Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

5 hours ago, totti said:

Ja veoma često vozim Focus mk3 1.6 tdci sa 95 ks. Činjenica je da jeste tromiji od jače varijante, ali nije sad to nešto ne znam šta. Treba mu malo vremena i zaleta za veće brzine. 

 

Upravo ovo mi i fali kod mog GP 1.3 - ja volim da je auto startniji, konkretno prilikom preticanja. Zato i vise razmisljam o modelu sa 120KS (ako se ne varam, ovo je snaga).

 

5 hours ago, knezevic76 said:


A ove priče šta se kvari a šta ne, šta je pouzdano a šta nije, pa ako neko kupuje premium nemačku trojku, zna se šta treba da očekuje što se kvarova i održavanja tiče. Uživaće u vožnji al mora i da odreši kesu.
 

Ovo je neka poenta, iz mog ugla. Razlog zasto sam inicijalno postavio pitanje je da cujem neke opste utiske, poput vec procitanih da je kod N47 problem lanac cija zamena kosta mnogo zbog vadjenja celog motora, npr. Medjutim, svestan sam na kraju dana da sve zavisi od prethodnih vlasnika i nacina odrzavanja. Najveci problem su oni koji su kupili BMW samo da bi imali BMW, pa ga ocajno odrzavali i onda dzabe neka je i prava KM 100K KM, ako je neki od 400K KM bio odrzavan kako treba. Takodje, jedno je pretezna gradska voznja, a drugo pretezno voznja na otvorenom.

 

Sto se tice Forda mk3, da li su za preporuku benzinci, ili dizeli po vasem misljenju? Ja sam procitao sa je samo prva serija, pre EB venzinaca dobra, a EB nakon 2015. Sto se tice dizela, da je 2.0 najbolji, ali da je i 1.6 korektan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 tdci je sigurno dobar. Benzinci, mislim da postoji 1.6 atmosferac u dve varijante snage u mk3, i taj bi trebao da je ok, ali to je internet research, ne znam nikog konkretno da ima... EB bih izbegao, pa cak i posle 2015., iako jesu ti dosta bolji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako. EB pre restyle-a za izbegavanje, ima i verzija 1.6 atmo, samo što je jako retka. A verovatno bi se i razočarao u potentnost, obzirom na afinitete koje si naveo. Dizeli su ok.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drug moj ima Focus karavana 2009 godište, uzet pre dve godine. Tada plaćen nešto oko 4000€. Ima fabrički plin.
Dnevno prelazi 100km, pa vi računajte. Urađen veliki servis i još jedno 100€ vanrednih troškova.
2.0, benzin, 150ks, najjača oprema, beli sa kožom unutra.
Odlično ide, odlično se vozi, pozicija sedenja, kokpit, sve potaman.
Mene je poprilično kupio sa svim gore navedenim.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Twk sa 1,3 TCe je napravlhen napredak i nema kvarova dok sa tim 1,2 TCe je bilo primeraka da prolupalim motorom. 

Licno sam se lomio za jedan Qashqai 2015 koji je imao prolupao motor i dok sam se ja resio da ga uzmem pa da pipravim jer je bili debelog lufta svajcarac je nabavio dwlove i rekao da ce ga opraviti i on prodavati.  

Surak vozi 1,3 TCe u Kadjaru i evo 100k km bez stuca ali pojavio mu se nedavno neki problem i reklamirao je a u ovlascenom servisu nisu znali da otklone problem pa su pisali u Francusku i dobili odgovor da ni tamo nije bilo takvog slucaja. 

Znaci da se problemi pojavljuju na oko 100k km ili vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dule 021

Clio 3, proizvodnja do 2012god. Pre tih problematicnih, a mladjih.

Izgleda da nisi radio s njima

1.2TCe, 101ks

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je generalno sreca na kakav polovan auto naletite mogu da budu odlicni a mogu i da naprave veoma problema
Koliko god mi znali da procenimo auto prodavci znaju mnogo vise da sakriju
Vozio sam astru kupio od zenine firme kobojagi proveren auto redovno odrzavan ima istoriju servisa kad eto crce kompjuter i odnesem ga na servis i majstror mi kaze i pokaze da je neko prckao po kompu ladno se vide kontakti koje je neko ranije lemio. Da se ne lazemo osim kompa nisam imao problema sa astrom ali posle nje nikad vise opela necu voziti
Kupih passata B6 vozio ga 5 godina za to vreme sam od kvarova imao prednji trap 300e, nosac menjaca 50e, egr ventil 30e zadnje opruge 30e i tandem pumpu 200e i to je sve za 5 godina voznje osim redovnih servisa
Pre dve godine su dosli passat b8 i panda, na passatu osim velikog i malog servisa sam promenio samo prednje diskove dok je moja omiljena panda krenula sa setom kvacila pa sa diskovima i plocicama pa hladnjak pa sajla kvacila pa je ceo menjac crkao pa letva volana a sad vidim da iklima ne radi bas kako treba ali panda je to pali radi ide i sve za nju je jeftino i ima i novih i polovnih delova svuda

Moj tast je recimo zaljubljen u pezo i vozio je 308 2007 godiste 1.6 hdi  7 godina bez i jednog jedinog kvara da bi ga promenio opet za 308 1.6hdi 2015 godiste  koji se vrlo brzo se pokvario, crkla pumpa za adblue i popravka 1000e posto se menja ceo rezervoar zajedno sa pumpom, to je kasnije prepoznat problem kod pezoa pa su u kasnijim generacijam sredili
Kolega trosi vec drugog fokusa i prezadovoljan je samo redovan servis i pun rezervoar zadnjih 10 godina

kupovina polovnog automobila je samo sreca pa kako nam se desi ja sam licno imao srece da uvek izaberem ok auto koji mi nije priredio neke skupe popravke (osim pande)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da dodam uvek cu radije dati vise para i kupiti fabricki nadrkan auto nego kasnije cipovati auto i slicno
Po meni povecanje performansi pocinje od kocnica i trapa a zavrsava se novom mapom
Potpuno je normalno da ako fabrickom motoru dodas 20-50 konja da ce nesto da crke pre ili kasnije

Edited by clockwork_orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kratkih iskustava:

-Alfa 156 1.9prvi auto ( veliki servis i kvacilo ) cipovan na max, prodat posle god dana i vozen 8 god bez problema . Cak sam je i vozio posle 8god , covek je putovao nemacka srbija svaki vikend i sluzila ga je vrh.

-Lybra ( isto kao i 156 ) kupio taksista i dugo vozio. Cipovana max, sluzila vrhunski

-Laguna 1.9 ( veliki servis, kvacilo ) cipovana max vozena god dana, kupio komsija takodje i vozi je i dan danas.

-Laguna opet ( krsina mi uletela Boze sacuvaj, al na oko top ) Covek video slike, uplatio novac na racun i dosao da otera, nije zeleo ni da je proba, kupovao radniku za gradju da tera u karavanu :)

-Astra H 1.9 ( prvih 5 dan radila vrh ) posle toga krece haos, Safe mode, u Opel poznatim servisima trazili 1200e za zamenu centralne jedinice i svih kablovo koji povezuju senzore i racunare po autu . Caletov prijatelj prespojio sve za 2 dana i uzeo 20e. Otisao diferencijal, lupala pri promeni brzine, menjac M32 radio za divno cudo dobro, vozio god dana i prodao .

-Fiat Bravo 1.9 ( veliki servis, dizne, senzori silni, diskovi, plocice ) to je onaj bravo koji je okrio resenje na forumu za hladan start koji dugo traje pa je potrebno u kompu promeniti da uvek vidi 0stepeni i leti i zimi. Zadimi muski pri paljenju al je sljakao. Vozio god dana, uzeo ortak i vozio 4 god bez kvara.

-Alfa 159 1.9 ( cipovana max ) letva volana, posuda za vodu, svi tapaciri skidani jer je pustala vodu u kabinu na sva vrata , show program ) vozio god dana i otisla dalje.

-Skoda Fabija 1.4tdi karavan. Sto bi se reklo 1/1 kupovina, slike iz salona u Nemackoj, stanje 10, motor za 11, ali trese kad koci. Promenjena 2 seta komplet kocnica i trese i krivi diskove, glavcine merene, ma sve sto je moglo i nista. Na sve to zamenimo kvacilo i od tada se auto upropasio, menjac glavio, pa smo se zezali 10x da se namesti, ma haos. Vozio god dana i tako prodao zeni za Pijac da tera jagode.

-Fiat Punto Evo 1.3 ( auto je bio savrsen dok nisam otisao kod Gorana da mi zameni lanac koji se usput manje cuo od novougradjenog  ) nakon toga krece neko brujanje, vibracije na 2.500rpm , isao par puta te ovo te ono i odustao. Otisao kod Tome u resniku i resio covekl za pola sata, ima neka sina ispod motora koja nije bilia zategnuta kako treba. Auto je takodje i radio kao traktor prvih 10tak sekundi kad s hladan upali, dimio kao traktor u tih par sekundi, kazu dizne, ovo, ono, vozio god dana, kupio takodje komsija, evo vozi ga i danas prezadovoljan.

-BMW, tu imate temu, kupio sam auto ispod cene, uz njega dobio felne koje sam prodao za cenu zamene dizni, imalo je sta da se poradi, ali i vredelo je dovesti ga u ovo stanje u kom je. Auto je raketa i nemerljiv ni sa jednim gore navedenim.

Da navedem da se odlicno razumem u kola, da je tesko da me prevesla prodavac, ali i samo znanje zna da nekad odvede u krivu stranu i pretpostavku da je kvar neka sitnica, a nije. Svaki auto sam kupovao u stanju 9/10 , picajzla sam i volim da kad sednem bude to izuzetno pa eto desilo se sta se desilo.

Mnogo toga zavisi od majstora, znam ljude koji kupuju kola po poznanstvu majstora i ako on servisira Pezo ljudi voze Pezo ceo zivot. Po meni, zivot je prekratak da bi se sekirao dal ce puci lanac, radilica, menjac. Nek pukne sta god hoce, samo nek je meni lepo dok se vozim, inace auto nije auto, prevozno sredstvo se bira drugacije.

Btw, cena kvacila za BMW je 25k, cale je pre par dana za Alfu 147 platio 22k, Lemforder solja amortizera je 2800din pa eto neki parametar oko preskupog BMW :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola JTD brate svaka cast menjas autombile ko ja zene kad sam bio mladji

Od kako sam se priblizio 50 godini vise mi prijaju veliki udobni automobili do sada sam menjao  automobile na 5 godina pa nemam iskustva kao ti
Kada dodjes u ozbiljnije godine prioriteti se menjaju pa trazis auto za zenu, decu ,more, bicikle ....pa je logican izbor karavan (mada sam uvek voleo karavane) pa jos moj posao koji zahteva veliki tovarni prostor i opet logican izbor je karavan
Ali ono mladalacko srce ili kriza srednjih godina zeli nadrkanog karavana i eto izbor se smanjio drasticno
2.0, dizel, automatik, karavan, 4x4, preko 200ks i nema mnogo izbora
Verovatno mi je ovo poslednji auto, nema vise u ponudi dobih automobila sa klasicnim motorima ovaj downsize mi se nikako ne svidja osecam se kao da bi presao sa konja na magarca kad bi vozio nesto manje od 2,0
Mada i ja serem iz pande ne izlazim za gradsku voznju ne postoji bolji auto svuda se provuce svuda se parkira a ima dovljno snage da mogu po malo da se kurcim na semaforu
Po meni je panda nasledik peglice koja je bila moj prvi auto i ta neka ljubav prema malim automobilma nikad nije prestala
Kao klinac sam se trkao sa peglicom sa svima uz uslov da ja biram vreme i trasu i nikad niko me nije dobio

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Nikola JTD said:

Po meni, zivot je prekratak da bi se sekirao dal ce puci lanac, radilica, menjac. Nek pukne sta god hoce, samo nek je meni lepo dok se vozim, inace auto nije auto, prevozno sredstvo se bira drugacije.

Prijatelju, u pisce! Ovo nije moglo biti bolje opisano... Vazda se znalo da se kupuje srcem, a opravdava logikom :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moj kolega već dve godine kupuje auto, svaki dan polovni automobili, svaki dan se raspituje za neki drugi model, motor, bla bla bla, dokurčlo i Bogu i narodu, na kraju je dokurčio i sam sebi i poslušao prvi savet koji je dobio, kupio na kraju ono što je prvo hteo i što mu se svidelo. Skapirao da će na svakom kad tad nešto crći, da kupuje polovnjaka, jedino što je kad se odlučio, proverio auto na car vertical i poklopilo se sa pravim stanjem i onim što mu je rečeno.
Pazi sad, kupio auto sa naprslinom na šoferci, za to je prodavac spustio cenu, pukla dva dana pre prodaje, enterijer , tapacirunzi na vratima prljavi, negde i malo pocepani, treba mu inače dubinsko.......
Al eno ga, on prezadovoljan , sve se to da srediti, auto mehanički ispravan, proveren, vidi se da je baš zadovoljan kupovinom.
Bilo i lepših i očuvanijih i svašta nešto al opet , na kraju uzeo ono što mu se prvo svidelo.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filing u voznji ne daje svaki auto.

Tako i BMW motocikli zahtevaju održavanje i vole da im se titra. Kod japanaca zamenis ulje i filter i to je to ali BMW se vozi mnogo lepse i svaki filing ima svoju cenu. 

Tako je i kod kola ali poenta je da jos uvek nismo ustanovili sta je to skuplje kod BMW automobila u odnosu na konkurenciju. Sve je i dalje samo prazna prica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Ivan said:

Dobri su Focusi neosporno, lepo se voze, solidno uradjeni...

 

c0c963fa5a77-1920x1080-dw.thumb.jpg.bd6f682d4a8309faccbf850a09fb78c5.jpg c5ce008c4cf2-1920x1080-dw.thumb.jpg.64d037ea2e907d40a3aa52cbefb6006f.jpg

 

 

Fikusi su odlicni, nazalost preskupi, ja sam bio tik da  pazarim, bio na probnoj voznji sa ST-om i svasta nesto i onda sam skontao da je 17-18 iljada, koliko je tad bio CONNECTED, malo puno para. Sad restajling model i nivo opreme ispod, CONNECTED, kosta 21 700.  Mislim.... stvarno je muchos paros

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Dule 021 said:

Tako je i kod kola ali poenta je da jos uvek nismo ustanovili sta je to skuplje kod BMW automobila u odnosu na konkurenciju. Sve je i dalje samo prazna prica. 

 

On 5/24/2022 at 11:30 PM, Dule 021 said:

A sto se tice vadjenja motora to je mit i sad skinu menjac i zamene lanac ali takodje ono sto ne znate je da se menja samo lanac a ne i lancanici jer su skontali da su oni na fabrickim merama a to kosta znatno manje 

 

pa sam si odgovorio na ovo sto si napisao

uradis polovicno zamenu lanca tj veliki servis i odmah je u istom cenovnom rangu :D

 
Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovim nista nisi rekao sem sto si hteo da ispadnes zanimljiv. 

Zasto se pretvaramo u takve likove? 

Zasto nisi konkretan primer dao kad si vec hteo nesto da napises? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobri su fokusi i meni se svidjaju pocev od mk2 pa na ovamo a najlepsi mi je mk3 restyling..... mk4 mi nekako spoljosten previse, imam ga u komsiluku sta znam nije mi bas nesto lego na izgled kao mk3 restyle ali svakako dobri automobili i za voznju i ovako, fina zavrsna obrada, materijali, oprema, komforan auto, benzinski motori manje vise ok ako zanemarimo 1.0 turbo a najbolja opcija je 1.6.....2.0 isto nije los pokazao se dobo u mondeu mada se redje srece kod nas. Nije mi iskljucen fokus kao kupovina sledeceg auta i sad sam ih gledao ali nisam nasao nista sto mi odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice Fokusa mk3 1.6 TDCI, koja snaga je najbolja? S jedne strane sam za 95KS cuo da je najpouzdanija, ali s druge da je preslaba za taj auto i da je bolja ona opcija od 120KS.

Inace, u nedelju uvece sam bazao po polovnim i naleteo na 2 primerka, oba 1.6 sa 120 KS, Titanium oprema, rekao bih da nisu bili matori oglasi, ali u ponedeljak ode jedan, u utorak drugi. Svi koji su ostali su 95 i ima jedan od 105, ja mislim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj od 95ks se moze cipovati i dobiti dodatnih 20ks ako ti je bas snaga bitna ali ga prvo probaj. Taj motor ce se u Fokusu ponasati bolje jer je Fokus laksi auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sto se tice Fokusa mk3 1.6 TDCI, koja snaga je najbolja? S jedne strane sam za 95KS cuo da je najpouzdanija, ali s druge da je preslaba za taj auto i da je bolja ona opcija od 120KS.
Inace, u nedelju uvece sam bazao po polovnim i naleteo na 2 primerka, oba 1.6 sa 120 KS, Titanium oprema, rekao bih da nisu bili matori oglasi, ali u ponedeljak ode jedan, u utorak drugi. Svi koji su ostali su 95 i ima jedan od 105, ja mislim.
Na svakom forumu ćeš uvek čuti da je najbolje što veća snaga, što jači akumulator, što veća felna...

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@m8b

Ko što ti reče kolega, te priče slab i to, često su neki testosteronski forumski recidiv :)

Uzmeš, probaš, ako možeš, jer će možda tebi biti sasvim dovoljno.

Fokus je lak auto i sa 120ks ako Mondeo ide solidno i podnošljivo, on će leteti otprilike, aa biće dakako upotrebljiv i u toj manjoj konjaži.



Sent from my RMX2170 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio citroen c4 i sa 90 i sa 110 konja, motor koji je isao u fokuse mk2 ali je slican kao taj iz mk3, uopste ne ide lose onaj sa 90 konja dok kod onog sa 110 nisam primetio nista bitno vise snage a kontam da su gabariti i tezina c4 i fokusa tu negde pa nema neke bitne razlike sem mozda u menjacu ali svakako odes i probas, meni je zavravao posao taj od 90 konja super a malo trosio.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako. Ja sam pre ovog C4 114 ks imao C4 92 ks i nije sad to nešto bog zna kakva razlika. Plus što je onaj slabiji bio još tiši (verovatno drugi proizvođač dizni) i lakše je potezao sa niskih obrtaja (manji turbo).

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...