Zvezdo 980 Posted February 14, 2011 Pozdrav!Dešava mi se da se klipovi na prednjim diskovima ne vrate u potpunosti nakon kočenja! Odnosno iako kočnica nije pritisnuta auto koči i to dosta jako ali samo na prednjim diskovima. Dakle klipovi se ponekad ne vraćaju nego ostanu pod pritiskom. Kada nakon toga auto ugasim i ostavim par minuta sve se vrati u normalu- kočnice popuste-sve normalno! Lampica od ABS-a se nakon kontakta uredno ugasi i nikada mi se u vožnji ili pri kočenju nije palila. ABS ispravno radi odnosno ne blokira kotače.Automobil je star 3 godine i sve je na njemu orginalno!Ima li itko ideju šta bi to moglo biti? Uglavnom je sve normalno i onda nakon nekog vremena kočnice na prednjim točkovima ne otpuste u potpunosti i ponovnim kočenjem stvar se još pogoršava do te mere da se auto jedva kreće! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted February 14, 2011 Ako su ti problem klipovi na diskovima jedan od problema moze da bude kociono crevo,koje nabubri iznutra i kad stisnes papucicu ulje,usled pritiska cilindra,prodje ka klestima,ali se,zbog blokade unutar creva,ne vraca tako brzo nazad i eto belaja mada me cudi ,posto je dosta mlad auto ,ali opet treba sve uzeti u obzir to je jedna od mogucnosti,a pravi majstor ce ti nakon strucnog pregleda reci,da li te mozda zeza neki klip,gumice unutar njega ili kocioni cilindar,odnosno sam mehanizam kocenja,zavisno kako je to reseno na GP-u.A na pregled treba sto pre da odes,jer su u pitanju kocnice koje direktno uticu na bezbednost,pa mogu i da ti naprave vecu stetu. Pretpostavljam da ti kvar nekog elektronskog sistema vezano za kocenje moze otkriti i orginalna dijagnostika,iscitavanjem greske,ako se ona javljala u kompjuteru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted February 14, 2011 Tad kad zablokira digni auto na dizalicu skini tocak i otpusti sisicu kljucem 8 ili zalegni ispod bez skidana. Ako popusti kocnica onda cu creva. Ako nece onda su vodjice kljesta zapekle verovatno. Moze biti i glavni kocioni klip za prednji krug ili nesto s abs-om...al krenes od najbanalnijeg Quote Share this post Link to post Share on other sites
coanew 0 Posted February 14, 2011 (edited) po meni u servis odmah , ne daj boze da ti blokira po snegu ili ledu u krivini Edited February 14, 2011 by coanew Quote Share this post Link to post Share on other sites
John 0 Posted February 15, 2011 Moguće i da se klip iskrivio ako si terao pločice do metala kada je klip većim delom napolju, mada najviše sumnjam na donju vodjicu klješta Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 980 Posted February 15, 2011 POZDRAV!A postoji li mogućnost da je u pitanju neki ventil na ABS-u koji ili zaglavi ili ostane pod naponom? Pošto kada auto ostavim (ugasim) par minuta sve se vrati u normalu.Može li tu dijagnostika šta da uradi i ako je u pitanju nešto u jedinici ABS-a da li se to može popraviti ili se menja ceo ABS? Koliko košta to "zadovoljstvo"? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted February 15, 2011 vrlo tesko da je do abs-a i meni vise vuce na neko kociono crevo jer je bilo dosta tih slucajeva kod mene u servisu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 980 Posted February 15, 2011 Pozdrav!Ako je kočiono crevo u pitanju zašto je situacija ista na oba prednja točka? Zašto se sve normalizira kada ugasim auto na par minuta ? Evo za vikend u par navrata prešao 500Km i ništa- normalno koči i klipovi se vraćaju a kada sam parkirao u dvorište hajde da vidim i počeo "pumpati" kočnicu i osetim da je puno tvrđa, probam krenuti ono jedva! Ostavim auto i ujutro sve normalno!Neki dan skidao točkove da vidim i izgleda sve OK-pločice,diskovi,creva. Probao vratiti klipove i idu unutra jako lagano.Meni to više izgleda kao da je do nekog elektro ventila u ABS-u ili šta već u njemu ima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 980 Posted February 18, 2011 POZDRAV!Ima li itko kakvu ideju?Evo slabo se vozam ovih dana ali sve je opet normalno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirko_NS 19 Posted September 16, 2011 (edited) Na Novom Bravu ima problem da je neka plasticna osovinica koja "spaja" pedalu i ostatak sistema za nijansu deblja nego sto treba i pri visokim temperaturama u kabini (kada auto dugo stoji na suncu) se rasiri dovoljno da ne dozvoljava pedali kocnice da se vrati do kraja, nego ostane malo "pritisnuta" i pumpa sistem. Meni su se tako letos skoro blokirali prednji tockovi - po gradu ne palim klimu, napolju je bilo oko 36 i eto problema...Detalji http://fiatisti.hr/forum/index.php?topic=11554.0 Edited September 16, 2011 by Mirko_NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 980 Posted September 28, 2011 POZDRAV!Ovo sa osovinom je vrlo zanimljivo!Da kucnem u drvo (kuc,kuc,kuc!) zimus mi se je to samo dva puta desilo i od tada nista! U svakom slucaju kada budem radio servis promenicu i kociono ulje pa da vidim hoce li se opet ponavljati!Kao sto rekoh samo mi se je desilo dva puta tako da nisam imao prilike nesto proveriti a sto je nagore oba puta je bila noc pa osim uzarenih prednjih diskova nisam mogao nista videti!Drugaru zbog toga SVE proverili i NISTA nisu nasli! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Miki.Zvrk 22 Posted February 20, 2019 Evo da aktiviram temu, skinuo tocak da pogledam malo kocnice i vidim da diskovi posteno trljaju o plocice. Nebude mi mrsko, skinem i drugi tocak kad i na njemu isto. Upalim auto izbacen iz brzine izadjem iz auta kad ono diskovi se okrecu. Tako da iz ovoga ispada da imam 2 pitanja. Kako se okrecu ako nije u brzini i kako resiti to sto paknovi ne odvajaju od diska? Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 153 Posted February 20, 2019 Sudeci po svemu što si napisao, mislim da je na tvom autu sve ispravno. Normalno je da pločice blago dodiruju disk i da se čak čuje kada rukom okrećeš disk. Da kočnice blokiraju, ne bi se diskovi lako okretali u leru kada je auto podignut. Sto se tiče okretanja u leru...okreće se zato jer radi motor, kvalilo je spojeno, spojnička osovina u menjaču se okreće i to okretanje se prenosi preko ulja u sklopu menjač-diferencijal dalje na poluosovine. To kretanje je sa malim obrtnim momentom - bukvalno bi mogao rukom da ga zaustaviš. (Verovatno se jedan točak okreće unapred a drugi unazad). 1 Miki.Zvrk reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Miki.Zvrk 22 Posted February 20, 2019 Hvala puno @danko :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites