Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Jedna lasta ne cini prolece, treba shvatiti da PSA kao i druge firme pravi automobile zbog para, a ocigledno im se ne isplati da prave tu kombinaciju.

 

Meni je daleko cudnije sto ne nude 4x4 kod tih "suv" modela, ali kupci to nece ocigledno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, vagenovac said:

Meni je daleko cudnije sto ne nude 4x4 kod tih "suv" modela, ali kupci to nece ocigledno.

Imaš ti slučajeve i da neki SUV postoji i kao 2WD i kao 4WD, u svim paketima opreme, a da se u Srbiju kao 2WD uvozi samo u baznoj opremi, a ako hoćeš makar i drugi paket opreme, moraš i 4WD. Prosto, drugačije u Srbiji ne može (ako biraš Hondu CRV).

A, zamisli, imaš i SUV kupaca kojima 4WD ne da nije imperativ, već ga uopšte neće. A nov automobil kao fizičko lice ne možeš da uvezeš u Srbiju (pa da napolju kupiš 2WD u nekom višem paketu).

Čak i kod VW grupacije u SUV segmentu imaš sumanite kombinacije pogona (2WD ili 4WD) i menjača, tj, da nemaš mogućnost izbora. Da li možeš, recimo, da kupiš Škodu Karoq 2,0 TDI da je DSG, a da je i 2WD? Ne možeš. "Moraš" DSG isključivo uz 4WD (ako je 2,0 TDI). Tako i ostali u VW grupaciji.

Ili, možeš li Renault Kadjat TCE 160 da uzmeš da nije automatik? Ne možeš. Može li kao AWD? Ne može.

Možeš li da uzmeš 1,75 DCI da nije i AWD? Ne možeš. Ili da je AT? Ne može.

Primera "neslobode" koliko hoćeš.

Dakle, "sloboda izbora" (u smislu uparivanja motora i menjača ili paketa opreme i 2WD i 4WD pogona i slično) kod kupovine novih kola je često samo čista fikcija :)

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, vagenovac said:

Jedna lasta ne cini prolece, treba shvatiti da PSA kao i druge firme pravi automobile zbog para, a ocigledno im se ne isplati da prave tu kombinaciju.

 

Meni je daleko cudnije sto ne nude 4x4 kod tih "suv" modela, ali kupci to nece ocigledno. 

Kupcima je većinom bitan samo SUV izgled, ima takvih kupaca i skupljih SUV-ova, znam jednog koji je za XC-60 dao 44.000 za verziju bez 4x4.

 

Kod PSA je konkretno prvi razlog težina auta i emisija CO2, zatim nedostatk takve tehnologije (iako im Dangel vrši prepravke na 4x4) a zatim što će klasičan pogon da nestane pojavom električnih i hibridnih vozila koja taj problem rešavaju sa dva elektromotora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja neka pretpostavka je da se kombinacije koje su retke, izbacuju u potpunosti, jer komplikuju proces homologacije. Koliko znam, po novim pravilima, cak i za jednu jedinu kombinaciju pogona, treba raditi homologaciju za svaki paket opreme posebno, jer uticu na tezinu, mozda i aerodinamiku, mozda i neko dodatno 'opterecenje' motora, itd...  Pa sad zamisljam kombinatoriku sa 5-6 motora, 2 menjaca, 2 pogona i najmanje 3 paketa opreme, i tako za svaki model :D :D :D Ludnica :)  I dodatno, to jos posle treba 'odrzavati'. U smislu, donesu neku izmenu na jednom agregatu npr, ajd onda, jovo nanovo, sve ispocetka... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da se radi homologacija posebno za svaku kombinaciju. Jednostavno proizvođači uslovljavaju uvoznike da pojednostave gamu. Veoma čest je slučaj da se od desetak ponuđenih kombinacija prodaju u stvari samo 2-3. U tim slučajevima normalno je da uvoznici nude ono što se najviše traži.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Woodoo said:

Ne mora da se radi homologacija posebno za svaku kombinaciju. 

 

image.thumb.png.c6283476f92b75f26690fe568f35929e.png

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/features/autocar-guide-wltp-emissions-testing

 

Ne tvrdim da je to razlog za ukidanje opcija (jer ih neki proizvodjaci cak i povecavaju - Alfa Romeo MY20 Giulia), ali definitivno se testiraju sve opcije po WLTP... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, horvat said:

Ja sam isto citao da je 1.2 puretech tehnicki ispred 1.6 thp, uprkos gomili revizija koju je imao. Tacnije, vise da kazem, pouzdaniji. 1.6 ima neka odlicna resenja i svi kazu da se super vozi (ja nisam probao), ali one silne horor price, stvarno nije normalno kako su izvukli tolike godine sa tim motorom. Nedavno su povecali proizvodnju tog 1.2, sada se pravi u dve fabrike u Francuskoj i u jednoj u Kini, navodno su presli vec milion primeraka. Tako da bi i kod njega trebalo da su ispeglane te decije bolesti koje je imao. Tacno je sto @N.N. kaze da nema hidropodizace, i to jeste cost cut resenje, mada tvrde da nije potrebno stelovati za citav vek motora, ali to je ipak malo upitno. Mene izuzetno iritira zvuk ventila pri hladnom startu kad se rasteluju. A vozio sam dva auta bez hidropodizaca, i dva sa. Voleo bih bas da probam da provozam taj 1.2 puretech sa 130 ks u 308 II. On je po performansama na papiru barem, veoma slican mom trenutnom autu. 

Što se tiče 1.2 kod njega je najnaprednija metoda lijevanja bloka. Nije baš često da se HPDC blok može kaliti. Znači blok za visoko serijsku proizvodnju. Blok i za kakvih milijun komada godišnje, možda i više. 

11 hours ago, vagenovac said:

Vidim da se novi renegade nudi sa 1.3gse od 180ks, taj motor bi bio korektan i u djuliji, a kamoli u autu c ili d segmenta.

Verovatno bi ga ubacili da imaju novi model auta, ali se onda zapitan pa ako su gs ubacili u renegade na pola zivota zasto ne i u druge modele.

 

Taj se motor nikad nije ni planirao za Giuliu. Inače u toj snazi se nudi i kod 500X na sjevernoameričkom tržištu.

 

Ono što se pričalo za Giuliu je 2.0 sa 330/350 KS kao mild hybrid. Taj motor će se ove godine ponuditi u Ghibliu.

Stavljao sam mule Ghiblia di na staklu piše 2.0 330.

Znači samo je pitanje žele li taj motor staviti u Giuliu odnosno Stelvio.

 

Drugi koji se spominjao, čak u ePER-u, je bio 1.5.

Taj 1.5 ide u proizvodnju 2021. što je potvrđeno od strane talijanskih sindikata. Ne zna se u koje će modele ići no vjerojatno isključivo kao P2 mild hybrid u automobilima sa prednjim pogonom. Premijera vjerojatno za Tonale, možda Compass facelift.

 

Kad sam već kod Compassa. On će ove godine dobiti GSE motore u Europi. Već se duže vrijeme ugrađuju u kineski Compass.

 

3 hours ago, horvat said:

 

image.thumb.png.c6283476f92b75f26690fe568f35929e.png

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/features/autocar-guide-wltp-emissions-testing

 

Ne tvrdim da je to razlog za ukidanje opcija (jer ih neki proizvodjaci cak i povecavaju - Alfa Romeo MY20 Giulia), ali definitivno se testiraju sve opcije po WLTP... 

Tako je, to se radi već duže vrijeme. Po paketima opreme, veličini felge... Nešto što Amerikanci rade već jako, jako dugo.

 

Pa se netko zapita kako to Ameri nude samo 2 motora na izbor po modelu automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  

2 hours ago, Woodoo said:

Kupcima je većinom bitan samo SUV izgled, ima takvih kupaca i skupljih SUV-ova, znam jednog koji je za XC-60 dao 44.000 za verziju bez 4x4.

 

Kod PSA je konkretno prvi razlog težina auta i emisija CO2, zatim nedostatk takve tehnologije (iako im Dangel vrši prepravke na 4x4) a zatim što će klasičan pogon da nestane pojavom električnih i hibridnih vozila koja taj problem rešavaju sa dva elektromotora.

SUV/CROSSOVER vozila imaju svoje mane, ali,i neke prednosti. Za mene - "prostorne" (u odnosu na karavan slične dužine). Mane su im očite, a to je pre svega više težište, lošije ležanje, slabije perfomanse i daleko lošija energetska efikasnost. Čega je više (mana ili prednosti) i koje su "veće", ko to zna? Niko!

I sve je to u bitnome stvar ukusa (neko voli "crnke", neko "plavuše", neko voli vozila sa niskim sedenjem, neko ne) i kompromisa (ne postoji idealna forma vozila, svaka ima neke "mane", u nekom smislu).

Pri čemu ja često nisam u stanju da uočim ni baš "fine razlike" izmedju pojedinih klasa (zašto je npr. 500L Trekking "jedna klasa", a 500X sa FWD "druga klasa" ) i/ili zašto je "mrtva" MPV klasa (pri čemu meni onaj 500L Trekking ne deluje ništa manje funkcionalno od 500X - onda kada imaju isti motor ( a još "dele" 1,6 MJ ). Ali, nevažno je za svet to što ja nisam u stanju da razumem.

Ali, vezano za taj 2WD ili 4WD u SUV/Crossover segmentu, 3008 je najbolji dokaz kako je mnogim kupcima te klase potpuno nevažan 4WD pogon. To vozilo se prodaje kao blesavo (uvek je u top 3 u klasi po prodaji), a nema 4WD (osim sada, kao Plug-in hibrid, sa 300 "konja").

Sećam se, kada sam imao Vitaru, sa 4WD, mislim da sam na "prvih" 100.000 kkm, sa uključenim 4WD, možda vozio ukupno 1.000 km. Možda i manje. Pri čemu bih svuda gde sam krenuo stigao i samo sa 2WD.

Taj 4WD mi je preko decenije bio kao kobili samar na ledjima, samo suvišan teret, koji je ubijao perfomanse, dizao potrošnju, cenu održavanja ... A "čemu" ?

Ne kažem da to nekome baš to ne treba u tom segmentu (ili da 4WD ne može da odradi posao i u nekom drugom segmentu ). Niti da to nikada neću opet kupiti (nikad ne reci nikada, posebno u ovoj ludoj zemlji gde ne samo da te "ucenjuje" proizvodjač (pa ne nudi kombinaciju koju tu želiš), već te i uvoznici ucenjuju svojim  "optimizicijama" uvoznog portfolija ) . Ali, "hvaliti" 4WD kao imperativ u SUV/Crossover segmentu, i reći da je neko SUV vozilo (recimo tako) "falično" jer nema 4WD, ja mislim da je na neki način pogrešno.

A isto mislim i za AT. Svako bi trebalo da bude u poziciji da može da bira da ono što mu odgovora. Bar ja tako to "gledam" :)

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, horvat said:

 

image.thumb.png.c6283476f92b75f26690fe568f35929e.png

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/features/autocar-guide-wltp-emissions-testing

 

Ne tvrdim da je to razlog za ukidanje opcija (jer ih neki proizvodjaci cak i povecavaju - Alfa Romeo MY20 Giulia), ali definitivno se testiraju sve opcije po WLTP... 

Ja sam mislio da si pisao za našu, srpsku homologaciju i u tom kontekstu ponudu na našem tržištu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa mozda sam onda i ja lose razumeo @moron. Da li je ta ogranicavajuca ponuda samo za nase trziste, ili generalno ne postoji takva kombinacija motora i menjaca? Ja sam razumeo da se radi o generalnom slucaju... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Ali, vezano za taj 2WD ili 4WD u SUV/Crossover segmentu, 3008 je najbolji dokaz kako je mnogim kupcima te klase potpuno nevažan 4WD pogon. To vozilo se prodaje kao blesavo (uvek je u top 3 u klasi po prodaji), a nema 4WD (osim sada, kao Plug-in hibrid, sa 300 "konja").

Sećam se, kada sam imao Vitaru, sa 4WD, mislim da sam na "prvih" 100.000 kkm, sa uključenim 4WD, možda vozio ukupno 1.000 km. Možda i manje. Pri čemu bih svuda gde sam krenuo stigao i samo sa 2WD.

Ja gledam staromodno na 4WD i SUV bez toga mi nije SUV, iako merilo za to odavno nije 4WD. Verujem da tad kad si ga koristio vredeo ti je svaki € koliko si više platio auto zbog toga, potrošio više goriva ili platio skuplje održavanje. Doduše, koristim SUV veoma često van asfalta, uživam u tim dodatnim mogućnostima koje 4WD pruža.

1 minute ago, horvat said:

E pa mozda sam onda i ja lose razumeo @moron. Da li je ta ogranicavajuca ponuda samo za nase trziste, ili generalno ne postoji takva kombinacija motora i menjaca? Ja sam razumeo da se radi o generalnom slucaju... 

On žalio da nije mogao da kupi pa sam se zbog toga prešaltao na naše tržište. Kod nas nije potrebna pojedinačna kombinacija posebno za svaku homologaciju, jedan model je dovoljan za sve, jedino ne može npr sedan verzija da pokrije karavan ili dupla kabina skraćenu kabinu kod kamioneta npr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to si u pravu, ako mu samo nasi dileri nisu dali da poruci takav kombo, onda homologacija nema veze sa pricom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se ako sam uneo pometnju oko toga ko kupca ograničava u izboru ( proizvodjač ili uvoznik ).

Kada je u pitanju Honda CRV u Srbiji, "ograničenje" kupcu u mogućnosti izbora je nametnuo sprski uvoznik - kao 2WD se kod nas nudi samo baznjak, a preostala tri paketa samo kao 4WD. Napolju svaki paket može i kao 2WD i kao 4WD. A naš uvoznik apsolutno neće da uveze kao 2WD bilo šta sem baznjaka.

Ostala "ograničenja" koja sam pomenuo oko mogućnosti izbora 2WD/4WD ili 6MT/AT( za Kadjara, Karoqa, Atecu ... ), deluje mi da je to do proizvodjača, jer sam takve "kombinacije" video i na nekim ino sajtovima.

Tek, kako god pogledam, kupac u svakom slučaju mora "da proguta" nešto, ne može to da ga "promaši", pa da dobije (iskombinuje) sve potaman kako je želeo :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, moron said:

A nov automobil kao fizičko lice ne možeš da uvezeš u Srbiju...

Ostalo mi je u sećanju neka priča da može zaobilazno...tj. kupiš nov auto u salonu u npr. Budimpešti, Zagrebu ili gde već...i ako hoćeš da bude kao nov u SRB, onda ga posle kupovine parkiraš tu gde si ga kupio. Sačekaš da prođe 6 meseci, i onda ga uvoziš u SRB kao i svaki drugi polovnjak....iako je k'o nov :D i nov stvarno.

Možda sam pogrešno upamtio rok od 6 meseci, ali svakako ima logike da mora postojati neki rok čijim istekom više nije u pitanju nov auto, nego je taj auto (istekom roka) postao polovnjak. Ako je već tolika želja za nekim specifičnim paketom opreme ili kombinacijom motora i menjača, možda taj rok i nije previše dug za sačekati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta se desava sa onim 'pre-registered' novim autima u inostranstvu? Jel to moze da se uveze kao polovnjak? 

 

Da budem iskren, meni nije u potpunosti jasan taj pojam, ako sam dobro shvatio, to nije registrovano u smislu da moze da se voza, kao test vozilo, nego nesto 'izmedju'...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Woodoo said:

Ja gledam staromodno na 4WD i SUV bez toga mi nije SUV, iako merilo za to odavno nije 4WD. Verujem da tad kad si ga koristio vredeo ti je svaki € koliko si više platio auto zbog toga, potrošio više goriva ili platio skuplje održavanje. Doduše, koristim SUV veoma često van asfalta, uživam u tim dodatnim mogućnostima koje 4WD pruža

Ma, u pravu si ti. Ima tu istine. Ali, ja sam se sa tom Vitarom "uglavio" baš gadno bar "50 puta" i to sa prostog razloga jer sam mislio "da mogu sve" i probao da sa 4WD prodjem nekuda kuda mi sa 2WD ne bi ni palo na pamet da pokušam. Sledećih 15 godina sam vozio FWD i uglavio se 10 puta manje. Teško je, čini mi se, sa 4WD "ostati normalan", sa nogama čvrsto na zemlji, očuvane moći rasudjivanja u pogledu procene kuda vredi poušati proći, a kad je trenutak da čovek zastane. I odustane. Ja nisam baš mogao tada da pravilno procenjujem. Možda jer sam bio mnogo mladji. I daleko ludji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, neshaoct said:

Sačekaš da prođe 6 meseci, i onda ga uvoziš u SRB kao i svaki drugi polovnjak....iako je k'o nov

Meni je pričao jedan dobar drugar da je hteo da uveze Hondu civic iz Slovenije, jer tamo povremeno znaju biti fantastične akcijske ponude ( a i bez toga su im "redovne cene" niže nego kod nas, iako im je PDV viši), ali, nije naišao na dobru volju dilera, jer bi vozilo navodno trebalo da bude registrovano napolju najmanje 6 meseci (naravno, može slobodno da leži na placu 6 meseci ) i da se tako formalno uveze kao "polovnjak". Ali, to je takva "zezancija", plus taj rizik da ti tvoja kola tamo "čekaju" 6 meseci, da to po meni nije vredno te razlike cene. Taj drugar se i inače bavi trgovinom, pa i uvozom, a posle konsultacije sa svojim špediterom, odustao je od te ideje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam u dilemi w 204 200 cdi, 2012-redizajn sa 132000, mondeo mk 4 facelift 2014, 132000 km uvoz i superb karavan 2.0 tdi 2011 dsg.
mecka proverena, classic oprema 11000 pocetna, racunamo 10 do 10300,mondeo kod sadasnjeg vlasnika oko godinu dana trazi 8500,racunam na 7800 do 8200 i na kraju superb 8800 takodje racunam do 8300.
E sada sto se ooreme tice suoerb je najopremljeniji.
Hteo bih da cujem forumase. Zelja mi je mondeo mk5 ili gulia ali mi jebfinansijski nedostizno jos uvek.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne rece koji je motor u pomenutom Mondeu? 2.0 tdci 150 ks pretpostavljam? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne rece koji je motor u pomenutom Mondeu? 2.0 tdci 150 ks pretpostavljam? 
mk 4 ke model od 2007 do 2011,2.0 tdci od 140, mecka je om 646 136 ks i skoda je 170 ks

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar vozi takvu C klasu restajling samo je C180 ali je jaka oprema , mislim da je Avantgard. Kupio je sa 90 hiljada, a sad je na nekih 230-240 tako nesto ako nije i presisao. Bas ozbiljan auto u toj klasi. Redovni servisi i kocnice to je sve sto je radjeno na autu do sada . Cak nije imao problem ni sa zloglasnom bravom volana koja ih muci ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja prodah Mondeo 2014 pre nekih dva meseca doduse karavan i sa 1,6 TDCI motorom a presao je 220k i bio je maltene kao nov unutra. 
Jako lepo se vozi ali mislim da ipak nije u klasi SuperB-a i Mercedesa tj nema taj filing koji oni daju. 
Mogu samo da konstatujem da je meni licno Mondeo daleko lepsi ua voznju u odnosu na Citroen C5 mada je i taj model odlican uvoznji ali pozicija u sedistu meni nije nikako odgovarala i nisam mogao da se namestim. 
Pravilo kod Mercedesa je generalno da se uzima s opremom pa tako Clasic nije bas najpozeljniji jer zna se da je Avantgard najtrazeniji upravo zbog toga sto svi hoce sve da imaju u autu pa makar nikad i ne koristili. 
SuperB je dobar ali prevelik za eventualnu gradsku voznju ali je za otvoren put top. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, zunto said:

ja sam u dilemi w 204 200 cdi, 2012-redizajn sa 132000, mondeo mk 4 facelift 2014, 132000 km uvoz i superb karavan 2.0 tdi 2011 dsg.
mecka proverena, classic oprema 11000 pocetna, racunamo 10 do 10300,mondeo kod sadasnjeg vlasnika oko godinu dana trazi 8500,racunam na 7800 do 8200 i na kraju superb 8800 takodje racunam do 8300.
E sada sto se ooreme tice suoerb je najopremljeniji.
Hteo bih da cujem forumase. Zelja mi je mondeo mk5 ili gulia ali mi jebfinansijski nedostizno jos uvek.
 

mečka najskuplja za održavanje

mondeo ima HDI motor koji je odlican i ima delova gde god hoces. Ako je Powershift automatik u njemu, bezi od toga

superB sa DSG menjačem je lutrija, dobro pogledaj koji je model DSG-a jerbo ima brdo verzija i neke se nisu dobro pokazale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...