Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

vise sam za megana mk4 ili ovog novog Leona, da je ds5 pa da podrzim, ovako po mom skromnom misljenju basminkani c4

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga interesuju ova kola sa oglasa, a ja se u njih ni najmanje ne razumem. Rekoh mu da to oteraju u fiat servis GORAN na pregled, ako prodavac pristaje.

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16406242/lancia-delta-19-bi-turbo

2 hours ago, Ivan said:

Drugari sa foruma znaju da nigde ne zurim i lagano biram mogucnosti za iduci Hatch... Nesto sam gledao i probao, nesto odbacio, u igri definitivno ostaju Leon FR (Mk3) i Megane (Mk4). Kao sto sam od necega definitivno odustao, nesto sam sacujuci po placevima i dodao :) . Tako da bi se moj izbor verovatno sveo ili na FR Vagena ili nekog od dva Francuza.

A moje pitanje je, pa se slobodno dopisite - Citroen DS4, pro et contra? Od prilicno pluseva, ono sto mi se manje svidja je povisen klirens, manje mesta pozadi i malo manji gepek (auto je 6 cm kraci od Sporta, 2 cm siri, 1 cm vece medjuosovinsko). Generacijski je dve, odnosno 5 godina stariji od ostala dva modela, a opet generacijski 4 godine mladji od Brava. Generalno, bar meni vrlo interesantan i originalan Premium Compact. Sa klasicnom postavkom enterijera koji mi apsolutno lezi, sa vise fizickih komandi, bez grdnih, modernih tableta. Od agregata bi kod njega u obzir dolazili iskljucivo dizeli (2.0 pa 1.6 HDi ili e-HDi), posto im se benzinci nisu bas proslavili. Ako generacija :D @totti nadje neki minut vremena (posto ima iskustva a i vozi nesto slicno), cisto u 2-3 recenice da li se vredi cimati? Jurio bih nesto napucanije sa opremom, recimo So Chic ili jos bolje Sport Chic, tj. ovako nesto: 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16159922/citroen-ds4-20-hdi-sport-chic

 

2c3a8a61288c-1920x1080.thumb.jpg.271a95fb4dde9789a5810d7749e60324.jpg 8941e9d0df83-800x600.thumb.jpg.c2d439274de13688334177646f6fbd51.jpg c933cb527e9d-1920x1080.thumb.jpg.ae67d58155c4218820ef93d72056bfd9.jpg

 

d65999724c92-1920x1080.thumb.jpg.e31e5ae67eff089519f1b62d4cd8fc3f.jpg c7e34da3315a-1920x1080.thumb.jpg.55a17f20066e0a618eda1b04c9d84516.jpg

 

Natrcao sam i na jedan u KV sa (bar meni) famoznom bojom, cak bi mi i doplata bila sitna - ali ne dobijam sa godistem, a i 1.6 je + oprema nije bas kao na ovom iznad:

 

be7693f1efeb-1920x1080.thumb.jpg.8cf9973dbaeffa7837b319497d774736.jpg 3ba3e50f23d7-1920x1080.thumb.jpg.9b1587213514251abaa6e6faf90396b4.jpg 726c8e2e5fc6-1920x1080.thumb.jpg.e48c15895603b317de2aa86059124744.jpg 

 

 77d0a553c8c3-1920x1080.thumb.jpg.77ae0706e6294fc838d6f4e6c3e176ff.jpg ad1ee98ab506-1920x1080.thumb.jpg.53afb5ec7648b072be32a2faf25e1071.jpg

 

Sem price o otvaranju zadnjih prozora :lol: , svaki comment je dobrodosao, unapred hvala.

 

Ako DS4 kod tebe izaziva "leptiriće", možda i treba da sebi ispuniš želju. 2,0 HDI je svakako veoma poželjan motor, tako da bih ja glasao za onaj prelepi beli DS4 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nikakvo "kiselo grozdje", cene svih pomenutih su manje-vise tu negde i doplata mi je slicna (za Sportaka sam vec dobijao par vrlo lepih ponuda). Ali drugari koji me poznaju znaju da su mi ovi novi trendovi sve odvratniji - pocev od "prevara" za savremeno potrosacko drustvo u vidu crossovera, preko raznorazne automatike, ekrancina, svih funkcionalnosti prebacenih na njih... Jednostavno vise volim klasiku, cajgere koji "disu" sa motorom i vozacem, sto manje vozacke automatike, fizicke dugmice bar za klimu i osnovne stvari, navigaciju maltene uopste ne koristim (mada je neki razuman ekrancic do 7'' svakako lep i funkcionalan detalj)... Tako da mi u DS4 apsolutno nista ne fali, naprotiv, iako je od ova tri generacijski najstariji. Upravo DS4 i Leon su mi tu nekako najklasicniji i leze mi, FR pogotovo za uzivanje po krivinama poput trenutnog Sportaka, ali i tu polako godine stizu pa bih mozda malo i promenio... Slazem se sa kolegom @zunto za DS5, auto je fantazija, u njegov avio-enterijer sam zaljubljen od kako se pojavio. Ali mi je taj auto nepotrebno veliki za moje svakodnevne potrebe, koje ukljucuju i nesto lokala po BG (kao sto je vazilo i za Deltu u prethodnoj iteraciji). Znaci klasican hatch od 4,3m +/- .

@ISV_01

Od V40 i 308 sam i definitivno odustao, tako da izbor polako svodim na ova 3 pomenuta (FR, Megane, DS4). Zao mi je sto u klasi vise nema ozbiljnih Italijana koje odlicno poznajem i koje bih i dalje rado vozio. Megane GT je vec ozbiljna zverka, koja previse kosta za ono koliko hocu da doplatim, iskreno. GT-Line je vec paket opreme. Generacijo, hvala ;) .

43 minutes ago, moron said:

Rekoh mu da to oteraju u fiat servis GORAN na pregled, ako prodavac pristaje.

Nisi pogresio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene nisam gledao i uporedjivao pa ako je 20 cm da ga....izvinie8b21fa55f023f1906a0cbe78d3ee45a.jpg

 

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam sve to napamet ;) , a mogu da ti posaljem i sliku garaze na Vracaru gde treba da se uparkiram svaki dan izmedju dva stuba :D , bukvalno na petoparcu.

Ono sto na slikama ne pise je i +300 kg sa istom motorizacijom, koje bih bez ikakve potrebe trkeljao po BG. I sto je najvaznije, za sada mi klasican hatch velicinom apsolutno zadovoljava sve potrebe i lezi mi vozacki u svakom smislu kao da sam se u njemu rodio (a vozio sam raznorazne vece sluzbenjake). Da je DS5 prelep auto - apsolutno se slazem, Spirit of Avant Garde, jedan od retkih automobila koji me je naterao da na forumu cak i napravim temu o njemu. A sto je interesantno - cak ni doplata za njega nije mnogo veca u odnosu na neku napucanu, mladju DS cetvorku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm, Focus nisi razmatrao ? Ono što bar znam je da nisu baš jeftini sa delovima ali su u vožnji dobri i, nadam se, udobniji od Fieste. Istina, cenovno odskaču od onih koje navodiš iz meni nepoznatog razloga. 

E sad, zavisno od cenovnog ranga, jesi li razmišljao o Hondi Civic ? 

Da ne citiram i svoje matorce, koji isto razmišljaju o zameni Lagune II za, blv or da, đip sa rezonom veći sam pa nek begaju od mene :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih vozao tog Brava i dalje, iskreno. Kao sto smo pricali, doplatices dosta a upitno koliko dobijas.
Miruj. :)

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flex brate stvarno ne umeš sa čovekom. Trebao si da kažeš da kada već hoće da menja kola za poznata unutar Fiat grupacije koju poznaje, eto Duzme tvoj Stilo pre nego da se Mića predomisli. Problem solved :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pominjao je on tu kombinaciju, ali ne zelim coveku da priustim to zadovoljstvo da stalno nesto cacka, popravlja, uziva u vibracijama i slicnom. Neka ga, nek se pati sa Bravom u tisini i odsustvu odlazaka kod majstora. :D

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

  

3 hours ago, ISV_01 said:

Mmm, Focus nisi razmatrao ? Ono što bar znam je da nisu baš jeftini sa delovima ali su u vožnji dobri i, nadam se, udobniji od Fieste. Istina, cenovno odskaču od onih koje navodiš iz meni nepoznatog razloga.

Ne "rade" me ni Focus ni Astra, jos kad im vidim sedista i stof karte na vecini... Jedino ako su neka napucana. A Focusi su npr. primetno jeftiniji od ovih koje gledam, lepo se voze, vrlo dobar auto...

3 hours ago, Flex said:

Ja bih vozao tog Brava i dalje, iskreno. Kao sto smo pricali, doplatices dosta a upitno koliko dobijas.
Miruj. :)

Dokon pop i koze krsti. Eto, to ti je :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova Delta je jako dugo u oglasima, sada ima i novi broj tablica, znam po slikama enterijera. Ja bih je izbegavao.

 

Izbagavao bih i Seata jer je vencanica, a i francuze jer su mekani, i na samo stiskanje rukohvata odbijaju kupce. Ford se takodje jako tesko prodaje.

 

Kijini servisi su poprilicno povoljni, ali se ceka cesto dosta dugo na gluposti tipa ulje za menjac . Drugar je cekao 2 nedelje da stigne ulje za Sportidz 2015god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa rece covek da ga stizu godine, mozda onda bas tome prilici neki Francuz :D 

 

Kiu bih uzeo ponovo, samo uz pretnju oruzjem. Batine bih izdrzao nekako :D :D :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Nikola JTD said:

Izbagavao bih i Seata jer je vencanica, a i francuze jer su mekani, i na samo stiskanje rukohvata odbijaju kupce. Ford se takodje jako tesko prodaje.

Sta tek pricaju za Fiate, Alfe i Lancie - pa nikada ih u zivotu ne bih kupio :D . Svaki model ima prednosti i mane, ni jedan nije idealan. Licno uvek probistrim sta se nudi ali na kraju kupujem srcem i ne povodim se za misljenjem vecine. Sve su to "narodski" izbori, ali pazario sam 3v Stila pre skoro deceniju i po kada je vecina ovde pljuvala i JTD i model i navozao se 10 godina i bukvalno bez i jednog skupljeg kvara. Pazario MultiAir turbak, na koji se neki krste i vade beli luk, neki i ne znaju o cemu se radi, a (da zlo ne cuje) slatko i jeftino se vozim vec trecu godinu, isao do Istanbula sa njim... Pazario CrossClimate kada su se tek pojavile 2015. i na koje je vecina odmahivala glavom, takodje ih prezadovoljan vozao par sezona. Hocu da kazem da nemam problem da kupim nesto za cim ovde ne balavi vecina, ako mi to ostavi dobar utisak i u tome uzivam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, ISV_01 said:

jesi li razmišljao o Hondi Civic ? 

Čitah na nekom forumu da civic 9. generacije, godišta 2011-12, sa 1,8 motorom, može biti malo sporan (sa potrošnjom ulja). Navodno su išle dve verzije klipova (čak i motori u vezi sa time imaju različite kodne oznake), a jedna može biti potencijalno loša (da "pije" ulje već posle oko 100 kkm).

10 hours ago, Nikola JTD said:

a i francuze jer su mekani, i na samo stiskanje rukohvata odbijaju kupce.

Ja sam vozio 2 pežoa, ukupno 16 godina ( preko 320 kkm ) i meni su ostali u izuzetno lepom sećanju. Na 307 HDI sam imao jedan problem koji je za njih bio karakterističan (ručica migavaca), a na 308 HDI jedan EGR i jedan (levi) kraj spone. I to je bilo sve. Pa i za Fiata kažu: "Ne dao ti Bog rata  i fiata", a ja mislim da je to odlično vozilo. I ja kažem sebi (potpuno iskreno) za Japanca koga sam uzeo "Da Bog da bio pouzdan kako je bio pouzdan onaj francuski i italijanski djubar".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko nije spominjao pouzdanost. Cak sta vise, oba su pouzdanija od Seata. Pa samo pogledas koliko se seata vozi i sve je jasno. Ljudi ce uvek pre uzeti PUG nego Seat. Ok, postujem i one koji vole Seata ali takvih je bas malo. Kod Francuza ne volim sto nema tog osecaja kvaliteta u kabini. Na 308/C4 se vrata ponasaju kao na jugu, otvaranje, zatvaranje, krckanje rukohvata pri najmanjem stiskanju, guma oko podizaca prozora, i taj tako jeftin zvuk pri zatvaranju vrata je meni licno jeziv. Suncobrani krckaju pri spustanju i vracanju a cesto i ispadnu. Ponasanje na putu i sam polozaj je pomalo kamionski, visok, ali udoban. Naravno sve zavisi od licnih afiniteta i km koja su ta kola ubili. Za Seata mi je Boki iz AC Stojanov rekao da je i Skoda miljama ispred Seata po kvalitetu apsolutno svega, a posebno elekto instalacija. Post prodaja jako teska. Naravno, znam da ima ljudi koji se nece sloziti, ali Fiat i Alfa su se kod odomacili i mislim da su popularniji od Forda, Seata, a sa PUGom su tu negde, sve zavisi ko kakav auto i prostor treba, jer je tu 308 dominantan. Da Bravo ima karavan opet bi pre uzeo Brava nego 308. Zato je vaskrsnuo Tipo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Nikola JTD said:

Na 308/C4 se vrata ponasaju kao na jugu, otvaranje, zatvaranje,

Treba da probaš nekog Japanca, to sa vratima. Imao sam Vitaru. Ako joj ne privučeš rukom vrata do kraja, neće se zatvoriti (osim ako nije otvoren neki prozor ili druga vrata). Jer su vrata prokleto lagana (i imaju "šupalj" zvuk). A kada ih zatvoriš ( ako je i sve ostalo zatvoreno), "naduva" se krov (gledano spolja).

Isto tako mi je i na novom poslovnom yarisu, sa zadnjim vratima ("šuljpe", da "šupljije" ne može), a ni CRV nije ništa bolji. Ta "super-lagana"  japanska vrata traže posebnu tehniku zatvaranja. Za njih, vrata pežoa 307/308 (ili Fiata 500L) se tako lepo i prijatnim zvukom zatvaraju kao da su vrata mečke W123. 

A što se tiče (krckanja) enterijera na 307/308, nikada nisam čuo ni najmanji "cvrčak", niti je nešto (rukohvati ili slično) "krckalo" pod rukom. Moguće da sam ja samo imao lude sreće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su vrata, hauba, gepek, na 308 II delovali stvarno kao na yugu, ali s druge strane, taj auto je nerealno lak za svoju klasu, tako da ne mogu reci da je bez razloga takav. I ta lakoca se oseca u svakom pokretu, ubrzanju, skretanju, kocenju... A sto se zvukova tice, tu stvarno deluje da su francuzi 'nail'-ovali, i ja retko cujem da se neko zali na to, a evo devojka mi tera 15 god starog Clia, sramota me reci, al dok nisam zamenio nosac, Alfa je bila bucnija po gradu (u smislu vibracija i krckanja plastika) i to ojoj :D A i taj 308 II sto sam vozio, imao je 220.000 km, i ni da susne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Nerealno lak, a Tipo ništa teži. :D

 

Ono di je Pug napredovao zadnjih godina je izvedba unutrašnjosti. Ne mislim pri tome na i-Cockpit koji je realno živi užas. Materijali koje stavljaju su u pravilu najbolji u klasi.

 

Zanimljivo da u vrijeme kad je PSA krenula sa boljim materijalima je VAG krenuo sa sve lošijim. Trenutno VAG grupacija stavlja najlošije materijale interijera u cijeloj europskoj autoindustriji. Pričam o vozilima na jednoj od tri MQB platforme što uključuje i određene Audi motore. Jednostavno je krenulo da se špara gdje se stigne.

 

Sa druge strane kod PSA se špara na tehnici. Često jeftini turbopunjači pa on brzo ode na nekim 1.6 dizelima. Nema recimo hidropodizača na 1.2 benzincima. Ne nude multilink stražnji ovjes u kompaktnoj klasi ni na jačim motorima. Ako ima aktivni ovjes on doslovno ima dvije pozicije dok istodobno u Passata broj pozicija se ne nabroji ni na prste dvije ruke. I tako dalje i dalje i...

 

Ukratko. Svi negdje štede.

 

O kojem Cliu pričaš? Ako ne sad već prastari II pa tu nema što ne šumi. Ne pričam o krckanjima ali izvedba što se tiče izolacije je stravično loša bilo da se radi o vjetru pri većim brzinama ili zvuku iz motornog prostora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, horvat said:

Meni su vrata, hauba, gepek, na 308 II delovali stvarno kao na yugu, ali s druge strane, taj auto je nerealno lak za svoju klasu,

Moj 308SW 1,6HDI je imao (bez vozača) 1.495 kg, a dug tačno 450 cm. Nije to tako lagano. Naprotiv. A što se tiče prednje haube, jeste lakša "u ruci", ali, samo zato što je od aluminijuma  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron Pretpotavljam da mislis na prvu generaciju 308-ice, a ja sam napisao "II", znaci mislio sam na drugu generaciju 308-ice.

 

Ako je ovo tvoj auto, po specifikaciji je nekih ~1435 kg : 

https://www.auto-data.net/en/peugeot-308-sw-i-facelift-2011-1.6-hdi-92hp-fap-17625

 

A ja sam mislio na tacno ovo: 

https://www.auto-data.net/en/peugeot-308-ii-1.6-hdi-92hp-19214   

 

I tezina tog Pezoa je, po specifikaciji 1090 kg. Sto je, za C segment, stvarno nerealno lako.

 

A @N.N., poredjenja radi, Tipo HB sa 1.3 dizelom (namerno ne uzimam 1.6), je po specifikaciji 1365 kg ili 1300 kg mereno nakon 2018. (pretpostavljam WLTP):  

 

https://www.auto-data.net/en/fiat-tipo-357-hatchback-1.3-95hp-23538

https://www.auto-data.net/en/fiat-tipo-357-hatchback-1.3-multijet-95hp-36619

 

 

Vozio sam samo Tipa karavan, nisam imao prilike da vozim HB, ali po osecaju, taj karavan ne odaje utisak lakog auta, kao sto je to slucaj kod Pezoa, da se primeti vec nakon ~200m :) 

 

Slazem se da tezine variraju i odstupaju od specifikacija, i Pezo uz opremu moze da prebaci i ~1400 kg, ali opet, bazni auto, kakav sam ja vozio, je stvarno vidno laksi od svih drugih automobila koje sam vozio u tom segmentu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Nikola JTD said:

ali Fiat i Alfa su se kod odomacili i mislim da su popularniji od Forda, Seata, a sa PUGom su tu negde, sve zavisi ko kakav auto i prostor treba, jer je tu 308 dominantan.

Nisam ni blizu kompetentan za prostor kao kolega @moron :D, ali 308 mi deluje da se nije bas proslavio recimo sa mestom pozadi, a sa gepekom je maltene identican kao Bravo (hatch, naravno).

Ovo za zvuk zatvaranja vrata se apsolutno slazem, to ih prati poprilicno unazad i na visim klasama. Davno je firma uzimala nove Pug-ove, zvuk zatvaranja vrata i "landaravi" menjaci su im bili horor :) . S druge strane, sto Horvat kaze, auto je solidno lagan, ali i skrtare pomalo na tehnici. Pricam za Mk2. Meni ne lezi i-Cockpit i zbog toga i jos par stvari sam ga izbacio iz buduceg izbora.

34 minutes ago, Nikola JTD said:

Da Bravo ima karavan opet bi pre uzeo Brava nego 308. Zato je vaskrsnuo Tipo :)

Zao mi je sto su Italijani spali na te grane, ali Tipo je realno druga liga u odnosu na vodece modele iz klase (pricam naravno za narodni Compact, ne Premium Compact). Od toga kako je nastao, preko dizajna, izvedbe, enterijera, ponude motora gde je najjaci na samo 120 KS... Da nije tako, pa za kes koji planiram opusteno bih mogao da kupim nov Tipo, doduse sa tanjom motorizacijom (ili dodao za nesto jace). A najvise bih voleo da imaju konkurentan i savremen model, jer sam vec deceniju i po u grupaciji i vrlo dobro upucen u sve zivo oko odrzavanja. Prvi put da je Fiat izbacio novi hatch (pre 4 godine), a da kod mene nije proizveo ni trunku emocije, niti zelju da ga imam... Kao kada su se svojevremeno pojavljivali originalni Tipo 160, Bravo/Brava, Stilo, Bravo 198... 

PS: Drago mi je da sam malo pokrenuo temu i razlicita misljenja - iz toga ne moze da se ne izvede dobar zakljucak ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meni su vrata, hauba, gepek, na 308 II delovali stvarno kao na yugu, ali s druge strane, taj auto je nerealno lak za svoju klasu, tako da ne mogu reci da je bez razloga takav. I ta lakoca se oseca u svakom pokretu, ubrzanju, skretanju, kocenju... A sto se zvukova tice, tu stvarno deluje da su francuzi 'nail'-ovali, i ja retko cujem da se neko zali na to, a evo devojka mi tera 15 god starog Clia, sramota me reci, al dok nisam zamenio nosac, Alfa je bila bucnija po gradu (u smislu vibracija i krckanja plastika) i to ojoj  A i taj 308 II sto sam vozio, imao je 220.000 km, i ni da susne...

Taj Clio vozim vrlo cesto i znatno manje drnda unutra nego kod mene. Da ne pricam koliko kod mene vise krckaju plastike. :D
Fiat jbg.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ali ako nisi mislio na II gen, onda ne pricamo o istom :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...