Jump to content
FAS Goran
Ivan

Stilo - naknadna ugradnja MF (sa dugmićima) volana

Recommended Posts

On 12/21/2015 at 10:30 PM, jure said:

Konektor koji ubadas u ablender

 

Moja greska , izvinjavam se.Sto se tice konektora imas u temi slike konektora u koji su uvlaceni novi pinovi koji su potrebni za mf spulnu.Uporedi sa svojim konektorom (broj zica mislim da je to naj jednostavnije) pa ces znati da li ti treba da naknadno izvlacis ili ne.U svakom slucaju nista komplikovano a prednosti mf funkcija su ogromne.

Konektor na kablu ciji je kraj izolovan zutom trakom je taj koji tebi treba i na njemu gledaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 19'' ekranu je mnogo lakse :) . Ovako, sve je koliko vidim kako sam i pretpostavio i kako sam ti i ranije rekao.

Sto se ozicenja tice, ono je za obicnu spulnu i treba da dovedes dodatne 3 linije (CAN A, CAN B i +12V sa kontakta). Takav konektor obicno ima 9 linija, sto se slaze sa ovim tvojim slikama.

Linije treba da dovedes sledecim redom:

- na pin 3 spulne ide CAN B magistrala (ako izvlacis sa radija to je pin 1)

- na pin 4 spulne ide CAN A magistrala (ako izvlacis sa radija to je pin 3)

- na pin 5 spulne ide +12 sa kontakta (sa kontakt brave, upaljaca, D97Q razvodnika, odakle ti volja)

 

To sve imas na ovoj mojoj slici - spulna se oznacava sa D47 (Clock Spring Coupling) i njen pinout je sledeci:

 

zza6400.jpg

 

Imas cak i boje zica :) . Fabricki kod D47 konektora CAN linije (pinovi 3 i 4) se uzimaju sa D97R razdelnika - mi ih uzimamo sa radija jer je lakse za pristup. Takodje fabricki, D47 uzima napon (na pinu 5) sa D97Q razdelnika napona (odakle uzima i navigacija onaj dodatni napon) - ali mi uzimamo sa kontakt brave, upaljaca, opet jer je zgodnije za rad. Ovaj zadnji pasus je cisto teoretski ako nekog zanima, ne obracaj mnogo paznju na njega.

 

Sto se tice tvoje sadasnje spulne, po pinovima i boji bih sa tvoje slike odozdo zakljucio da je integrisana i da ces morati da uzmes ablender+spul. Evo kako izgleda ta integrisana spulna kod drugara kome sam radio (videces takodje belu boju spula i beli konektor sa donje strane, dok je ona stara crne boje i razdvojena). Integrisana je na stubu volana (da te ne zbuni), a "novu" MF smo samo povezali u paraleli samo za test ispravnosti pre montaze:

 

zza6401.jpg

 

Ukratko, ako sam sve lepo video, treba ti MF volan, ablender+MF spul, provuces nove 3 linije, tvoj volan i ablender+spul u oglase i  :scooter: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala ti puno na ovako detaljnom objasnjenju :)
jos samo jedno pitanje, posto moram da menjam i ablender da li postoji mogucnost da skinem ove moje rucice sa ablendera i da stavim na drugi? verovatno se pitas zasto bih to radio, ali na ovom 2006+ stilu su rucice mnogo tamnije i lepse i ne bih stavljao one stare..  (mislim da su cak iste kao na novom Bravu, ako je isti ablender onda bih mogao i sa Brava da stavim? )  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada nisam imao potrebu da rasturam ablender, tako da zamenu rucica nisam ni pokusavao. Ima odlicno ocuvanih ablendera po oglasima, kod mene su oznake takodje maltene kao nove, samo treba naci.

Nema na cemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje u ove sitne sate, cisto da znam da ne bacam pare u vetar. interesuje me da li je moguce da jednostavno skinem svoj obican volan(auto je model pre restajla) i ubacim mf kozni volan sa restajl verzije auta, ono sto me najvise buni je to da li bi radila sirena i airbag na novom volanu jednostavnim kacenjem ma postojecu spulnu(kakva god je trenutno na autu) ,funkcija dugmica volana mi nije bitna zato sto imam kasetas

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zasto ne bi iskoristio pogodnost da kontrolises i kasetas preko volana (mozda kasnije i promenis uredjaj), spulne su sada maltene dzabe... Sve su to sitnice koju voznju cine ugodnijom, a ko voli tehiku pricinjavaju i zadovoljstvo da si nesto sam napravio i unapredio. Kada sednem u neki Stilo bez komandi je onaj osecaj "dabogda im'o pa nem'o", praznije deluje.

Ako ostanes pri starom, kao sto kolega rece, sve normalno radi. Obicna spulna ima dve linije za airbag i jednu za sirenu koja se zabada direkt u kontakte.

A MF spulna ima te dve linije za airbag i konektor koji ide u Digital Network Node volana. Onda iz DNN racva audio kontrole, Selespeed kontrole i konektor za sirenu.

Ako kombinujes MF volan i obicnu spulnu airbag vezujes na isti nacin, a samo konektorom sirene zaobilazis Digital Network Node i zabadas direktno u sirenu MF volana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voleo bih ja to sve da odradim kako bog zapoveda ali jednostavno u auto elektriku takvog tipa se ne razumem uopste niti imam opremu za ugradnju, da je mehanika lako bih zamenio bilo sta, zato i pitam da l postoji varijanta plug and play makar samo za sirenu i airbag. Plus koliko sam ovde procitao i razumeo morao bi da menjam i ablender s obzirom da je model pre restajla a donor je restajl a to mi je tek nepoznanica sta i kako, morao bi mnogo da vas smaram i pitanje je da l bi uspeo sam da odradim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ne moras da menjas ablender. Kod ovih posle restyle su ablender i spulna iz jednog dela, a ti posto stavljas samo volan, ostaje tvoj ablender i tvoja spulna.

Neka me ispravi neko ako gresim

Edited by majkicbane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bane kad si vec spomenuo ablender :D ako nadje neko ablender od novog Brava ili restajling stila koji imaju MF volan neka javi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj, ako je donor posle restyle sa MF... Sta je problem zameniti sve komplet? Tvoj ablender i obicna spulna (iz dva dela) - za integrisan ablender sa MF spulnom. Doplati neku sicu i to je to.

Ili ako bas volis svoj ablender, on ostaje, skidas samo spulnu i menjas je za MF. Ali onda ti treba drugi donor (pre restyle) za spul.

Problem sa zamenom spulne nastaje iz razloga jer je mnogo lakse naci MF komplet sa pre restyle koji su daleko bogatiji opremom nego posle restyle. Tebi je vec sve pod nosem, samo da zamenis.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni pricas ili Djoletu?
meni je onaj tamniji ablender i ne bih menjao za onaj stari, tako da dolazi u opciju samo restajl MF spulna sa ablenderom (on meni mf ja njemu obican ablender)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kako kod mene izgleda A1 i A3, pinovi gde trebam da dovedem CAN A i CAN B.

Od cega su ove zice ma tim pinovima?

 

zza6402.jpg

 

Da li njih da recnem i prespojim zice do konektora spulne, ili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgovorio sam ti na PM, ali cisto i zbog ostalih.

A1 je postojeca CAN  B magistrala (tanki beli kabl), a A3 postojeca CAN A magistrala (roze-crni kabl). Tu su zato sto je i CD player uredjaj na CAN mrezi.

Ti naknadno vezujes novi CAN cvor (uredjaj) na magistralu. Mozes na Body Compu, CD player-u, na nekom trecem mestu. CD player biramo jer je najlakse za prilaz i rad. Slobodno ogoli izolaciju na A1 i A3, povezi/zalemi na njih po jednu dodatnu zicu, izoluj i razvuci te 2 nove linije do spulne volana.

Ako neces da seckas, mozes i da izvuces zuti osigurac iz belog konektora, on oslobadja pinove koji onda mogu napolje. Izvuces A1 i A3, dodas ekstenziju koja ti treba, vratis pin u dzek i zablokiras tim zutim osiguracem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna zanimljivost od juce...

Jos nisam odradio Proxy Alignment, kilometraza treperi...Medjutim juce, vracam se kuci i negde na pola puta bacim pogled i vidim da kilometraza ne treperi. Volan radi, sve komande rade, sirena ne radi :D Dodjem kuci, ugasim, ponovo upalim kad eto ti djavola, ponovo treperi :)


A taman sam se ponadao :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar je toliki problem par klikova misem i F10 (Execute) :) ?

Jednostavno, u cekiranju sistema Body ponekad moze da "zablentavi" i ne registruje neki uredjaj na CAN mrezi, sto se manifestuje blinkanjem kilomeraze. Nista toliko neuobicajeno (narocito zimi i ako je akumulator losiji) - vec na sledecem davanju kontakta je sve u normali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije problem, nego nemam cime. Pokusao sam sa ELM 327 (ono malo pvao gov*nce :D ) ali nece. Zapravo nije htela ni da se upari sa laptopom preko bluetooth-a.

 

Ja 'ocu, al nemam Djoleeee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li spojevi bas moraju da se zaleme?  Trenutno nemam lemilicu pa bih spojio zicu uz zicu i kvalitetno izolovao...

I da li debljina zice igra ulogu, nasao sam nekih 1.5m onog crno-crvenog kabla sto mi ostao od ugradnje zvucnika pa bih njega iskoristio?

Edited by veki1986

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moraju da se leme mozes i da ih upredes i eventualno sa bakarnim spojnicama zgnječis i dobro izolujes trakom ili termo skupljajućim buzirom izolujes

Debljina zice ne igra nikakvu ulogu,mozes sa tom koju imas ili neku tanju da upotrebis recimo kao zice sa napajanja od kompa.

Послато са GT-I9505 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavrseno danas, verovatno uspesno posto se ne gasi osvetljenje posle par sekundi i slicno....Blinkanje kilometraze necemo da uzimamo u obzir jer  to znamo sta je, e sad jedino da se razmisli o kupovini adaptera posto imam aftermarket radio ( Sony ), nesto sam trazio po netu i naisao na ovo http://www.ebay.com/itm/FIAT-Bravo-Stilo-Steering-Wheel-Stalk-Control-Adaptor-CTSFA005-FREE-PATCH-LEAD-/250947627460 Sta vi mislite?  Poslao sam im poruku o godistu vozila i modelu radija i odgovorili su da odgovara, tj kompatibilno je...Al ova 43e...jos se dvoumim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovezem na moj prethodni post...

Narucio sam ovaj adapter koji je stigao za par dana, prikljucio ga i RADI :) Doduse ne bas kao po loju na mom radiju (Sony DSX A40UI), a evo o cemu se radi(lo):

- tipka SRC na volanu je prebacivala uredjaj u standby mod, umesto da prebacuje izmedju izvora muzike (radio, USB, aux...), 

- tipka >> odnosno dugme za prebacivanje sledece numere je obavljala funkciju tipke koja je na radiju oznacena kao "display'', tj preko nje se bira kako se sadrzaj prikazuje na ekranu radija (npr da li ce se numera prikazivati kao Track 1, Track 2... ili ce se slovima ispisivati naziv pesme i izvodjaca)

Ostalo je radilo kako treba...

 

E sad, posto sam malo picajzla i radoznao uzmem od burazera njegov radio (JVC KD-R421), prikljucim, probam i samo sto nisam procvetao :) svaka tipka radi savrseno onu funkciju koju i treba, cak i tipka MUTE na volanu pauzira pesmu umesto sto je samo utisa sto mi se i vise svidja, tako da sam taj radio sad stavio kod sebe u kola posto je burazeru ionako svejedno.

 

U sutini, uredjaj je ok, jedino sto eto kod nekih radija mozda nece raditi savrseno, ali to nije nista sto ne moze da se resi...Nije potrebno nikakvo memorisanje tipki i slicno, sve radi na principu "plug'n'play", dakle udzekas konektore i teraj :) Jedini problemcic generalno je cena, al ajd eto ja da npisem da ako se neko odluci za kupovinu bar ce znati da nece dobiti nesto sto ne radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde je MUTE na volanu?

Ja imam onaj sa 11 dugmica i nemam MUTE :/

 

EDIT:
Sad tek primecujem da ovaj volan sa 6 dugmica ima MUTE, a ovaj sa 11 nema. Glupost!

Edited by majkicbane

Share this post


Link to post
Share on other sites

drugari trenutno mi je u Stilu onaj običan ružni plastični volan, da li mogu bez problema da ga zamenim za kožni, bez dugmića? odgovara li stara špulna, svi konektori i koliko je komplikovana zamena?

hvala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...