Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Kada su u pitanju PSA polovnjaci (pa i pominjani 1,6 HDI Euro 4), treba imati u vidu ogromnu razliku u dužini propisanih servisnih intervala u Srbiji i napolju. Za one kupljene u Srbiji je to uglavnom bilo 10.000 km ( kasnije sa Euro 5 produženo na 15 kkm ), dok je "napolju" to bilo i 25-30 kkm. Jedni i drugi motori ne mogu biti u istom stanju posle 10-ak godina uz takvu razliku servisnog intervala.

Što se tiče 1,6 THP, da, bio je problematican u samom početku, verzija od 150 ks, dok je ona kasnija od 156 bila bolja, a na kraju onu od 125 ks ( koja je bila kao Euro 5 i u 308 mk2 ) je bila skroz ok, kao i od 165 ks (onu od 180 da ne pominjem).

 

Što se tiče pomena AISIN EAT8, osim PSA, njega danas koriste i BMW vozila sa prednjim pogonom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukratko, treba mi pomoc BMWista :( Ne, necu ja da se prebacim u taj tabor ali drug hoce pa da priupitam par stvari.

 

Naime, drug hoce da uzme 320 benz 2007mo godiste 2.0/160ks (ili tako nesto ks), 6b sa 120K originalnih na satu. Auto nema nesto mnogo opreme (tako mi receno) ali ima olaksanu sasiju fabricki (tako kupljen u BMWu). Odrzavan u ovlascenom u Beogradu. 

 

Pretpostavljam da je to E90 model. 

 

Ono sto takodje znam je da je onaj filter DPF/Gpf (kako se vec zove kod benzinaca) menjan novim, nov aku, diskovi, gume (2 seta, letnje nove pireli R17), trap pregledan itd... Sve nesto skupa oko 80K placeno (+/-) u ovlascenom. Veliki je za 4-5g i mali servis se radi na oko 15-20k. Vlasnika ja znam povrsno ali drugar ga zna mnogo bolje i kaze da je picajzla za auto i da ga vozi samo van grada i duga putovanja. 

 

E sad... Cifra je 6k eura. 

 

Dobro bi mi doslo neko vase zapazanje, vidjanje ovog modela, da li ima taj paket sa olaksanom sasijom uopste (bem ga, mozda i ima u nekom M paketu ili slicno ili uz doplatu je isao), odrzavanje i tako to. Drug ga je vozio, auto leti. 

 

Hvala unapred. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nameravam neki autić uzeti za par meseci, pa već malo zagledujem.
Najpametnija kupovina bi bila shodno budžetu punto 2 1.2 8v.
Što se motora i želje tiče najviše mi se dopada kako ide 1.3 multiđet ima ga brat i za moje potrebe više nego dovoljan.
E sada gledam i ova manja vozila a većih gabarita, poput Idee, reno Modusa i opel Merive. Realno meni treba nekad i 5 osoba da sednu u auto.
Koji bi bio vaš izbor između recimo ta 3 vozila, i koji je najekonomičniji za održavanje, problematičniji i više po servisima. Znači upoređujemo motore sličnih specifikacija, i kolike su okvirne razlike održavanja pomenutih vozila u odnosu na punta 2. I jasno je da pravila kod polovnjaka nema.
Svakako zahvaljujem ako neko ima raspoložan za neki komentar.



Poslato sa PPA-LX2 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 u puntu ide. Isti motor u Modusu ne jer je tezi od punta ohoho i posebno kada se natovari. Ja kod Modusa ne mogu da svarim instrument tablu po sredini a isti je slucaj kod Idee, ko moze odlicno. 

Razlika u ceni dizla i benza nije vise toliko velika da ga ne bi razmotrio. U Idei on ce lepo ici, a u Modusu 1.5 dci od 75-90ks, na koji naletis oba su dobra. 

 

Realno gledano punto je po defaultu najjeftiniji za odrzavanje, bilo koji agregat da ima ali prednost dajem 1.3 mjet. 

 

Baci koji oglas sa slikom (printscreen) i linkom pa da komentarisemo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa svakako najjeftiniji za odrzavanje je punto ali je fakticki i manji od svih tih drugih koje si spomenuo. Ovi drugi su i gabaritno veci. Ako bi birao neki od tih "vecih" nekako bi mi Meriva legla najvise i estetski a i zbog dalje prodaje jednog dana. Vidim da je dosta ljudi vozi.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram priznati da jeste velika glupost instrument tabla na sredini. Navikao bih se verovatno, sreća pa nisam vozio dobre aute pa bi se navikao i na 1.2 u modusu. Ali nesumnjam da bi to bila mrcina kojom bi dobio stres kad naiđem na neki šleper koji ide malo sporije nego ja pa ga trebam obići.

Staviću svakako neku sliku ali još malo je rano.

I hvala ti na brzom odgovoru

 

Poslato sa PPA-LX2 pomoću Tapatoka

 

 

Pa svakako najjeftiniji za odrzavanje je punto ali je fakticki i manji od svih tih drugih koje si spomenuo. Ovi drugi su i gabaritno veci. Ako bi birao neki od tih "vecih" nekako bi mi Meriva legla najvise i estetski a i zbog dalje prodaje jednog dana. Vidim da je dosta ljudi vozi.

 

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

 

 

Merive zaista ima na putevima, plus ima 1.3 fiatov motor. Koji sigurno neide kao u burazerovoj Pandi koja je mnogo lakša. Koliko je 1.7 dizel skuplji za održavanje.

Nije velika razlika u registraciji. Mada nebih bežao ni od benzinca 1.4 u dobrom stanju.

 

Poslato sa PPA-LX2 pomoću Tapatoka

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

meriva sa 1.3 mjet motrom zq konfor, punto sa istim motorom da se navozaš.Punto je duplo jeftiniji za održavanja i stabilniji što se kvarova tiče.Baci pogled i na  grande punto

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, dejanmilic said:

Nebih da kupim auto, pa da me zakopa prvi veći kvar.

Pa pazi...dizne, setovi kvacila sa fixnim zamajcem, poluosovine, amortizeri sa elementima i ugradnja... To su ti najskuplje stvari kod svih auta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



..dizne, setovi kvacila sa fixnim zamajcem, poluosovine,...

Hvala na odgovoru, bitno je da znam otprilike šta očekivati. Poznajem održavanja vozila iz vremena golfa 2 i juga. Što je smešno u odnosu na današnje. Mislim da 1.3 (75 konja bez plivajućeg) dizel nije strašan za održavanje, a mnogo mi se više sviđa kako ide nego 1.2 benzin. Pa nek je i održavanje skuplje. Nešto se i mora platiti. E sada što se tiče recimo Merive 1.3 , Modusa 1.5, Grande Punta 1.3, i Punta2 1.3 ukoliko je održavanje duplo skuplje na Merivi nego na Puntu 2 sličnih motora bitno da znam šta okvirno očekivati.
Nudi mi koleginica solidan pasat 1.9 tdi za 1600 evra, 2000 godište. To je već malo jači zalogaj za mene ako krene veće ulaganje u njega. Radije bih uzeo nešto manje i za više novca. Sad ako utrči i od nekog poznatog neki solidan autić neću se držati striktno marke, ali bitno da bar dvoje mogu sesti i pozadi (kolega ima Suzuki Svift nema mesta pozadi ni za jednog)




Poslato sa PPA-LX2 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odrzavanje na Opelu je uvek dosta skuplje sa istim motorom nego kao kod Fiata jer opel tu nesto zakomplikuje. Jedino gde se mozes jos provuci je npr Astra H gde set kvacila i zamajac sa 1.9 cdti odgovara sa Stila i novog Brava sa istim motorom, sve posle njega jok. 

Isti tako pojedine Corse sa 1.3mjet imaju plivajuci a npr fiatovi do 75ks nemaju i tu ti je dodatni trosak. Mislim da ta Meriva nema ali iskreno ne bih licno mogao potvrditi, neko ce sigurno preciznije reci. 

 

Npr mozes videti i Grande Punta sa 4/5 vrata sa 1.3 mjet i 75 ks, nema plivajuci a za klasu veci auto od Punta, udobniji i pouzdan. Njemu je malo prednji trap osetljiv ali nista skupo i neresivo, a vise prostra imaju. 

 

O 1.3mjet koji je isao do Euro 4 motora sa DPFom je dosta pozitivnih iskustava, ako je dobar primerak (odrzavan) posle vec kada su uglavili DPF su krenuli i problemi (npr Punto Evo) gde je taj isti motor postao svileniji. Imas toga procitati u temi Savet za kupovinu Grande Punto. 

 

Vidi, gledajuci rang vozila i eventualno novac za odrzavanje koje bi izdvajao, passat tu nema sta da trazi. 

 

Ofc, bez pregleda majstora i dijagnostike auto ne uzimaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skroz druga priča ti je Passat... verujem da je održavanje povoljno,ali je dalje skuplje od Punta...moje tri ženske ,svaka po 1,70 m i ja od 2m smo letos obišli Šumadiju i jug Srbije bez problema

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da primetim, da zbog visoke pozicije sedenja u tim povišenim autima, kao i velike površine staklenih površina, nekako mi više "leži" kad je tabla po sredini - jednostavno se lakše namesti volan, ništa ne zaklanja tablu! Al to je do mene...

Što se tiče ova tri auta, računaj da ti je, okreni, obrni, Fiat najjeftiniji!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imalo se vremena za vikend pa sam se malo zabavljao gledajući oglase, i u pretrazi sam stavio sledeće:

Odabrano na sajtu polovni automobili: Fiat Dizel Manuelna klima Automatska klima 4/5 vrata do 2.500 € od 2003 god. Bez plivajućeg zamajca Registracija do 25.000 din

Ukupno oglasa ima 28 vozila

I dizel 1.3 motor (naročito grande punto, ali i idea) nema šta da tražim ako neskupim min 3000 jura. Samo kupovina i servisi je realno da ode toliko.

Mislio sam da maximalan novac bude 2500 jura. Ako gazda ne poveća platu izgleda da mi je suđen neki benzin. Ali gledaću i sa vedrije strane, neprelazim veliku kilometražu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodao sam pre mesec dana jednu Hondu Jazz 1,2 drugaru iz BG i on kaze da trosi 6,5 po gtadu i 4 na otvorenom. Pretpostavljam da je vozi pazljivo ali opet to je potrosnja malog dizelasa. 

I sad opet imam jednu Jazz 1,2 2005 a koja se uklapa u taj cenovni rang. 

Nije Fiat ali kazu za taj auto da se to jednostavno ne kvari a motor je sa lancem. 

Prvenstveno sam je spomenuo jer sam je dovozio iz Dobanovaca za NS i bila je na rezervi kadsm joj sipao 5L a dosao sam u NS sa minimalnim pomeranjem skazaljke za gorivo. 

Ovaj drugar je odusevljen vozilom kako se vozi i ponasa a o potrosnji nema reci. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima je moj komšija,lep auto,ali težak za servis

Trebalo mu je mesec dana da ukodira radio posle zamene akumulatora...

Gledaj Punto za početak,posle kada se izvežbaš kupi nešto bolje.Punta ćeš uvek moći da prodaš i dobro drži cenu

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prodao sam pre mesec dana jednu Hondu Jazz 1,2 drugaru iz BG i on kaze da trosi 6,5 po gtadu i 4 na otvorenom. Pretpostavljam da je vozi pazljivo ali opet to je potrosnja malog dizelasa. 
I sad opet imam jednu Jazz 1,2 2005 a koja se uklapa u taj cenovni rang. 
Nije Fiat ali kazu za taj auto da se to jednostavno ne kvari a motor je sa lancem. 
Prvenstveno sam je spomenuo jer sam je dovozio iz Dobanovaca za NS i bila je na rezervi kadsm joj sipao 5L a dosao sam u NS sa minimalnim pomeranjem skazaljke za gorivo. 
Ovaj drugar je odusevljen vozilom kako se vozi i ponasa a o potrosnji nema reci. 
 
Hvala Dule na ponudi, sačekaću gazdin izveštaj. Svakako planiram razgovor s njim, pa nebih žurio s kupovinom. Tebi hvala, I dobar džez je jedna od najboljih kupovina. Bićemo na vezi i kasnije. Nebitno da li si prodao auto.

Poslato sa PPA-LX2 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Dule 021 said:

Hondu Jazz

Meni jako simpatican auto i funkcionalan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sa drugarom u ovlaštenom za Hyundai, u Somboru, da uradi redovan servis pa gledao po salonu šta ima i primetio ovo…

Tivoli SUV Sombor

Tivoli XLV SUV Zrenjanin

Tivoli XLV dizel Novi Sad

Uveženi 2018. i bili dvadesetak hiljada evra,sada ostali neprodani i cena im vrlo prihvatljiva…

Rađeni su u saradnji korejskih i indijskih inžinjera(mahindra),dobro opremljeni(za2018),ko voli krosovere,puna kapa za novac…

Benzinac je GDI 1.6 L 128ks i 160Nm a dizelka od 1.6 i 116ks i 300Nm

kvalitet izrade je odličan,ima i multilink pozadi

XLV je kao karavan verzija,sa većim gepekom….

1E1B5AC0-740D-49B1-9CF1-B8777C5FB2FE.png

694AFD07-6863-4AF3-909A-94EE1864BCEC.png

456C92BA-90E2-48F7-B3A8-7C9DCE5194C4.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je digresija, ali ima li neko informaciju koliki su troškovi održavanja za
BMW X1 dizel naravno dvolitarski tu neko 2011/2012. godište.

Mislim na cenu malog i podrazumevano velikog servisa u nekom neovlašćenom servisu?

Sent from my RMX2170 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki servis kosta 600€, remenica radilice jos oko 150€ u Corteco izvedbi ker jedibo jos ta vredi pored originalne koja je oko 400€. 

Delovi za mali servis izadju oko 10000 dinara u zavisnosti da li se uzima nesto vrhunsko ili moze i nesto jeftinije. 

Kod velikog servisa se obicno menjaju samo lanci a ne i zupcanici koji su se pokazali otporni na habanje i majstori ih obicno ne menjaju. Set lanaca Febi izadje oko 200€ mada moze i nesto manje ali majstori uzimaju oko 200€ za ruke pravdajuci se da se vadi motor a polako se saznaje da se i motor ne mora vaditi nego se samo skine menjac pa se moze ubaciti nov lanac.

Lanac obicno izdrzi izmedju 200 i 250k km i da je dobio luft cuje se na prvom juyarnjem paljenju kad se cuje da zakrlja koju sekundu dok ga ne zategne hidro spaner. Zato je vazno da prilikom kupovine vi prvi upalite auto mada je dovoljno da ga prodavac samo upali i odmah ugasi i motor ce biti hladan kad pipnete izduvnu granu da li je paljen a lanac se nece cuti jer je vec od ulja i hidrospaner je vec odradio.

Kad sam nedavno imao jedan BMW sa 300k km nista se culo nije jer na toj kilometrazi je lanac sigurno zamenjen a moj BMW 2013 sam prodao sa 227k km i krljao je lanac ujutro i savetovao sam kuocu da se odmah promeni jer necu da pukne lanac pa da mene krivi.  Tako je i uradio i rekli su da je dosao 5 do 12. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno Dule!
Ove cene za veliki su sa rukama ili samo delovi?
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna stvar mi nije jasna. Koje delove to ugradjujete kad uradite mali servis na tom motoru za 10000 din...?

Za e90 2.0 dizel, nema ni jedan filter ispod 2000-2500 dinara... a gde je ulje? Ili na malom servisu ne menjate ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si jer sam ja racunao ulje 5W-40 koje sam sipao u X3 2005 a za X1 mora da ide 5W-30 koje je skuplje ali i to dize cenu za nekih 2000 din. 

Filter goriva je oko 3000 din ali ostali nisu skupi jer filter vazduha je oko 1800 din,filter ulja 800 i klime oko 1200. 

Filter ulja i goriva mora biti u kvalitetu a ovi ostali mogu i jeftiniji jer rade posao. 

Ulje mora biti dobro a ide 6L tako da u 5W-30 to kosta oko 5000-6000. 

Znaci delovi su oko 100€ i onda jos ruke majstora koji uzme 2000 din. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/22/2021 at 11:18 PM, ISV_01 said:

Ukratko, treba mi pomoc BMWista 

Naime, drug hoce da uzme 320 benz 2007 godiste 2.0, 6b sa 120K originalnih na satu. Auto nema nesto mnogo opreme (tako mi receno) ali ima olaksanu sasiju fabricki (tako kupljen u BMWu). Odrzavan u ovlascenom u Beogradu...

 

 

Šta je sa ovim bilo...? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...