Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

On 5/20/2022 at 9:34 PM, Jug said:
Poštovani forumaši default_).gif

Je l ima iko ovde iskustva sa Talismanom? Kakav je kao polovnjak, koliko je pouzdan ili je samo lep.

Nakon uzimanja novog vozila pre nekog vremena, koje uglavnom vozi žena, iako s sam ja odložio kupovinu usled ludila s cenama, ipak mi se pojavio kupac za moj auto i to tako da izvučem ok cenu.

Talisman mi se baš dopada, naprosto radi me vizuelno. Gledao bih 1.6 dci, odnosno krenuli smo drugar i ja već u potragu. Ali iskustava je baš malo o tom autu.

Baš čitao neki dan...
https://www.jutarnji.hr/autoklub/rabljeni/rabljeni-renault-talisman-otkrivamo-je-li-francuska-alternativa-vw-passatu-dobar-izbor-15197669
Kupi benzinca
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali Talismana benzinaca nema na oglasima default_(.gif

 

Ako misliš na Passata B8 njih ima ali isto malo nazalost.

 

Ispada da je Talisman barem do redizajna najsigurniji sa 1.5dci motorom. Pa ko se miri s tim i dobro pretrese elektroniku super.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam pre nekog vremena Mondeo ali sa onim manjim motorom od 120ks i čak i to nije tako loše išlo. Gledam i te Fordove. Nešto će pasti da li kao privremeno rešenje ili ako nabodem nešto što želim a da je u ceni.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/21/2022 at 9:55 AM, Jug said:
Ali Talismana benzinaca nema na oglasima default_(.gif  
Ako misliš na Passata B8 njih ima ali isto malo nazalost.
 
Ispada da je Talisman barem do redizajna najsigurniji sa 1.5dci motorom. Pa ko se miri s tim i dobro pretrese elektroniku super.

Ima dva, ali su 25k€

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx verovatno 1.5 dci

 

imam i ja drugara vozi 1.6dci 130ks, nije imao problema već par godina, ali nekako gde god sam čitao svi su opljuvali 1.6dci motor u Renou, dok je u nissanu i mercedesu bez mana :)

identična priča kao za 2.0 mjet i 1.3 mjet fiatove motore u opelu i u fiatu. U fiatu odlični, bez mane, u opelu zakivaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je baš u tome problem.
I da nisu baš realne te priče. Naime, Insignia je ozloglašen auto, a pri tom je od 2014+ taj restajl stvarno pouzdan model. Znam masu ljudi s tim autom koji nemaju problema nekih drastičnih. Znam i one koji jesu s početnim serijama imali ali i to je jer nisu promenili smešno jeftinu gumicu motora.
Opet, taj 1.6 ide u Mercedesa, ide bre i u Nissan Qashqaia, puna ih je cesta, puna Engleska i Evropa, a isti motor i kao eto u Talismanu ne valja. Ok elektronika je druga stvar ali priča za sam motor mislim da je preduvana, pa nisu valjda ljudi bolidi da kupuju i voze more tih motora u QQ i slično da su baš tako loši. Pa ima ih i kod nas koliko voliš kao polovnjaka.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na FB grupi Reno Srbija čitao sam postove nekoliko, većinom Talisman ovih, vlasnika kako hvale taj 1.6. Jedan lik koji je neka vrsta njihovog Ivana i koji mi je recimo dao neke kodove za dijagnostiku, kaže da je ovaj novi 1.7 ustvari nadograđeni 1.6... Sa druge strane pljuvanja tog motora stižu od, uglavnom, ljudi koji nisu vlasnici, već ono: rekao mi pašenog, čiji ujak ima strica, koji zna nekog da vozi 1.6!

Uglavnom, ako prelomiš na 1.5 obavezno probaj, da ne bude kao kod nekoliko 'ponosnih' vlasnika 500l i Tipa koji su tek po kupovini shvatili da im je taj 1.4 fire slab... Sa druge strane ima dosta kojima 1.4 odgovara... Ako ti nešto znači, uvek sam raspoložen da se dogovorimo i provozati u mom Scenicu 1.5!

Share this post


Link to post
Share on other sites

[mention=1367]bane1321[/mention]

 

Hvala puno default_).gif

 

Baš gledam sad i neverovatno mi je da je težina praznog Talismana sa tim 1.5dci u limuzinskoj verziji ispod 1.400kg, tačnije 1.387kg a da je težina Scenica sa istim motorom čak 1.465kg, jelte da je teži.

 

I posebno je sad interesantno da na forumima pročitam kako je eto taj 1.5dci za Scenic ok ali ne i Talisman a Talisman po fabričkim specifikacijama lakši default_D.gif i pri tom otpor vazduha bi trebalo da je manji.

 

Da, definitivno naći ću i Talismana s tim motorom da me ne grize savest kad mi se već toliko dopada. 1.6 dci 130ks idem u ponedeljak da probam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već sam pisao, Scenic 3 sa 1.5dCi se korektno vozi, ali da ima 1kw manje bio bi problem (bar meni). Prosto ne znam kako ide onaj najslabiji od 95ks!? Ali, opet, to je do lične percepcije i afiniteta. Drugar koji je vozio 1.6 TDI Oktaviju, bio je oduševljen mojim Scenicom... Zato i kažem, najbolje da sedneš i probaš, najbolja opcija da nađeš negde rentakar i isprobaš na celi dan!

47 minutes ago, Jug said:

posebno je sad interesantno da na forumima pročitam kako je eto taj 1.5dci za Scenic ok ali ne i Talisman

Scenic voze 99% porodični ljudi, koji većinom prevoze i decu, te je ljubav za brzinom, prevaziđena potrebom za velikim prostorom... Talismana voze u bar 50% slučajeva ljudi koji vole da zgaze gas...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321

Oko motora je zaista subjektivni utisak i šta neko vozilo probudi u nama a i šta mi očekujemo. Vidim da ima onih kojima je taj 1.5dci u Talismanu sasvim ok i onih koji se kaju.
Slične su tematike i za druge model. Svojevremeno je tako bilo i za Cromu tamo pre par godina bilo je nikako 120ks, slabo je a zapravo je taj motor sasvim dovoljan.

Kao i B8 Passat što sasvim ok ide sa 1.6 i dsg menjačem. Definitivno treba svako da proba. Ja nisam sad da sam vozio 3.0 pa mi je sve slabo naprotiv, volim nekad da dam gas ali uglavnom mi je važnije da se udobno taljigam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

 

Razmisljam o kupovini novog automobila i izbor je pao na BMW-a 2005-2007, medjutim trebaju mi saveti oko kupovine.
Inace, imam vise od 10 godina iskustva u voznji, prvenstveno po Sapcu, vozeci Golf 2 1.6 iz 1988. U poslednje 3 godine se uglavnom vozim u Beogradu - kratko Pezo 307 1.4 HDI, a onda i moj trenutni auto Grande Punto 1.3 od 75KS, 2010. godiste. Takodje, s vremena na vreme vozim caletovu Astru 1.7 iz 2007.
Neke bitnije informacije su da zivim i radim u Beogradu, auto vozim po gradu, ali i na "otvorenom" putu sa redovnom voznjom od Vozdovca do Zemun Polja, kao i povremenim odlascima u Sabac, a i nekoliko odlazaka godisnje na malo duze relacije. Rekao bih za sebe da sam solidan vozac, uglavnom postujem ogranicenja, ali volim i da dam gas na otvorenom (s tim sto je brzina prilicno ogranicena u Puntu). Godisnje prelazim oko 25K KM. Ono sta mi najvise fali u trenutnom autu je veca brzina na otvorenom, startnost pri preticanju i dobra klima leti.
U poslednjih nekoliko nedelja sam citao dosta po raznim forumima vezano za BMW i i dalje nisam siguran po pitanju konkretnog modela. Budzet je do 7K EUR na sam auto (ne racunajuci registraciju i ostala pocetna ulaganja u vidu servisa, ili nekih drugih investicija, za koje doduse ne bih voleo da sve ukupno predju 1K). Zelim limuzinu (karavan nikako; kabrio je za ovaj novac nerealana, a i nisam neki poseban fan, dok bi kupe mogao da dodje u obzir, mada preferiram 4/5 vrata), tako da je fokus za ovaj budzet na serijama 3 i 5.
Na osnovu procitanog do sada, fokusirao bih se na dizel modele 2005-2007. (m47, ne n47), a sto se tice benzinskih motora, nisam bas naisao na najsjanije stvari, ali sam otvoren da saslusam i argumente za njih. Kada je menjac u pitanju, prednost dajem manuelnom, opet zbog procitanog, ali ni ovde nisam iskljuciv. Svestan sam da je kilometraza na vecini modela znacajno vracena i mogu da razumem da dosta prodavaca to radi zbog tvrdoglavih kupaca koji ocekuju predjenih 100K KM za 10 godina, pa vrate da bi lakse prodali, ali sta je tu je. Licno se nadam da moze da se nadje dobar dizel do 350K KM, ili benzinac do 220K KM sa ovim godistem. Do sada sam najvise citao o modelima 318d i 320d, ponesto o 318i i 320i, a u poslednjih nekoliko dana cak i o 520 i 525 (imajuci u vidu da registracija za ovo godiste i kubikazu nije toliko velika kao pre).
Ako postoji jos nesto od informacija sto bi pomoglo pri vasim savetima, tu sam, a ovako - please shoot sa argumentacijom.
Unapred zahvalan na svim konstruktivnim odgovorima!

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje / spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, m8b said:

i zato sam otvorio temu ovde

Ovo je podforum za postavljanje oglasa, tj. konkretnu kupoprodaju ;) .

 

Posto trazeno vozilo nije iz FCA grupacije (gde svaki model ima zaseban topic za savete), prebacicemo pitanje u neku od postojecih opstih tema o kupovini.

Pretragom se moze vec dosta i procitati na tu temu, pisano je ranije:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/64016-kupovina-automobila-do-xxxxx-eura/

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/46612-večita-dilema-koji-auto-kupiti/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Ovo je podforum za postavljanje oglasa, tj. konkretnu kupoprodaju ;) .

 

Posto trazeno vozilo nije iz FCA grupacije (gde svaki model ima zaseban topic za savete), prebacicemo pitanje u neku od postojecih opstih tema o kupovini.

Pretragom se moze vec dosta i procitati na tu temu, pisano je ranije:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/64016-kupovina-automobila-do-xxxxx-eura/

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/46612-večita-dilema-koji-auto-kupiti/

 

Moja greska, izvinjavam se.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@m8b, Evo ti interesantnog stiva za pripremu pred kupovinu BMWa: 


Vidi koliko je covek uzivao, nervirao se. Koliko malo trosi dizela, a koliko je trosio na popravke. 
Ne kazem da treba da kupujes od njega, cini mi se da ga prodaje, nego samo da se upoznas malo sa zivitom jednog vlasnika BMW-a iz prve ruke.
Sve najbolje, srecna kupovina! (kako kazu na kraju teksta oglasa :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek uzivao, uziva i dalje :). Svaki auto se kvari, ali retko koji pruza uzitak. Kao lepa devojka, oprostis joj 90% stvari koje ne bi oprostio onoj s kojom si zezanja radi. Elem, ja ne bi uzimao M47, kultura rada, i 2l manja potrosnja su meni zgoditak. Odrzavanje jeste skuplje, ali je i auto i motor noviji. Vozim i M47 i N47, razlike su velike. Od rada u leru i traktorisanja, do performansi koje su neuporedive. U zivotu ne bi dao 7+1k za auto 2005-2007god. Da ja prodajem auto, ali je moj karavan nazalost. Takodje, nikad ne bih gledao ( sem da uzimam novo ) dal je karavan, ili ne, biram sto bolji auto, limariju, stanje, enterijer. Kako ce izgledati spolja je manje bitno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola JTD

 

Shvatam te, ali mi se prosto ne svidjaju karavani uopste. Uglavnom sam do sada vozio HB-ove, ali sada bih limuzinu.

Sto se tice M57 vs. N57, meni je isto bilo logicno da je noviji motor bolji motor, ali prosto je mnogo vise ljudi koji opominju za N57 zbog postavke lanca i moguceg kvara. Naravno, zahvalan sam na svim informacijama i jasno mi je da na kraju dana sve zavisi od toga kako ga je ko odrzavao.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje / dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

N47 sa 177 KS u moje dvoriste vise nikad uci nece. 

Par puta je usao i jednom se ritnuo i dao sam 1000€ za popravku da bi posle 20 km opet poceo da lupa na lezajevima radilice a onda sam ga dao na rate kolegi koji he opet ulozio 1430€ i jedva ga se resio da bi posle 10-tak dana kupac dosao i rwkao da mu je pukla i usisna grana. 

Shodno tome samo M47 pa neka je bucniji ali to je mala razlika jer se u voznji taj motor jedva nazire u toj sasiji. Potrosnja sve i da jeste veca nije stravicno veca a drugar ga je vozio i po gradu je trosio 7,5L.

U generaciji N47 iskljucivo treba gledati 318d koji jeste slabiji ali se daleko bolje pokazao od 177ks. 

Mana kod 177 je szo zna da pukne blok motora izmedju treceg i cetvrtog cilindra jer su zidovi veoma tanki a motor se uvija kad se vozi muski. Lezajevi radilice cesto zakucavaju,lanac mora da se menja na 180-200k km a zamena je oko 600-700€. 

Svega toga nema kod M47 sa 163ks tako da zbog toga nema dvoumljenja sta je bolje. 

Samo sado mazo vlasnici 177ks mogu da ga hvale a to je normalna pojava u Srbiji da se hvali ono sto se vozi. 

Ja kao trgovac kolima opet kazem da to srranje u moje dvoriste vise nikad nece uci a jedan drugar je hteo pre nekoliko godina da kupi 520d 2006 163ks koji je bio 7000 a napravio se pametan i kupio 2008 u jacoj opremi za nesto sitno vise i kao hvalio se kako je kupio bolji auto a ja sam mu rekao da ce da vidi kako je bolji a jos mu ga je preglwdao njegov Kum koji je automehanicar i dao zeleno svetlo. Posle nekih mesec dan stize meni poruka "Derane sta da radim,pukao mi blok motora?" 

I ja mu objasnim da sad pita svog Kuma sta da radi jer da je kod mene kupio auto ne bi imao taj problem jer sam mu vec objasnjavao da je 163 bolji. 

Samo oni koji su entuzijasti kupuju 177 i rizikuju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru!

Nekako sam najblizi 318 i 320 dizelima sa M47, ali ne bezim ni od benzinaca, istih oznaka, mada vidim da vecina potencira modele sa 6 cilindara.

Da li mi mozete reci koji bi bio Vas predlog u toj "borbi" E90 izmedju 318i, 318d, 320i i 320d, imajuci u vidu moj pocetni budzet za sam auto (€7K), cinjenicu da vozim podjednako i po gradu (Beogradu) i po auto-putu, kao i da godisnje predjem oko 25K KM?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog ugla gledanja BMW benzinci se nesto nisu proslavili u E90 piksli a to sto neki hvale motore sa 6 cilindara je praistorija jer to su motori koji su isli u starije BMW modele. 

318i je sa vanosima i ima 143 ks i nije ni blizu dobar kao onaj sa 118ks koji je bio u E46 i bio je zaista odlican motor sa 4 cilindra. 

E sad nekome je dobaf a nekome ne a ja sam ih imao i neke popravljao pa tako sam imao 118i sa plinom gde je otisao dihtung glave pa mi je auto stajao mesecima jer majstor nije skontao sta mu je kad ga je sklopio pa sam morao kod drugog majstora koji je to namestio u par dana. 

Nekako sam najvise za 318d u tom restajlingu ali treba naci dobar primerak a svakako i dalje pfeporucujem 320d 163. 

Drugar je isao da gleda za sina neke i kaze kad upale a ono krlja i melje a kad je cuo moj 520d sa 311k km odusevio se i shvatio da su ti presli mnogo vise jer ovaj moj je palio i radio savrseno na tim kilometrima i bio veoma sacuvan. 

BMW se lepo vozi i daje dosta jer je Premium brend i kad nekom kazes BMW odmah se svi uhvate za glavu kako je skup za odrzavanje ali kad te iste likove pitas sta je skupo,verovao ili ne,niko jos nije znao da kaze sta je skupo a evo godinama postavljam to pitanje. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...