Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Posle 5 godine voznje 500l-a razmisljam se o zameni. Da napomenem auto bih kupovao tek sledece godine. Ali cini mi se da je sad vreme da pocne da se razgleda. Nisam jos poceo da idem po salonima, to cu ostaviti tek za sledecu godinu. Za sada su ki u uzem izboru Jeep Renegade 1.6mjet Limited, Fiat tipo lounge ( jos nisam siguran za motor) i Renault Megane 1.33 tce 140 ks Intens karavan. Nekako najvise naginjem ka dzipu, najmanje ka Tipu jer mislim da sa pristojnim motorom cena mu ide previse visoko za ono sto nudi. Kod Renegade mi je malo problem cena jer je iskreno povisoka. Jel ima neko iskustva sa ovim vozilima? Kakva su vasa misljenja? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renegade od svih njih ima najmanji gepek a i druga klasa je od Tipa I Rendzera. U tvom izboeu, meni je Megane karavan sa tim motorom, najbolji pik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom sam vozio Renegadea, pre 2-3 godine, 1.6 MJT. Auto mi se inače izuzetno sviđa, međutim tad sam stekao utisak da je pretvrd, kako sedišta tako i oslanjanje. Na drugo nisam imao zamerku, doduše nisam koristio prtljažnik, nisam se vozio pozadi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svestan sam da Jeep je svakako druga klasa od ove druge dvojice. Gepek mi ne igra neku previse presudnu ulogu, 350l mi je ok. Jeste da nije previse ali za par putovanja godišnje mislim da cemo uspeti da se spakujemo. Kod Kie me plasi odrzavanje tj cena istog. Ceed bih pre ciljao jer nudi dobru opremu i razumnu cenu. Ali ovaj xcedd je prelep auto, gledao sam ga u jednom TC. Renault mi je izbor posle Jeep-a ali nisam imao nikakva iskustva sa Renaultom pa ne znam sta da ocekujem, u amialu pouzdanosti i kvaliteta izrade ( mada mislim da su tu ispred r Fiata) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi koga mislis pozadi voziti u tim kolima.

Ja sa 192 cm i "telom jazavičara" pozadi lepo sednem u Renegade, ali, u XCeed i Megane SW mi pozadi za glavu fali bar 5 cm.

Megane pozadi ima i problem smeštaja dugačkih stopala (preko 42-43 već je možda tegoba ako su džomba cipele), jer su prednja sedišta zalepljena za pod. Lek je samo podići prednje sedište - ako onaj napred nije previsok.

1,33 TCe je odličan po sprecifikacijama, neuporediv sa 1,0 T kod XCeeda.

Naravno, obrtni moment kod 1,6 MJ je neuporediv sa momentom benzinaca.

Renegade ima Cw 0,33, a i visok je, može pri velikoj brzini lepo da popije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali off - posto nam je Totti "FLCS Princ", Gile je "oficijalni FLCS prevodilac", imamo oficijalnog FLCS fotografa...

Imam konstruktivni predlog da se @moron proglasi "Oficijalnim FLCS testerom za prostor na zadnjoj klupi", sto bi se kao titula dodalo i u avatar :D . Stvarno izuzetan i za ovih jace od decenije na ovim stranicama nevidjen pristup toj materiji :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozadi bih vozio dete {ima 16 meseci} i za sada supruga zbog deteta , tako da mislim da to ne bi bio problem. I sam sam visok 178cm,  nisam sedeo pozadi u ostala dva ali Renegade je odlican kad je u pitanju prostor pozadi. U raxmatranje sam uzimao i Megane dci, naginjem vise ka dizelu nego ka benzincu. Kazem Renegade bih gotovo sigurno uzeo kad hi spustili cenu jer mi skroz odgovara i po pjtanju velicine i motora, ali mi prelazi budzet ( ne za nesto puno) ali ipak mislim da je 20k eura za tako mali auto ipak previse. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9

Tipo 1.3 130 KS MT6...  Taj će biti u ponudi. Tipo nudi puno u pogledu prostora.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat i dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.To ce biti verovatno krajem godine restyle model? Samo se postavlja pitanje cene? Sada tipo sa 1.4 95ks motorom je best buy, ali zelim da uzmem jaci motor jer ovaj imam u 500l i definitivno mi treba nesto jace. Ali kada bih npr uzeo sa 1.6 mjet ili 1.4 120 ks sa lounge paketom i led svetlima cenom dotice megan koji je po meni ipak bolji auto. Sacekacu taj restyle model pa cu videti kakav ce biti cenovno sa tim motorom. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9

 

Koliko znam dolate dva nova benzinska motora u Tipa. Jedan je 1.3 8V sa 100 KS atmosferski, a drugi 1.3 turbo sa direktnim ubrizgavanjem i čak 270 Nm na 1560 o/min. Čisto za usporedbu 1.6 JTD 120 KS ima 320 Nm na 1750 o/min. I naravno nova oprema, moći će ga se baš dosta napucati sa elektroničkim gadgetima u usporedbi sa ovim sada.

 

Predstavljanje je trebalo biti sada negdje kroz 6. ili 7. mjesec pa prodaja na jesen gdje stigne. U pravilu ide prvo Turska pa Italija i dalje redom. Kako je ova situacija sa koronom tko zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9

Ako ti je to porodična situacija (malo dete), nemaš ti narednu deceniju problem za smeštaj tročlane porodice bilo gde. A pošto već voziš 500L, Renegade je jako slična stvar u smislu ponude prostora ( i "energetske efikasnosti" te forme i dimenzije), tako da se tvoja dilema (po meni) više svodi da li želiš da menjaš formu i ideš na karavan C segmenta. Renegade 1,6 MJ od 20k možda deluje skupo (jer 20k nije malo), ali, kada bi pogledao šta u tom segmentu možeš DANAS da kupiš za 20k, shvatio bi da je taj Renegade jeftin. Skuplji ti je npr novi 2008 1,2 e-THP sa 100 ks i 205 Nm (mislim) u paketu Allure, sa par opcija ga nude za 21,7k. Ili, pogledaj koliko košta Duster DCI u top paketu (koji je "klotara" za taj Renegade, a pozadi ima "dva puta manje mesta"). Taj 1,6 MJ ima 320 Nm i to je (pozitvno) "čudo", barem meni, u odnosu na 1,6 HDI Euro 4 od 110 ks i 240Nm koji sam preko decenije imao u 308 SW.

1,6 MJ "brdo ne oseti". Jeste "brundav" i "drndav", ali, Renegade ima sigurno dobru zvučnu izolaciju.

A i ne troši puno ( meni je posle pet godina "životni prosek" potrošnje 5,5 na 500L).

Istina, Megane SW Intens 1,33 TCe sa 140 ks i 240 Nm ima veoma lepu cenu ( ispod 18k) I lepu opremu. Zavisno od želja, možda taj paket ime neke nedostatke, ali, ima dostupnih opcija. Meni je ugodjaj u enterijeru Intensa "fantazija". Ono deluje jako lepo uradjeno. Meni. Nekome je to verovatno loše. Stvar ukusa.

Što se tiče ovoga što @N.N. kaže i predlaže, nije ni to loša ideja, samo je pitanje koliko će to da košta posle FL. Pri tome, ako sada pogledaš cenovnik za 500X, ista je "u dinar" cena za 1,6 MJ DDCT i za 1,33 GSE 150 DDCT. Ne očekuj da će Tipo posle FL-a sa 1,33 od 130 ks da ima značajno nižu cenu od 1,6 MJ. A vidi koliko je sada sa 1,6 MJ, pa, dodaj rast cene za FL verziju ( rast cene ne može da omane, desilo se nije da je došao FL bez nove, više cene), pa ćeš znati i d li ti se više isplati da čekaš FL i novi motor. Inače, za ljude normalne visine i proporcija ( gde ja, sa 192 cm, na žalost, ne spadam), Tipo SW Longue je "puna šaka brade". Davno, kada je bio "na akciji", baš davno, sa 1,6 MJ je imao cenu 18.600 bez opcija.

 

@Ivan

Hvala za "ponudu", zaista, ali, nije to za mene (bio bi mi "teret"), a mislim i da baš ogromna većina ljudi ne bi imala koristi od mog utiska prostora zadnje klupe nekog vozila. Svako, ako ga interesuje, prosto "mora" sam da sedne, proba i uoči da li mu prostor "veličinom" odgovara potrebama ili ne.

Svakako, hvala, još jednom  :)

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salim se ja malo, prvi put mi je upalo u oko kada si davno pitao ima li ko dimenzije sirine enterijera Delte pozadi, u visini ramena :) . I ja sam inzenjer i gledam raznorazne tehnicke stvari, ali ti si prekucao igricu. Sad ce i lepse vreme i prolazi ova posast - pa kad budes dokon, bani na neko forumsko druzenje nedeljom popodne kod Intera, da se ispricamo ;) .

1 hour ago, moron said:

Meni je ugodjaj u enterijeru Intensa "fantazija". Ono deluje jako lepo uradjeno. Meni. Nekome je to verovatno loše. Stvar ukusa.

Pisah vec X puta, za sebe razmatram Megane IV (idealno GT-Line) i Leon FR kao iduci auto. Pa cisto da znas da  centralnu konzolu u Megane, sa onom vecom multimedijom ovde na forumu zovu BusPlus validator :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ćemo tako, taj "BusPlus validator" ima ogromna većina savremenih vozila.

To je nešto što se više skoro i ne može izbeći, a ako ipak nešto može da se bira, ja bih barem izabrao verziju "validatora" kod koga su komande klimatizacije izmeštene iz "validatora".

Što se tiče te "sesije" i poziva, iskreno hvala, uz napomenu da ja po gradu, ako sam u prilici, uglavnom vozam bajs i to jeftin i neugledan gradski bajs, tako da ne znam koliko sam za to prikladan, posebno ispred tako poznatog hotela  :)

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, dekirs said:

Covece nije nikakva sesija nego nas 10ak dodjemo do parkinga, neki pricamo, a neke zaposlimo da popravljamo Alfe.

:D

 

@moron

Evo ovde, pa prati najavu i navrati na druzenje kad si dokon: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/27773-redovno-fiat-lancia-okupljanje-beograd/&do=findComment&comment=1554037

Sto se dolaska tice, pa to je klub ljubitelja i svako je dobrodosao, a i inace se dolazi sa svacim... Neki cak vole i peske, tj. zene ih izbace na parkingu i zaborave :stuart: .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može, uželeo sam se popravki otkad sam privremeno napustio italijansku auto industriju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moji matorci se nesto raspituju za Reno Koleos 1.9 dci 150ks. Godiste neko mislim 07-10', a druga varijanta je Nissan Xtrail tako, 07' godiste. 

Mislim da je motor slican / isti kao u Laguni II. Valja li ti terenci ista? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari sa foruma znaju da nigde ne zurim i lagano biram mogucnosti za iduci Hatch... Nesto sam gledao i probao, nesto odbacio, u igri definitivno ostaju Leon FR (Mk3) i Megane (Mk4). Kao sto sam od necega definitivno odustao, nesto sam sacujuci po placevima i dodao :) . Tako da bi se moj izbor verovatno sveo ili na FR Vagena ili nekog od dva Francuza.

A moje pitanje je, pa se slobodno dopisite - Citroen DS4, pro et contra? Od prilicno pluseva, ono sto mi se manje svidja je povisen klirens, manje mesta pozadi i malo manji gepek (auto je 6 cm kraci od Sporta, 2 cm siri, 1 cm vece medjuosovinsko). Generacijski je dve, odnosno 5 godina stariji od ostala dva modela, a opet generacijski 4 godine mladji od Brava. Generalno, bar meni vrlo interesantan i originalan Premium Compact. Sa klasicnom postavkom enterijera koji mi apsolutno lezi, sa vise fizickih komandi, bez grdnih, modernih tableta. Od agregata bi kod njega u obzir dolazili iskljucivo dizeli (2.0 pa 1.6 HDi ili e-HDi), posto im se benzinci nisu bas proslavili. Ako generacija :D @totti nadje neki minut vremena (posto ima iskustva a i vozi nesto slicno), cisto u 2-3 recenice da li se vredi cimati? Jurio bih nesto napucanije sa opremom, recimo So Chic ili jos bolje Sport Chic, tj. ovako nesto: 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16159922/citroen-ds4-20-hdi-sport-chic

 

2c3a8a61288c-1920x1080.thumb.jpg.271a95fb4dde9789a5810d7749e60324.jpg 8941e9d0df83-800x600.thumb.jpg.c2d439274de13688334177646f6fbd51.jpg c933cb527e9d-1920x1080.thumb.jpg.ae67d58155c4218820ef93d72056bfd9.jpg

 

d65999724c92-1920x1080.thumb.jpg.e31e5ae67eff089519f1b62d4cd8fc3f.jpg c7e34da3315a-1920x1080.thumb.jpg.55a17f20066e0a618eda1b04c9d84516.jpg

 

Natrcao sam i na jedan u KV sa (bar meni) famoznom bojom, cak bi mi i doplata bila sitna - ali ne dobijam sa godistem, a i 1.6 je + oprema nije bas kao na ovom iznad:

 

be7693f1efeb-1920x1080.thumb.jpg.8cf9973dbaeffa7837b319497d774736.jpg 3ba3e50f23d7-1920x1080.thumb.jpg.9b1587213514251abaa6e6faf90396b4.jpg 726c8e2e5fc6-1920x1080.thumb.jpg.e48c15895603b317de2aa86059124744.jpg 

 

 77d0a553c8c3-1920x1080.thumb.jpg.77ae0706e6294fc838d6f4e6c3e176ff.jpg ad1ee98ab506-1920x1080.thumb.jpg.53afb5ec7648b072be32a2faf25e1071.jpg

 

Sem price o otvaranju zadnjih prozora :lol: , svaki comment je dobrodosao, unapred hvala.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juri Leon (prvenstveno) ili eventualno Megane. DS4 je već pomalo zastareo (kao što si i sam rekao). Leona i uopšte Seata nikad nisam imao (ovaj novi nisam ni vozio), ali ako je makar na nivou Škode, onda nema razmišljanja. Po meni, VW grupacija i Ford odskaču od ostalih po mnogo čemu ako pričamo o kvalitetu vožnje (izolacija, buka vešanja, upijanje rupa, menjači...).

Ja sam tu možda i malo subjektivan, pošto sam "ga" se malkice i zasitio. Ali nemam nešto loše da kažem ni o autu, ni o motorima.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači otpisao si i Volvo ? Lično bih poslušao tottija i gledao Leona, lepu liniju ima, ovi noviji sa led pozicijama izgledaju baš opasno na drumu. Megane može ako se nađe dobar u GT line (osim ako ne tražiš baš GT, al mislim da je skuplja dara nego mera). 

Nešto mi se čini da bi i njihov malo sportsi naglašen izgled više pasovao tebi nego DS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...