Jump to content
FAS Goran
danijel88

Fiat Bravo 1.6 / 1.2 - curi ulje iz menjača

Recommended Posts

Imam Bravo 1.6 16V 2002 godiste i primetim da mi curka ulje na manzetni sa vozaceve strane i danas resim da dolijem ulje, pa kad budem imao vise vremena da zamenim semering i manzetnu. Kupio litar Tutele, otvorio cep, gurnuo prst, ali ne mogu da napipam nivo ulja, sipam celu litru, gurnem prst da vidim da li mogu da napipam nivo, jedva ga dohvatim sa vrhom prsta, znaci da fali jos dosta. U ovaj menjac stane blizu 2 lit, sacujem da bi stalo vise od pola litra sigurno. E sad, posto to curka malo vise, da ne bi bacao ulje koje nije bas jeftino, hteo bih za vikend da to zamenim, pa ako neko moze ko je menjao sam da mi samo kaze postupak, sta treba da se otkaci da bi poluosovina mogla da se izvuce i zameni to. Na drugim vozilima sam ovo radio, znaci nije mi prvi put, ali reko ako je neko menjao bas na Bravo 1.6 16V, bolje da mi kaze sta se konkretno otkaci od trapa, da ne otkacinjem nesto sto ne treba, a znamo da se spone i ostali donji stroj tesko rasklapa zbog korozija, pa da se ne mucim dzabe.

Posto je menjac sav masan, manzetna najvise, kontam da pusta tu, tj na semeringu. Da li se nekom desilo da curi ulje na spoju menjaca, ili na vratilu menjaca, gde dodje lamela? Ne skida mi se ceo menjac da to prekontrolisem, nadam se da ce semering i manzetna resiti problem.

 

Edit: Da li Bravo 1,6 16V ima hidraulicno ili mehanicko kvacilo? Nesto me kolega zabunio nesto, ja kazem da ima mehanicko, a on da je hidraulicno., pa sta je sad tacno?

Edited by bravosx1616

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav narode!  Da ne otvaram novu temu (koristim pretragu :D ) izlozicu problem ovde, nadam se da je to u redu.

Vec neko vreme spijuniram forum, tacnije od januara, do sada sam vozio Astru g medjutim bilo je hitnijih stvari pa je ona otisla drugom vlasniku i sada na red dosao Bravo '98  1.6.16v sx za smesne pare, od drugara kupujem, poznajem auto i vozio sam ga vise puta, hocu reci na kolima svaki prekidac radi, uradjen je sekvent plin atestiran koji je atestiran pocetkom godine,  enterijer ocuvan , od eksterijera samo je poceo blago lak da matira na krovu, ostalo je sve ok, autic boli glava, medjutim ...

Jedan problem imam i treba mi savet da li da se upustam u to. Mali servis ce se raditi u narednih nedelju dana i to je reseno medjutim ...pusta malo ulja na sastavu menjaca. Pogledao sam auto na dizalici kod lokalnog "mehanicara"  i bas se vidi da pusta na sastavu, nije nista strasno, verovatno bi auto mogao da se vozi sa dolivanjem malkice ulja jednom mesecno (po recima gospodina mehanicara) ali me to iritira, sve ostalo na autu radi savrseno i hteo bih to da sredim i da ne mislim. Moje pitanje je, da li neko od vas ima predstavu koliko bi evrica izaslo saniranje ovog problema, pod uslovom da je samo to i problem, da nisu neke druge zajebancije unutar menjaca jer po misljenju ovog "mehanicara", problem je samo u dihtu i da bi najverovatnije trebalo skinuti, otvoriti i zadihtovati menjac.

S obzirom da ovom mehanicaru ne bih dao ni sijalicu na faru da mi zameni, koliko bi kostalo u nekom krstenom servisu ovakva egzibicija?

Inace, informacija ako je bitna, prilikom voznje, promene brzina i slicno, nema nikakvih problema, sve radi glatko, koliko je to moguce za auto ovih godina.

Zamolio bih eto samo za okvirnu informaciju, radi planiranja, koliko bi to moglo da kosta jer napominjem da cu auto dobiti za poprilicno male pare jer je drugar vec uzeo alfu 147 pa je pitanje da li mi se isplati da servisiram menjac ako je nesto ozbiljno?

 

Hvala vam unapred na informaciji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vjerojatno pušta na semeringu spojničke. Da bi to zamijenio potrebno je skinut getribu dole. E sad kad ti je getriba trebaš vidjet kakvo je kvačilo ako je prikaraju i njega zamijenit isto tako i semering radilice. Jer trošak skidanja getirbe nije baš jeftin a bilo bi glupo da sad to složiš pa da za 2-3 mjeseca opet moraš mijenjat kvačilo ili nešto drugo.

 

Ne znam sad koliko kod vas košta zamjena kvačila ... ali kod nas su ruke oko 100 eura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Memphis Sta znam za kvacilo, proverio bih i njega ali ne bih kupovao unapred, generalno hvata ravnomerno, otpusta ravnomerno, nema stucanja i trzanja. Jbg razumem te, i to bih pregledao i zamenio po potrebi.

 

@kaskabgd   gde to, ako smem da pitam ? :D 

 

I hvala jos jednom na informacijama

Edited by oversteer

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je samo za ruke, da ne bude zabune. Ali zaboavih da napomenem da kod tog coveka odrzavam auto sigurno nekih 10 god.

Edited by kaskabgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na Bravu malo kvasi na sastavu menjača ali  nikad nisam video neku baru ili slično..NIsam dosipavao niti bilo šta već 3 god i nema nikakvih problema menjač radi super..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoću naravno trebalo bi da proverim nivo pa da mu dosipam kolko fali..Inače da kaplje bilo bi problema ovako samo suzi po neku kap..Nikad nisam primetio mrlje na podu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek pita za dihtung na menjacu, onaj na pola menjaca , ne vlazi mu na sastavu izmedju menjaca i motora, bar sam ga ja tako razumeo :)
Vlazi i meni tu godinama po malo, tipa za celu godinu dolijem 2 sprica ulja :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgledaju mrljice, od te dve, za svaku je auto bio parkiran jedan do dva dana. Ove donje mrlje su sa menjaca, gornje su motorno ulje koje ce biti reseno malim servisom u cetvrtak, tu pusta malkice kos filtera.

 

Ove dve donje mrlje su sa sastava menjaca i to mi se ne svidja. Nisu barice, samo nakvasen asfalt ali opet ne znam kad ce i da li ce negde da procuri malo ozbiljnije.

Na poslu sam sad pa cu proveriti popodne, auto je ugasen u subotu oko 12 i od tad nije paljen, pa cu ga pomeriti popodne da vidim.

A i u medjuvremenu moram da se raspitam kod gosn Gorana da li ovo moze da se sredi

 

Hvala na odgovorima narode

 

5d6b5c87076744e9fe538b6ce6d05795.jpg

 

Inace, ona velika crna fleka nije sa brava, ko zna sta je tu bilo parkirano ranije :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primjetio sam da mi kapa ulje. Mislim da je ovo iz mjenjaca koliko sam vidio ali nisam bas nesto strucan oko auta pa ako moze neko da mi kaze odakle ovo tacno kapa koji dio je otisao ako moze da vidi s kipa koji sam snimio. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko mogu da vidis sa snimka,ulje ti curi iz menjaca na semeringu gde ulazi poluosovina u menjac,tako meni deluje!Naravno treba detaljnije proveriti da li je iznad tog mesta suvo,da se ne sliva sa neke vise tacke,ali mislim da je na seneringu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je to. Meni je na Marei s istim motorom samo tu i puštalo, a iz motora za 250k nikad i nigde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne sećam se tačno cifre, ali nije bilo skupo. Ionako su cene delova i majstora kod vas verovatno drugačije. Menjao sam taj semering i manžetnu, mislim da je i jedno i drugo bilo recimo između 5 i 10 e svako. Plus majstor, ako ne radiš sam i menjačko ulje, pošto verovatno fali.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...