Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Moja trilema za 4-5 godina star hatch i cisto podmladjivanje voznog parka se pretvori u zelje, cestitke i pozdrave :D .

Hvala svima za sve dosadasnje sugestije, svakako konstuktivno, a koristice i drugima ubuduce.

Jbg kada nemamo prave naslednike Brava/Delte/Giuliette. Ocajna FCA politika sa modelima u Evropi u prosloj deceniji polako ali sigurno dolazi do izrazaja i kod ponude mladjih polovnjaka. Tako da smo prinudjeni da se na vreme informisemo i kopamo ponudu kod drugih brendova.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mog Punitišu deca i žena zovu Plaviša i usput crkavaju od smeha...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmi taj FR i bog da te vidi, a pogotovo što ti se sviđa. Taman mu je najveća mana držanje cene, za razliku od Octe i Golfa, a mehanički su isti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daleko od toga da je skoda pojam udobnosti, ali ne ide bas da je oktavia pojam neudobnosti, a punto solidno udoban.
Pritom i da je enterijer gori u oktaviji nego u puntu :)

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam dva klijenta, partneri su, jedan od njih mi je zaista dobar prijatelj. Firma im pravi izuzetno velike pare. A, mada mogu da kupe i RR-ove kao službena vozila, da bi "ostali ispod radara", kad ih je krenulo, najpre su vozili 407-ice. Na oko skroz obične, ali, sa 2,2, benzincima. Kada je došlo vreme da zamene, uzeše Octavie A7, top pakete (Elegance). Rekoh drugaru: "Ako baš mora škoda, što ne uzmete barem superbove, gde octaviu?". Veli. "Pusti, ovo manje bode oči". Ali, kada su došle te škode, obojica su barem godinu dana kukali na enterijer i moj drugar bi, kada sednemo u škodu, svaki put nešto pokazivao i govorio: "Vidi ovo molim te, kako je uradjeno ..." Posle godinu dana je na to navikao. I prestao da kuka oko toga. Došle su druge muke. Oko potrošnje ulja ( TSI ), pa su na obe menjane glave motora, ali je problem u nekoj meri ipak ostao ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci vozili su skroz obicne pezoe 407, jer su ti 2.2 benzinci bili oko 3000e jeftiniji od najjeftinijeg i najslabijeg 2.0hdi koliko se secam, a ako su ih uzeli sa lagera sigurno su dobili jos veci popust.

 

407 je u svoje vreme kada je bio nov i aktuelan ubadao oci, makar koliko i superb, svakako nema neke znacajne razlike u ubadanju ociju.

 

Prica je nidje veze sto se kaze, nema poentu, osim absurda.

 

Licno znam sijaset absurdnih primera, mogao bih samo o automobilima par stranica lagano napisati.

 

Npr. licno znam dvojicu koji su radili generalnu na vtec hondama, ne pada mi na pamet da generalizujem protiv tih motora.

Jedan se pored s klase odusevljava cliom, kaze maltene nema razlike u udobnosti i enterijeru, eto sta reci, ja rekoh ok i promenio temu.

Drugi je posle punta nasao mnostvo zamerki novijem a6 (predzadnji model).

Treci ima utisak da je x5 stabilniji na autoputu i po krivinama od bmw3.

 

Ima ih jos mnostvo, ali takvi ljudi koliko god bili dobri i/ili uspesni u svom poslu mi nisu nikakav reper za automobile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, vagenovac said:

jer su ti 2.2 benzinci bili oko 3000e jeftiniji od najjeftinijeg i najslabijeg 2.0hdi koliko se secam

Nije ti nikada bila razlika 3.000 evra. Evo ti npr. cenovnik za 407 iz Hrvatske iz 2007. godine, gde ti je u paketu Sport, 407 sa 2,0 benzincem 141 ks bio 152.500 kn, sa 2,2 benzincem od 163 ks je bio 160.650 kn, a 2,0 dizel od 136 ks je bio oko 165.000 kn. Nisi imao ni izmedju 2,0 benzin i 2,0 dizel razliku 2.000 evra ( već oko 1.700), a od 2,2 benzin do 2,0 dizel ni 600 evra.

A, čak i u Srbiji, na kraju karijere 407-ice, razlika od 2,0 benzin do 2,0 dizelje bila tačno 2.000 evra

http://www.ak-raketa.rs/cenovnici/407.pdf

IMG_20200616_143827.jpg

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Leona, ako mene pitaš...

Al uzmi šta tebe radi, mnogi su komentarisali da je Auris bljak unutra kad sam ga kupio, meni je (sem sedišta i infotainmenta) sve ostalo bilo odlično, posebno oni cajgeri u hromiranim kućištima (dobro, fejk hromiranim). Jbg, stvar ukusa... Za divno čudo, sva vrata su mu se zatvarala malim prstom, sa prigušenim zvukom, za razliku od Scenica koji zveči!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/31/2020 at 12:41 PM, VladaG9 said:

Posle 5 godine voznje 500l-a razmisljam se o zameni. Da napomenem auto bih kupovao tek sledece godine. Ali cini mi se da je sad vreme da pocne da se razgleda. Nisam jos poceo da idem po salonima, to cu ostaviti tek za sledecu godinu. Za sada su ki u uzem izboru Jeep Renegade 1.6mjet Limited, Fiat tipo lounge ( jos nisam siguran za motor) i Renault Megane 1.33 tce 140 ks Intens karavan. Nekako najvise naginjem ka dzipu, najmanje ka Tipu jer mislim da sa pristojnim motorom cena mu ide previse visoko za ono sto nudi. Kod Renegade mi je malo problem cena jer je iskreno povisoka. Jel ima neko iskustva sa ovim vozilima? Kakva su vasa misljenja? 

 Moram da se citiram, jer sam pisao pre nekoliko strana, Nabavvku sam pomerio za ovu godinu, odnosno za narednih mesec-dva. Razlog je da iskoristim krizu u autoindustriji, a i mojima je potreban auto tj ustupio bih im moj 500L. Najblizi sam odluci vezano za Renegade 1.6 mjet u Limited paketu opreme. Skokucu ovih dana da pogledam i jos neka vozila tipa Skoda octavia, kia ceed, peugeot 308, renault Megane, ford Focus. Trazim bolje opremljeno vozilo. Jel imate neke ideje sta obici a sta mozda  preskociti. I zanima me jos jedna stvar vezana za euroncap koliko vidim Renegade je osvojio samo 3 zvezdice? Sta je razlog tako slabijeg rezultata? I da ,Tipo je definitivno ispao iz izbora jer kad mu ubacim bolju opremu i bolji motor smatram da je skup za ono sto nudi. 

Edited by VladaG9

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9 Renegade je dobar, ali nerealno dugo drži cene. Ono što znam je da je kvalitetno napravljen auto, moji su razmatrali isti ali je jednostavno skup. Razlog - nemam pojma. Da li zato što je Jeep ili nešto drugo. 

EuroNCAP test (crash test) koji si gledao da ima 3* je kod novijih (2019>) modelima i nemoj da te to obeshrabri.

 

Naime, trenutna NCAP bodovanja se sastoje iz kumulativnog zbira pasivne bezbednosti, aktivne bezbednosti i bezbednosti za pešake.

Pasivna ti je kod Renegade-a u stvari sigurnost putnika prilikom frontalnih (direktan), frontalnih (polu-čeoni) i bočni (stub/celom površinom).

Aktivna su ti sistemi: ABS/ASR/ESP, raznorazna elektronika (radari, automatsko kočenje, senzori mrtvog ugla i sl) i poslednje bezbednost pešaka (auto-otvaranje haube radi ublažavanja udara, vazd.jastuci za pešake, oblik karoserije i slično).

 

Na slikama su ti model 2019+ i raniji, koje verujem da ćeš pre cenovno gledati (osim ako ne kupuješ ganc nov). 

 

Razlika je što raniji NCAP testovi nisu toliko obuhvatali aktivne bezbednosne sisteme i bodovanja koje bi uticalo na celokupnu sliku o crash testu. Iako ima 3*, bitno je da je "kavez" tj struktura čvrsta, odnosno da je zaštita putnika što bolja, jer izeš gomilu sigurnosnih sistema ako voziš kartonsku kutiju. To važi za svaki auto, ne samo u ovom slučaju za Renegade. Lično je meni NCAP bitan prilikom izbora vozila.

 

R1.jpg

r2.jpg

R3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj drug je uzeo Renegade sa 1.0 GSE motorom sa 3 cilindra i 120 KS ispao ga 20k eura, vrlo je zadovoljan.On, gospodža i 2 tinejdžera staju sa sve pripadajućim prtljagom.
Euro Ncap je nizak jer nema ADAS sistem koje sada nosi najviše bodova

 

dc.thumb.jpg.f4100f34527e5b4fdac0189d8dba55a2.jpg

 

Edited by Ivan
Izbacen PS, sredjena slika, izbacen TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9

 

Ne znam što bih rekao.

 

U biti oko Euro NCAP-a je vrlo jasno. Boduje sisteme aktivne sigurnosti. A i to je puno varki jer nisu bila jasna mjerenja, bodovalo se često i samo postojanje istih. Naravno boduje se po novom samo ako ima u serijskoj opremi. I tu ima prevara. Vjerojatno se u Srbiji u serijskoj opremi recimo ne nudi što se nudi u Njemačkoj i slično.

 

Što se tiče kupnje FCA vozila oni su u fazi prelaska na Euro 6d Final more. Koliko sam upućen biti će značajnih promjena i za dizel što naravno uključuje i 1.6 JTD. Koliko znam biti će sada dvije verzije. Jedna će imati 100 KS, a druga više od 120, moguće oko 130 KS.

 

Isto tako dolazi skroz novi infotainment sistem, zatim novi ADAS sistemi...

 

Što se tiče Tipa ne znam što se toliko zazire od njega u jačim verzijama. Nije on ništa lošiji od slično opremljenih i motoriziranih vozila C segmenta. No valjda se predrasude teško ispravljaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9

Od onih koje si pobrojao, ja bih Renegade Limited, on je "na akciji" 19.990 (a sigurno ta cena može još malo da se "ubije"). Taj paket opreme ima i adaptivni tempomat.

https://www.akkole.rs/wp-content/uploads/2019/09/Jeep-Renegade-cenovnik.pdf

Probaj na neko od ostalih vozila koje su pomenuo u Srbiji da "nabaciš" taj element opreme, pa ćeš da vidiš cenu.

Sad, da li za iste pare uzeti 1,6 MJ sa 120 ks i 6MT ili 1,33 sa 150 ks i AT, to je zaista teška dilema. Oba motora imaju neke prednosti, ali i mane. Ako su tačni podaci na automobile-catalog, taj benzinac se pri 130 m/h vrti na 2.770 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 Pa i gledam ganc nov, odnosno 2020 god. Nisam bas siguran da je toliko skup. Npr uzmi Karoq za poredjenje, ovde je u pitanu Limited spisak opreme kojem je dodati LED svetla, adaptivni tempomat, Senzor promene trake, Elektro preklopivi retrovizori, Keyless ulazak u vozilo bez kljuca... I sve to za cenu od oko 20k. 

@neshtry Jel se malo cenjkao? Suepr je taj motor ali me malo plase benzinci u ovom autu zbog potrosnje .... Ciljam dizel u Renegadeu

@N.N. Kada se ocekuje izlazak te verzije?  Napisao sam gore sta ima npr sve od serijske opreme ( plus jos mnogo toga). Ne znam nekako kad pogledas za tu cenu tipa sto je okko 16k eura mozes da nabavis mnogo da kazem ozbiljnije automobile ( 308, Ceed...)

@moron Slazem se, ako bih gledao iz tog ugla bolja je odlka 1,33 sa AT menjacem. Ali ja prelazim oko 20k km godisnje, i potrosnja mi je svakako bitna. a verujem da kod ovog auta, pogotovo na autoputu ima poprilicna razlika u potrosnji izmedju 1,6mjet i 1,33

 

Jedina mi je dilema da li gledati neke od ostalih automobila, tj sta je trenutno best buy. Znam da nisu ista klasa, ali osim renegade mislim da je ta Compact klasa sad najpovoljnija za kupovinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9

Ja mislim da Renegade 1,33 AT FWD može pri 130 km/h da prodje sa oko 7,5-8, a sa 1,6 MJ može da prodje sa oko 6-6,5. Pominjao si focus. Kada sam u decembru "napakovao" karavana sa par opcija, pa i pominjani ACC, ali i FULL LED, što sve onaj Limited ima serijski ( a sve to na paket Titanium Business), cena ( sa popustima) je išla na 24,5 ( 1,0 od 125), 25,5 ( 1,5 sa 150) i 26,5 ( 1,5 dizel sa 120 ks).

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, moron said:

Ako su tačni podaci na automobile-catalog, taj benzinac se pri 130 m/h vrti na 2.770 rpm.

Na neke podatke upravo te vrste (speed/rpm) se kod njih bas i ne mozes osloniti, jer i sami navode da je u pitanju aproksimacija. Vec za par vozila koje sam vozio - cak i zestoko grese! Konkretno znam napamet za svoj MultiAir, oni na tih 130 km/h navode 3500 rpm u sestoj :crazy: . Dok se auto, po cajgerima, u praksi lagano vrti na 2700 rpm, uz smesnu potrosnju. Da uzmes i da brzinomer standardno laze, u praksi na 140 km/h kazaljka obrtaljke "lize" 3000 rpm. Znaci aproksimacija im je "nidje veze" :D , promaseno totalno. Slicno sam primetio i za motore drugih proizvodjaca, izvinjavam se za off.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih dodao i Hyundai Tucson koji je tu negde sa cenom oko 20.000 , a smatram ga daleko pozeljnijim od Renegade-a po svim aspektima + Garancija. Potrosnja i dizela i benzinaca je najmanja u klasi. Moguce je fino cenkanje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola JTD

Opremi Tucson kao onaj Renegade Limited (cena 19.990), ja ti garantujem da će cena da mu ode na NAJMANJE preko 29k (tačnije, biće 29.290 ). Zato što mu ACC ide samo uz AT, a opcija ACC ne ide uz sve pakete, a čak i uz one pakete uz koje ide, veže za sebe još neke opcije (najjeftniji paket na koji to može je 26.690, plus doplata 1.200 za AT (jer uz 6MT ne može) plus doplata 1.400 za paket S&S (koji uključuje i ACC).

Naravno, Tucson je nesporno veće vozilo od Renegade. Ali su niže ulazne cene postignute nižim nivoom opreme u odnosu na neke druge modele. No, kada Tucson opremiš kao konkurenciju, nije on baš tako jeftin kako se to učini na neko površno gledanje. Jer, čak i u njegovoj klasi, za gore pomenutih 29.290 može svašta da se kupi. Ne mislim da su to bolja ili gora vozila (svako ceni na svoj način), ali, ima ih.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li razmatrao Skodu Kamiq ? U Style opremi je ispod 20K svakako, a zasigurno pruža više od Oktavije, ako ništa drugo ima veći klirens. 

Ofc pogledao bih lično i Volvo, imaju trenutno popust. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9

On je zapravo gledao 500X ali su ga prodali u međuvremenu... Cim je ušao u Renegade znao je da je to to... On je 1.0 GSE platio 19.995 ali ne znam da li je Limited.

Nisu preterano veliki potrošači, što je zanimljivo. Pogledaj i Compass, on ima i ADAS, a 22000 je sa 1.3 130ks i ručnim menjačem, 24.000 je sa robotizovanim menjačem i 150ks:

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16297270/jeep-compass-limited-13-t4-at

 

Untitledx.thumb.png.22d6591df9379a10539b3e070c1b45b6.png

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag, dodat PS, sredjen format, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...