom po default neko "divljanje" :D . A apsolutno se slazem za subjektivni dozivljaj i kako ce neko imati potrebu da vozi to u sta sedne.

 

Moja poenta iz prakse i sta hocu da kazem coveku - to je da ne treba zentati od neke enormne potrosnje, posto je to i bilo pitanje za 90 vs 120. A dokaz je i moj primer, jer sam pre kupovine ocekivao da ce to biti primetno vise. Na kraju se ispostavilo samo +0.6 do +0.9 l cak u odnosu na bivsi 1.9 dizel. U maltene istim uslovima voznje, sa slicnom tezinom auta i +25 KS u benzincu.

Ili od +1 do +1.3 l u odnosu na fabricku bajku od 5.7 l kombinovane.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Ivan said:

A ta razlika izmedju fabrike i prakse ne postoji za ostale motorizacije :) ?

Rekao sam uopsteno ali kada se vec prica o odnosu 1.4 atmo i 1.4 turbo, receno je u tom kontekstu :)

Ofc da se podrazumeva. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumeli smo se ;) , samo da ne ispadne da razlika u praksi od 1-1.5l u odnosu na fabriku postoji za jedne, a za druge je po katalogu.

A po katalogu je kombinovana za 90/120 u deci ista, a slicna su i odstupanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uueo od drugara GP 1,4 T-jet koji sam mu prodao da se vozim neko vreme jer mi je trebao auto a nisam imao potrebu da registrujem auto a on ima dva auta pa sam uzeo ovaj i na bordu vidim 13,5L. :o

Resetujem bord,zagrejan auto jer me je dovezao do mesta gde mi ga je predao i ja krenem da vozim  i kad sam dosao kuci 6,6. Posle sam vozio taj auto nekih 15 dana i normalno i flekao se sa napaljenim pacijentima i za svo to vreme potrosnja nije presla 9L a svo vreme sam vozio samo i iskljucivo po gradu. 

S obzirom kako ide to je realno korektna potrosnja a da sam kilavio non stop potrosnja bi bila,siguran sam, oko 7-7,5. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trosi tjet uz malo ostriju voznju lagano 10ku u gradu, bar meni, nemam laganu nogu na gasu i generalno vozim dinamicno sta god da dohvatim makar to bio i iveco daily putar :) Svaki dizel sam vozio ostrije a benzince pogotovo tako da kod mene auto uvek trosi malo vise nego kod nekog ko lagano, da ne kazem normalno, vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2800km, od cega je 95% grad, 6.5 potrosnja stoji i ne mrda vec 1500km. Vozim punim plucima auto, sto se kaze svaki dan bar 3-4x se zavrti max. Uzimati benzinca koji ima delove iste kao i dizel samo je manji motor je bacena para. Ako hoces ustedu negde onda 1.2 benzinac do 1.4 bez turba, zamajca, i ostalih DIZEL delova od koji se jel i bezi od dizela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...