Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Ja sam testnu Toyotu uzeo za 15% manju cenu, tri meseca staru, registrovani još devet meseci. Ta kuća je imala i posle sličnih primeraka sa istim odnosom cene, frka je što su u međuvremenu cene novih automobila otišle nebu pod oblake, pa recimo nova Corolla u sličnoj opremi (dobro plus Toyota safety sense) sada košta 5.000 više!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš njega, a imaš i ostale, megane je 12K, minus cenkanje, daj bože da je 11K, a za te pare vredi, samo sam na brzaka pogledao PA, slab sam sa cenama u tom cenovnom rangu, dal vredi toliko ili ne.

Moj lični izbor bi uvek bio benzinac, karavan + TNG, i vožnja koja ne može biti povoljnija. Oko TNGa se razumem, i moj tempo vožnje, dužine puteva, potpuno TNG završava.

 

E sad, ko  šta voli, to neka i kupi

@bane1321

svojevremeno sam bio par puta na NAVAKU, znam da uzimaju samo Toyote, i da ih menjaju na par godina, ali nikada nisam primetio neku akciju prodaje tih vozila. Imaju malu kilometražu, par godina stara, ali malo izmaltretirana onim testovima... uz dobru cenu, mogla bi lepo da služe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je prvi put kad sam ga probao imao 5km, a kad sam ga uzeo oko 1100km, bio je test vozilo u autokući!

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, bane1321 said:

Ja sam testnu Toyotu uzeo za 15% manju cenu, tri meseca staru, registrovani još devet meseci. Ta kuća je imala i posle sličnih primeraka sa istim odnosom cene, frka je što su u međuvremenu cene novih automobila otišle nebu pod oblake, pa recimo nova Corolla u sličnoj opremi (dobro plus Toyota safety sense) sada košta 5.000 više!

Da, ali, skoro isti popust kao za tu testnu Toyotu daju Ti i na potpuno novu Toyotu, što ekonomski može da učini manje atraktivnom kupovinu testnog vozila nego se to na prvi pogled čini. Evo ti samo jedna od ponuda dilera Toyote iz 2019. za Corollu TS

 

"U prilogu mail-a:

 

Ponuda sa specifikacijom opreme COROLLA TS 1.2T M/T6 SPORT

 

CENA VOZILA SA CARINOM i  PDVom:                                    24.500 eur

POPUST:                                                                                                   - 3.000 eur

 

CENA VOZILA SA CARINOM,PDVom I POPUSTOM:          21.500 eur

DOPLATA ZA PANORAMA KROV SA OTVARANJEM:      + 1.100 eur ( dostupan samo sa HUD paketom)

HUD PAKET:                                                                                                                 +    350 eur

CENA VOZILA COROLLA TS 1.2T M/T6 SPORT SKAYWIEV HUD: 22.950 eur

Doplata za metalik boju: 500 eur

Doplata za bisernu boju: 750 eur

Doplata za navigaciju 1.050 eur

Cena prednjih i zadnjih parking senzora: 650 eur

ROK ISPORUKE: U zavisnosti od momenta poručivanja vozila i boje, isporuka oko 90 dana

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, shuxx said:

Moj lični izbor bi uvek bio benzinac, karavan + TNG, i vožnja koja ne može biti povoljnija. Oko TNGa se razumem, i moj tempo vožnje, dužine puteva, potpuno TNG završava.

 

E sad, ko  šta voli, to neka i kupi

Naravno, svako treba da kroji po svom iskustvu i zeljama, ja sam totalna suportnost od tebe, vise nikada ne bih vozio auto na TNG, sto manje administracije/servisa to bolje. Benzinjaru bih uzeo samo kao nov auto mada ce mi to bas biti last resort. Za moje potrebe (slicne kao sto je kolega @ISV_01 napisao) je dizel polovnjak jedina opcija. Nov je preskup realno..

Share this post


Link to post
Share on other sites

U skaldu sa trenutnim svetskim trendovima I rigoroznim tehničkim pregledima u skorijoj budućnosti benzinaca će biti sve više na ulicama, to je neminovno.
Mene zanima šta će se desiti kroz već 5 godina sa cenama polovnih dizelaša kod nas.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam na koju foru ce se to prisvojiti i kod nas. Para vrti gde burgija.. Tehnicki pregled ima od 25-30% po polisi, nece skorije kod nas stici taj zakon, pogotovo sto je sve poskupelo a narod za noviji auto nema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Dzimbo said:

vise nikada ne bih vozio auto na TNG

Eh sad....nekog našeg porodičnog iskustva imamo sa starijom generacijom ne-sekvent plina ugrađen na karburatorski model auta pa je sve bilo tu i tamo ok, ali bilo je pipljivo zbog štelovanja. Ono što sam naveo kao jedan od kriterijuma je mesečna daljina od-do posla koju bih prelazio (uzeta kao neki ugrubo prosek) od 2200 km tj oko 85 km dnevno, te mislim da je tu TNG/Metan isplativiji u odnosu na dizel, posebno ako gledamo auto star 2-3g, posebno što je dizel skuplji kao auto bilo nov ili polovan ali sa ovom starošću. Tu je jedino drndanje oko atesta-reatesta, servisa plina i zamene komponenti (koja mislim kod fabrički ugrađenog je dal na 10g...ne znam, nisam siguran).

 

Ne kažem da dizel npr 1.6 120 nije optimalan izbor i zbog 6b i iole ok potrošnje na otvorenom, ali za razliku u ceni (posebno novog auta) bih se slatko navozao uz oređene ustupke preko kojih bih mogao preći.

 

I ono što me u potpunosti odbija kod već pomenutog Logana je nepostojanje 5-tih vrata koja su u mom slučaju - must have. 

37 minutes ago, Dzimbo said:

Benzinjaru bih uzeo samo kao nov auto mada ce mi to bas biti last resort.

Ja sve nešto gledam da u ovom slučaju je "mirniji san da na novom autu ne bi trebalo ništa da rikne" :D mislim riknuće ako sam baksuz :D 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo, iole dobar benzinac, atmo, proverena elektro instalacija, kablovi, svećice. Ugradnja TNGa cca 400eur = otplati se za 1 godinu. DIY zamena filtera na 15-20K km, filteri su 550din. I vozi bato. naravno, moj tempo vožnje je takav da 4000rpm retko prelazim, 95% je otvoren put.

Atest, je smešna obaveza, završava se za par sati, i 5 godina si miran.

 

Ali, država, i loši majstori su zagorčali život mnogima koji su vozili na TNG, pa sada smo ludi voze na TNG :lol:...

Tako da je mnogima Dizel jedina opcija, ali meni nije. Plašim se skupih kvarova, jer nisam u mogućnosti / a i ne treba mi mlad dizelaš, a stariji su potencijalni problemi. Mada, kako drugi izlaze na kraj s njima, i ja bih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne znam na koju foru ce se to prisvojiti i kod nas. Para vrti gde burgija.. Tehnicki pregled ima od 25-30% po polisi, nece skorije kod nas stici taj zakon, pogotovo sto je sve poskupelo a narod za noviji auto nema. 
Više sam mialio na scenario gde evropa kreće da se rešava dizelaša a to će uglavnom završiti kod nas I u komšiluku, pa će biti ogromna ponuda a kapiram onda I cene idu dole, a sa druge strane, već sad u neke gradove ne može sa dizelom ili može uz određenu taksu. Kapiram da će sve to biti još rigoroznije.


Što se tiče TNG I CNGa, nema tu mnogo filozofije, isplativo svakako za ljude koji prelaze mesečno više od 1500km.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Da, ali, skoro isti popust kao za tu testnu Toyotu daju Ti i na potpuno novu Toyotu

Znači ovako Luna oprema je tada bila na popustu 15.000, doplata za boju je bila 200 + ali felne 400.

Početna cena "moje" je bila 13.800 posle cenkanja 13.500 (sa patosnicama, obaveznom opremom i registrovanom godinu dana)

Par meseci pre toga sam gledao novu, sat vremena proveo u salonu i uspeo da u 15.000 uključe i alu felne za keš. Jer je taj paket i motor već imao popust na akciji (1.6+Luna je koštao manje od 1.33+Luna)

Tako da sam ja sa 1.700 evra cene i malo manje od 200 registracije bio vrlo zadovoljan. Ponavljam možda ja ne znam da se cenjkam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, uslovi na tržištu se stalno menjaju, kao i način kako koji brend iskazuje cene ili popusti koje neki brend uobičajeno (pa i maksimalno) odobrava. Neki to menjaju i po par puta godišnje (da izludiš ako pokušaš da pratiš), a neki redje. Tako da prodajni uslovi iz 2019. (pa i popusti na corollu iz te godine ) verovatno veze nemaju sa onim iz tvog vremena, pri čemu vidim da si ti i prethodno dobro istražio mekoću cena salonskih/novih vozila, tako da si i mogao realno da proceniš koliko ima smisla ta cena za testnu koji si na kraju i uzeo. Ja znam da dok sam kod par dilera paralelno „jurio“ novu karavan corollu 1,2T tokom 2019. ( i video da su neki spremni da daju popust i od 4.000 na tadašnji Sport paket), da mi je bilo nekako smešno da su u isto vreme na dilerskim oglasima visile i testne corolle oglašene sa maltene sličnim popustima kao za potpuno nova kola. I mislih se često: „Pa, ovi su kvarni kao šupalj zub“. Ali, npr. već u jesen 2019. su izašle cene za corolle MY 2020 (sa nekim sitnim unapredjenjima opreme) i cene za njih kao da su totalno odlepile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, kad se pojavila nova Corolla cene su bile kao za stari Auris (sa 1.2 motorom i opremom Luna koja je malte ne kao "stara" Sport), a sad kad sam zvirnuo umalo se nisam onesvestio. Na žalost bar u hb varijanti nema više "prostih, jeftinih" motora 1.33 i 1.6 koji su se pre nudili po razumnim cenama.

Verovatno je 2019. bilo lakše dobiti popust jer ostali proizvođači nisu, još, bili podigli cene... Sad "normalan" HB počinje dobrano iznad 15.000!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ISV_01 said:

I ono što me u potpunosti odbija kod već pomenutog Logana je nepostojanje 5-tih vrata koja su u mom slučaju - must have. 

Ja sve nešto gledam da u ovom slučaju je "mirniji san da na novom autu ne bi trebalo ništa da rikne" :D mislim riknuće ako sam baksuz :D 

Slazem se za sve sto si napisao, ali otkad sam se preselio u Bg, svaki susret sa administracijom ili obaveza van posla mi je nocna mora i stvarno zelim da imam sto manje.Sto se tice novog auta, sve znam, ja otkad imam onaj fantomski kvar da mi nestabilno radi u leru i razmisljam o novom/polovnom automobilu. Na kraju, zavisno od budzeta ce i pasti kupovina, ja se nadam da cu skupiti za dobar dizel polovnjak ali pomiricu se i za novom benzinjarom.. bar cu biti bezbrizan, znam iz zetovog primera. Treca godina kako vozi 500l, samo sipa i vozi, nema stresa. Jedino sto trosi ko tenk pa za duza putovanja mora da se pravi detaljan plan, dogovaramo se za Grcku, morace da sipa pre granice sa MKD pa pre granice sa Grckom a ja u fazonu, mozda mogu i ceo put sa jednim rezervoarom.
 

2 hours ago, shuxx said:

Ali, država, i loši majstori su zagorčali život mnogima koji su vozili na TNG, pa sada smo ludi voze na TNG :lol:...

 

Ovo potpisujem, najvise bezim zbog dodatne obaveze ali i losih majstora, a generalno se ljudima ogadilo zbog majstora..

 

2 hours ago, knezevic76 said:

Više sam mialio na scenario gde evropa kreće da se rešava dizelaša a to će uglavnom završiti kod nas I u komšiluku, pa će biti ogromna ponuda a kapiram onda I cene idu dole, a sa druge strane, već sad u neke gradove ne može sa dizelom ili može uz određenu taksu. Kapiram da će sve to biti još rigoroznije.

To idealno zvuci za posedovanje na balkanu ali pitanje kako ce to sve da se odigra, ne bi me cudilo da onda skoci sve dodatno na uvoz pa da opet bude skupo, ali videcemo vec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje neko pravilo, kako treba kupovati automobil, ne mora da bude ispravno, ali ja tako gledam.

Auto se kupuje prema potrebama i prema mogućnostima.

Onda se prema tome određuje šta će da se kupi.

Jer, ako na primer, imaš u ponudi dobru korsu, punta, klia, šta god, a imaš troje dece, koje stalno negde razvoziš, pritom, imaš vikendicu, pa vučeš stalno neke stvari i često ideš tamo, onda ti takav auto ne završava posao.

I obrnuto, šta će ti zafira, 2,0 dizel, bez obzira što je dobra, ako ideš najčešće sam na posao, i to, recimo 10 - 15 km dnevno, po gradu.

Što se tiče cene, to je malo relativna stvar, jer, malo se bavim ekonomijom, iz hobija :) 

Trenutno je ogromna količina novca u opticaju i sve poskupljuje. Naravno, to prati povećanja zarada... videćemo dokle će to da tera, moje su procene da je točak pokrenut i da će se ovaj trend nastaviti i dalje, tako da nešto što je koštalo 3000€ će ostati toliko, ali će nominalna vrednost tih 3000 biti manja ... 

Zato ne treba čekati, već, ako se pojavi nešto što odgovara, treba kupovati, pojeftiniti sigurno neće :) 

Opet, na mikro planu, na terenu domaćinstva, treba svakako određivati prioritete. Moja filozofija je da je bolje ulagati u posao, a manje u nekretnine i automobile, dok za ljude koji nisu preduzimljivi u tom smislu, već vole da žive lagodno od svog rada, nema promena, primeniti prethodno pravilo, kupovina, ako odgovara ... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja filozofija je da je bolje ulagati u posao, a manje u nekretnine i automobile, dok za ljude koji nisu preduzimljivi u tom smislu, već vole da žive lagodno od svog rada, nema promena, primeniti prethodno pravilo, kupovina, ako odgovara ...

Skoro mi drug koji slično razmišnja, preporuči da pročitam knjigu

Bogati otac siromašni otac - Robert Kiosaki

I treba je pročitati, ja odgledah na Youtube kraću verziju, da vidim o čem se radi.

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komšija ima 2 metra i kupuje auto B ili C segmenta dizel do 1400 ccm i do 2500 evra, oko 2008. godišta plus minus. Vozio je očevu Fiestu 1.4 tdci/hdi 2007. godište, dobar autić, ali  bole ga leđa, mnogo su mu mala i neudobna sedišta. Dao sam mu da proba moj Stilo i sviđa mu se, jedino što je mator model, hoće nešto mlađe a i ima samo 1.9 jtd u Stilu. Ja mu pokazah kod mene pumpanje lumbalnog dela u sedištu i svarno je dobra stvar, ja sam nekako navikao jer vozim već 8 godina pa i ne razmišljam da je ovo nešto što nemaju sva sedišta.

 

Šta predlažete?

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam i ja 2m i 115kg, od auta koi sam vozio najvise mi odgovaraju SUV zbog pozicija sedenje.

Imao sam i Stilo i GP i mogu da potpisem da u GP lepse se sedi i ima vise mesta za vozaca nego u Stilo.

Sad trenutno vozim i novu Octaviu, a pozicija sedenja meni ne odgovara, boli me kicma i koleno posto klima duva pravo na koleno..

 

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

308 to godište je dobar i udoban. Sad jedino ne znam koja im je cena. Još ako je karavan mesta na pretek, zadnja klupa posebno svako sedište...

Ako mu je do udobnosti, kao što je @Skorpion naveo, neki suv ili mpv (scenic, Picasso, ulysee, phedra...)

Jedino što mislim da za 2500 ne znam šta valjano i provereno tog godišta može da nađe. Bolje uzeti i 3 godine stariji auto koji je bolji nego juriti godište i uzeti krša

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The Punisher

Otvorena tema je spojena sa postojecom, o dilemama i izboru izmedju vise modela ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa valjda može neki GP 1,3 mjet kao B segment da vidi, 1,3 mjet ulazi u tu kalkulaciju. Eventualno neki C3 1,4 hdi (koji se meni uopšte ne sviđa, liči na sapun) i Pug 207 sa istim motorom. C segment....bome teško a da ga ne košta preko toga jos nekog ulaganja ili u ne znam kakvoj klot opremi da je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...