Jump to content
FAS Goran
bockojagodina

Fiat Marea / Bravo 1.6 & 1.8 - zamena motornog kompjutera

Recommended Posts

Izgleda da cu morati da menjam kompjuter pa da pitam iskusne.

Da li prilikom zamene kompjutera moram da nadjem isti kompjuter sa istom oznakom (Magneti Marelli IAW 4EF.B3) ili moze i sa drugacijim tim brojem ali samo da je od Maree i tog motora i da je od 2000-tog godista pa ovamo?Znaci mora li da bude identicna oznaka kompjutera ili ne?da lije bitan samo motor i godiste?

Hvala svima!

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kompjuter nosi oznaku:Magneti Marelli IAW 4EF.B3,inace u pitanju je Marea 1.6 16v 2002 godište

Nasao sam ovaj kompjuter:IAW 49F.B6

da limogu njega da ubacim ili ne?Moze li neko da proveri po katalogu za koje modele Maree i za koja godista odgvara ovaj kompjuter(IAW 49F.B6)?Hitno!!

Edited by bockojagodina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko ce ga znati gde je razlika izmedju ta dva kompa.Ako je razlika u hardveru koji vide,onda ne moze,ako je razlika u mapama,onda moze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dijagnostika kaze da je problem bobina a ja zamenio sve-nova bobina,novi kablovi,nove svecice i problem je ostao neresen.Znaci povremeno se upali lampice za kvar i auto ponekad secne,trokira na kratko!

Zanima me da li problem moze da bude senzor radilice iako dijagnostika kaze bobina? Da li taj senzor ima uticaja na te signale koji se salju kompu-bobini?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da je senzor u pitanju.Dve stvari su u igri.Senzor ili da je izlaz iz racunara na bobini.Izlaz se resava otvaranjem kompa i premeljavanjem veza.A senzor samo na probu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li problem moze da bude hladan lem u kompjuteru? Jer,ne verujem da je crko jer 3-4 dana radi sve besprekorno i lampica je ugasena da bi auto na kratko secnuo i lampica se upali zatim se ponovo ugasi u toku dana i naredna nekoliko dana ponovo je sve besprekorno!

Dok lampica gori desi se mozda da jos par puta secne veoma kratko!

Molim sve za pomoc koji se malo razumeju oko ove problematike jer je ovo pocelo da me iritira!

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko neko iskustvo u vezi popravke kompjutera?

Da mi makar predlozi kome da se obratim da mi sredi kompjuter!?

Druze ja sam imao slican problem na bravu 1.6 16v (dok sam vozio taj auto) Ako menjas kompjuter moras kupiti kod kljuc, kontakt bravu i onu plasticniu kutijicu od koda od tog kompjutera i neces imati nikakvih problema. To trazis onom ko ti prodaje polovan komp i to sve kosta oko 80e :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se kupovine drugog kompjutera tice kupio bih ali je fora u tome sto nikako ne mogu da nadjem za 2002 godiste za euro3 motor! Svi mi nude za motor sa jednom lambda sondom a moj ima dve sonde!!Pomozite!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Zvao sam,nema!

Kakvi su ovi elektronicari u "Auto Elektronika" u ulici Tosin Bunar,cuo sam da se bave popravkom kompjutera? Da li je neko imao neko iskustvo sa njima?

Jedino sam za njih cuo da popravljaju ECU-e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To kako opisujes problem definitivno lici na los kontakt to jest hladan lem sto bi u principu svaki elektronicar mogao da resi pa cak i ti ako imas dobru lemilicu i malo iskustva sa elektronikom i lemljenjem.

Pokusaj da kontaktiras naseg kolegu sa foruma Banetv koji se bavi elektronikom a i voljan je da pomogne forumasima kad god moze ako vec ne nadjes nekog drugog ko je bas specijalizovan za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja najvise sumnjam na neki los kontakt! Jer,da je recimo izgoreo taj izlaz za bobinu auto bi mi stalno trokirao, sto se ne desava! Auto secne sekundu i upali se lampica i to je to..Dok gori lampica (dan, dva) auto secne mozda jos 1-put, 2-puta isto na kratko.

Lampica se ugasi i narednih dva dana se ne pali i sve radi ok..i tako u krugu. E sada da lida sam ceprkam po tim kontaktima ili da nosim na popravku ni sam ne znam. Zvao sam ove iz autoelektronike i traze mi 130€ za popravku (a mozda ce samo da preleme kontakte)?

Sta mislite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je na 1.6 ali na 1.8 motoru izmedju ECU i bobina ima jedan elektronski deo koji zovu pojacivac paljenja i koji dobija impulse od ECU a dalje daje struju na bobine.

Da je neki izlaz crkao jednostavno motor bi stalno trokirao,znaci ne bi mogao da radi na momente.

Ja licno bi to sam otvorio ali nemoj da ispadne da te ohrabrujem jer ja vec 10-ak godina prckam oko elektronike a ne znam kakav si ti sa elektronikom pa bolje da ne diras nego da ga skroz sje...

130 eura je relativno puno para posebno ako su ti to rekli onako napamet i za te pare verovatno mozes da nadjes drugi komp pa da se onda igras sa svojim.

Na tvom mestu ja bi to odneo nekom "manje strucnom" elektronicaru koji ce naplatiti po zasluzi to jest za prelemljavanje 10--20 eura ako je problem do toga.

Ps:ja licno bi nasao drugi komp i doneo ga na probu a onda bi uleteo u ovaj originalni sa vrucom lemilicom pa sta mu bog da. :w00t:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jos nisam resio...

Drugi kompjuter nisam uspeo da nadjem!

Zvao sam puno elektronicara ali niko ne zna da to uradi,osim u autoelektronici koji mi traze 130€ da ga urade...

Šta mislite, da li je u pitanju hladan lem ili je oslabio taj izlaz za bobinu?!

Da li je pametnije da igram siguricu pa odnesem kompjuter u autoelektronici u BG i resim stvar ili da otvaram sam i prelemim pa ako ubodem rešenje ubodem?!

Ajde neka se javi neko sa slicnim problemom, ili neko ko je popravljao u toj firmi u Tošinom Bunaru da prenese iskustva sa njima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo je to para za popravku.A mozda nije komp u pitanju.Mozda ti gubi negde na instalacijama spoj,kad secne.Javi se TIM servisu i vidi koliko je popravka kompa.Mada bilo bi bolje da moze auto da se dotera i nadje kvar.Znaci ispitivanje senzora,pa onda i kompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim forumasima.

Maloprije sam se pridruzio forumu u nadi da mi neko moze pomoci. Sto se tice predstavljanja, ja sam covjek koji je do prije mjesec dana imao dobra kola, a sada je pjesak na ivici nervnog sloma. Pokusacu ukratko da Vam objasnim o cemu se radi, a vise ce te moci citati kad objavim knjigu o svojim dogodovstinama sa egzoticnim Fiatom i majstorima iz 19 vijeka.

Radi se Marei Weekend 1,8 16v 115 99. godiste

Razbio sam karter, ostetio radilicu, uradio radilicu, zamijenio letece i lezece lezajeve, nasao polovan karter, posle 3 majstora valjda konacno uzupcen kako treba i ...

Auto trokira, crkla bobina, kupljena nova ali na I cilindru ne dobija signal sa kompjutera.Auto se upali bez gasa, astiskanjem pedale se momentalno gasi. Majstor kaze crkao komp. drugi majstor ga otvori , kaze nema vidljivih ostecenja i koliko je on mogao da ispita sve je u redu. Prvi opet kaze komp.Akomp. je tek egzotika Hitachi MFI155.

Ima li neko ideju sta je stvarno u pitanju, a ako je komp. gdje da nadjem drugi

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne je komp...

da je komp mogao bi da ga upalis samo sibicom i to malo teze... morao bi da se potrudis...

menjaj majstora pod hitno...

idi u ovlasceni servis... i kako zna da ne dobija signal na prvi cilindar..

mozda je senzor na radilici...

mozda je jos milion stvari ali komp nije...

a sledeceg idiota koji bi da prcka po kompu lupi dizalicom po glavi i daj mu tetris... valjda ce mu ostati dovoljno mozga dda slaze kockice :rant:

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...