Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

21 hours ago, m8b said:
Zamislite iste pare - koji biste Vi auto uzeli?
Licno, ako ne budem uzeo BMW, razmisljao sam o Honda Civic 1.8 (mozda i 2.2, ali benzinac je mnogo hvaljeniji) 8. generacije, ili Ford Focus mk3 1.6TDCI. Uklapaju se u budzet, mladja kola su u pitanju (pogotovo Focus) i po iskustvima, ljudi su dosta zadovoljni.

Honda mora biti benzin ti 2.2 dizeli jesu dobri ali izbiju podosta para iz dzepa kada pocnu da se menjaju delovi, pogotovu radilica

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 

A koliko kosta odrzavanje A6 3.0tdi 2011 je druga prica. Mali servis 200+€,prednje plocice 100€ sa zamenom, lezaj tocka 15k, senzor kod dpf 10k, senzor na grani na motoru 15k, servis menjaca 17k, jastuci da ne spominjem (700€ najjeftiniji nov a da valja nesto). Inace glavni razlog crkavanja dpf je senzor koji daje lose vrednosti temperature i vremenom jbg a ne prijavljuje gresku dokle god skroz ne otkaze. Svakako izmenjao sam nekih 12 automobila i 7 brednova za 10 godina i svaki se podjednako kvari a svaki auto koji sam kupio je bio u top stanju, jednostavno kilometraze izmedju 30 i 40kkm godisnje pokazu sta je slaba tacka na svakom modelu. Onaj ko prelazi 10kkm godisnje trebalo bi da menja samo ulje prvih 2 godine ako kupi dobar primerak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Ivan said:

Zezam se ja malo naravno.

 

naravno, ja isto tako

 

1 hour ago, Dule 021 said:

Ostali N47 motori su dobri  i nemaju problem a lanac je potrosni deo i menja se na nekih 200k km sto je opet duplo vise nego na motorima sa kaisem gde se kais menja na 100k km i to bude oko 300€ pa puta dva je 600 a toliko ili malo vise kosta jedna zamena na BMW-u. 

 

Dule, što ne kažeš čoveku da bi zamenio lanac na n47, ceo motor ide napolje i da taj zahvat kosta 800-1000e a to je duplo skuplje od kaiša i ostalih džidža kod većine drugih motora. I da bi ocuvao taj zamenjeni lanac, ulje mora da se menja na 10k km max a ne na 20 ili 30 000 kako je fabrika propisala

 

M47 je mnogo bolji izbor ali i on ima nekih mana no računaj da ćeš morati povesti majstora koji se razume u BMW jer to su mašine koje se uglavnom ne štede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zar ne menjate ulje na 10k km? 

A sto se tice vadjenja motora to je mit i sad skinu menjac i zamene lanac ali takodje ono sto ne znate je da se menja samo lanac a ne i lancanici jer su skontali da su oni na fabrickim merama a to kosta znatno manje pa servis moze da izadje i 600€ a plus tu su ruke koje naplacuju 200€ jer navodno vade motor. 

Mala tajna majstora za BMW vozila. ;)

Da neko uradi drugarski izaslo bi jos manje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, dekirs said:

Je l' N47 ima iste probleme i u F20 i mladjim trojkama? Tipa od 2013+..

Okej lanac, oprosti se covek za tih 1000e ali da li ima i dalje problema sa pucanjem bloka i ostalim peripetijama?

Znam da je dekla isto nesto oko 40k, remenica tipa 20ak hiljada, hoće kardan da prolupa pa mu remont dodje oko 300-400e itd.. Jake cene ali okej, to je polovnjak.

Vise me zanima N47 u tom godistu 2013+ ako zna neko kako se pokazao neka napise..

Da li veruješ, drugar ima kao prvi vlasnik BMW 420i cabrio i na oko 27 hiiljada km mu ode diferencijal i to mesec dana pred istek produžene ugovorne garancije pa je to, srećom, pokrila garancija. To, dakle, nije BMW za divljanje, već za uživanje, a on ima par komada BMW-a (pa i novi 340i).

Pre nego ga je odvezao u "Deltu" na reklamaciju, pošalje meni kratak audio zapis "buke" koju je imao, i neverovatno kako je to "mlelo".

Sad je uzeo polovnu Alpinu (onako, "za dušu"), sa oko 200 kkm, a i na njoj je već menjan diferencijal, ali, to je već za razumeti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, m8b said:

Zamislite iste pare - koji biste Vi auto uzeli?

Ford Focus mk3 1.6TDCI. Uklapaju se u budzet, mladja kola su u pitanju (pogotovo Focus) i po iskustvima, ljudi su dosta zadovoljni.

 

Fokus je pravi vozački auto, odličan, jedina mana mk3 je zadnja klupa, malo prostora. Od motora, za 1.6 tdci je preporuka da se ide na onaj od 90 ili 95ks, pokazao se mnogo izdržljivije od jače verzije. Ja sam imao u C-Maxu 1.6 tdci od 90 ks i pokazao se vrlo dobro, mada je za penz vožnju, uzbuđenje - nema. Najviše problema je bilo sa EGR-om. Možda je u Fokusu malo življi. Dobra stvar je što delova imaš na svakom ćošku i ima dobru dalju prodaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno je oko 1000e za lanac, jer se  menja jos par stvari tu, kada vec motor ide napolje ( ako ide ). Znaci ako ga vadis vec, menjas sve sto ide i zavrsis pricu sa tim, to za 600e moze ali ono, deluje da je samo "pola" posla uradjeno. Sto se tice ulja, normalno da se menja na 10k, ne znam nikoga da tera ulje 20k km. To sto fabrika propise za servisni interval uvek treba prepoloviti. 

Kardan sam cuo da hoce da bruji i da je remont nekih 350e, sto je ajde i okej. Nije prijatno da se daju pare za to, ali nije nepodnosljivo. Dekla mi deluje skupo, remenica ( ne znam tacno koja ) znam da je negde oko 20ak hiljada.. To je od ovih stvari koje su specificne za taj brend i motor a da sam ja cuo.. E sad na sve to ide, turbo, dizne, dpf i sve ostalo sto nosi dizlo :D 
 

Pravilo je da nema pravila, moze sve ovo da te sastavi a mozes i da uradis samo male servise i neke gluposti vozis par godina i da ga prodas.. jbg. Sve zavisi od horoskopa :D

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Ticma said:

Honda mora biti benzin emoji16.png

To sam i ja cuo...

 

11 hours ago, srdjos said:

Fokus je pravi vozački auto, odličan, jedina mana mk3 je zadnja klupa, malo prostora. Od motora, za 1.6 tdci je preporuka da se ide na onaj od 90 ili 95ks, pokazao se mnogo izdržljivije od jače verzije.

Ja sam bas citao tekstove vezane za taj motor i za 95KS uglavnom kazu da je previse trom, kao sto si i napisao. Da mu bukvalno fali jos tih 20-ak KS koje ima jaci model.

Sto se tice benzina, visim da je ona prva verzija hvaljena, dok za EB kazu da je dobar tek od 2015. godine

 

11 hours ago, dekirs said:

Pravilo je da nema pravila, moze sve ovo da te sastavi a mozes i da uradis samo male servise i neke gluposti vozis par godina i da ga prodas.. jbg. Sve zavisi od horoskopa :D

Ovo je najtacnije, nazalost :D

 

Ali su mi svakako svi savet i sva ikustva generalno pomogla da se koliko toliko informisem i saznam odredjene uobicajene stvarcice.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja veoma često vozim Focus mk3 1.6 tdci sa 95 ks. Činjenica je da jeste tromiji od jače varijante, ali nije sad to nešto ne znam šta. Treba mu malo vremena i zaleta za veće brzine. A služi nas tako da mogu da kažem - da bog da nas svaki auto tako služio

Upravljivost i ležanje na putu je bez ikakve dileme primetno bolje od ostatka standardnih automobila svoje ili klase ispod. Najčešće ih poredim u levoj krivini posle odvajanja za aerodrom sa auto-puta iz pravca Beograda. Opušteno u nju ulazi sa 80 km/h, vozi se jednom rukom, bez naginjanja i bez potrebe da se seče kontra traka. A pritom je i limuzina. Ostali to mogu da sanjaju

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fokusi su odlični automobili, što se osećaja u vožnji tiče.
A ove priče šta se kvari a šta ne, šta je pouzdano a šta nije, pa ako neko kupuje premium nemačku trojku, zna se šta treba da očekuje što se kvarova i održavanja tiče. Uživaće u vožnji al mora i da odreši kesu.
Evo ja sam vozio e87, nikakvih problema, moj kolega kupi Reno senik i generalna 1100€. A isto i za renoe zadnji ležaj točka ide sa glavčinom pa 15000 dinara. Meni je na modusu dizela hladnjak klime sa rukama 30000 dinara a na benzincu 8000 dinara. Taj Modus i Megan sa motorom od 86ks imaju hidro druk ležaj koji oko 15000 dinara pa kad se menja set kvačila, ode 35000+ dinara sa rukama...
I primera radi veliki servis, set kvačila i ležaj točka, hladnjak klime ode 1000€ minimum, ako se zakoni, samo za reno.
Lično znam nekoliko ljudi sa BMWima tih godišta 2007-2009, sem tog lanca i servisa, nikakvih problema.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

Taj Modus i Megan sa motorom od 86ks imaju hidro druk ležaj koji oko 15000 dinara pa kad se menja set kvačila, ode 35000+ dinara sa rukama...

I benzinci renoi imaju hidro druk kao i mnoga druga kola npr. ford fiesta/fusion verovatno i focus, cene su 50-100e zavisno koji auto i koji proizvodjac lezaja bar na ovim benzincima na kojima sam ga ja menjao, sad skoro sam imao jednog fusiona kome je menjan set kvacila zajedno sa drukom 170e od toga druk je bio nesto malo ispod 70e, na jednom modusu sam platio isto toliko druk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobri su Focusi neosporno, lepo se voze, solidno uradjeni... Kod nas apsolutno bez razloga potcenjeni, mozda bolje reci manje cenjeni. Uvek mi je nekako u podsvesti bilo da imam bar neko vreme jedan, jos od Colin McRae-a :D . Jedina (licna) stvar je sto me ni jedan dizajnom nije dovoljno "radio" da bih ga kupio i dzaba. Nekako bih ih definisao kao i Toyote - globalni modeli, koji treba da zadovolje gomilu kompromisa i ukusa.

Cak sam najblizi bio da kupim Focusa keca, tamo pocetkom 2000-ih, bio je originalan za svoje vreme, dobra voznja... Pandan su mi tada bili, od Francuza 3v 307 i Megane kacket, od Zabara 147 i Stilo 3 Porte, cene su im takodje bile tu negde...

Sledeci dvojka i trojka su mi bili poprilicno bezlicni, a cetvorka u ST-line varijanti mi je prvi dopadljiv Focus jos od jedinice:

 

c0c963fa5a77-1920x1080-dw.thumb.jpg.bd6f682d4a8309faccbf850a09fb78c5.jpg c5ce008c4cf2-1920x1080-dw.thumb.jpg.64d037ea2e907d40a3aa52cbefb6006f.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

"Kod nas apsolutno bez razloga potcenjeni, mozda bolje reci manje cenjeni. "

 

"Brate", treba da odeš kod nekog Ford dilera i probaš da kupiš nov focus pa da vidiš kako su oni "potcenjeni" :)

Meni su krajem 2019. "uz popust" za karavanski focus u dobroj opremi tražili 24,5 - 25,5 - 26,5 hiljada ( za 1,0T od 125 ks, 1,5 T od 150 ks i 1,5 dizel do 120 ks, sve sa 6MT ). Možda su to danas nekome eventualno i "smešne cene" za nov takav automobil te klase ( u svetlu poskupljenja do kojih je u medjuvremenu došlo ), ali, to su tada bile cene focusa "da se smrzneš", jer je u isto vreme, primera radi, kod nas Civic 1,5T "Sport" od 182 ks 6MT bio 24.990 (bez eventualnog popusta), a slično kao civic je koštala i karavanska Corolla "Sport" 1,2T 6MT.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi su preskupi, polovni nisu.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

I benzinci renoi imaju hidro druk kao i mnoga druga kola npr. ford fiesta/fusion verovatno i focus, cene su 50-100e zavisno koji auto i koji proizvodjac lezaja bar na ovim benzincima na kojima sam ga ja menjao, sad skoro sam imao jednog fusiona kome je menjan set kvacila zajedno sa drukom 170e od toga druk je bio nesto malo ispod 70e, na jednom modusu sam platio isto toliko druk
Ja pišem o onome što sam vozio i održavao, za benzince i ostale modele koje nisam posedovao, ne znam.
Suština je, i jeftiniji brend može lepo da te košta ako naletiš na dreš.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ja ih mešam sa Hyundai/Kia... dizajn

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

 

Clio tj reno TCE motori su odlicni, to je u sustini klasican 1.2 motor od 75 konja kome je dodata turbina, ista prica kao i kod fiatovog 1.4 tjet, tako da nema greske ni sto se renole tice. Jako lepo ide i lepo se vozi, sto se mene tice turbo benzinci su prava stvar iako ih nekad davno i nisam gotivio nesto, ne volim ove moderne sa 2 i 3 klipa to za mene nisu motori ali svaki iole krsteni sa 4 cilindra je ok prica.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Focus se svaki vozio dobro. Kao i Volvo pandam (V40 u ovom slučaju). Mana je ko što neko reče zadnja klupa, a ni mene kao kolegu nije radio recimo dizajn. Ali vozi se za sve pare. Generalno je Ford jako, jako potcenjen nepravedno. Ali dobar je izbor, u tom izboru pridružio bih lično i Djulijetu recimo i Civic, sve su to dobra kola i mogu se naći lepi primerci, kao i 308 pomenuti.

Ako će nekom značiti, kratka digresija, nakon priče o Talismanu od pre par postova - prevrnuo sam boga oca i probao taj auto (ponedeljak) i plus isčitao sve što se moglo i dopisivao se sa tri vlasnika istog.

Neki zaključci:
- iako sam ga već vozio i sedeo u njemu, i ovaj put auto ostavlja jako dobar utisak (eksterijer) i solidan utisak (enterijer). Naprosto brutalno je nacrtan i čak i kad nije top oprema deluje prosto lepo.
- u voznji je udoban, mlitav istina ali napravljen je da ne bole ledja, ne za trke. I to radi prilično dobro.
- motorizacija i problemi:

 

Da sumiram, iz Reno servisa su mi rekli da se nikako ne uzima sa 1.6 sa 160ks. Neko se navoza, ali dosta njih je imalo problem, plus svi servisi su dobili upozorenje iz centrala da ako se neko javi za taj motor, a da je auto proizveden do čini mi se 2018te i da je auto u garanciji da se motor i zameni. Nije bio zvaničan opoziv ali je bilo toga. E sad to čini situaciju interesantnom, jer ispada da od svega što sam isčitao, pošto se taj motor ugradjivao i u druge brendove, modele, da su se problemi javljali jako rano, ako su se javili. Ili uopšte nisu i tera se ihaj. Medjutim, ako je van garancije, popravka je gotovo nemoguća i preskupa, tako mi je rečeno, što implicira da je taj motor vrlo nezgodan za polovnjak kupovinu.

- 1.6 sa 130ks je bolji izbor i manje je opterećen i prema rečima servisa imaju neke koji su prešli i 300k a da su u top formi što bi se reklo. Najbolji je 1.5 kada se radi o pouzdanosti i oni koji imaju Kadjara mi rekoše da sasvim radi posao za grad i autoput, kao i u Nissan QQ, a pošto su slične težine onda bi to važilo i za Talisman. Dakle, ako baš niste kako mi je rekao vlasnik jedan zahtevni i pre toga niste vozili 2.0 sa 160ks biće vam ok jer lepo povlači na nižim obrtajima, problem se oseti na onim višim. Pošto sam u ponedeljak probao karavan upravo sa tim motorom nakon priče sa vlasnikom to mogu i da potvrdim. Takodje, vlasnik je taj auto kupio na licitaciji u FR sa nekih cca 100k km, sada ima 220tak k km na satu i reče mi u ponedeljak da sem redovnih servisa i servisa kočnica nije ništa drugo radio. Znači taj motor može da prodje al jedva, a prednost je što je proveren i dokazan. Recimo Mondeo sam imao test vožnju sa onim manjim motorom od 120ks i slično su mi išli, upotrebljivi su, ne i više od toga.

Eto, ako će nekom značiti super.
Naravno, moje referentne tačke su sledeće: trenutno u voznom parku imamo novi Fiat 500 cross 1.6 mjtd (120ks), Auris 1.6 benzin i Croma izlazno godište 1.9 mjtd (120ks). Plus samo povremeno vozim tastov Tucson. Talisman mi u nižim obrtajima nije bio ništa sporiji od svega toga, sve do 80/90 km na čas, ali kada se prave one razlike kasnije ipak je to slab motor. Kome to ne smeta i može da se prilagodi - to je najpouzdanija motorizacija.

2.0 su preskupi i ne vrede cene polovnjaka (cca 20tak hiljada).

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=1455]Dule 021[/mention]

Kakvo ti je iskustvo sa Reno Clio 3, 1.2TCe motor. Mali turbo benzinac....
 

 
Jel se meni čini, ili ti pre neki dan reče da te francuzi ne zanimaju

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jel se meni čini, ili ti pre neki dan reče da te francuzi ne zanimaju

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Bas naprotiv, VW i ostali iz grupacije me ne interesuju.

Ali Pezo, Reno, Citroen, Ford... DA

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Jug said:

2.0 su preskupi i ne vrede cene polovnjaka (cca 20tak hiljada).

 

Zato što su tu 2-3 godine, odnosno kad je bio restyle. Auto kao nov je koštao oko 40k (i mislim da i dalje košta tako) tako da je izgubio max nekih 40% na vrednosti za te pomenute 2-3 godine. 

Juče sam provozao drugovu Kugu 2018. godište u titanium opremi ali mislim da mi reče da je neki manji motor dal 1.5 od 120ks. Koštala ga je 16k+pdv. 
Ima fino mesta, visoko se sedi, krov je visoko, prednji kraj nije nešto pregledan, ima parking kameru i gomilu dodataka... Potrošnja mu je na bordu 6.8l/100km po beogradu, mahom vožnja šumice - ada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

O Focusima smo i pricali kao polovnim (u svetlu "potcenjenosti"), mislim da su promili u pitanju zainteresovanim za nove, sa ovim ludilom od cena.

Ali i kao nov je recimo Focus ST-line EcoBoost bio malo jace od 20.000 EUR donedavno (i to "cuvena" cena na PA, ti znas bolje ;)). Poredeci npr. sa Tipom i slicnim low-budget modelima sa iole boljom motorizacijom (tj. da nije anemicni atmo), to i nije neka preterana razlika u odnosu na sve ono sto nudi. Pre svega u odnosu na platformu (prava C platforma vs Small originalno za B segment), vesanje (Multilink pozadi vs najobicnija greda), voznju...

2 hours ago, Jug said:

Focus se svaki vozio dobro. Kao i Volvo pandam (V40 u ovom slučaju). Mana je ko što neko reče zadnja klupa, a ni mene kao kolegu nije radio recimo dizajn. Ali vozi se za sve pare. Generalno je Ford jako, jako potcenjen nepravedno. Ali dobar je izbor, u tom izboru pridružio bih lično i Djulijetu recimo i Civic, sve su to dobra kola i mogu se naći lepi primerci, kao i 308 pomenuti.

U poplavi ovih modernih plastikanera sa ekranima, na kojima se zakida na svemu sto laik ne vidi, nekako sve vise cenim relativno starija vozila u klasi. V40 na bazi Focusa, zatim 308 je imao vrhunske rezultate na Moose testu (severnog jelena), sa ulaznom brzinom od 80 i kusur km/h, cini mi se (mozda) bolje i od Focusa. Giuliettu jedino steta sto su uke*ali sa enterijerom (i dizajnerski i kvalitativno), ali u poplavi ovih novih Copy/Paste sra*a daleko od toga da ne bih uzeo drugi restyle u QV-line verziji (iako sam vec razmatrao Giuliettu pri prethodnoj kupovini). Prava Compact platforma, MultiLink pozadi, direktan volan, DNA modovi... Ali danas je bitno da li je ekran 10 ili vise inca i da li ambijentalno LED svetlo moze da menja boje... Uz podrazumevano "X" ili "Cross" u imenu :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...