Jump to content
FAS Goran
neshac

Stilo - zamena sijalice desnog fara

Recommended Posts

Menjao sam je pre par dana...Odnosno menjao sam u servisu sto i tebi savetujem :D

Skidas(pomeras) posudu za soferku i antifriz da oslobodis malo prostora, pa onda dalje nabadas... :whistle:

A sa vozacke strane sijalica, to je tek muka zameniti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno iz licnog iskustva bih preporucio servis, ja sam menjao sijalice na oba fara to je :wallbash: zato sto sam prvi put menjao sijalice i rasturio pola auta da bih izvado farove da vidim gde sta ide, imas na forumu bas za ovu temu pa ti sam proceni sta ti je lakse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena sijalica je lagana... Nemojte da vas neko plasi. Ko god je u bgu ima da mu zamenim obe za dz i to za deset min!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena sijalica definitivno nije lagana, ali je moguća. Ja sam uspeo pre neki dan desnu da zamenim i bez skidanja posude, ali zahtevalo je poprilično koordinaciju prstićima. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko po gradu vidjam stilove :) da namiguju na levi far... sto taxisti, sto karavani , sto sa 3 i sa 5v , robija je to za menjanje ...

Bitno da je u zakonu obaveza vozaca da poseduje odgovarajuce rezervne sijalice :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stavite xenone i necete imati toliko cesto problem,pricajuci sa vladom dosli smo do zakljucka da sijalicu na stilu definitivno sjebava provera ispravnosti,tj provera elemenata koje stilo vrsi pri davanju kontakta...jer i on kaze da skoro sve sijalice koje je menjao crkavaju na najgluplji moguci nacin,tj licna puca na poceku sto nije slucaj na vecini ostalih automobila,naravno ne svaka sijalica ali veliki broj...mozda ima i u ovoj prici necega

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjanje sijalica je ruski rulet.

Menjao sam ih nekoliko puta obe, jednom mi treba 10 minuta, a drugi put sat vremena, nema pravila. Izgleda zavisi od raspoloženja i smirenosti. :)

A što se tiče crkavanja sijalica, U 95% slučajeva sijalica riknjava kada je pališ, bez obzira da li ima neka dijagnostika ispravnosti ili nema. Jer kada je vlakno sijalice hladno (nije usijano) onda kroz njega protekne velika struja, skoro kao kratak spoj, ako to izdrži onda će da radi do sledećeg paljenja... Naravno to je samo delić sekunde :)

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za desnu sijalicu nikada nisam skidao niti pomerao posudu za brisace... I ona se bas lako menja i lako joj je prici, bez problema se sve odradi za 5 min. Sto se leve tice, nista ne skidam sem poklopca akumulatora, ali se tu malo pomucim, mora rucica malo da se izguli :) Ali i to nije problem, ponekad zna da zeza vacanje poklopca fara jer to ide napamet. Ali ni to nije veliki problem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elem, Stilo ne proverava halogene sijalice u faru, samo pozicije i zadnja svetla. Barem moj ne prijavljuje nikakvu grešku kad H7 rikne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni meni ne prijavljuje kad crkne sijalica za oborena svetla , tj H7 , a nije ni prijavio da su mi crkle po jedna pozicija u oba fara... thumbsup.gif

Kakva je situacija za menjanje pozicija, jesu one jos zavucenije, nisam zagledao jos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam cackao po farovima sam i napravio s...e, pa bih preporucio svima da to odrade u servisu. E, sada sto vecina servisera izbegava takav zahvat jer ne moze da naplati rad. Ko zna dobrog elektricara da mi namesti ta svetla i visi nu i ugao, jer sam sve rastelovao!!!!

i da dodam, kupio sam neku Oto top sijalicu u kompletu, bila nedelja i nisu imali u AP sportu vise H7 sijalica i mogu vam reci da je moja topla preporuka da to ne kupujete, jer snop koji ona baca nema veze sa vezom, krs blago receno. Tako da cu morati da kupim neku bolju,imao sam do sada Wurth-ove i nisu lose, a i cena je pristupacnija od Osramovih i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cini mi se da je bilo na forumu, do 2004 ne prijavljuju gresku za kratka H7 a noviji prijavljuju.

Sto se tice pozicija naprijed, tek kad crknu obje prijavi gresku

Edited by FIAT driver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam cackao po farovima sam i napravio s...e, pa bih preporucio svima da to odrade u servisu. E, sada sto vecina servisera izbegava takav zahvat jer ne moze da naplati rad. Ko zna dobrog elektricara da mi namesti ta svetla i visi nu i ugao, jer sam sve rastelovao!!!!

i da dodam, kupio sam neku Oto top sijalicu u kompletu, bila nedelja i nisu imali u AP sportu vise H7 sijalica i mogu vam reci da je moja topla preporuka da to ne kupujete, jer snop koji ona baca nema veze sa vezom, krs blago receno. Tako da cu morati da kupim neku bolju,imao sam do sada Wurth-ove i nisu lose, a i cena je pristupacnija od Osramovih i sl.

Prvo, odgovor na gornji post. Provjeri da li ti je sijalica "legla" kako treba. Ja sam imao isti slucaj, snop nikakav. Onda sam pogledao i vidio da sijalica ne stoji kako treba. Nije bila nacentrirana, nekako je pala dole... Jer, ne daje sijalica snop. Ona samo daje svjetlost. Snop pravi konstrukcija samog fara i ona srebrna folija (ili sta je vec) unutar fara. I ako izvor svjetlosti nije na pravom mjestu, ne moze ni snop biti kako treba...

A sad na topic. Desni far nije problem - najgori dio mi je bio da vratim poklopac. Nije potrebno nista skidati. Lijevi je vec patnja. Bas treba imati tanke ruke. Poklopac akumulatora se mora skinuti. Kao sto neko rece, nekad se uradi za 10 min, a nekad za sat vremena. Zavisi koliko imate srece. Znam da su neki (vjerovatno oni sa debljim rukama) skidali zastitnu plastiku sa unutrasnje strane blatobrana oko prednjeg lijevog tocka, pa tuda prilazili faru... Licno mislim da je to suludo i jos veca patnja...

Edited by nixonbn

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA sam na mom stilu karavanu lako i brzo zamenio sijalicu ( naravno pazeci da je u cenru posto se lako desi da ode gore ili dole) ali onda kad sam trebao da vratim poklopac mecku sam rodio, posto kad se ubaci levi deo poklopca onda treba malo veci ugao a tu smeta boca i procesor, na kraju sam prednji deo podkrila otvorio i sa donje strane jednom rukom prdzava a drugom sa gornje ubacio poklopca i zatvorio. Zamena sijalice 5-10min, vracanje poklopca 45min.Nadam se da ce sledeci put ici brze. NAravno ako stavite neke nn sijalice zamena na 2-3meseca . Iskreno mislim da je naj bolja osram longlife.

Ne znam da li u AP sportu ili Kit-u ima motoric za pomeranje far-a kod Bogunovica je 7400din isti takav za golfa/caddy u autokomercu kosta 3800din, proizvodjac je nemacki mislim da je AL.

Edited by zocca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam radio nedavno zamenu leve sijalice i namucio se posteno. Naravno, da je poklopac bio najveca muka, ali mislim da sam pronasao nacin. Problem je u zici koja zatvara poklopac. Otkacis gornji deo tj. izvadis zicu iz gornje rupice i sklonis je sto vise mozes. Gurnes poklopac i postavis ga u polozaj. Onda uguras kraj zice u gornju rupicu i zatvoris. Kad sam ukapirao, radi se za 1 minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lagano je samo pazi da ti ne ispadne osigurac od sijalica.

Za suvozacev far skini posudu sto je samo jedan sraf 10 kljuc i gurnes je samo i dobijes mesta da zavuces ruku.

Vozacev far namotaj pun levi pa skini dva srafica krtasta sto drze unutrasnji blatobran i samo ga povuci ka felni kako bi mogao da zavuces ruku da pristupis sijalici.

Poklopci se vracaju tako sto prvo ubacis jednu stranu u zabice a drugu zakacis tom zicom i OBAVEZNO zavuci ruku i opipaj da li je poklopac legao kako treba da ti ne bi maglio far!

Poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam uspeo sam da zamenim sijalicu na vozacevom faru.

Bilo mi je frka jer sam citao forume i video da sa tim ima dosta problema.

Sijalicu sam zamenio tako sto sam skinuo podkrilo na tocku i malo odozgo malo odozdo zamenio sijalicu.

Skidanje podkrila traje 10 min, nakon toga se skida poklopac fara i vec smo kod sijalice.

Sa sijalice se skida osigurac koji je drzi i konektori za napajenja.

Stavlja se nova sijalica i sve pomenuto obrnutim redosledom.

Problem moze da bude osigurac koji fiksira sijalicu ako se otkaci pa ga onda treba vracati nazad.

Sledeci put ce biti sigurno mnogo brze.

Mozda moze i bez skidanja podbranika ali je na ovaj nacin mnogo brze, a i sledeci put znam sta i kako pa ce biti jos mnogo brze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene Stilo kraj 2005. godine ne prijavljuje pregorelu H7 ali javlja poziciju. Jel neko probao LED sijalice, mnogo su trajnije, ne greju se, manje trose. E sad ta manja potrosnja moze da smeta pa da li imate neka iskustva?

FG58_B.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manja potrošnja ne može da smeta...

Pitanje je kako bacaju te sijalice i koliko su kvalitetne.

Kvalitetne LED H7 koštaju podosta para, grešku ne prijavljije na prednjim svetlima, tako da to neće uticati na ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, da li ima negde da se kupe led sijalice koje su od poznatog proizvodjaca, ja to nisam video? Ovih sa slike ima na ebay.com i nisu previse skupe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ne postoje H7 ili H1 u LED varijanti od recimo OSRAM-a, PHILIPS-a, BOSCH-a...

Kao što ne postoji ni HID kit, odnosno Xenon za naknadnu ugradnju od njih. Možda i grešim, ali mislim da nema.

Moje mišljenje je da još uvek nije dovoljno razvijena tehnologija (da bi bilo isplativo za masovnu upotrebu) LED sijalica za "naše" automobile. Naravno da postoji ali kao i fabrički xenoni košta barem 700-1000e kao dodatna oprema u Mercedes-u, BMW-u, Porsche-u...

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene Stilo kraj 2005. godine ne prijavljuje pregorelu H7 ali javlja poziciju. Jel neko probao LED sijalice, mnogo su trajnije, ne greju se, manje trose. E sad ta manja potrosnja moze da smeta pa da li imate neka iskustva?

FG58_B.jpg

Što se tiče ovih LEDova koje si stavio u postu, nemoj ni da pomišljaš da ih stavljaš. Ovom vrstom LEDova ne može se osvijetliti put!!!

One su ok kao pozicije, žmigavci, rikverc...jer se dobro uočavaju, ali ako hoćeš da osvijetliš put ispred sebe, ne igraj se.

Postoje LEDovi sa sočivima koje se ugrađuju u far i dobro osvjetljavaju put, ali su još uvijek skupe. Farovi na Stilu su konstruisani za halogene sijalice. Prepravljanje za neku drugu vrstu sijalica puno košta, a pitanje je kakav će biti efekat.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...