Jump to content
FAS Goran
SCHUMI

Fiat Multipla JTD - trajnost seta kvačila? / odgovara li sa nekog drugog modela? / tvrdo kvačilo

Recommended Posts

Vlasnik sam Fiat multiple i imam problem sa kvacilom.Da skratim posle 10 000km pocinje da trese a traje samo oko 50 000km i veoma je tvrdo vec od 30 000km.U pitanju je 1.9 jtd ali sam cuo da je problem kod svih modela.Postoji mogucnost izbacivanja plivajuceg (zamajac od turbo dizela i obican set kvacila) ali ga on ne resava.U razgovoru sa ostalim vlasnicima Fiata a i sa mehanicarem iz Delte (Toma Resnik) dobio sam potvrdu da je to jednostavno tako.Ja se sa tim ne slazem pa zato i pitam u cemu je tajna i da li postoji resenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je jednostavno tako. :D

Zamenski set je sasvim ok ako izgura 50.000 kilometara.

Meni je fabrički na Bravi izgurao malo jače od 80.000 kilometara...ali je ona bila 1.6 16v

To sa izbacibanjem plivajućeg je potpuno drugi par opanaka i ne utiče na ovu priču, kao što si i sam rekao. Ljudi to rade kako bi izbegli kupovinu novog plivajućeg koji je na nivou prosečne plate u Srbiji...ili je tek malo jeftiniji od te sume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko traje zavisi od noge i voznje . zenama kojima odrzavam kola traje po 30 40k km. drugo nije isto jel taxiras po gradu ili vozis ture beograd-atina. a to sto trese posle 10 k to nesto nije dobro . koliko god ovi luk i valeo bili losi ljudi ne kukaju da cima tako brzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... baš sam ovih dana razmišljao da postavim sličnu temu... ja sam zamenio set kvačila čim sam kupio auto i do danas sam prešao oko 90 000km i počinje da mi se oseća da nešto ne štima... ide on i dalje sve kako treba, ali počeo je da mi hvata na vrhu, ponekad zadrhti i tako to... znači cenite da bi to trebalo da bude dovoljna kilometraža za kvačilo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da . Cak odlicna . Tojotama ide do 120 k . Hjundai za neke trazi da se u garanciji menja lamela na 80 -90 k. A vecinu zamenskih koje skinem su 60-80k km od istrosenosti. Neke cak budu i dobre al se pojedu pera korpe pa propada krci itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta ja da kazem, kad je meni na Vectri A 2.0i fabricko kvacilo na 270kkm. Oseca se da je lamela pri kraju ali jos uvek ne proklizava.

Na Bravo-u sam skoro zamenio set na 225kkm, ali sad kad vidim kilometraze na kojima ljudi menjaju kvacilo na Fiatu, vise nisam ubedjen da mu je taj set bio prvi. Da li brojke ukucane na nitnama korpe i lamele oznacavaju datum proizvodnje ili je nesto drugo u pitanju? Konkretno na staroj korpi stoji ukucano na tri nitne 1, 3 i 99.

Btw, cale na starom Audi-u 80 prvu lamelu zamenio tek na 240kkm, ortak taksista na pasatu na 350kkm, da ne pominjem mecke, volvo i bmw, tu su lamele trajale poprilicno 400-500kkm.

Mislim da ovaj trend riknjavanja kvacila na novijim vozilima ima itekako veze sa uracunatim profitom odredjenih brendova. Zalosno ali istinito.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

sto se tice kvacila tu stvarno nema pravila menjao sam ih i na 9000km,a neke mnogo kasnije.

Moram da napomenem da je za kvacilo presudan nacin voznje kao i da liauto koristite samo u gradu ili i autoput.

Sad sto se tice Valeo kvacila dosta dugo radim sa njima prakticno od pocetka mog "majstorovanja" jer reno je imao samo Valeo i iskreno imam samo pozitivna iskustva sa njima.

Na mom autu sam pre par meseci menjao kvacilo bilo je orginalno i bilo je Valeo,isto sam opet ugradio.

Interesantno je da mi je prijatelj prvo narucio SACHS a unutra na iznenadjenje Valeo.Evo vec 15000km bez problema.

Jedino sto mi pada napamet da taj Valeo koji stize dole je mozda losijeg kvaliteta.Jer malo je neverovatno da kod svih ljudi kvacilo crkava na istoj kilometrazi koja je iskreno mala.

Toliko od mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, meni je na stilu jtd zamenjeno kvacilo valeo presao preko 50k km od tada. Za nijansu je tvrdje nego sto je bilo prvog dana, ali deluje da to moze jos poprilicno dugo. Orginalno kvacilo je zamenjeno na oko 250k km. Moglo je i ono jos solidan broj km da predje (nista nije treslo ili proklizavalo) ali je bilo uzasno tvrdo i to me je iritiralo. Za riknjavanje kvacila na maloj kilometrazi ja najvise sumnjam na kvalitet delova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoć sam neoprezno ušao malo brže u veći nanos snijega u drugoj brzini i činimi se da sam nakon izlazka iz tog nanosa čuo neki zvuk u motornom djelu i činimi se miris spaljene lamele.Samo 100 m dalje od tog mjesta auto je izgubio potpuno snagu i jedva se mogao pokretati.Ugasio sam auto i ponovo upalio i u leru dodao gas i došao do nekih 4000 RPM ali u I i II brzini nemugu preći preko 2000 RPM a kad ubacim u III stepen prenosa odnah izgubi snagu.Mislim da je lamela pa vas ovom priliko molim da me posavjetujete koji set da kupim i kakava su vaša iskustva sa ovim djelovim koje ovdje imamao.Imam mogućnost da dio nabavim u austriji.

Šta mislite isplatili se to kupiti gore,navodno nije mnogo skuplje nego kod nas.

Marea HLX JTD 77 Kw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih rekao da nije lamela u pitanju. Lamela radi baš suprotno, vrti se na 3000-4000 obrtaja, a ide kao da mu je 1500... Proveri još jednom da li je 100% lamela da ne bi bacao pare, jer uletanje u sneg ne može da izazove stradanje lamele ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si Dovla, nije lamela. Danas nakon što sam očistio snijeg pokušao sam ponovo da vozim. Nakon paljenja i malo turiranja u leru odjednom sam osjetio kao da je nešto pročepilo i počela je da prima gas, nakon toga sam je vozio po gradu i nije bilo ranijih simptoma.

Možda nisam dobro objasnio, naime nakon tog izlaska iz snijega koliko god da pritisnem papučisu gssa obrtaji ne prelaze 1500 RPM i automobil mili po cesti. A onad u leru ponovo dodam gas i onda se popne na 3000-4000 RPM ali kad ubacim u brzinu opet spadne na 1500-2000 EPM i opet mili.

Hvala na brzom odgovoru.

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto, kad otvoris taj LuK videces da je unutra Valeo korpa, Valeo lamela, dok druk lezaj moze biti razlicitih proizvodjaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze se ubaciti set kvacila od mare od 100 konja set kvacilai staticni zamajac u multiplu od 116 konja,ja stavio i proslo je 10000km i sve je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar dan svima, da li neko zna da li odgovara kvacilo korpa i lamela sa stila 115ks na multiplu 110ks, meni je na multipli otislo a imam od stila jtd dobro polovno :) Hvala unapred :)

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim Fiat multiplu 1.9 JTD 2001. godište već 5 godina. Nikad nisam imao nakih većih problema, samo redovno održavanje. Jednog dana pukne mi sajla kvačila (polomljen plastični deo na papučici). Kupio sam neku jeftinu sajlu. Majstor mi je ugradio i posle nedelju dana morao da je došteluje jer se razvukla (kvalitetan čelik). Sve vreme kvačilo nije tvrdo. Kupujem drugu kvalitetnu sajlu i odnosim kod majstora, ali je on rešio da mi menja set kvačila (jer ga ima na lageru). Ja ga zamolio da zameni samo sajlu i on nevoljno pristaje. Kada je zamenio smeška se i kaže mi moraćeš menjati i kvačilo...Probam auto a kvačilo toliko tvrdo da me bukvalno boli noga kada ga pritiskam, ponavljam, pre toga KVAČILO UOPŠTE NIJE BILO TVRDO.

 

PITANJE: Da li je majstor mogao nešto namerno da uradi da bi namerno napravio da kvačilo bude tvrdo i da li ja to mogu da otklonim...

 

Hvala svima unapred

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudi me da jtd ima sajlu kvacila trebao bi da ima cilindar kvacila ako negresim neka me neko ispravi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...