Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

hm ajd da nadovezem samo zato sto kolega ima istu nedoumicu slicnu zeninoj i mojoj kada smo pazarili nedavno drugi auto njoj (ja sam vec imao svoj).

 

Najpre od nekog manjeg modela za nju, dosli smo do toga da zbog tipa njenog posla, nije lose imati nesto prostraniji auto, ali koji bi isto ili slicno trosio kao neki malisa i gde se vislje sedi itd. I odlucili smo se na kraju za jednog 500L tracking sa 1.6 motorom, parking kamerama, navigacijom i tim djavolima i vrlo malo kilometara (u tom trenutku tek 20k, sto bi se reklo skoro novo). Gledali smo cak i novi Ignis, ali je 500 na kraju uzet.

 

Medjutim, da sam kupovao bas za sebe, ali i da ponovo kupujemo, ne znam da l bi se za ovo odlucio, ne zato sto je 500L tracking los auto, nije, nego zato sto u tom rasponu novaca koji si pomenuo kolega ima svega i svacega interesatnog i lepsih modela ruku na srce. 

 

Sem ako jedini uslov nije da se sedi visoko, onda u tom cenovnom rangu moze da se gleda i Picasso C4 (kompaktan monovolumen), Zafira neka cak u restajling verziji koja je i vrlo prostrana ili ako je manje od toga pozeljno, a opet da moze 4-clana Mokka X novija nije lose resenje, visoko se lepo sedi, mala je a dovoljno velika, a ako bas bude frka za gepek od surnaest litara nekoliko puta godisnje krovni nosac i to je to. Pa u tu cenu od 12k nekih koji si pomenuo moze i Renegade da se ukombinuje ili neki Kadjar, da ne govorimo Senic noviji i tako dalje. 

 

E a ako moze da bude i karavan i limuzina, onda mogu bas daleko lepsi, udobniji i onako interesantniji automobili da se uzmu, poput reno onog grand kupea, pa cak i neki talisman u sw moze da se dohvati, Mondeo limuzina, jeste presirok, ali se jako udobno vozi.

 

Tako da je stvarno izbor ogroman, znam da mozda nisam pomogao, ali mozda bi presudno bilo stanje automobila, a ne toliko model, narocito ako je presudno da se sedi poviseno i da bude praktican. A tu iskreno Picasso i 500L jesu najekonomicniji i najlogicnija resenja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, dobra razmišljanja.

Faktor odabira kod mene je i supruga, pošto bi i ona vozila auto. Naime, nećemo imati "veliki" i "mali" auto u porodici, tako da taj jedan mora da bude kompromis. 

U tom smislu, 500L je inicijalno bio odličan kompromis. 

Posle sam sam izbor proširio i na ostale modele koje sam pomenuo, ali su iz njega ispale limuzine D segmenta (508, Mondeo, Talisman..)

 

Zafira mi se sviđa, ali imam utisak da je preteška za taj 1.6 dizel motor. Cena je ok za 2016-17, šta znam, ali se nisam nešto raspitivao za iskustva.

 

Mokka X cenom već upada u rang Sportsvana i tu mi je taj naduvani Golf potpuno bolja opcija za isti novac. 

 

p.s. naravno da važi pravilo o prednosti uzimanja zdravog primerka. Mada, ja prvo odaberem model (1-3) šta tražim, pa onda biram konkretni primerak :)

9 hours ago, bane1321 said:

Da to su zeznuli skroz! Vrlo pametna i korisna stvar na trojci je to vađenje svakog sedišta, modularnost i lako pravljenje kombija od putničkog automobila...

A gume 20" su već u "normalnijem" cenovnom opsegu.

Scenica IV sam pomenuo jer je i najsvežiji od tih modela koje si naveo i kapiram da će najmanje gubiti na vrednosti (gledaj razliku III i IV 2016.g). C4, 308 i Picasso 206. su modeli koji su tad već bili u poznim godinama produkcije. Nekako kad se sabere taj 500l (treking) ispada najrazumnija kupovina, pitanje je samo kako ga taj 1.3 motor nosi (čini mi se sa si njega pominjao). @djomla i ja smo gledali jedan pre nekoliko meseci, sa 70-80.000 km u odličnom stanju, za max 10.000 jura, 2017. Mogu ti reći da je još mirisao na novo. Posle njega smo ušli u Vitaru to godište i bolje da ne pišem utiske! 

Moram ovde reći da ja imam neki običaj da sam skloniji restyle modelima, nego novim modelima. 

Zato sam svojevremeno odabrao i ovu 308. 

Restyle verzije obično donose ispravljene sve ili većinu grešaka koje su se javile u vreme izlaska modela, u nekim slučajevima i poboljšane motore (recimo kod mene ovaj HDI od 112ks kažu da je konstrukcijski mnogo bolji od prethodnog sa 109ks). Prosto, tu sam nešto ziheraš, žrtvovao bih atraktivnost koju nosi novi model u korist pouzdanosti koju nisi redizajnirani.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U smislu spoljnih dimenzija i prostora koji unutra pruža, 500L je dobar kompromis. Kraći je od svakog C segmenta koji mu je generacija, a teško da unutra ima manje mesta od njih. A kada udjete u godine, počnete jako da cenite onako lak ulazak u kola i i izalazk iz njih (posebno kada kola dosta koristite i u gradu).

Poslednja Zafira je bila odličpno vozilo, ali, recimo, ja sa 192 cm kada sednem pozadi, dodirujem krov glavom. U vozilu koje je kao novo bilo MNOGO skuplje od 500L i koje je spoljnim dimenzijama bilo klasa iznad (kada sam 2015 uzeo 500L 1,6 MJ za 15k, za novu Zafiru 1,6 CDTI su mi tražili 25-26k).

Zafira je imala odličnu serijsku opremu poslednjih godinu-dve tržišnog života (kad su postojala samo dva paketa opreme), ali,  sada, kada posle ovih godina izmedju vidim sa kakvim se problemima u praksi suočio 1,6 CDTI, ja samo Bogu zahvaljujem da sam odustao od Zafire.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, moron said:

kada udjete u godine, počnete jako da cenite onako lak ulazak u kola i i izalazk iz njih (posebno kada kola dosta koristite i u gradu).

Ovo potpisujem, cale dok je vozio mog Brava, bogoradao je nenormalno zbog C stuba i ulaza u kola, posebno preglednost. Sad u Koleosu je druga prica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

ali,  sada, kada posle ovih godina izmedju vidim sa kakvim se problemima u praksi suočio 1,6 CDTI,

A koji su to problemi? Nešto oko lanca motora?

Bio sam u autoprometu da gledam neke Astre K i pitao oko toga, kažu da to ne predstavlja stvarni problem, kao da i ako baš mora da se menja (a kaži da ne mora) to bude valjda oko 100.000 RSD (nije malo).

OD Astre K sam odustao jer je karavan baš predugačak (4.75 metara), a heč ima premali gepek (jbg, ali zato ima galantno mesta na zadnjem sedišu, za razliku od Astre J)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, svi aktuelni karavani C segmenta su ti sada u plus-minus 10 cm ( focus - 467, corolla - 466, astra - 470, megan - 463, 308 SW - 459 cm). Po meni, ubedjivo najviše mesta za glavu visokih ljudi pozadi ima u astri karavan (ne znam kako su ono uspeli, ali, više je mesta za glavu nego li čak i u insiginiji karavan), a najmanje ima u meganu i corolli (corolla je katastrofa za glavu i na prednjim sedištima).

Čak i za kolena pozadi u astri karavan ima dovoljno mesta, iako od svih koje sam tu pobrojao, ona ima najmanji Wb.

Znam da je kod Opela, ako kupiš polovnjak od dilera, moguće dobiti garanciju od dve godine ili 50 kkm.

Ali, to oko lanca je meni malo onespokojavajuće. Nije problem možda dati ni tih 100.000 d ase to zameni, ali, šta ako se to opet javi. Seti se samo koliko je problema imao "lančani" 1,2 TSI. Pa, moj je drug na tom motoru prvih 5-6 godina menjao celi set razvoda jednom godišnje. Ne mislim da 1,6 CDTI ima problem baš tog nivoa, ali, neki problem nekog nivoa svakako ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nije problem dati 100k dinara za servis neki, zasto onda tupimo tastaturu o nekim slj francuscicima, kvazi nemcima i slicnom boranijom. Onda lepo mozemo da pricamo o nemackoj trojci

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Ma, svi aktuelni karavani C segmenta su ti sada u plus-minus 10 cm ( focus - 467, corolla - 466, astra - 470, megan - 463, 308 SW - 459 cm). Po meni, ubedjivo najviše mesta za glavu visokih ljudi pozadi ima u astri karavan (ne znam kako su ono uspeli, ali, više je mesta za glavu nego li čak i u insiginiji karavan), a najmanje ima u meganu i corolli (corolla je katastrofa za glavu i na prednjim sedištima).

Čak i za kolena pozadi u astri karavan ima dovoljno mesta, iako od svih koje sam tu pobrojao, ona ima najmanji Wb.

Znam da je kod Opela, ako kupiš polovnjak od dilera, moguće dobiti garanciju od dve godine ili 50 kkm.

Ali, to oko lanca je meni malo onespokojavajuće. Nije problem možda dati ni tih 100.000 d ase to zameni, ali, šta ako se to opet javi. Seti se samo koliko je problema imao "lančani" 1,2 TSI. Pa, moj je drug na tom motoru prvih 5-6 godina menjao celi set razvoda jednom godišnje. Ne mislim da 1,6 CDTI ima problem baš tog nivoa, ali, neki problem nekog nivoa svakako ima.

Od svih pomenutih karavana (a dodajem tu i Golfa 7, Kiu i Hyundai karavane), meni je ubedljivo najlepši Megane 4 karavan. 

Moraću još neki put da sednem da testiram negativan utisak nepreglednosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam na korak da kupim jedan od onih 500L sa nagradne igre.

Čovek koji ga je dobio još je naručio i neku dodatnu opremu (parking senzori, treći naslon pozadi i još neke stvari).

Taj je otišao za 10.500 eur.

To nije bila loša kupovina, jer novi auto, a čak da se i proguta taj 1.4 kilavi motor, činjenica da je cena 1.500 ispod osnovne verzije novog već pravi uštedu na padu cene.

 

Taj čovek je bio razuman, a ne ovaj gospodar univerzuma koji za klotaru sa nagradne igre traži 13.000

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17870894/fiat-500l?ref=search-normal&position_ref=1&show_date=true

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam jednoj gospodji davao za 500L citavih 8500 a koji je izvucen na nagradnoj igri. 

Takva kola su uvek morala biti jeftinija jer su im pala s neba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukvalno.

Ne razumem kako oni misle da se cenom ravnaju sa vozilom iz salona.

Vozilo koje bih ja poručio, personalizovao bih po svom ukusu i budžetu.

A ovo "to ti je što ti je" ima svoj malus na cenu.

Plus to što kažeš "palo im s neba", oni nemaju ono što se zove "ne isplati mi se da toliko smanjim cenu"

 

Ovaj u sport verziji sa boljom opremom je 12.600

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17875446/fiat-500l-14-mt6-sport?ref=search-normal&position_ref=1

15486bfab70d-1920x1080.jpg

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, djunis82 said:

Od svih pomenutih karavana (a dodajem tu i Golfa 7, Kiu i Hyundai karavane), meni je ubedljivo najlepši Megane 4 karavan. 

Moraću još neki put da sednem da testiram negativan utisak nepreglednosti.

Meni je megane SW veoma tesan pozadi (za trup i glavu, a za kola ima dovoljno mesta, pa i viška, jer ima odličan Wb, uvećan), "plus" onaj problem sa smeštajem stopala (ako imaš cipeli preko 42 ili uopšte malo deblju obuću), a sve zbog veoma male dostupne visine "ispod" prednjih sedišta, a za smeštaj stopala pozadi.

Jedan drugar, koji ima HB-a, mada je on krupan čovek, kaže da kada hoće nekoga odraslog da vozi iza sebe, on mora malo da podigne sedalni deo prednjeg sedišta.

13 minutes ago, djunis82 said:

Bukvalno.

Ne razumem kako oni misle da se cenom ravnaju sa vozilom iz salona.

Vozilo koje bih ja poručio, personalizovao bih po svom ukusu i budžetu.

A ovo "to ti je što ti je" ima svoj malus na cenu.

Plus to što kažeš "palo im s neba", oni nemaju ono što se zove "ne isplati mi se da toliko smanjim cenu"

 

Ovaj u sport verziji sa boljom opremom je 12.600

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17875446/fiat-500l-14-mt6-sport?ref=search-normal&position_ref=1

15486bfab70d-1920x1080.jpg

Ovaj u paketu Sport izgleda baš lepo, pa i u smislu opreme.

31 minutes ago, Dule 021 said:

Ja sam jednoj gospodji davao za 500L citavih 8500 a koji je izvucen na nagradnoj igri. 

Takva kola su uvek morala biti jeftinija jer su im pala s neba. 

Taj "dobitnik" kola, on beše plaća porez 20% na dobitak od igre na sreću ?

44 minutes ago, djunis82 said:

Bio sam na korak da kupim jedan od onih 500L sa nagradne igre.

Čovek koji ga je dobio još je naručio i neku dodatnu opremu (parking senzori, treći naslon pozadi i još neke stvari).

Kako je mogao da naruči dodatnu opremu na takva kola? To je ugradjivano naknadno, posle isporuke?

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, moron said:

Ovaj u paketu Sport izgleda baš lepo, pa i u smislu opreme.

Slazem se da lepo izgleda, ali me zivo zanima sto je na ovom autu Sport :D ?

Fiat se, kako vreme prolazi, samo sve vise i vise bruka sa tim verzijama... Kod mene je turbo benzinac od 140 KS, spusteno i tvrdje vesanje, siri trag tockova, Sport mode (dodatni torque, primetno reskiji odziv na gas, gasenje servo asistencije na volanu)... I to opet ne uzimam za Bog zna sta da bi nosilo takav epitet, pogotovo u odnosu na starije modele. Pragove, kacket, dupli izduv, kadice, Sport enterijer, alu pedale, mat crna stakla :) , vizir napred i ostalu sminku ne racunam u to...

A ovde pocev od MPV klase, preko najslabije atmosferske motorizacije - od "sporta" mi deluje da ima sedista prosivena crvenim koncem i nalepnicu na krilu :D . Sve ostalo su plastikice/felne u drugim bojama, maltene standardan model.

Jos jednom kazem - vrlo lepo mi izgleda, ali da u ovoj kombinaciji Fiat dodaje epitet Sport, stvarno ne razumem.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si. Jeste sve to bruka (za Fiat), ali, šta ćeš, dali su takav naziv paketu opreme kod 500L ( "Sport" ). "Prevarajići"  :) Ali, ja im ne zameram, jer, svi proizvodjači su isti. Svako laže čim zine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

... iako ga kupujem mogu slobodno reći da je to jeftin italijanski marketing... gde misle da su ostali budale... kao što su od paradajz sosa, špageta, pice, i ostalih skrobovskih sirotinjskih i pre svega jeftinih jela napravili filozofiju. Ali jedno im priznajem: sa takvom ubeđenošću nastupaju da je to neverovatno.

Edited by Nebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu oni od pice napravili filozofiju nego ameri, verovao ili ne

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem da je model pred kraj zivotnog veka, da treba ponuditi nesto razlicito...

Niko ne spori da je zahvalan auto, pravi porodicni, rekoh vec da mi se ove zadnje verzije cak i svidjaju u odnosu na prvobitne.

Ovaj "Sport" (namerno stavljam pod znake navoda) mi takodje bas lepo izgleda.

Razumem da kod savremenih kupaca sve cesce prolazi sminka, ambijentalno svetlo i infotainment...

Ali BRATE :) gde taj sufiks na ovakav paket, pa kao da smo sisali vesla :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bukvalno.
Ne razumem kako oni misle da se cenom ravnaju sa vozilom iz salona.
Vozilo koje bih ja poručio, personalizovao bih po svom ukusu i budžetu.
A ovo "to ti je što ti je" ima svoj malus na cenu.
Plus to što kažeš "palo im s neba", oni nemaju ono što se zove "ne isplati mi se da toliko smanjim cenu"
 
Ovaj u sport verziji sa boljom opremom je 12.600
https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17875446/fiat-500l-14-mt6-sport?ref=search-normal&position_ref=1
15486bfab70d-1920x1080.jpg
Prošli put su ti sa nagradna igre išli za 9,5 do 10k jura...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvala, dobra razmišljanja.
Faktor odabira kod mene je i supruga, pošto bi i ona vozila auto. Naime, nećemo imati "veliki" i "mali" auto u porodici, tako da taj jedan mora da bude kompromis. 
U tom smislu, 500L je inicijalno bio odličan kompromis. 
Posle sam sam izbor proširio i na ostale modele koje sam pomenuo, ali su iz njega ispale limuzine D segmenta (508, Mondeo, Talisman..)
 
Zafira mi se sviđa, ali imam utisak da je preteška za taj 1.6 dizel motor. Cena je ok za 2016-17, šta znam, ali se nisam nešto raspitivao za iskustva.
 
Mokka X cenom već upada u rang Sportsvana i tu mi je taj naduvani Golf potpuno bolja opcija za isti novac. 
 
p.s. naravno da važi pravilo o prednosti uzimanja zdravog primerka. Mada, ja prvo odaberem model (1-3) šta tražim, pa onda biram konkretni primerak
Moram ovde reći da ja imam neki običaj da sam skloniji restyle modelima, nego novim modelima. 
Zato sam svojevremeno odabrao i ovu 308. 
Restyle verzije obično donose ispravljene sve ili većinu grešaka koje su se javile u vreme izlaska modela, u nekim slučajevima i poboljšane motore (recimo kod mene ovaj HDI od 112ks kažu da je konstrukcijski mnogo bolji od prethodnog sa 109ks). Prosto, tu sam nešto ziheraš, žrtvovao bih atraktivnost koju nosi novi model u korist pouzdanosti koju nisi redizajnirani.
 
Izvini sad vidim comment.

Ukusi i potrebe su razliciti svima nama. A limuzine sam pomenuo pre svega jer je trziste zbog pomame za SUVovima napravilo da mozes da vozis danas limuzinu za nikad manje para. Nisu vise toliko bas interesantne zbog trenda. A troskovi odrzavanja isti kao i za mpv plus minus.

Zafiru (2017+) sam pomenuo jer se uklapa u cenu i potrebe za MPVjem, a imamo 500L kako rekoh i bogami ta novija Zafira je daleko bolje po meni uradjen auto (ne kazem i bolji u apsolutnoj oceni). Lepa je, unutra je bas fino sklopljena, nisam neki opelas ali sedi i videces o cemu pricam. E sad ti 1.6 motori se bas puno voze u novijim astrama, da l su stvarno tako problematicni ne bih znao. Ima i onaj 2.0.

Osim toga bih gledao Picasso usput. Naravno, 500L ali i Kadjara jer je on vise MPV vozilo iako bi SUV-om da se zove.

Udoban je i za neku varijantu sa onim proverenim i stedljivim 1.5dci je ok za normalnu voznju jer nije pretezak (cini mi se max nekih 1300kg).

Ako si cenovno iznad toga i mozes dotle da dohvatis onda tu ima i B klase (ako nista enterijer joj je perfektan) i 5008 noviji koji izgleda mocno.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, Jug said:

Osim toga bih gledao Picasso usput. Naravno, 500L ali i Kadjara jer je on vise MPV vozilo iako bi SUV-om da se zove

Taj Kadjar baš ima mesta u kolima za svoje dimenzije, više nego aktuelni Scenic.

Ali, na pomen Scenica/Grand Scenica, većina će verovatno najpre da kaže "Ej, pa skupe su gume za njega", mada su gume za njega jeftinije nego za Kadjar.

Samo kao primerk, zimska od 19" za Kadjar (a osim baznjaka, koji nosi 17", svi ostali paketi su 19"), kod Continentala ( u Beogumi) košta 28.572 RSD, dok za Scenic košta ona od 20" košta 17.557 RSD.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja sam jednoj gospodji davao za 500L citavih 8500 a koji je izvucen na nagradnoj igri. 
Takva kola su uvek morala biti jeftinija jer su im pala s neba. 
Nisam siguran da razumem??? Osim sto su ti ljudi mozda spremniji da spuste cenu jer se nisu "oznojili" za njega. Kola imaju trzisnu cenu a da li ga volim vise od zene, dobio ih na nagradnoj igri, kopao kanale za njega....nema nikakve veze sa cenom tih kola da bi "morala" biti prodata ispod realne cene.
Ne verujem da iko od nas prodaje jeftinije nesto sto je lakse zaradio, dobio, ili platio manje.....

Послато са Xiaomi помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...