Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Evo mene ponovo. Ništa posebno novo nemam od poslednje poruke. Alfa je sumnjiva, Lancia otišla...

Nego, dobio sam preporuku za jedan Citroen C4, 2009. godište, 1.4 benzin, prešao 130k.

Ako se ne varam, ovo je onaj stari PSA 1.4 sa 16v, nije zloglasni vti?
Znam da je ovo forum pretežno za Italijane, ali sam se pitao ima li ko iskustva sa ovim automobilom?

90-ak konja sa 130-140 Nm jeste možda malo za C klasu automobila, ali već sam imao Kiju Ceed sa sličnim motorom pa mi je bilo ok.


Znate kako to ide sa polovnim automobilima, bitnije je (bar meni) naći dobar auto nego ono što sam u svojoj glavi zamislio da ću naći :)

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitnije je da nadjes auto kakav si zamislio, jer ces uvek u glavi imati nezadovoljstvo ako kupis neki auto koji nisi zeleo. :D

A nema gore od toga da das pare za nesto sto ti se ne svidja. 

Sto se tice motorizacije odgovorice vec neko. 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se C4 vizuelno izuzetno dopada (jos je kupe u pitanju). A kad kazem ono sto sam ocekivao mislim prvenstveno na starost automobila.

Ali i za to imam argument, bolje godinu-dve stariji auto pa jos i sa preporukom i 800 evra u dzepu :) 

(pa nek i 500 ode na servis)

Edited by FreddoCane

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, FreddoCane said:

Ako se ne varam, ovo je onaj stari PSA 1.4 sa 16v, nije zloglasni vti?

Da, atmo 1.4i sa 16v. Dok su VTi i THP bili na 1.6 bloku.

Sto se motora tice - najslabiji koji je isao u ponudi, niti ima performanse, niti je stedljiv. Slicna prica koja se ovde razglabala o "cuvenom" 1.4 atmo u 500L/Tipu, pa kako kome odgovara. Jedino sto PSA motor ima max torque i snagu na nesto nizim obrtajima nego Fiatov FIRE, koji voli malo vise da se vrti.

Po meni je to isuvise tromo i slabo za tezinu Compact vozila, nije ni cudo sto su kod svih proizvodjaca te motorizacije uvek bile po akcijama i sto ih menjaju downsized/turbo varijacije. Naravno, postujem svako drugacije misljenje (zato forum i postoji) - samo tri puta meri, jednom seci, da ne bude da ubrzo menjas ili da se kajes na tenane :) . Davno sam (pre nekih 10-12 godina) razmatrao upravo taj C4 Coupe, naravno HDi. Interesantan je bio u svoje vreme (dizajn zadnjeg kraja, fiksni centar volana, centralni displej, kertridzi sa mirisima :D) ali je prevagnuo 3v Stildza JTD. Banalna stvar koje se secam - proveri i odgovara li ti velicina gepeka, jer je poprilicno mali za vozilo te klase, skoro kao kod SubCompacta. I nisam siguran, ali cini mi se da ta motorizacija ide uz petobrzinac. Ovaj koji gledas bi po godistu trebao da upadne u facelift prve generacije C4.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da do 2008. bi cak i 1.6 trebao da je onaj stariji sto mu oznaka pocinje sa "TU"... Eto ti, pouzdanije resenje od VTi, a opet je malo jaci od tog 1.4 :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je bolje (ako se mora) uzeti auto sa recimo manje opreme, a sa jačom motorizacijom, nego obratno... Ustvari, najgore mi je uzeti pola-pola, nit' ima sve od opreme (što neko želi), nit' ima adekvatan motor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima!

Radi se o tome da imam preporuku za konkretnog prodavca pa tu onda ne mogu da biram detalje kao sto je motor.

Naravno, mogu da ga ne kupim :)

Auto cu svakako sutra pogledati pa cu onda izvagati sve prednosti i mane.

 

Hvala jos jednom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Zdravo dobri ljudi,

 

bratu pazarimo auto i sludeo se. Te nemoj n47 te ipak moj, jer od 2011 su popravili s lancem stvar, te bezi od Volva odrace te servisi, jeftiniji je bmw za odrzavanje, te nemoj 1.6 hdi preslab, te... eno ga smorio se :) Cita Todorovica, zadnji stadijum delirijuma ;)

 

U igri su limuzine:

 

opel insignia 2015 -2017 (izlazno 1.6 ili 2.0)

 

508 pezo 2.0 hdi ili 1.6 normalno hdi (verovatno slab iako jeftinija rega)

 

vw passat b7 1.6 ili 2.0 sta bude u boljem stanju

 

mondeo mk5 opet dizel verzija

 

i pomenuti bmw f30 ali u karavan verziji.

 

U principu zagrejao se najvise za bmw, mondeo iako je prevelik medjutim iskustva oko odrzavanja i sta tu mozda treba zaobici prelomice ga. Voznja je 10-12 km kuca grad magistrala 35%, 40 % grad i 25 % auto put. Plus minus.

 

Mi smo dunsteri, slabo upoznati s tim motorima autima, jer smo do sada djirali ili fiate (stilo, croma, delta, gullieta) i s motorizacijom nismo kuburili nikad ili toyota auris i avensis (opet ulje, servis i teraj)

 

Eto, sta biste, kada biste i zasto?

 

Zahvaljujemo :)

 

 

 

 

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

Edited by horvat
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko nista, ni rec, ni savet, ni...? :)

vec se brinem da nisam nesto pogresno pitao ;)

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mislim da bi 508 bio odlican izbor tu, generalno ako vec gledate cenu reg izmedju npr 2.0 i 1.6 koja je oko 50,60e, ne bi trebali da se upustate onda u akciju sa BWMom i cenama odrzavanja.. 

Svakako za sta god da se odlucite ispod 2.0 na taj gabarit automobila ne treba uzimati u razmatranje za neku normalnu voznju. 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti nesto znaci, slabije od 2.0 ne bih ni gledao. Ipak su to sve teski automobili. 

I opet, iskljucio bih insigniju. Verovatno je najjeftinija od navedenih ali ipak, to je stariji auto generalno. 

Mondeo mi je nekako najlepsi od gore navedenih i mislim da uz pug 508 pruza najvise prostora u kabini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo je da su svi navedeni automobili dizeli a početna i krajnja destinacija ubitačno kratka - cca 12km. Već vidim problematike sa DPF-om osim ako se isti ne poskidaju i softverski pogase/ne čiste redovnije sa aditivima ili češćim AP-om...čisto sam se osvrnuo na to obzirom da je kilometraža kratka i da je verovatnoća da se zagreje fino - mala. 

12km imam ja do posla i od toga je (obzirom kada krećem na posao) 40% AP a grad i gužvu skoro da mogu da svrstam u "uprosečenu usporeniju vožnju magistralom" jer gužvu i ne vidim - do posla stigne do radne i taman ga ugasim. Ja lično ne vozim kola po gradu, a gore navedena situacija je 3-5x mesečno.

 

Možda bolje pogledati benzinac, obzirom na kratku kilometražu...biće krajnje svejedno koje je gorivo u pitanju na ovako kratkom putu, ali će benzinac biti zahvalniji na duže staze. 

 

OFC ako je %-tualni odnos koji si naveo za 12 km vožnje i da će se u 99% obavljata ta relacija.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

super hvala...mene iskreno mondeo najvise radi a njega opet insignia (lepa je sto jes iako je "stara") i bmw jer eto bmw :)
.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da ce biti problema sa DPF, mada bilo bi dobro isterati povremeno na otvoren put. Meni je Giulietta imala oko 160k na satu pri kupovini i za godinu ipo dana nije nikakvih problema sa DPFom pravila, a desavalo se da ne izadjem po 3 meseca na otvoren put i sve su mi relacije bile oko 6,7 km :)

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zanimljivo je da su svi navedeni automobili dizeli a početna i krajnja destinacija ubitačno kratka - cca 12km. Već vidim problematike sa DPF-om osim ako se isti ne poskidaju i softverski pogase/ne čiste redovnije sa aditivima ili češćim AP-om...čisto sam se osvrnuo na to obzirom da je kilometraža kratka i da je verovatnoća da se zagreje fino - mala. 

12km imam ja do posla i od toga je (obzirom kada krećem na posao) 40% AP a grad i gužvu skoro da mogu da svrstam u "uprosečenu usporeniju vožnju magistralom" jer gužvu i ne vidim - do posla stigne do radne i taman ga ugasim. Ja lično ne vozim kola po gradu, a gore navedena situacija je 3-5x mesečno.

 

Možda bolje pogledati benzinac, obzirom na kratku kilometražu...biće krajnje svejedno koje je gorivo u pitanju na ovako kratkom putu, ali će benzinac biti zahvalniji na duže staze. 

 

OFC ako je %-tualni odnos koji si naveo za 12 km vožnje i da će se u 99% obavljata ta relacija.

razmisljali o tome.

 

dakle dnevno do posls i nazad ima cca 26km u oba pravca. i plus svrljanje po gradu. ali cirka nije to dnevno preko 60tak km. Sto mu dodje oko 20 k i nesto godisnje a to je vec granica, moze i benzinjera i dizlo.

 

I da burazer sedi pored mene, cita (ne koristi forum smarac) i zaintrigirao si ga ali bas gledamo na koju si benzinac mislio od ovih.

 

pezo 508 nije se proslavio sa benzincima. insignia ima onaj 1.4turbo a za mondeo ni nemamo pojma.

 

ili si mislio na neki drugi auto, model.

 

slobodno pisi. njemu stvarno treba pouxdan i udoban auto i sad je vec frks jer kazem poceo je da se gubi pa rekoh ovde sam uvek cuo pametnu i razloznu pw tako i ovog puta.

 

pozdrav i hvala

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

Ne verujem da ce biti problema sa DPF, mada bilo bi dobro isterati povremeno na otvoren put. Meni je Giulietta imala oko 160k na satu pri kupovini i za godinu ipo dana nije nikakvih problema sa DPFom pravila, a desavalo se da ne izadjem po 3 meseca na otvoren put i sve su mi relacije bile oko 6,7 km

on je vozio deltu pa djulku i sad neku skodu sluzbenu. djulijeta mu je mala nazalost.

 

ja vozio cromu i sad auris noviji. ipak zalim za cromom iskreno. ali to nije tema hehe

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordov Ecoboost bese motor godine 2x za redom. U mondeo ide 1.5 ecoboost (ide i 1.0 ali ne bih njega) ali svakako verujem da su benzinci redji kod nas (i verovatno sa manje opreme)

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem je a bas je to neko ovde pisso na forumu da smo mi uvek nekako apriori navareni na dizele.

 

a to je sad vec pogresno jer sve to slicno trosi a kod polovnjaka ne kosta isto kad nesto ode.

 

i zimi je benzin milina. vozio sam cromu, izlazno godiste i mesec proizvofnje, super sve mjtd ali zimi iako je sve bilo cakum pakum dok ugreje otelis se. sad auris benzinac i ocas posla se ugreje.

 

za mondeo benzince nemam pojma.

 

za 2.0hdi culi sve najbolje pa cak i za 1.6hdi

 

najgore sto benzinaca ima daleko manje i po pravilu su losije opreme i to je steta. jef eto tu do 20k godisnje oni su u igri uvek

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinci u toj klasi i generaciji, zvuce dobro samo u teoriji. U praksi je to druga prica skroz. Ne znam ni za jedan proslavljeni turbo benzinac tih proizvodjaca, sta vise, sve sto cujem u vezi njih su horor price. Pri tom, sto se potrosnje tice, ta neka klasicna racunica (do 1.5-2L razlike vise od dizela) mozda jos i pije vodu u B i C segment vozilima do ~1300kg, ali sedani/karavani D segmenta, sa po ~1500kg ce da popiju znatno vise od pandan dizela (rekao bih i do 3L da treba racunati). Ali to i nije toliki problem, koliki je problem pouzdanost, kvarovi, odrzavanje itd. Takodje treba uzeti u obzir upoznatost nasih majstora sa takvim motorima.

 

Postoje bas ozbiljni problemi koji mogu da se dese na takvim motorima, poput pregrevanja, usled kojeg se krivi/topi/puca glava, cilindri postanu ovalni, a kako je alu open-deck blok, nema mogucnosti brusenja, itd. Ne kazem naravno da je svaki takav i da se ti problemi redovno desavaju, ali definitivno su vidjeni i moguci.

 

Takodje, na 20.000 km godisnje, uz razliku u potrosnji od 2L, ta razlika ispada oko ~500e, sto ajd, nije toliko smak sveta, ali prosla su vremena kad se to moze kontra-argumentovati jeftinijim odrzavanjem kod benzinca. To prosto nije vise slucaj... 

 

Vozim 1.4 T-jet, koji je konstrukcijski zaista ama bas nista posebno, u prodaji je od negde 2007. godine, u skoro svim modelima FCA grupe, sad je 2020. godina, i dalje mi se redovno desava kad negde odem (da li je to limar, detailer, trapadzija, sta god), vidim iz price da nikad nisu videli Fiatov 1.4 tb i ne znaju ama bas nista o njemu. Slicna je prica i sa prosecnim mehanicarima, ali tu ima pomalo izuzetaka, barem po Beogradu. Mozda gresim, mozda previse konzervativno gledam na te stvari, ali licno, ne bih imao petlje da kupim 1.6 turbo benz te generacije, barem ne bez dodatnih 1000-1500e u dzepu, spremnih za neke jace zahvate, a opet, to onda potpuno kvari svu racunicu.

 

 

 

 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sto se grejanja same kabine zimi tice, vecina novijih ima i dodatne grejace kabine ili rashladne tecnosti u visim paketima opreme i pocnu da greju brzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Benzinci u toj klasi i generaciji, zvuce dobro samo u teoriji. U praksi je to druga prica skroz. Ne znam ni za jedan proslavljeni turbo benzinac tih proizvodjaca, sta vise, sve sto cujem u vezi njih su horor price. Pri tom, sto se potrosnje tice, ta neka klasicna racunica (do 1.5-2L razlike vise od dizela) mozda jos i pije vodu u B i C segment vozilima do ~1300kg, ali sedani D segmenta, sa po ~1500kg ce da popiju znatno vise od pandan dizela (rekao bih i do 3L da treba racunati). Ali to i nije toliki problem, koliki je problem pouzdanost, kvarovi, odrzavanje itd. Takodje treba uzeti u obzir upoznatost nasih majstora sa takvim motorima.
 
Postoje bas ozbiljni problemi koji mogu da se dese na takvim motorima, poput pregrevanja, usled koje se krivi/topi/puca glava, cilindri postanu ovalni, a kako je alu open-deck block, nema mogucnosti brusenja, itd. Ne kazem naravno da je svaki takav i da se ti problemi redovno desavaju, ali definitivno su vidjeni i moguci.
 
Takodje, na 20.000 km godisnje, uz razliku u potrosnji od 2L, ta razlika ispada oko ~500e, sto ajd, nije toliko smak sveta, ali prosla su vremena kad se to moze kontra-argumentovati jeftinijim odrzavanjem kod benzinca. To prosto nije vise slucaj... 
 
Vozim 1.4 T-jet, koji je konstrukcijski zaista ama bas nista posebno, u prodaji je od negde 2007. godine, u skoro svim modelima FCA grupe, sad je 2020. godina, i dalje mi se redovno desava kad negde odem (da li je to limar, detailer, trapadzija, sta god), vidim iz price da nikad nisu videli Fiatov 1.4 tb i ne znaju ama bas nista o njemu. Slicna je prica i sa prosecnim mehanicarima, ali tu ima pomalo izuzetaka, barem po Beogradu. Mozda gresim, mozda previse konzervativno gledam na te stvari, ali licno, ne bih imao petlje da kupim 1.6 turbo benz te generacije, barem ne bez dodatnih 1000-1500e u dzepu, spremnih za neke jace zahvate, a opet, to onda potpuno mrsi svu racunicu.
 
 
 
 
 
 
hvala za iskustvo.

da ne offtopicujem, buraz je imao tog turbaka u prethodnom autu i sjajan motor (auto ipak mali za njegove potrebe) ali si u pravu jednog majstora kod nas da je znao kako sta i Altina sada vec cuveni Goran tu he bio zadovoljan a i ja.

i mi sad se bax culi, nismo citavi sta bismo od benzinjara gledali u toj klasi. ajd da je klasa megan ili astra pa tu vec ima tih benzinac po oglasima

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je opcija, mozda Renault Laguna GT sa 2.0 F4Rt turbo benzincem. Veca potrosnja (po gradu i do 15L) ali to je jedan od retkih motora, starije konstrukcije i bez nekih kriticnih problema. Sto naravno ne znaci da je nepokvarljiv :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

15 litara je 15 litara :) ipak

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka
 

Edited by horvat
skinut nepotreban citat posta iznad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje dizel. U svakom slucaju, za sva ta auta pomenuta (Mondeo, 508 i Laguna 3) sam cuo pozitivne kritike o 2.0 dizelima :) 

 

Samo za Insigniju nisam, bilo je vec reci o tome cak i na ovom forumu, ne secam se tacno, nesto sa lezajevima radilice ili tako nesto slicno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...