Jump to content
FAS Goran
Ivan

Stilo - naknadna ugradnja MF (sa dugmićima) volana

Recommended Posts

zza6295.jpgzza6296.jpg

 

Tasteri 3 , 7, 8 i 9 bi mogli da se iskoriste za tempomat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I taster 6, posto i on nema fukciju ako u autu nema cn+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vec pi*ajzlisete, bez CN+ sa ovim volanom funkciju nema ni taster 4 ;) .

U principu bi trebalo da je izvodljivo. Znate da su ljudi ugradjivali funkcije tempomata na dugmice sa strane (a ne na rucicu), to je bila jeftinija varijanta. Davno sam rasturao i MF elektroniku i spulnu, ali u principu bi trebalo provuci te linije kroz spulnu (+12V, ON/OFF, Resume, Speed +, Speed -) kako bi se omogucilo okretanje volana i izvuci ih dole oko konektora spulne. A kontrole ubudziti u slobodne MF dugmice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, i ja sam ugradio danas MF volan, radi, ali sam imao dva problema.

 

Prvi problem je tehničke prirode, tiče se lemljenja žica na kontakte špulne..izvodljivo je, ali je dosta sitno, a razmak između kontakata je mali. Ja sam lemio sa zadnje strane, na kraju sam uradio tako da su CAN A i CAN B izvodi ostali na gore, a napjanje sam savio na dole i izvukao sa donje strane onog poklopca sa pregradama (kako da ga drugačije nazovem).. ZBOG OVOGA KAD KUPUJTE ŠPULNU TRAŽITE I DA VAM ODSEČE KONEKTOR KOJI IDE U NJU jer je lakše zameniti ga nego lemiti kontakte ili budžiti na neki drugi način. Manje posla.

 

Drugi problemčić je što, kad sam sve lepo povezao po slikama iz teme, volan nije radio. :laughing:  Samo se upali na 3 sekunde i ugasi. Mislio sam da gubi napajanje pa sam pretresao celu instalaciju, pa sam povezao na drugo mesto, ali uvek se gasio nakon 3 sekunde. Pomislio sam da je ili neispravan, ili je neki problem sa magistralom a isključivanje napajanja automatska zaštita. Otkačio sam jednu liniju magistrale. Nakon ovoga volan (dugmići) je ostajao upaljen (ali naravno nije imao funkciju). Razmišljajući logički pokušao sma da zamenim mesta žicama magistrale, i gle čuda - volan je proradio.

 

Znači, ja sam povezao kontra od ovih slika koje su postavljene u temi.

Evo je slika radia gde se vidi da je (prateći onu šemu izvoda sa prethodne strane

 

zza6297.jpg

 

CAN A zelena žica (izvod A3), a CAN B (izvod A1) bela:

 

zza6298.jpg

 

A ovako sam uradio špulnu. Nadam se da se vidi da sam gledano s leva na desno lemio prvo zelenu (gledajući izvode na radiu to je CAN A), a potom belu (po radiu to je CAN B  )

 

zza6299.jpg

 

što je u suprotnosti sa slikom gore postavljenom:

 

zza6300.jpg

 

Sad ne znam jesam ja lud, jel nešto vidim kao u ogledalu, jesam umoran pa nešto ne vidim dobro, jesam li daltonista, ili su postavljene šeme pogrešne?

Ili su u fiatu toliki ludaci da su koristili različite špulne, ili je negde došlo do greške u izradi..

Kako bilo, ja odoh da spavam, možda će mi sve ovo izgledati sutra drugačije :laughing:

Bitno je da radi, a eto da znate da ako pobrkate raspored linija magistrale neće ništa loše da se desi (ustvari videću sutra ujutru, nisam vozuio auto posle ugradnje)

I nisam još uradio proxy alignment, nisam imao snage da iznosim laptop pošto sam u pauzi bio i na basketu (ja pobjedio), a problem blinkanja kilometraže sam (privremeno) rešio povezivanjem napajanja na lampicu u pepljari, pa ću paliti auto sa ugašenim svetlima, samim tim i ugašenim volanom..

aj laku noć.. :dizzy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/11/2013 at 11:56 PM, VladaNS said:

Prvi problem je tehničke prirode, tiče se lemljenja žica na kontakte špulne..izvodljivo je, ali je dosta sitno, a razmak između kontakata je mali. Ja sam lemio sa zadnje strane.

ZBOG OVOGA KAD KUPUJTE ŠPULNU TRAŽITE I DA VAM ODSEČE KONEKTOR KOJI IDE U NJU jer je lakše zameniti ga nego lemiti kontakte ili budžiti na neki drugi način. Manje posla.

 

U pravu si, pinovi su prilicno sitni i blizu jedan drugom, tako da je potrebno malo vise paznje, ali kao sto si video - nista tesko. S druge strane, prava stvar bi bila da se u postojeci konektor samo ubace CAN linije i 12V, bez ikakvog seckanja, lemljenja, itd.

 

On 6/11/2013 at 11:56 PM, VladaNS said:

Drugi problemčić je što, kad sam sve lepo povezao po slikama iz teme, volan nije radio. :laughing:  Samo se upali na 3 sekunde i ugasi. Mislio sam da gubi napajanje pa sam pretresao celu instalaciju, pa sam povezao na drugo mesto, ali uvek se gasio nakon 3 sekunde. Pomislio sam da je ili neispravan, ili je neki problem sa magistralom a isključivanje napajanja automatska zaštita. Otkačio sam jednu liniju magistrale. Nakon ovoga volan (dugmići) je ostajao upaljen (ali naravno nije imao funkciju). Razmišljajući logički pokušao sma da zamenim mesta žicama magistrale, i gle čuda - volan je proradio.

 

Znam da sam i ja nesto okretao kod mene pozicije CAN A i CAN B u poredjenju sa onim semama. Cak sam i u licnu servisnu svescicu upisao gde sam sta lemio (ako zatreba kasnije) i dobro se secam da sam negde morao da okrenem linije. U svakom slucaju, cim dugmici krenu da sijaju, sve sa naponom je u redu. Ako se ugase posle 4 sec, znaci da je problem sa CAN linijama. Pisao sam o tome na prvoj strani teme.

Kao sto si video, ako im se zamene mesta, nista se nece "pokarabusiti" jedino su nizi i visi buffer okrenuti, pa se dugmici gase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači nisam lud :laughing:

 

Za ubuduće, za sve, na ovoj slici (i na svim ostalim gde  je ucrtan raspoed pinva) TREBA ZAMENITI MESTA linijama CAN A i CAN B!

 

zza6301.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, ovde se malo bolje vidi:

 

zza6302.jpg

 

Kao sto rece cenjeni kolega, vrlo verovatno da su oznake magistrala zamenjene, ali se vrlo lako dijagnostikuje i obrne. Videcu kada budem opet otvarao Elearn da pokusam da nadjem pinout ovog konektora, pa cu proveriti sta tamo kazu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrzi ma da ovo sve citam, ali dovoljno sam video... Pravilo broj jedan pre demontaze je ostaviti volan u polozaju za idealno pravo, kao i centrirati namotaje nove spulne na sredinu.

Spulna ima malo jace od 2 okreta na svaku stranu, tako da nepravilna montaza (kao sto je potencijalno ova njihova), dovodi do kidanja namotaja spulne pri prvom punom namotaju volana i brda problema koje to sa sobom vuce.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas konacno dosao do nekog notebook-a i posle dva sat mucenja instaliranja FES-a i drajvera za elm (izgubio instalacije što sam imao) odradio proxy alingment i rešio blinkanje kilometraže (ranije sam prvo cekao da se odrade provere i onda palio svetla, samim tim i MF volan, ali smaralo jer nekad zaboravim da palim sa ugaseni svetlima). Ovo je elgantnije rešenje..

(FIAT > STILO 1.9JTD > Body > CAN Setup / PROXI Alignment Procedure > Adjustments (F7) >  PROXI Alignment Procedure >  Execute (F10)).

Mora biti kontakt dat na upaljena svetla, tj, mora da blinka kilometraža (da bude detektovan volan kao višak na magistrali) pa tek onda se pokreće procedura..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je jos uvek timer koji sam pravio (starija procedura, dok jos nije bio provaljen ovaj Proxy Alignment), sve radi perfektno.

Nego Vlado, sta mislis, zanima me da li bi ova procedura ispeglala Proxy ako postoji timer. Tj. taj CAN cvor (volan) je "sakriven" do trenutka do kog Body Comp odradi provere po davanju kontakta, odmah nakon toga timer pusta napon (to je oko 4 sec) i komande su nadalje normalno u funkciji. Kilometraza naravno ne blinka, konfiguracija koju Body Comp vidi je kao i pre toga, zato se i pitam da li bi FES video neku izmenu i da li bi peglanje Proxy-ja dalo neki rezultat uopste. Kada bih izbacio timer, situacija bi bila kao i kod tebe na pocetku, u tom slucaju procedura bi naravno prosla...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam mali daljinski od cd player-a koji ima funkcije ko na MF volanu i vise od toga, da se zice preleme sa dugmica na ove dugmice na volanu a da se smesti daljinac unutra volana?

IR diodu bih izvuko negde blize da salje signal kada se stisne dugmic na volanu ? Ili je to sve budzevina?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/1/2013 at 2:07 PM, kolega.jankovic said:

Uf! Koplikovano!

 

To sam i mislio :D znaci ima dosta posla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komplikovano je blaga rec :lol:

Ivane, ne bi bilo rezultata ovog peglanja sa tajmerom, probao sam i ja prvo sa naknadnim paljenjem svetala, tj volana, nakon davanja kontakta. To je efekat isti kao i tvoj tajmer, komp odradio provere, ja potom upalio mf volan, zatim se konektovao i odradio proxy, alu bez uspeha.

U tvom slucaju bi trebao da izbacis tajmer da bi ovo odradio, a iskreno, da sam na tvom mestu, posto tajmer sljaka bez problema - mrzelo bi me :)

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 992D using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gledam, svi bre nesto prckate i picanite oko kola, ovaj moj Stilo postao skroz dosadan pa da izmislim nesto i ja da odradim, da lecim zivce ;) .

Bez zezanja, hvala za info, zanimalo me teoretski, posto jos nisam pokusavao da aktiviram volan preko Proxy-ja jer i ovako radi super

Znaci u tom slucaju izmena konfiguracije ipak ostaje potpuno sakrivena za BC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/1/2013 at 11:24 PM, Ivan said:

Ma gledam, svi bre nesto prckate i picanite oko kola, ovaj moj Stilo postao skroz dosadan pa da izmislim nesto i ja da odradim, da lecim zivce ;) .

 

Ugradi ona Dejicina vibraciona sedista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ne, prvo moram da zavarim zamajac i da vidim da nekako spustim potrosnju na 3,2 kila u prigrackoj voznji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slucajno sam natrcao na kompu, mozda ce nekome biti od koristi, posto nisam kacio ranije u temi. Semica koju sam pre par godina koristio kod ugradnje volana, a valjala mi je jos par puta. Dodatno sam je "desifrovao" i tacno ispisao sta je sta, da ne bih svaki put jurio oznake po Elearn. Moze biti korisna i da se vide neke od linija radio uredjaja (P20) - naponske, CAN magistrale. Zatim Body Compa (M1), spulne (D47), zvucnika... Kao i njihov raspored i redni broj u okviru konektora.

Inace, ako se pazljivije pogleda sema, videce se ono o cemu smo na prethodnoj strani VladaNS i ja pricali vezano za ugradnju MF volana. Da je raspored CAN A i CAN B magistrala pogresno ucrtan na onim starim uputstvima na koje smo nailazili po netu. Cak sam i ovde stavio znak pitanja pored spulne jer mi nije bilo logicno (spulna je na semi oznacena sa D47, Clock Spring Coupling):

 

zza6303.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako odvojiti obicnu spulnu od zmigavca? Nema sarafa, kako je izvuci?
 

zza6304.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da imas ablender i spulnu iz jednog dela-znaci nikako.. :/ tako je ko novijih stila.. koje je god?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...