Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Nesto citao sa Reno foruma oko motora (ok, definitivno su 2.0 dci/hdi) dobri ako se nadje ok primerak, kao i 1.5 dci, ali konkretno o samim automobilima (mane/prednosti) ni traga ni glasa..Talisman, Kadjar..malo razocarenje o dostupnim informacijama. Izgleda da se, kao i ovde, ne nalazi mnogo ljudi koji imaju nove/novije aute, da kazem poslednji modeli :(

Utisak posle gledanja dosta pregleda na YT u vidu emisija i testova, Talisman, u odnosu na svoju velicinu (spoljne dimenzije) izgleda ima nesto manje prostora nego npr Laguna II. Gledam kako ljudi sede unutra i kao da..ne znam, fali malo mesta. Da li je to do sedista, debljine stubova ili sta, pojma nemam. Nigde nisam uspeo da nadjem unutrasnje mere, pa dok fizicki ne sednem u kola, mogu samo da nagadjam.

Majcin kolega sa posla, koji ima sluzbeni Talisman, kaze da je spolja mnogo plastican (ok, danas se to dosta fura).

Spomenuh Kadjara...ako izuzmem izgled displeja centralne konzole (nekako nakaradan), ne izgleda mi kao los auto. E sad, nisam se udubljivao ciju sasiju/osnovu deli, premda me ne bi cudilo da je nesto tipa Koleos ili Duster-a.

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, ISV_01 said:

Kadjara...ako izuzmem izgled displeja centralne konzole

A oni idiotski instrumenti ispred vozača????

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321 Vidi, to bi i nekako oprostio, ali limiter i cruse control što je na centralnoj konzoli.......za to bi nekog u gulag strpao..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je i na talismanu tempomat na centralnoj konzoli, negde kod ručne.

Tj tako je kod renoa

Edited by andreja.micovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod kadjara je....

 

Ma kod Lagune II (za III ne znam) bilo je na volanu, levo u dnu, neugledno ali je funkcionalno... mislim ovo im je debilno u totalu.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene je tu! Dok su +/- i reset dugmići na volanu, gde su komande muzike kod svih normalnih proizvođača. Prvih nekoliko meseci sam se čudio što muzika neće da se pojača kad pritiska +!:wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Od svih ovih "novijih" automobila, jedino mi DS5 (restyle od 2015+) ostavlja neki WOW efekat.. Naravno od ovih sto mogu da ih priustim (Ne racunam 508 mk2 itd..)..
 
https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/14989587/citroen-ds5-20-hdikamepano?ref=featured-branding-search
image.thumb.png.ae5c2d4982a05e6a1f651e4bedaaf480.png
 
https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16026877/citroen-ds5-20-hdi-executive
image.thumb.png.c4eac1e6dee4d56cfc509042ac9f26c2.png
ds5 je na osnovi c4, malo ljidi je sa tim upoznato. Izuzetno tvrd, da li si se vozio? Zadnja osovina preko neravnina je izuzetno bucna i jako nervozno prenosi neravnine u kabinu, 508 je po meni tehnoloski, konstrukcijski i koncepijski auto koji je mnogo ispred.
U fazi sam kupovine pa i sam gledam taj d segment.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

U osnovi je valjda produzena platforma koja ide u picasso i te vece varijante.

Nisam, i dosta ljudi na to ima zamerku, ali koliki sam ja shvatio na restyle varijanti je udobnost znacajno poboljsana.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, zunto said:

508 je po meni tehnoloski, konstrukcijski i koncepijski auto koji je mnogo ispred.
U fazi sam kupovine pa i sam gledam taj d segment.

Dizajn je, naravno, stvar ukusa, ali, za mene, 508m2k je po pitanju ponude prostora ogroman korak unazad u odnosu na mk1. Gledao sam nedavno u salonu  detaljno novi 508SW i on na zadnjoj klupi nudi manje mesta od novog 2008 mk2. Niti pozadi ima mesta za glave visokih putnika, a nema ni za stopala ( "problem" za stopala pozadi sličan kao kod aktuelnog megana). Dok sam imao 308SW mk1, priželjkivao sam 508 SW mk1 (ili 5008 m1k), kao sledeće porodično vozilo. Ali, ovaj mk2 508 SW je (meni), kao porodično vozilo, "nemoguć". I odustao sam od ideje takvog pežoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ce se tesko naci auto u toj klasi da ima toliko mesta na zadnjoj klupi kao 308 SW  MkI. 
Imam trenutno jednog koji je registrovan i kog vozim i kad se okrenem i pogledam iza sebe to je kao sto su nekadasnji Audi A6 i Pasat B5,5 imali pregrst mesta. 
Te 508 nisam imao prilike da vozim ali ovaj 308 nije pojam francuske udobnosti kako to mnogi misle i verovali ili ne udobniji je Golf 4 kog sam takodje vozio pre neki dan a u najmanju ruku tu su negde mada Golf manje oseca rupe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dule 021

Oko udobnosti 308 SW mk1 (koga sam imao skoro 11 godina i 185 kkm). Moraš da imaš u vidu da je svaki 308 SW mk1 (dakle, ne mislim na običan karavan, koji pozadi ima "klupu" iz jednog dela, već tri odvojena sedišta), konstrukcijski izveden kao sedmosed (pa i onda kada ga uzmeš sa samo 5 sedišta, tj. bez trećeg reda). Moj SW je imao "najveću dozvoljenu masu" 2.150 ks (ako imaš i sam SW, pogledaj šta mu piše na o masi na nalepnici na desnom B stubu), a prazan je, bez vozača (kao petosed) imao masu od 1.475 kg, pa računaj koja mu je bila nosivost ( preko 650 kg). Ako je "prazan", njemu je za zadnje gume deklarisan pristisak 2,3, ali on je pozadi jako tvrd (zbog tolike nosivosti i tvrdih opruga). Ako je "pun", pozadi mu je deklarisan pristisak guma 3,0. Ali, ako je on zaista pun ljudi i stvari, on i nije ni tvrd, ni neudoban. Tvrd je neudban je kada mu zadnje gume ostaviš na 3,0, a voziš ga sa 2-3 osobe unutra. Moj je bio "šestosed" i veruj mi da je onoliko nosivost, za 6 ljudi u njemu, za krovnu kutiju Thule na krovu, sa po nekim bajsom na dupetu ili na krovu, takva nosivost bila taman, Naleti na neravninu i "ništa".  Jer je ogibljenje predvidjeno za toliko opterećenje.

Imao sam volvo, sa nosivošću 425 ks i to je bio smehotres - ako je opterećen. Jer je tada bio "njihalo strave", veoma nemiran u krivinama u tim uslovima (i to sam rešio tako što sam mu pozadi stavio opruge od karavana). Ništa manje "njihalo strave" nije ni (opterećen) 500L, baš zbog veoma male nosivosti. Ako bih mogao da biram, uvek bih uzeo kola veće nosivosti, koja imaju i tvrdje opruge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Elra said:

Pogledajmo samo 3008/5008, većinom su to skuplji modeli, GT, GT Line, Allure.

Kada sam zimus bio u FR, iznenadio sam se brojem 3008 mk2. Ima ih "kao blata". Prevladavaju u odnosu na ostala slična vozila (pa i FR porekla). Ali, tamo gde sam ja bio, ogromnom većinom su bili Active (lako se razlikuje, jer nema hrom lajsnu na donjoj plastičnoj oblozi vrata, kao što se i Allure zbog nepostojanja donje "lajsne" na prednjem i zadnjem braniku lako razlikuje od GT Line i GT). Čak mi se čini da je tako i na ulicama Beograda. A evo sada gledah i ponudu salonskih na sajtu Polovni automobili ( ukupno 8 komada 3008/5008). Najviše ih je Active (5), a po 1 komad u paketima Style, Allure i GT Line. 

Meni lično se uopšte ne dopada ideja i-cocpita, ali, za 3008/5008 moram da priznam da nude dosta prostora za putnike u svojoj klasi, a motori od 130 ks (dizel i benzinski) su solidna motorizacija za većinu kupaca, posebno jer su snagom sledeće verzije, sa 177 ks (dizel) i 180 ks (benzin), ipak značajno skuplje (delom i zato jer su obavezno upareni sa AT8).

On 4/11/2020 at 4:47 PM, Woodoo said:

Taj motor je djubre.

Prince motori su u početku imali probleme ( lastiš lanac i zloglasni BMW VANOS ), ali, taj motor je prisutan jako dugo (počeo je kao Euro 4, pre 13-14 godina ) i tokom tog perioda je dosta usavršavan i koliko ja znam, on već veoma dugo nema bilo kakve probleme. Mnogi motori, raznih brendova, su imali razne "dečije bolesti". Ne možeš nabrojati sve motore i njihove početne probleme.

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Elra said:

PSA je našao formulu. Kupcima danas treba blještavilo, ekrani, dizajn, fancy brand i to je to. Ispod lima možeš staviti šta god, to niko ne primjećuje.

Upravo to i ja pricam... Ekrani, konektivnost, LED, autonomna voznja i sve ono sto maze oci na prvu. U tome i jeste tuga danasnje autoindustrije i smera u kom ide i ciji je ovo krajnji cilj:

 

Rinspeed-xchange-1.thumb.jpg.4c621de6fd7c9cad7bc7fb28e96f7ae8.jpg

 

Tj. uzivanje u dozivljaju voznje i samom putu, razgledanje predela kroz koje se prolazi, uzivanje sa porodicom i prijateljima, zafrkavanje, caskanje :D ... Nemam nista ni protiv toga, samo se nadam dok sam ziv, da ce i za nas koji smo u ogromnoj manjini ostati bar nesto "normalno" i vozacko u produkciji.

S druge strane, ne mogu da kazem da novi Peugeoti spolja ne izgledaju vrhunski dizajnirano, agresivno, atraktivno... Takodje nisam ljubitelj i-Cockpita, em funkcionalno, em mi ne odgovara zbog visine. Duge noge, mali volan u krilu i gledanje komandi preko istog kod mene nije bas funkcionalno i udobno :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se i ja upišem u ovu stručnu raspravu.
Mogu da razumem da se mobilni telefon pretvori u multimegagiga spravu ali, auto i ova moderna čudesa idu bar do određene granice.
Nakon toga, nebo je granica!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar ima 3008 ne znam koji paket, nije osnovni, sa njim sam dva sajma uzastopno ulazio u gomilu automobila iz te klase. Po funkcionalnosti, opremi i enterijeru je u samom vrhu (meni i hanumi mojoj se više sviđa C5 Aircross recimo, ali...). Bukvalno je za taj novac dobio najviše. I cocpit drugačije deluje u analognoj (308) i digitalnoj izvedbi (3008). Drugar je visok i gabaritan i vrlo lepo se smešta u sedište i nalazi položaj. 

Motor je 1.2 od 130ks i vrlo lepo ide (vozali se x puta po mirijevskim brdima). Lično nisam vozio taj, vozio sam 1.2 bez turbo punjača i super nosi onaj Kaktus.

FIAT mora da se pozabavi novotarijama, jer branici u boji auta i migavci u retrovizor ima više ne prodaju auta. Slažem se da je gomila tih stvari nepotrebna na kvadrat, ali u nekom odlučivanju između dva slična modela, spisak opreme lako prevagne na neku stranu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, bane1321 said:

Drugar ima 3008 ne znam koji paket, nije osnovni, sa njim sam dva sajma uzastopno ulazio u gomilu automobila iz te klase. Po funkcionalnosti, opremi i enterijeru je u samom vrhu (meni i hanumi mojoj se više sviđa C5 Aircross recimo, ali...). Bukvalno je za taj novac dobio najviše. I cocpit drugačije deluje u analognoj (308) i digitalnoj izvedbi (3008). Drugar je visok i gabaritan i vrlo lepo se smešta u sedište i nalazi položaj. 

Motor je 1.2 od 130ks i vrlo lepo ide (vozali se x puta po mirijevskim brdima). Lično nisam vozio taj, vozio sam 1.2 bez turbo punjača i super nosi onaj Kaktus.

FIAT mora da se pozabavi novotarijama, jer branici u boji auta i migavci u retrovizor ima više ne prodaju auta. Slažem se da je gomila tih stvari nepotrebna na kvadrat, ali u nekom odlučivanju između dva slična modela, spisak opreme lako prevagne na neku stranu!

Ja sa 192 cm u 308 mk2 ne mogu da nadjem odgovarajući položaj sedišta i volana, a da bih pri tome video i donji deo instrumenata, dok taj problem nemam kod 3008 mk2. Ali, kod 308 nije "odsečen" volan (i) sa gornje strane (već samo ispod), a jeste "odsečen" i odozgo kod novog 208, 2008, 2008, 3008/5008 i 508. Inače, sami "kontracajgeri" ( da obrtomer "raste" u kontra smeru ) mi ne odgovaraju, sludjuje mi mozak, ali, tu "modu" ne koristi samo PSA, veći još neki, pa i skupoceni (npr, videh da to ima i novi BMW trojka ). Generalno, ako se lepo napakuje opremom, 3008 može (meni) da bude veoma poželjno porodično vozilo. Ali i jako skupo  :)

 

@N.N.

Neki dan beše vest da je FCA potpisala veoma vredan ugovor sa ZF-om za novu generaciju menjača (drugi po vrednosti ugovor koji ZF ima, odmah posle ugovora sa BMW-om), ali, ako ne grešim, to nisu menjači za vozila sa samo prednjim pogonom (ili grešim?).

Ja mislim da bi Fiatu bio potreban neki savremeniji automatski menjač, sa malo više stepeni prenosa od onoga što se trenutno nudi uz 1,33 GSE.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.ostao si dužan linkove za hidropodizače.

Takođe, da li si vozio uopšte i-cockpit? Nisam te najbolje razumeo u vezi poluaktivnog oslanjanja. Na koja si elektronska pomagala mislio? U nekima su pioniri, npr u vreme pojavljivanja 508 night vision je postojao jedino u tom modelu, nije ga imao ni premium. Na šta konkretno misliš kad kažeš da je infotainment lošiji?

@moronU vezi 1.6 motora razgovarao sam sa ovlašćenim serviserima, ako je npr za neki drugi motor potrebno 1 ili 2 "ažuriranja", za taj su potrebna 4-5. Konkretno sam taj motor poredio sa 1.2 kod PSA. Nije ni 1.2 savršen što se tiče trajnosti, tako je kod većine tih malolitražnih, ali je tehnički ispred 1.6.

 

U vezi i-cockpita mnogo zavisi individualno da li nekome odgovara ili ne. Ima svojih prednosti i mana. Prednost je prvenstveno bezbednost jer se pokazivači brzine nalaze na višem položaju pa je praćenje olakšano posebno pri većim brzinama. Prednost je i što se ruke manje zamaraju jer su niže pozicionirane. Ima ljudi koji kad se naviknu na mali volan smeta im "kamionski" u drugim automobilima.

Mana je ako mora dosta da se okreće volan, teže je sa manjim. Takođe, meni smeta kad vozim jednom rukom ako držim na vrhu poklopi mi kazaljke. Ako vozim sa dve ruke onda osetim nelagodu posle nekog vremena na grudnom mišiću gde se spaja sa rukom. Nekada sam išao u teretanu i ne prija mi da mi ruke budu više spojene kad držim istovremeno sa obe ruke.

U enterijeru 3008 mi mnogo više smeta visok i širok centralni deo između vozača i suvozača. Infotainment im je odličan ali opet malo nervira što sve ide preko displeja. Generalno mi mnogo više prija klasična varijanta, i volan i raspored komandi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

Posle prve testne vožnje 308 mk2 (još početkom 2015.), ja sam bio šokiran zbog i-cocpita (kome od volana donji deo nisam mogao da vidim, a sami instrumenti su bili značajno sitniji nego na mk1, još i više udaljeni, pa kao šlag na tortu kontra cajgeri). Da mi je neko izlupao šamare, bolje bih se osećao.Imao sam narednih godina posle još 2-3 testne vožnje, ali (meni) nije bilo dileme da to nije za mene. Kod 3008 mk2 jesam video instrumente, veći su značajno, podignuti na veću visinu i njemu bih možda i oprostio kontra cajgere, ali, sam taj "virtuelni cocpit" prosto nije moj san. Možda sam suviše staromodan. Da budem iskren, kada namestim sedište kako mi odgovara za vožnju, ja ni kod 500L "kroz volan" ne vidim baš kompletne cajgere (ne viidm gore levo, deo skale brzinomera od 70-110 km/h i gore desno, deo skale obrtomera iznad 3.500 rpm (nebitno)). A kod 307 i 308 mk1 sam video komplet (i to onako krupne) instrumente, idealno. Probao sam, iako je i-cocpit, vidim lepo instrumente i kod 208 mk2, i kod 2008 mk2, Ali, generalno, Bog da mi oprosti, "gadi mi se" to rešenje instrumenata (i "obesio" bih autora tog "ingenioznog" rešenja). Da nije bilo tako, verovatno bih na kraju uzeo 3008 mk2, jer mi se, kako godine idu, jako dopada povišeni položaj sedenja kao u 500L (kao da je neki dostavni kombi). Ne samo meni. A to nude krosover/SUV vozila. Fiat 500X mi je napred veoma lep i udoban, sve potaman, i zaista nudi fantastičnu savremenu benzinsku motorizaciju, jer je 1,33 GSE za mene pozitivno čudo. Samo je komfor zadnje klupe za moje porodične potrebe baš "katastrofa" :)

p.s.1 Što se tiče pitanja problema kod današnjeg 1,6 e-THP Euro 6-d, dosta sam ranije guglao i to pitanje, i nisam našao. Moguće da je tako kako kažeš.

p.s.2. Izvinjenje što odoh u off-topic, može i da se obriše.

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad videh da si napisao da si visok 192, sasvim razumljivo da ti u 308 icockpit ne odgovara, generalno se visoki i niži ljudi žale. Treba smestiti volan između kolena i instrument table.

@N.N.Sistem jeste kao kod hirdopodizača samo je tehnički malo različit.

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objašnjavali su mi detalje, pitaću opet kad prođe v. stanje.

Nisam mašinac pa nisam zapamptio, to sam pitao svojevremeno, objasnili su mi da ima ali da sistem nije isti kao kod tih dizela, potpuno isti efekat imaju sistemi.

Veoma je pouzdan a ti si napisao kao da ima manu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li još koja bajka?

 

Taj motor ima pretpovijesne, u svjetlu mehanike, mehaničke podizače ventila. I basta!

 

To je čisto cost cutting rješenje. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...