Jump to content
FAS Goran
tomerc

Bonus i Malus

Recommended Posts

planiram da auto registrujem u istoj agenciji kao i prosle godine, tako da cu da se bunim za popust, jer da sam napravio neku stetu sigurno ne bi zaboravili da mi podignu cenu osiguranja

:rtfm: pise to negde verovatno

Juce registrovao auto i pogledao staru i novu polisu ...

malo su popustili cenu

Premija 7057 > 6727

Porez 353 > 336

Nije mnogo, ali gde zivimo dobro je i da su se setili da daju popust

Dobio sam i ponudu da osiguram i stakla i putnike, ali nisam siguran koliko se to placa jer nisam imao vremena da mi objasne sve u agenciji, kad imam vremena svraticu, pa za ne daj Boze mogu i to da uplatim ...

Edited by beli_Punto

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Djuk85 said:
Pa meni nisu dizali cenu registracije iako se vozilo na mene vodilo a drugi neko je napravio udes i stetu...

Thread creaper.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veći bonus za autoosiguranje

 

osiguranja automobili.jpg


Narodna banka Srbije (NBS) usvojila je na sednici Izvršnog odbora izmene Odluke o osnovnim kriterijumima bonus-malus sistema, podacima za primenu tog sistema i najvišem bonusu, navodi se u saopštenju NBS. Polazeći od svoje zakonske obaveze da poslove nadzora na tržištu osiguranja vrši radi zaštite prava i interesa osiguranika i drugih korisnika osiguranja, s jedne strane, i jačanja stabilnosti finansijskog sistema, s druge strane, Narodna banka Srbije usvojila je na sednici Izvršnog odbora izmene Odluke o osnovnim kriterijumima bonus-malus sistema, podacima za primenu tog sistema i najvišem bonusu, navedeno je na sajtu Banke. Ovom izmenom Odluke uvećan je iznos bonusa za osiguranike u prvom i drugom premijskom stepenu. Za osiguranike u prvom premijskom stepenu iznos bonusa (popusta na premiju osiguranja od autoodgovornosti) je uvećan za 10 procentnih poena, a za osiguranike u drugom premijskom stepenu za 5 procentnih poena.

 

''Ovo praktično znači da je usvojeno rešenje kojim se smanjuje premija osiguranja od autoodgovornosti za najsavesnije vozače, odnosno vlasnike motornih vozila (kojih je oko 60%). Veći bonusi će se primenjivati od 30. juna 2020. godine, što predstavlja unapređenje postojećeg bonus-malus sistema u osiguranju od autoodgovornosti adekvatnijim određivanjem premije za osiguranike koji svojim motornim vozilom ne ugrožavaju druga lica, odnosno njihovu imovinu'', objašnjeno je na sajtu NBS.

NBS podseća da se u skladu sa Zakonom o obaveznom osiguranju u saobraćaju, na premiju osiguranja od autoodgovornosti primenjuje sistem bonusa (popusta) i malusa (doplatka). ''Primenom bonus-malus sistema društvo za osiguranje utvrđuje visinu premije osiguranja, kao proizvod premije osnovnog premijskog stepena i koeficijenta odgovarajućeg premijskog stepena, u zavisnosti od toga da li je osiguranik za određeno vozilo u prethodnom periodu imao prijavljenu štetu po osnovu obaveznog osiguranja od autoodgovornosti, a za koju je on odgovoran. Ovaj sistem omogućava da nižu premiju plaćaju osiguranici koji nemaju štete, a da oni koji štete prouzrokuju, plaćaju višu premiju osiguranja'', stoji na sajtu.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene vise brine sto nigde ne pominju malus :D ...

Ali 'ajde, konacno da su nesto mrdnuli. Zaista nije fer koliko su mali popust davali u odnosu na default 4. stepen, ako si savestan vozac (max 15% za 1. stepen). A koliko su drali spustanjem u nize stepene zbog skrivljenog udesa, kacili smo tabele stepena i iznosa bonusa/malusa za svaki.

Za ovih 20 i kusur godina staza bez i jednog udesa, osiguranjima sam komotno ostavio para da bih mogao da kupim lep SubCompact, star par godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Pogledah za sebe, pa dodam konkretan primer, posto ga nema u ovoj vesti. Okvirno moze da posluzi i ostalima kao reper.

 

Do sada bi za moju 1.4 140 KS benzinu, cena osiguranja u default 4. stepenu bila 18.135 din, tj. ukupno papirologija registracije 24.860 din.

Posto sam svo vreme u 1. premijskom stepenu, osiguranje je bilo -15%, tj. 16.226 din, registraciju sam placao ukupno 22.950 din.

Sa ovih novih, dodatnih 10% bonusa, to ce biti ukupno -25% za osiguranje: 14.280 din, registracija ukupno cca 21.000 din.

Tj. kada se podvuce crta, nekih 2000 din manje u odnosu na trenutno stanje sa 1. stepenom. A bice oko 4000 din manje u odnosu na default 4. stepen.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jos jednog slicnog teksta, koji detaljno opisuje ono sto sam naveo iz svoje prakse. Dodatno, sa tabelom stepena, starih i novih bonus/malus procenata i kako bi to trebalo da izgleda na jos nekim primerima.

 

Uskoro veći popust (bonus) na obavezno osiguranje

 

Popust (bonus) koji dobijate na obavezno osiguranje povećan je za vlasnike automobila koji već imaju ili prilikom sledeće registracije dobijaju 1. ili 2. premijski stepen. Ako ne razumete šta to znači, objasnićemo detaljno u tekstu.

 

Šta je to premijski stepen?
Maksimalno pojednostavljeno - vozač koji prvi put u životu kupi auto i registruje ga, u okviru registracije kupuje i polisu obaveznog osiguranja i na njoj dobija osnovni (početni) 4. premijski stepen. Kada nakon godinu dana produžava registraciju, a nije izazvao ni jednu štetu (skrivio udes), ide na 3. stepen i dobija bonus (popust) od 5%.

Još jedna godina bez izazivanja štete dovodi ga na 2. stepen i popust od 10%. Ako ni treće godine ne izazove štetu, stiže na 1. stepen i dobija 15% popusta. To je maksimalan bonus (popust) bez obzira koliko godina nakon toga pažljivo vozi i ne izaziva štetu.

Međutim, svaka izazvana šteta koju plaća osiguravajuća kuća „baca“ vlasnika vozila 3 stepena na gore – to se zove malus. Na primer, ako je vlasnik na 4. stepenu i napravi jednu štetu, ide na 7. stepen, što znači da mu osiguranje za sledeću godinu poskupljuje za 50%.

Ako izazove 2 štete u istoj godini, „skače“ na 10. stepen i osiguranje za sledeću godinu poskupljuje mu za 110%, a sa 3 ili više šteta u istoj godini, ide na 12. stepen i osiguranje za sledeću godinu mu poskupljuje za 150%.

Dakle:

a)   svaka izazvana šteta – 3 stepena gore
b)   svaka godina bez štete – 1 stepen dole

Na primer, u slučaju da imate maksimalan bonus, tj. na 1. ste stepenu, nakon izazivanja štete „skačete“ na 4. stepen.

U tabeli u nastavku teksta videćete kako to funkcioniše, a u ovom tekstu imate detaljnije objašnjenje kako čitav sistem funkcioniše i kako se određuje cena obaveznog osiguranja: Kako se određuje cena obaveznog osiguranja

 

Koliko je povećan popust (bonus)?
Bonus je povećan za:

10% - za prvi premijski stepen
5% - za drugi premijski stepen
Dakle, bonus je povećan samo za 1. i 2. premijski stepen, dok je za 3. ostao isti.

 

Kolika je to procentualna razlika?

 

bonus_malus_osiguranje.thumb.jpg.4e27954f52c8822487e22cab867b865b.jpg

 

Kompletna tabela izgleda ovako

 

bonus_malus_osiguranje_ukupno.thumb.jpg.8ff457cf52556d16c42ececf43d9b213.jpg

 

Kolika će ta ušteda biti u praksi?
Cena obaveznog osiguranja obračunava se na osnovu dva faktora:

1)   snaga motora
2)   premijski stepen

Snaga motora piše u kilovatima (kW) na zadnjoj strani saobraćajne dozvole pod P.2.

Na primer, za auto od 66 do 84 kW obavezno osiguranje košta oko 15.200 dinara kada ste na četvrtom (početnom) premijskom stepenu.

Po još uvek aktuelnim propisima, ako ne izazovete štetu, sledeće godine dobijate popust od 5% i cenu od 14.440 din, sledeće godine popust od 10% i cenu od 13.680 din, a sledeće popust od 15% i cenu od 12.920 din.

Od 30. juna, ako ne izazovete štetu, sledeće godine dobijate isti popust od 5% i cenu od 14.440 din, sledeće godine popust od 15% i cenu od 12.920 din, a sledeće popust od 25% i cenu od 11.400 din.

 

Šta je sa popustom za 3. stepen?
On je ostao isti – 5%.

 

Od kada počinje da se primenjuje novi bonus?
Od 30. juna 2020. godine.

 

Da li ovo važi samo za automobile ili i za ostale?
Propis koji uređuje ovu oblast pominje samo „motorna vozila“, što znači da ne važi samo za automobile, već za sva motorna vozila.

 

Da li su bonus i malus vezani za vlasnika ili za vozilo?
Odgovor na ovom pitanje naći ćete klikom na ovaj link: Da li su bonus i malus (premijski stepen) vezani za vozača ili za auto?

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko ce ti biti od koristi, posto sam zadnji put radio prebacivanje pre dve godine i kusur, ali mislim da je isto...

Posto sve to uvek radim samostalno, u osiguranju su mi trazili samo kopiju stare polise i overen kupoprodajni ugovor. Imas ovde detaljno:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38586-registracija-i-prevod-ugovori-osiguranje-kasko/&do=findComment&comment=1452836

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38586-registracija-i-prevod-ugovori-osiguranje-kasko/&do=findComment&comment=1453180

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno teorijsko pitanje

Osoba napravi sudar i ode u malus 4 stepena. Auto proda i vozi ženin auto narednih godina, taj auto je registrovan na drugu osobu.

Pošto ta osoba ne poseduje auto kako se računa malus? Da li on miruje za godine neposedovanja auta ili se automatski smanjuje. Recimo, za 4 godine (koliko treba da se vrati na stanje osiguranja pre udesa) osoba odluči da kupi drugi auto, koji će premijski razred biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mislim da kupovinom drugog automobila krećeš od nule, tj nemaš malus a ni bonus.

ja sam čuknuo auto, posle 15 dana kupio drugi auto, polisa kreće od nule, nova, i nema malusa koji bi trebao da imam. Mada, možda sam brzo reagovao, pa nije stigla polisa da reaguje, osiguranje. Ali, fakat je da i sledeća tj produženje polise nije imalo malus, već bonus.

Loš im je sistem, ima rupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...