Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Ajd' da l' je lep ili ne, ali realno je (sedmica) kvalitetnije urađen od svih ovih naših odavde

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako sam poklonik klasicnih verzija automobila, Scenic cetvorka mi vrhunski deluje, po meni lepa sugestija naseg gurua @bane1321 :thumbup: . Za tu klasu pogotovo, sa eksterijerom su pocistili konkurenciju, prilicno mesta unutra sto vec rekoste, kvalitet enterijera prosek za Rendzulu... Motorizacije, od poznatog 1.5 dCi, preko "kontraverznog" 1.6 130/160, pa do novijeg 1.7 Blue dCi 120/150. Iako sam za sebe gledao Megane 4, moram da priznam da je Scenic 4 uspeo da me zainteresuje da ga detaljno pretresem, iako "nisam lud" :) za MPV i Crossoverima. Kapa dole za dizajn.

500L koliko mi uopste nije "legao" u prvoj generaciji (vozio sam i sluzbeni) - toliko mi je sa izmenama u faceliftu (narocito u enterijeru) poprilicno dopadljiv, pogotovo ove zadnje Cross verzije. Sa proverenim 1.6 MultiJet 120 i dobrom opremom - korektan, originalan i praktican porodicni paket.

Da me niko ne shvati pogresno i cisto licni ukus - neki od pomenutih, automatski me asociraju na gastose u pretovaru, koji na proputovanju ka otadzbini nemilosrdno drze levu traku :D .

C4 facelift cista Compact klasika, u nekoj lepoj opremi, izlaznih godista i sa HDi mislim da nema greske. Generacijski malo stariji od 308 Mk2, koji ni meni kao koleZi @moron takodje nesto ne lezi zbog i-Cockpita, a ni funkcionalno/vizuelno zbog od fizickih komandi totalno "pociscenog" enterijera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan  @totti  @djomla  @moron  @bane1321

 

Hvala svima na brzim odgovorima. Sa Mlađom komuniciram i u Garaži i ovde i od čoveka uvek dobre informacije dobijem. 

 

Da ne citiram svakog posebno :D

 

- Scenic 4 je dobar, nema šta. Sviđa mi se. Lepo mi je i legao kad sam probao. Interesantno je da je mnogo manje mesta pozadi, nego što je to bilo u Scenicu 3 (koga takođe merkam, ako baš iskoči dobar primerak 2016. godište). A nije mi baš jasno da uzmem MPV uz stisku s prostorom. Suluda je veličina guma (19" ili 20", valjda?). U tom cenovnom rangu kod Renoa pre bih gledao, recimo Kadjar, deluje mi skladnije i praktičnije. Ali, nisam ljubitelj SUV ili SUVolikih vozila (500L Cross je izuzetak)

 

- Megan 4 mi je privukao pažnju već 2 godine. I super je. Sviđa mi se i spoljašnjost i unutrašnjost. Neuporedivo bolji nego trojka. ALI! Ima jednu ozbiljnu zamerku preko koje teško mogu da pređem, a to je preglednost iz vozačke pozicije. Horizont table je toliko visok da između vrha vetrobrana i te gornje ivice ima, u najbolju ruku, max 20cm, dok ispod retrovizora ima 10cm. To mi je prvi i glavni utisak kad sam seo u Megandžu. Morao sam još jednom to da proverim na drugom primerku, 2-3 sedmice kasnije i opet isti utisak. Nepregledan napred. Neispravljiva greška

 

- 500L mi je, onako, stvar racionalnog odabira. Dobar kompromis svih odlika, a naročito male kilometraže. Što reče neko, redizajnirani 500L ostavlja potpuno drugi, mnogo bolji utisak nego prvobitni, a naročito ako je reč o Cross verziji koju prvenstveno imam u vidu. 

 

- C4 je od svih ovih najracionalniji izbor, u pogledu cene, godišta, kilometraže, prtljaga u poređenju sa veličinom auta,  potrošnje... Ali, s njim u vezi imam osećaj kao kad bih odluku o ženidbi doneo na osnovu toga koja žena mesi najbolju gibanicu :D Ipak, to je samo auto, pa moram izbaciti takav vid subjektivnog momento. Auto nije ružan, bilo bi mi ok da ga vozim. Svakako, odnos uloženo-dobijeno je tu najbolji, pa je tako C4 itekako u igri

 

- 308SW Mk2 je auto o kome sam za 180 stepeni promenio mišljenje između prvog i drugog probanja. Opasno sam se smorio kad sam se jednom vozio u tom auto na CarGo. Prvo probanje je ostavilo vrlo bled utisak. Ali, na drugo i treće probanje (sa vremenskom distancom), promenio sam mišljenje. Ajkokpit mi savršeno dobro leži (192cm visok), nemam problem da potpuno vidim instrumente preko volana, sam mali volan mi je vrhunska stvar i mnogo mi se sviđa. Mana mu je to što su sve strpali na ekran i to jeste smor, ali računam da bih se navikao. Cenovno je tu, maltene isto ili nešto malo skuplji od C4, a osetno bolje urađen od C4, bar mi je takav utisak ostavio. U njemu je PSA grupa konačno uvela kršteni menjač, kako Bog zapoveda, pa još kad je full aluminijum, bombona. Spolja izgleda kao kakav jazavičar, ali ne opterećuje me toliko, jbg, meni je lep i moj sadašnji 308

 

- C4 Picasso već mi ide na to da mi se sviđa i spolja i iznutra. Bombona. Malo bih imao zadršku oko silnih senzora i elektronike za koju ne znam kakva je pouzdanost kada je Citroen u pitanju. Auto izuzetno prostran, lepo se sedi, ima dosta mesta (zanimljivo da sam i ja primetio da na zadnjim bočnim sedištima, ramena dodiruju šasiju), gepek dovoljno veliki. Sviđa mi se auto, rado bih ga vozio. 

 

- VW opcije: Touran i Sporstvan. Touran je auto koji je meni lično najviše legao i u pogledu sviđanja, definitivno prvi izbor. Prostran, praktičan, kvalitetan, super utisak iznutra (kutijasti oblik spolja, ne tangira me previše). Mana je što je težak. Mada, masom je tu kao i sadašnja 308 i sličan odnos masa/snaga, tako da verujem da bi 1.6 TDI dobro vršio posao. 

Sportsvan je kompromis u vidu manjeg auta, ali ne i funkcionalno slabijeg. Veliki gepek, nenormalno puno prostora unutra naročito na zadnjim sedištima (uporediv sa Deltom). Lep spolja, kvalittetno urađen. Samo, oba modela počinju tek od 10.000 evra, pa je tu pitanje vredi li doplatiti 2.000 evra u odnosu na C4/308.

 

Edited by Ivan
Skinuti nepotrebni citati

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, totti said:

Ajd' da l' je lep ili ne, ali realno je (sedmica) kvalitetnije urađen od svih ovih naših odavde emoji3.png

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
 

Zamalo da uzmem jednu sedmicu Variant, 2016. godište, za 8.200 EUR, čovek hitno prodavao. 

PRoverenih 155.000km, komplet letnjih i zimskih guma.

Ali, potencijalni kupac mog auta kilavio hoće/neće i jbg...

Mada, ni ja nisam bio načisto s tim hoću li uopšte da menjam i da li mi i sviđa crna sedmica karavan s neki petokrakim alu felnama. Tako da jbg...

 

Ali, da, i Golf 7 karavan dolazi u obzir.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

- za kokpit u 308 mk2 imamo isto mišljenje, posle druge, treće vožnje meni je takođe savršeno legao, baš kao što sam se navikao na mali volan (imamo i 208-icu)

- da, Pežoi su daleko bolje urađeni od Citroena

- apropo aluminijumske kugle menjača... pa recimo da ćeš leti morati sa nekom krpom da šaltaš dok se ne rashladi auto

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bre dodji kod mene u butik pa d vidis makinu.

Znas i sam da uvek mene prvi nazoves a sad su tu dva po tvojoj meri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Dule 021 said:

Ma bre dodji kod mene u butik pa d vidis makinu.

Znas i sam da uvek mene prvi nazoves a sad su tu dva po tvojoj meri. 

Pričali smo za 3008, a za dolazak... Da znaš da ću da skoknem do NS-a neki dan iduće ili one tamo sedmice.

Koji je drugi u radnji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da mi stigne A4 2.0TDI 2013 karavan restajling u crnoj boji. Lep. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Dule 021 said:

Treba da mi stigne A4 2.0TDI 2013 karavan restajling u crnoj boji. Lep. 

Dobro, pogledaćemo.

20 minutes ago, totti said:

- za kokpit u 308 mk2 imamo isto mišljenje, posle druge, treće vožnje meni je takođe savršeno legao, baš kao što sam se navikao na mali volan (imamo i 208-icu)

- da, Pežoi su daleko bolje urađeni od Citroena

- apropo aluminijumske kugle menjača... pa recimo da ćeš leti morati sa nekom krpom da šaltaš dok se ne rashladi auto emoji3.png

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
 

Šteta što je 308 hečbek toliko zipovan pozadi inače bi on bio favorit br. 1. Još ako je GT

I tu obavezno gledam restyle verziju. Između ostalog, bolje je urađen i taj tačksrin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, totti said:

apropo aluminijumske kugle menjača... pa recimo da ćeš leti morati sa nekom krpom da šaltaš dok se ne rashladi auto emoji3.png

Znaci nije "aluminijumska" kao na Giulietti :D ... Secas li se prvih recenzija gde su se ubijali da to istaknu (cak vidim i danas kod satro vloggera).

1 hour ago, djunis82 said:

Suluda je veličina guma (19" ili 20", valjda?)

Komentarisali smo jos kada se pojavio :) , ne samo colaza, nego i dimenzije. 195/55/20, koliko se secam.

1 hour ago, djunis82 said:

U tom cenovnom rangu kod Renoa pre bih gledao, recimo Kadjar, deluje mi skladnije i praktičnije. Ali, nisam ljubitelj SUV ili SUVolikih vozila (500L Cross je izuzetak)

Posle toliko godina na trzistu, iskreno sam ostao malo zatecen "velicinom" Kadjara, tek kada je komsija pazario. I kada sam ga uporedio sa Bravom, posto cesto stoje jedan uz drugog, a za koga dimenzije znam naravno napamet. Dokaz koliko Crossover vozila varaju visinom. Posto je u pitanju C-SUV, bas pricasmo - samo 4 cm vece medjuosovinsko (a Fiatova C2 platforma je poznata kao skromna po tom pitanju), nekih 4 cm siri, cca 10 cm duzi, maltene isti gepek... Vizuelno deluje ogromno, a u sustini je to prostorom i unutra Compact. Pored, takodje parkirana Octavia III, duzinom je kao brod u odnosu na oba :) . Sva tri vozila Compact platforma.

Da se vratim na poredjenje, Scenic kao C-MPV, nesto kraci nego Kadjar, a ima vece medjuosovinsko ;) , 100l veci gepek, opet za mene prakticniji, racionalniji, lepsi, skladniji... Ali jbg, MPV nisu moderni, a za SUV trenutno vlada pomama. 

500L Cross je takodje MPV, samo na manjoj platformi, tacnije B-MPV. Posto imaju jedan jedini pravi Crossover (500X), Fiat se trudi da bar sminkom kupcima poturi 500L i Tipa u obliku koji trziste trenutno trazi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Ivan said:

Komentarisali smo jos kada se pojavio :) , ne samo colaza, nego i dimenzije. 195/55/20, koliko se secam.

:D ovo zahteva međunarodni tender za zimske gume 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar ga ima i kad je trebalo da kupi zimske gume to ispod 18000 din nije bilo tad i on nadje neke Rotala kinezare za 10500 i uzme ih i zadovoljan je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Ivan said:

Znaci nije "aluminijumska" kao na Giulietti :D ... Secas li se prvih recenzija gde su se ubijali da to istaknu (cak vidim i danas kod satro vloggera).

Komentarisali smo jos kada se pojavio :) , ne samo colaza, nego i dimenzije. 195/55/20, koliko se secam.

Posle toliko godina na trzistu, iskreno sam ostao malo zatecen "velicinom" Kadjara, tek kada je komsija pazario. I kada sam ga uporedio sa Bravom, posto cesto stoje jedan uz drugog, a za koga dimenzije znam naravno napamet. Dokaz koliko Crossover vozila varaju visinom. Posto je u pitanju C-SUV, platforma je pretpostavljam kao na Megane. Bas pricasmo, samo 4 cm vece medjuosovinsko (a Fiatova C2 platforma je poznata kao skromna po tom pitanju), nekih 4 cm siri, cca 10 cm duzi, maltene isti gepek... Vizuelno deluje ogromno :) , a u sustini je to prostorom unutra Compact. Pored, takodje parkirana Octavia III duzinom je kao brod u odnosu na oba :) , iako je takodje Compact platforma.

Da se vratim na poredjenje, Scenic kao C-MPV, nesto kraci nego Kadjar, a ima vece medjuosovinsko, 100l veci gepek, opet za mene prakticniji, racionalniji, lepsi, skladniji... Ali jbg, MPV nisu moderni, a za SUV trenutno vlada pomama.

500L Cross je takodje MPV, samo na manjoj platformi, tacnije B-MPV. Posto imaju jedan jedini pravi Crossover (500X), Fiat se trudi da bar sminkom kupcima poturi 500L i Tipa u obliku koji trziste trenutno trazi.

 

Slažem se.

Za mene je SUV moda nešto što ne bih da pratim.

Ne vidim razlog zašto bih za to davao pare. 

Svakom SUV vozilu pretpostavio bih njegov MPV pandan. Tj. uvek bih pre kupio MPV nego SUV. 

Novi Scenic više i nije toliko MPV, mnogo je više prešao na mračnu stranu :D

 

500L cross, još u beloj boji sa crvenim krovom, jeste nešto što bih pazario i vozio vrlo rado. 

Išao sam da gledam jedan u Autoland, 2017. godište, 80.000 prešao, 10.000 ga cenili. Brzo je otišao.

Sad imaju iste takve, ali automatike, za koje baš i ne znam kakvi su. 

Nešto sam gledao po UK forumima, nisu baš imali reči hvale za taj automatik. 

 

14 minutes ago, Dule 021 said:

Drugar ga ima i kad je trebalo da kupi zimske gume to ispod 18000 din nije bilo tad i on nadje neke Rotala kinezare za 10500 i uzme ih i zadovoljan je. 

Sećam se kad su ga predstavljali na B92, da je bila neka priča kako su Reno i Mišlen dogovorili da ovaj pravi gume za Scenice i Espace i da one ne budu baš dranje.

Aha... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, djunis82 said:

:D ovo zahteva međunarodni tender za zimske gume

195/55/20 je totalno luda dimenzija. Pomenuti Kadjar je npr. na verziji 215/60/17, ako sam dobro zapamtio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Ivan said:

195/55/20 je totalno luda dimenzija. Pomenuti Kadjar je npr. na verziji 215/60/17, ako sam dobro zapamtio.

Za pare koliko koštaju Kadjar/Scenic 4, ipak bih pre bih uzeo Touran. 

 

Šta misliš o Peugeot 2008?

Kad sam jednom seo, nije mi delovao loše.

Solidno komforan neveliki auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika je razlika u komforu zadnje klupe izmedju Kadjara i aktuelnog Scenica.

Kadjar je tu daleko izdašniji.

Čak ni sadašnji Grand Scenic u tom smisu nije ni bleda senka prethodnika.

Ne razumem zašto su Scenica/Grand Scenica napravili onako "bunkerasto" i teskobno na zadnjoj klupi. Krov nizak, donji deo naslona za glavu (čak i ako su podignuti do kraja) te udara u ramena, avio stočići debeli 10 cm i smetaju za kolena, ona klizna kaseta izmedju prednjih sedišta (ako je Scenic) kada je gurnuta pozadi pretvara kola u četverosed (ne postoji tada mesto za noge onoga u sredini pozadi).

Umesto da aktuelni Scenic/Grand Scenic budu klasični predstavnici "People Cariers" klase, ispada da kod Renoa Kadjar više ispunjava njene kriterijume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je stvarno problem taj AdBlue sistem na 1.6 HDI motorima, to famozno crkavanje pumpe čija zamena košta par stotina EURIBORA?

 

21 minutes ago, moron said:

Ne razumem zašto su Scenica/Grand Scenica napravili onako "bunkerasto" i teskobno na zadnjoj klupi. Krov nizak,

Glavni krivac je podignut patos, tj. to što je Scenic 4 prošao SUV preobražaj.

Zadnja klupa je zaista tesnija neko kod Scenic 3, više ni nema 3 odvojena sedišna nego se dele 1:2, valjda. 

Vozačka pozicija je odlična, mora se reći. 

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja ispratio, početkom 2016 su (navodno) rešili taj problem sa crkavanjem AdBlue-a. Ako rikne, menja se rezervoar, oko 1000€, ili se gasi softverski za mnogo manje para 150~250 € (u zavisnosti gde se radi). Sve šljaka nakon toga bez problema.

Kod 2.0, negde kažu da ne može negde da može da se reši softverski.

 

 

Sent from my 3310 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam ja čuo u "Auto Neni" ( ovl. serviser pežoa) od lika koga znam godinama ( radio je u "Veranu" i tamo sam ga upoznao još pre skoro 15 godina ), Ad Blue pumpa je "crkavala" samo na nekim početnim primercima BlueHDI-a ( 2015-2016), a svima koji su zaista i  imali taj problem ( a bili kupljeni u Srbiji ), menjana je o trošku garancije ( rezervoar za AdBlue, zajedno sa samom pumpom).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne kupuju se nova kola sa 0 km pa da razmisljate o crkavanju te pumpe. 

Za 150-200k km je ona vec crkla i promenjena je.

To je poredjenje kao na Pasatu gde je isao omrazeni BKP motor sa Siemens diznama koje su imale problem i ljudi posle 15 godina i dalje drve o diznam a ne upali im se lampica da su ge dizne davno promenjen i da nema vise problema s njima s obzirom da su ta kola presla vec 300-400 pa i vise hiljada km. Niste valjda pomislili da ce toliku kilometrazu da izguraju sa losim diznama? 

E tako vam je i sa ovim Ad Blue pumpama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može biti da je riknula u garantnom roku te je menjana, možda istom koja može biti potencijalni problem, možda "ispravnom" a možda je i preko ugašena pumpa, može biti i da nije pravila problem iako ima 150+ kkm. Sve u svemu, na 1.6 se može ugasiti, bekapuju se podaci tako da je lako vratiti sve na staro, u slučaju da je to potrebno.

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, djunis82 said:

više ni nema 3 odvojena sedišna nego se dele 1:2, valjda. 

Da to su zeznuli skroz! Vrlo pametna i korisna stvar na trojci je to vađenje svakog sedišta, modularnost i lako pravljenje kombija od putničkog automobila...

A gume 20" su već u "normalnijem" cenovnom opsegu.

Scenica IV sam pomenuo jer je i najsvežiji od tih modela koje si naveo i kapiram da će najmanje gubiti na vrednosti (gledaj razliku III i IV 2016.g). C4, 308 i Picasso 206. su modeli koji su tad već bili u poznim godinama produkcije. Nekako kad se sabere taj 500l (treking) ispada najrazumnija kupovina, pitanje je samo kako ga taj 1.3 motor nosi (čini mi se sa si njega pominjao). @djomla i ja smo gledali jedan pre nekoliko meseci, sa 70-80.000 km u odličnom stanju, za max 10.000 jura, 2017. Mogu ti reći da je još mirisao na novo. Posle njega smo ušli u Vitaru to godište i bolje da ne pišem utiske! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...