Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Pitaj ovde, ima nas svestranih, nije ovo samo FLSC forum :) Znamo mi i ponešto drugo...evo npr blendere, usisivače, razna bela tehnika i tako, mislim svašta se vozi :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ljudi je l moguce da Nissan nema normalan forum, nego samo postoji neka viber grupa (necu da organizujem 10 godina mature nego da se raspitam o automobilu) i instagram stranica (ovo tek no comment)? :shock: Kazem samo jer na forumu koji "postoji" ima apsolutno 0 informacija o bilo cemu. 
Sto je nemoguce? Koliko ljudi znas da vozi tu marku, koliko sreces te automobile po putevima? Ja npr.ne znam nikoga a bas retko vidjam po putevima tako da mi to uopste nije cudno. Logicnije bi mi bilo da imaju neku Fb grupu nekih ljubitelja :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami Qashqai 2014+ je bas cest automobil. Jeste dobra ponuda, ali je cak i neverovatno da ih toliko ima jer je C platformski SUV za ~20000e nesto sto sad vecina proizvodjaca automobila ima u ponudi

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 Novi QQ je baš popularan, gotovo kao Kadjar, obzirom da su skoro isti automobili, a različite školjke. Veoma atraktivno sređena oba vozila ali imaju neke nedostatke čak i u višim paketima koji su mi nepojmljivi (nedostatak ventilacionog otvora pozadi npr...banalna stvar)

Share this post


Link to post
Share on other sites



Sto je nemoguce? Koliko ljudi znas da vozi tu marku, koliko sreces te automobile po putevima? Ja npr.ne znam nikoga a bas retko vidjam po putevima tako da mi to uopste nije cudno. Logicnije bi mi bilo da imaju neku Fb grupu nekih ljubitelja default_D.gif

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока



Nije to u pitanju, nego njih ne muče muke koje muče tebe pa pitaš na forumu - da l' može da se tera tako i da l' može nešto da se sredi za jednu crvenu
Ne treba im forum, odvezu auto kod majstora kad imaju problem

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se samo ne dopada sto je ponuda motora pretrpela ozbiljan downsizing. Bas slusam pre

neki dan drugara koji prica kako mu je drago ato je uzeo veliki motor koji ide jednako uzbrdo i nizbrdo.

 

Meni u glavi minimum 2.0 turbo benzinjara, kad ono QQ 1.7 dizel :D 

 

Nekako mi svaki taj SUV koji ide do 1600-1700 kubika deluje neozbiljno, iako ljudi kazu da tak 1.7 lagano nosi i X-Trail

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01Hteo bih da saznam neke osnovne stvari a da ne dosadjuem previse ovde dok ne dodjem do same kupovine, ima li problema taj 1.5 DCI motor, koje su glavne boljke J11 modela (jedino nadjoh akumulator), koliko su servisi, potrosnja, kasko koliko kosta, ima li nekih majstora koju su provereni za njih (kao Goran ovde) i tako neke stvari koje dobijes od aktuelnih vlasnika. Bas me neki nemir hvata kad vidim da ima 0 informacija. Razmatrao sam na kratko Hondu CR-V (odustao zbog cene i gabarita) i lepo otisao tamo na forum i pise ti sve crno na belo, plus u komentarima vidis koga preporucuju ako kupujes polovan da proveri auto.

@andreja.micovic Malo tema ima gde se pominje QQ, nije losa ideja da pitam za 1.5 dci tamo.

@MS PK Ja ih vala srecem na svakom koraku, mislim da je bas cest auto na putu, ne znam da li je do toga sto ja sad trazim taj auto pa ga svuda vidim.

@totti Nije mi problem da platim servis i sve sto dolazi sa sredjivanjem auta. Iskeno navukao sam traumu sa svojim prvim autom, Fiat Stilo 1.6 16v zbog kojeg nisam spavao nocima i koji mi je pojeo dobar deo ustedjevine. 

@igor0511 Slicno razmisljam i ja posle Alfe koja je 1.9, ali najekonomicnijij je 1.5 koliko sam video po netu po nekim uporednim testovima.

U sustini planiram neki QQ  j11 (2014+) da pazarim za nekih 13-14k, tu naravno dolazim do dileme da li uzeti od prvog vlasnika ovde sa nekih ispod 100k km ili uzeti neki u jacoj opremi iz uvoza koji uglavnom ima vec 100k+ na satu. Ne zurim nigde sa kupovinom jer ne zelim da mi se Stilo ponovi, Alfica sluzi a i ne prodajem je vec je predajem suraku da je vozi posle mene. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo kod teme jacine,

Vozio sam QQ s tim motorom noviji i nista njemu ne fali. Nije trkac al ni nije to auto za tako nesto. Iako se slazem da caruju ti malolitrazni dizel, recimo Indigniu novu vidim samo te 1.6 motore itd. I sve mi to cudno.

To me podseti da mi je opasno zapao za oko i sve vise ga merkam Mondeo mk5.

Krecu se cene sad vec od nekih 10k, 10.500 evra pa najvise naravno (godiste, oprema itd).

Ono sto mi bode oci jeste da su najcesce 1.5 tdci ili 1.6tdci motori (ovaj drugi verovatno psa motor).

I sad mnogi mi kazu da iako je Mondeo veliki i tezak auto da ako se nadje dobar primerak moze da prodje i taj slabiji motor od 120ks, koji za svakodnevnu voznju "radi posao" . Iako naravno nista sem toga.

Voleo bih ako neko zna a znam da ima poznavaoca - da napise koji su to motori 1.5 i 1.6 u mk5 Mondeo. Kako su se pokazali itd, kako podnose vece km?

Hvala puno :)

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem te ja, nego samo kažem (po meni) glavni razlog nepostojanja određenih automobilskih foruma.
Sa tim 1.5 dci generalno nema greške.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Dzimbo said:

ima li problema taj 1.5 DCI motor

0. Zero. Mi imamo varijantu 1.5 dci u Stepway MK1 sa...270K koji se aka kao ultimativno terensko vozilo. Motor greske bez. Čak i 1,5 110/115 ks je dobar, ima malo jaču turbinu i to je to, žilav agregat, pandam 1,3mjet i novijem 1,6 mjet. Varijanta sa 75 ks je samo slabija (mapa / turbo)...on se npr može porediti sa 1,9 jtd u puntu I koji je nesahranjiv...nit neki turbo, nit opterećen motor. 

Jedino ako ga baš pržiš, neodržavaš, neservisiraš....mislim zapuštanje bilo kog motora, zanemarivanje istog itd se nikad nije dobro pokazalo u praksi. Samo neki motori te stvari bolje trpe, neki ne. Obzirom da govorimo o polovnim automobilima, ovako nešto bi zaista trebalo da bude poslednje na pameti nekog vlasnika auta (ne samo motora, generalno gledano).

NPR 1,6 DCI se kratko zadržao i nije bio baš nahvaljen i zamenjen sa 1,7 dizelom, boljim i modernijim. Koliko boljim - videćemo, još je rano. 

 

Taj 1,5 dci nosi i Talismana (WS i sedan) ali mislim da više vrši posao kao taj 1,5/1,6 TDCI u Mondeu...teški su to auti. Ispod 120 ks za D segment je, po meni, nedovoljno. 120ks je bare minimum da bude iole rasterećen. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
0. Zero. Mi imamo varijantu 1.5 dci u Stepway MK1 sa...270K koji se aka kao ultimativno terensko vozilo. Motor greske bez. Čak i 1,5 110/115 ks je dobar, ima malo jaču turbinu i to je to, žilav agregat, pandam 1,3mjet i novijem 1,6 mjet. Varijanta sa 75 ks je samo slabija (mapa / turbo)...on se npr može porediti sa 1,9 jtd u puntu I koji je nesahranjiv...nit neki turbo, nit opterećen motor. 
Jedino ako ga baš pržiš, neodržavaš, neservisiraš....mislim zapuštanje bilo kog motora, zanemarivanje istog itd se nikad nije dobro pokazalo u praksi. Samo neki motori te stvari bolje trpe, neki ne. Obzirom da govorimo o polovnim automobilima, ovako nešto bi zaista trebalo da bude poslednje na pameti nekog vlasnika auta (ne samo motora, generalno gledano).
NPR 1,6 DCI se kratko zadržao i nije bio baš nahvaljen i zamenjen sa 1,7 dizelom, boljim i modernijim. Koliko boljim - videćemo, još je rano. 
 
Taj 1,5 dci nosi i Talismana (WS i sedan) ali mislim da više vrši posao kao taj 1,5/1,6 TDCI u Mondeu...teški su to auti. Ispod 120 ks za D segment je, po meni, nedovoljno. 120ks je bare minimum da bude iole rasterećen. 
 
 
Oprosti, nisam razumeo do kraja zadnju recenicu gde kazes da 1.5dci vrsi posao i poredis ga sa 1.5 i 1.6 u Mondeu. Hoces da kazes da mogu da posluze ili da je 1.5dci bolji za Talisman, nego ovi u Mondeu.

Inace i taj motor u Mondeu ima deklarisanih 120ks.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam samo na možda manju elastičnost tog motora, ništa više. Snaga kao snaga je tu, 120ks u 1,6mjet i u 1,9mjet (npr) agregatu je ista, ali  vrednost na kojoj se motor "vrti" da je dostigne je uglavnom veća kod manjih agregata. I generalno konstrukcijski veći motor (zapremina) lakše podnosi akanje za istu snagu u odnosu na manji motor iste snage (konkretno 120 ks).

 

Taj 115 ks u 1,5 DCI bi npr meni lepo legao u Talismanu SW jerbo me baš briga da negde žurim i imam strpljenja za obilazak :) Treba imati u vidu da je to auto D segmenta, kao i pomenuti Mondeo, a oni nisu baš lagani...Na kontu toga. 1,5 DCI u Sanderu sa 90ks se nikako neće isto ponašati kao 115 ks u Talismanu ili taj 1,6 TDCI u Mondeu, ne zato što je u Sanderu 90ks već što je Talisman/Mondeo teži gotovo pola tone za mizernu razliku od 20-30ks.

 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mislio sam samo na možda manju elastičnost tog motora, ništa više. Snaga kao snaga je tu, 120ks u 1,6mjet i u 1,9mjet (npr) agregatu je ista, ali  vrednost na kojoj se motor "vrti" da je dostigne je uglavnom veća kod manjih agregata. I generalno konstrukcijski veći motor (zapremina) lakše podnosi akanje za istu snagu u odnosu na manji motor iste snage (konkretno 120 ks).
 
Taj 115 ks u 1,5 DCI bi npr meni lepo legao u Talismanu SW jerbo me baš briga da negde žurim i imam strpljenja za obilazak  
 
Vidi kada sam uzimao Cromu, uzeo sam poslednju seriju 2011 godine i motor sa 120ks, naravno 1.9mjtd cuveni.

Svi su me tada plasili da je bolje onaj od 150 ks jer ovo "tromo, ne ide, uzas" , medjutim samo privikavanje i posle shvatis da su sve to preterivanja. Za povremeno sigurno preticanje i normalnu voznju - strava. E sad taj od 120ks je u tom modelu bio i pouzdaniji.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar koji ima mazdu mi kaže da je mazdin forum totalno mrtav. "Jedan post nedeljno".

Malo sam pratio forum Toyote neko vreme, slična priča ( jedan post dnevno ).

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

O 1,9 150ks i 1,9 120 ks je pisano...paa...deceniju unazad na forumu, pa se ne bih doticao toga iznova. Ali da, 120ks je konstrukcijski jednostavniji i lakši za održavanje, najviše zbog tih klapni koje na 1,9 150ks naprave žasu ako se otkače ali one nisu bauk. Vade se i ćao.

 

Sve je stvar navike i "pomirivanja" sa nekim stvarima. Neko bi voleo da Croma ima 200 ponija, al ne bi voleo da registraciju plati bubreg i po :D 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima fabricki i nije bubreg ipo nego 500eur :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vise hteo da kazem da kao nekom ko je vozio 2.0 motore sa vecim kubikazama kad mi je govoreno nemoj 120ks mislio sam da je to neupotrebljiv motor, ali nije - daleko od toga.

 

Verujem i da 1.5 dci ili tdci u talismanu/mondeo itd nije trkac nikako, ali da za svakodnevnu voznju bude ok. Narocito ako neko koristi auto autoput i grad. I ne mora da po svaku cenu pretekne nekog hehe mada verujem da je sa 2.0 to sve puno komotnije

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W124 200D sa M601 motorom ima 70ks i juri 120kmh nizbrdo,ali stigne gde je krenuo...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
W124 200D sa M601 motorom ima 70ks i juri 120kmh nizbrdo,ali stigne gde je krenuo...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk


Hehe svi stignu gde su krenuli a sa 120s u Cromi ja sam i lepo preticao bez problema.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 1.5 dCi na te gabarite i težinu ne treba očekivati čuda, jednostavno korektan odnos snaga/cena održavanja/potrošnja. Skoro vozio 1.5dCi u Meganu i puno bolje ide i manje troši no kod mene u Scenicu.

Mondeo sam vozio automatik 2.0 od 170ks, i zamerke mu nisam našao! :lol:

 

Nego već duže vreme 'tedoh da pitam: koliko se kreće cena bubrega, na domaćem tržištu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stizalo se svuda i sa 25ks sa bubom, samo tada nije bilo bas mnogo toga da se pretice po putevima :) 

Ok je danas ocekivati i dobiti vise, e sad mozda je nekome 60ks danas formula 1, a nekome 120ks nedovoljno, to je individualno, ali imam razumevanja i za jedne i druge, samo ne treba osudjivati neistomisljenike.

 

Meni je nekako motor srce auta i vrlo bitan, takodje kod performansi nije samo bitno koliko moze da razvije :) vec i kako prima gas, kakav je na normalnim putnim  brzinama itd.

 

Smatram da je 1.5dci pogotovo zadnje verzije bas fino optimizovan, naravno da nije brz ili jak sa svojih 110ks, ali skoro da nema turbo rupu niti turbo lag, sto subjektivno, a i objektivno daje lose performanse uglavnom do 2000-2500rpm gde se motor najcesce vozi.

 

Tako da taj 1.5dci sasvim korektno nosi i talismana, ne osecas da se muci, samo nije brz cak i ni kada se zaleti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, moron said:

Drugar koji ima mazdu mi kaže da je mazdin forum totalno mrtav. "Jedan post nedeljno".

Malo sam pratio forum Toyote neko vreme, slična priča ( jedan post dnevno ).

 

Mitsubishi forum je aktivan, počinju da se kvare ti japanci stari 30 i više godina :D:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozila svih brendova se kvare često i mnogo ranije(pre tih "30 godina"), pa i ona Japanska, a ne tako retko i u toku trajanja garancije :) A bajke su za malu decu  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...