Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Malo je kontradiktorno, kolega Dule, gore kažete kako vas je neki BMW izuo iz cipela za lovu, i da nikad ne biste ponovo u dvorište, pa ste ga dali na rate, pa je i posle rata pride zakucao motor, usisna, sto cuda, pa benzinci s usranim glavama motora, a sada ispada da BMW nije skup za održavanje i da neuki samo to pričaju default_D.gif

Isti je to BMW.

E sad sto su neki motori sigurniji, to bas ne ide u prilog polovnjaku iz premium segmenta za kog ako ga želiš imalo u novijem godištu a pri tom pričamo makar o ispod deset godina starosti, tamo od 2010 + mnogi se nisu dobro proveli jer zapravo jeste skup za održavanje a i majstori vole da ga rebnu čim voziš BMW pa makar bila i krsina sa 400k plus km, a posebno je to vidljivo kod petice.

Iz nekog razloga, bolja kupovina je bio uvek Audi jer opet iz nekog razloga uvek je bio jeftiniji za održavanje od istog tog BMWa.

Mada svi znamo BMW se zaista dobro vozi.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, sredjen format, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista priča kao i za ostale...očuvan i održavan auto služiće dugo,a kanta je kanta....imam dva u komšiluku,rade kao singerice godinama

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jug

Ne razumes. 

177ks je kvarljiv motor i samim tim su mu delovi trazeni a cim su trazeni aitomatski su i skuplji. 

Uzmimo za primer 163ks i tu niti sta odlazi niti je trazeno i samim tim nije skup za odrzavanje. Kod njega redovno menjas ulje i filtere i to je to generalno uz povremeno ciscenje EGR ventila.  

Audi je dobar ali po cemu je bolji za odrzavanje? Ajd sad tebe da pitam posto po pisanju ispadne da znas. 

Cekamo odgovor da cujemo sta je to na Audiju jeffinije za odrzavanje u odnosu na BMW. 

Verujem da cemo dobiti bas standardni odgovor ali evo-cekamo. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jug

Postovani kolega, molba vec po ko zna koji put ;) - da se nepotrebno ne citiraju prethodni postovi ili postovi neposredno iznad svog.

Tj. ako nema drugacije potrebe, da se u temama odgovara sa Reply, a ne sa Quote. Citira se jedino ako se odgovara na neki konkretan raniji post ili njegov deo (a i to se moze skratiti na nivo recenice ili par reci, pogotovo ako je u pitanju neki ogroman post kao u ovoj temi).

Takodje, ako se neko pominje, upravo radi preglednosti, imamo i opciju tagovanja drugih clanova - klikne se karakter "@" i zapocne kucanje nick-a clana. Nakon cega se otvara lista i bira korisnik koji se taguje. Na taj nacin i on dobija obavestenje da je pomenut u toj temi. Kao sto si i ti pomenut na pocetku ovog posta i dobio notifikaciju.

Ovako sa besomucnim Quote-ovanjem i TapaTalk potpisima, teme postaju izuzetno nepregledne, naporne za citanje, skroluje se do besvesti (pogotovo na telefonima), vise puta se bespotrebno ponavlja isti sadrzaj... A mi konstantno idemo za istim ljudima i prepravljamo njihove postove. Imajte u vidu i da ce dosta ljudi citati bilo koji sadrzaj na forumu i kada mi ovde zavrsimo caskanje ili resimo svoj problem ili nedoumicu, pogotovo mislim na tehnicke teme. Pa cisto da svima bude lakse, hvala unapred ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Izvinjavam se.

 

Nekad se na forumima citiralo/quote-ovalo a)kada se nekom direktno obraćaš a važno je da se pročita šta je tačno napisano b)ili kada odgovaraš na post koji je već daleko u skrolu upravo da bi drugi koji dolaze znali šta je referentni kontekst.

 

Ja sam iskoristio opciju pod jedan, ali, svakako, prihvatam sugestiju, te da to ovde nije bilo potrebno i nemaš frke nećemo citirati. I izvinjavam se ako je to bio problem u ovom slučaju zaista još jednom.

 

Što se tiče@Dule 021

 

I tvog pitanja: vozio sam Audi A4, kolega je vozio BMW trojku paralelno i ne treba mi niko da mi kaže da je njega održavanje u proseku koštalo sigurno 20% više,plus mu je zveknuo motor na šta su zadovoljno trljali ruke.

 

Bitan je kontekst. Meni se fućka koja je ks, šta, kako, od čega je liven blok, to treba da zanima fabriku, majstora, inžinjera, ja sam glupi IT-jevac, gledam račun i isključivo samo to radim kad gledam cenu održavanja neke bilo koje mašine, naročito polovne.

Isto tako, pošto si se i na drugim forumima oglašavao po ovom pitanju, opet citiram sa jednog foruma kažeš: "Ne treba bezati od N47 jer nije svaki los ali je skuplji za odrzavanje jer mu se mora menjati lanac na svakih 180k km."

Kako znati kod polovnjaka kad je tih 180k km je poseban bingo pošto tu niko nema tačnu km i prodaju se leševi sa predjenih pitaj boga (čast izuzecima).

 

Šta je ključno, ja ne kažem da ti nisi u pravu, štaviše jesi formalno, jer nisu svi motori kod nijednog pa ni ovog proizvodjač savršeni niti jednako problematični, ali kažem da običnog kupca boli uvo da ulazi u detalje i da ga treba upozoriti: dragi kupče BMW je vrh za vožnju ako voliš sportskiju i da sediš zalepljen uz asfalt i premium je, ALI ima problematične motore a čak i kad nisu problematični, evo to i Dule kaže na jednom forumu, mogu da izbiju puno para. Ako ti je to ok da za polovnjaka starog + deset godina u kom se neko pre toga isprdeo i iskarao već u kolima ti plaćaš te sume, go ahead ako nije ovde smo da ti kažemo kako stvari stoje a ne da posle budeš jedan od onih BMW je djubre i nikad više BMW.

Nadam se da smo se sad razumeli. Takodje, oseti se jedna vrsta nadobudnosti u tvom komentaru, na samom kraju, za koju nema potrebe. Ili ima ali onda ću ti ja teško ubuduće biti sagovornik.

 

Uzdravlje default_).gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sustini nemas iskustva i znanja iz prve ruke uopste, vec svoj stav zasnivas na predrasudama i iskustvima iz druge/trece ruke :D  

 

A inace se vrlo cesto ismevaju ljudi kad na ovaj ili onaj nacin otpisuju/odbacuju neki model automobila ili cak ceo brend zbog predrasuda ili zbog toga sto im je komsija/kolega/drugar imao neki los primerak :) 

 

Sto se tice audi/bmw na nasim prostorima glavna prednost audija ispada sto ga mogu odrzavati kod majstora koji odrzava vw program i ima vise majstora nego za bmw ili mercedes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitava priča je o tome da li je BMW skup za održavanje ili ne. Da, skup je. To ne znači da je loš auto, naprotiv super je, ali da skup je i da baš zbog činjenice da Audi ima tu prednost VW koncerna može i utiče i na dostupnost i jeftinije održavanje u proseku. To je i prost tržišni zakon. Ništa novo. Naveo sam lični primer posedovanja auta i kolege a obojica smo auto održavali u istom servisu, Cubi u NS.

Argument da za sve kao potencijalni kupac imam iskustva iz prve ruke je teoretski nemoguća, a i praktično, jer je nemoguće da za svaki auto za koji se raspitujemo imamo iskustvo njegove vožnje, pa je puka retorička primedba. Uostalom, čak i Dule koji prodaje svoje automobile, nije svaki posedovao, niti bilo ko od nas. A čak i da jesmo, to ne znači da naš slučaj interpolira za sve moguće varijacije. Niko pa ni ja ovde ne kaže da je BMW loš auto, dapače, ali da može biti skup za održavanje itekako može. To naravno treba uzeti u kalkulaciju prilikom kupovine istog. Uostalom, čoveka to i zanima.

Svi smo različiti, ja iako imam novac da održavam ne volim poziciju da sa nekim motorom ili autom unapred nisam načisto makar oko toga da mu motor nije problematičan. Ali to sam samo ja, neko drugi jeste i to je sve sasvim kul. Zato na cesti imamo puno različitih vozila i svako ima svoj ukus.
I ovde bih i završio oglašavanje po ovom pitanju jer na kraju krajeva okrene se majstor i pita šta koliko košta pa se sračuna.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedostatak iskustva se vidi bas iz tog primera tebe i kolege, jer svoje iskustvo zasnivas na jednom primeru/poredjenju sto je prakticno nikakav uzorak, pa je prakticno predrasuda, a navois ga kao nesto relevantno.

 

Znam ja mnogo kontra primera tvom pojedinacnom primeru, vise desetina, znam i neke koji idu tvom primeru u prilog sto je meni dovoljno da stvorim neku siru sliku da je to u proseku tu negde, dovoljno da izbegnem da generalizujem u nekom pravcu jer zavisi od konkretnog slucaja, motora, kilometraze, godista, odrzavanja itd.

 

Ljudi vole da razmisljaju binarno, evo kod auta ili je neunistiv/nepokvarljiv ili je apsolutno kvarljiv i konstantno se kvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao taj m47 163ks i odličan je bio, barem meni.
Sad moj kum je ima isti u trojci karavanu, nema problema.
Isto u trojci drug ima M47, uradio zamajac, lanac preventivno i sve ostalo ok.
Elem, kumu sam u startu rekao da gde god se pojavi sa BMWom, pašće dranje za servise. Nije verovao. Ok, mali redovan servis, tu su svi isti al eto, zadnja vrata mu gube kontakt, svi BMW servisi traže od 100-120 evrića navodno prekinut kabl, bal bla bla. Pa mu se javlja neku šum na volanu, odmah konstatuju da je špulna volana, još 120 evrića....
Ja ga pošaljem kod električara iz kraja, rešena zadnja vrata za 20€ a za špulni da dođe neki drugi dan, nije špulna već kad su mu vraćali volan, radio kožu, nije lepo vraćeno, tj upakovano, to će gratis da mu reši.

Evo i nekih cena sa popustom bez ruku za majstore

Po broju šasije sa popustom od 20%:
- Diskovi AT 10550 ,
- Pločice sa senzorom AT 5800,
- Paknovi zadnji 3800 sa popustom,
- Zadnji desni ležaj je 9800,
- Usisna grana iz originala (na nju
nema popust) 4600.
Mali servis sa rukama bez menjanja uljnoh separatora 17000dinara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti dragi kolega@vagenovac ideš argumentom da neko subjektivizira, to jest ja, a argument je na to takodje gomila subjektivizujućih fraza tipa: "znam i ja za slučajeve", "nije baš tako", "iskustvo" itd.

 

Kao što rekoh. Prosto je. Neka neko okrene servis neki kršten i neka dobije full predračun za mali i veliki servis, plus kvačilo i zamajac za Audi A6 2012 i BMW 5 (ruke plus delovi) isto godište i slobodno neka javi koliko je dobio cenu i neka ih uporedi.

 

U servisima meni dostupnim, uz napomenu da član porodice radi u BMW servisu, znam odgovor i to je jedino što mene kao kupca zanima, zato ovo i pišem. Nigde i nikada ovde nisam rekao da je to loš auto. Naprotiv. Vrhunski je, što i rekoh.

Dakle, predračun za jedno i drugo a ne gomila subjektivizujuće relativizujućih nisi ti vozio pa ne znaš, ali ja znam jer ja mislim da nije tako.

 

Pa ne moram da vozim svaki auto na ovom svetu da bih uporedio cene. Pri tom sam nedavno upravo dobio cene održavanja i servisa za BMW 3. Jer sam razmišljao o tom autu, kao i mnogi naravno. To ne znači da neko negde neće proći jeftinije sa bmwom nego sa audijem.

Ali uporede se cene i vidi se. Usput neka pita električara koliko je popravka multimedije za isti taj A6 ili recimo za taj isti BMW5. Nije stvar biti u pravu nego je stvar cene potražiti u servisu a ne na forumu. Plaća se u servisu ne na forumu. Ovde je lako barem, ništa ne košta.

 

Odoh raditi.

Uzdravlje svima.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promasio si poentu. Dakle da rezimiram, ne treba zakljucak formirati na osnovu jednog primera.

 

Ako imas 1 iskustvo i ako imas 30 onda je mnogo relevatnije ono od 30, a sa 30 ces videti da slika uopste nije tako crno bela.

 

Kakvo kvacilo i zamajac na a6 i bmw 5 2012+ :D 

Vecina tih modela su automatici, a ako vec volis da se informises po servisima slobodno okrenes i vidis koji je pouzdaniji i to drasticno kao i koja je cena remonta.

 

Ako ubacujes menjac u pricu SBBKBB onda je bmw5 automatik mnogo pouzdaniji i jeftiniji za popravku od a6 automatika :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

 

Kolega ne vrdajte. Rekli ste da treba porediti istu klasu, isto sve i namerno sam naveo manualce, godište itd, istina kod BMW serije od 2014 godišta barem za M paket nema više dostupne manuelne transmisije ako se ne varam, ali poredimo isto godište dva auta, iste delove, sve isto.

Ali možete uzeti i cene servisa pomenute i recimo popravku multimedije navedena dva automobila. Ja govorim o cenama, vi o slučajevima. To nije isto.

 

BMW menjač automatski je jedan od najboljih i to znamo svi. Ovde govorimo o prosečnoj ceni održavanja ukupnoj ta dva modela. Proverijivo je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Nikola 1.6 said:

Meni je apsurd davati ovolike pare na ovako star auto

Zamislite iste pare - koji biste Vi auto uzeli?

Licno, ako ne budem uzeo BMW, razmisljao sam o Honda Civic 1.8 (mozda i 2.2, ali benzinac je mnogo hvaljeniji) 8. generacije, ili Ford Focus mk3 1.6TDCI. Uklapaju se u budzet, mladja kola su u pitanju (pogotovo Focus) i po iskustvima, ljudi su dosta zadovoljni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l' N47 ima iste probleme i u F20 i mladjim trojkama? Tipa od 2013+..

Okej lanac, oprosti se covek za tih 1000e ali da li ima i dalje problema sa pucanjem bloka i ostalim peripetijama?

Znam da je dekla isto nesto oko 40k, remenica tipa 20ak hiljada, hoće kardan da prolupa pa mu remont dodje oko 300-400e itd.. Jake cene ali okej, to je polovnjak.

Vise me zanima N47 u tom godistu 2013+ ako zna neko kako se pokazao neka napise..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, m8b said:

Zamislite iste pare - koji biste Vi auto uzeli?

Pita covek na zabarskom forumu :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, m8b said:

Zamislite iste pare - koji biste Vi auto uzeli?

Licno, ako ne budem uzeo BMW, razmisljao sam o Honda Civic 1.8 (mozda i 2.2, ali benzinac je mnogo hvaljeniji) 8. generacije, ili Ford Focus mk3 1.6TDCI. Uklapaju se u budzet, mladja kola su u pitanju (pogotovo Focus) i po iskustvima, ljudi su dosta zadovoljni.

Drugar ima 308 1.6HDI 2015-16 nisam siguran tu je negde sa cenom, kaze da je jako zadovoljan. Burazer ima staru 308 isto zadovoljan. Citro C4 je isti djavo. 

2.2 civic je dobar ima je drugaricin decko. E sad nisam se raspitivao za odrzavanje kakav je al kapiram da nema nesto puno kvarova, Japanac je to. 

Nisam pametan iskreno, ima dosta opcija. Hteo sam i ja neku e90-ku al kad sam stavio na papir video sam da se ne isplati u mom slucaju. Skoro na svakom na tu cenu koja je na oglasu dodaj barem jos 1000e za veliki, plus jos ko zna koliko za sitnice. Mirko Neovlasceni je uradio review tog motora i troskove moguce koje donosi,  valjalo bi pogledati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za lanac ste se ozbiljno svi nalupali. Na svakom je bar jedanput menjan dok je dosao u vase ruke. Ako zvekece, spustis cenu za to ako prodavac hoce i cao. Ima skupljih delova kao eto ta dekla sa separatorom ( ako mora ) uopste. Najbolje da nadje punta 1.9 jtd 80ks i da uziva u jeftinom odrzavanju. Ako si se u glavi predodredio za bmw onda ne razmisljas o odrzavanju punta i golfa. I najnalickaniji na oglasu moze biti krs, i najveci grob moze mehanicki biti top. Ja za sad osim dekle ne vide nista skuplje od delova koje bi menjao i na 2.0mjet ako dodju na red. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte samo koliko kosta DPF fulter za 2.0 TDI motor i uvericete se da nije bas sve tako sjajno kako neki misle tj da je Audi jeftiniji za odrzavanje. 

Eto npr generacijski kao taj E90 u Audi-ju postoji i multitronik menjac koji je sve samo ne menjac. 

@dekirs

Ostali N47 motori su dobri  i nemaju problem a lanac je potrosni deo i menja se na nekih 200k km sto je opet duplo vise nego na motorima sa kaisem gde se kais menja na 100k km i to bude oko 300€ pa puta dva je 600 a toliko ili malo vise kosta jedna zamena na BMW-u. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zezam se ja malo naravno. Lepo je da imamo kolega sa iskustvom sa brojnim drugim brendovima, caskamo opusteno, zezamo se na svoj racun...

To je samo bogatstvo foruma, a ne da bude sekta :) .

I sam sam ranije pitao za 2-3 modela van grupacije, koji su mi bili zanimljivi. I uvek dobio pametne odgovore i sugestije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...