Jump to content
FAS Goran
zokas

Punto mk.2 1.9 D - sam dodaje gas

Recommended Posts

Pozdrav svima na forumu. Prvi post i prvi problem sa Puntom.

Punto mk.2 1.9D sam dodaje gas na leru i u vožnji, obično kada se ugrije mada nema pravila. Dešavalo sa i kada je hladan mada jako rjetko. Nekoliko minuta vožnje sve je u redu pa onda poludi i dodaje gas pa se opet smiri pa opet sve ispočetka. Pri tom se pali lampica engine check pa kada presatne sam dodavati gas ona se ugasi.

Na dijagonstici uzbacuje četiri greške:

PO120 - pedala akcekeratora isprekidano,

PO510 - modifikacija protoka leptira isprekidano,

senzor temperature,

glavni rele.

Kada se iz modifikator protoka vazduha otkači konektor koji vodi do ECU-a, auto se isto ponaša mada imam utisak da rjeđe sam dodaje gas. U servisu su mi mjenjali pedalu gasa i opet isto.

Kakvi su simptomi kada se na 1.9D motorima otkači modifikator protok vazduha?

Majstor mi je još predložio da pokuša zamjeniti ECU pa da vidim kako će se ponašati.

Kada se ponište sve greške ECU prvo izbaci grešku PO120- pedala gasa.

Samo za napomenu 1.9D nemaju MAF senzor nego modifikator protoka vazduha koji se nalazi odmah poslije zračnog filtera a na koji se kači jedan konektor i crjevo od vakuma. Novi dio je preko 100 eura.

Još jedan proble je da imam ulja na ventilatoru i hladnjaku ali to sam našao na forumu da treba promjeniti gumicu koja se nalazi između dekla i crjeva od vazduha. Ne znam da li to utiče na ovaj moj simptom, moža da vuče falaš vazdu?

Pitanje, da li je neko imao istih/sličnih problema i kako ih je rješio.

Svaka sugestija je dobro došla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam istog Punta, 1.9 DS, 2003.god.

Problem sa dodavanjem gasa ti je verovatno napravio potenciometar pedale gasa koji je stradao ili jos daje znake zivota. Ako sumnjas na protokomer, najbolje je da nadjes nekoga ko ima ispravan da ti pozajmi i montiras na tvoj auto da bi otklonio dileme i da ne bi kupovao nov, jer je i vise od 100 eur.

Sto se tice ulja koje ti se pojavljuje na ventilatoru hladnjaka - to je tipicna boljka kod 90% Punta mk2 1.9 DS i javlja se jer se uljna isparenja koja se nataloze u crevu usisa slivaju direktno na hladnjak, odnosno ventilator. Ja sam video da mi je crevo bilo probuseno, verovatno ga je neki priuceni majstor skidao uz pomoc srafcigera, tako da sam ga zamenio i ulje vise nije curelo. Proveri i da li je dotegnuta selna koja je na levom kraju tog creva do motora. Svakako moras bar jednom u tri meseca skinuti crevo i ocistiti ga iznutra, ne moze da skodi, a cim ne skodi znaci da koristi :unsure: Bar sam ja tako radio... Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam napisati da motor normanlo vuče, ima snagu i potrošnja je normalna.

Pedala gasa je već probana, doduše polovna sa 1,3D MJ i normano radi li se motor isto ponaša.

Modifikator protoka nažalost nisam našao polovan. Ovaj moj sam rastavio i ima jedna gumena membrana koja je pukla. Nešto sam pokušao skrpati ali ne znam da li to radi, zato i pitam kako se ponaša motor bez tog djela.

Da li je iko mjenjao modifikator protoka?

To za isparavanje ulja ću rjašavati poslij samo sam mislio da možda to neutiče na dodavanje gasa. Ako isparava ulje znači da ima rupa kroz koju može da ulazi vazduh.

Danas sam ostavio auto kod majstora da proba sa zamjenom ECU-a (koji se sastoji iz 3 djela).

Da li je ovo možda jedan od simptom LUCAS pume? Dijagnostika neprijavljuje nijednu grešku vezanu za pumpu. Kada sam upovao auto rečeno mi je da je pumpa mjenjana. E sad da li je repariran ili nova ne znam ali je baš odudaral od ostatka motora po blještavilu. Majstor mi je još rekao da bi mogli biti i neki elektro motorići na pumpi, tzv. actuator-i.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e pa taj deo,dal je to egr ventil,ja sve mislim da je to to modifikator protoka :coffee: a i meni nekad se pojavi ulje kod tog dekla,i zanima me koje je to crevo,sta se treba svremena na vreme skinuti i ocistiti

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mozes da promasis, to je crevo koje ide od kucista filtera vazduha, na pocetku creva do filtera se nalazi protokomer i crevo dalje ide na levo do dekle ventila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Poslije zamjene ECU-a motor se ponaša normalno. Zamjenjen ECU ispod haube na kojem piše "Lucas" (vjerovatno kontrola pumpe), zatim dio računara koji se nalazi u samoj tabli sa osiguračima (dolje ljevo od volana) i komplet kućište i uložak od brave (valjda zbog "kod" ključa koji je vezan za taj računar).

Trenutno je sve ispod volana raskupusano i tako vozim 2 dana i za sada je sve OK. Displej od kilometar sata bljeska ali majstor reče da će to srediti preko dijagnostike. Valjda će i "kod" da prebaci u novi ECU da ne moram imati dva ključa. Trenutno jednim kjučem ključavam auto, a drugim ga palim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci ECU promenjen i jos par nekih stvari,onda izgleda da je elektronika pumpe pobrljavila :wallbash: :bas steta

a sto se mene tice,skinuo sam veceras ono crevo sto ide od kucista filtera vazduha do motora,i bilo je puno ulja i masnoce, :rant: skroz sam ga odmastio i oprao :thumbsup:,pa sam ga ,koliko sam mogao ocistio cev,sto se nastavlja do motora,ocistio i odmastio

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ecu kontrolise pumpu. Ta Epic pumpa obicno radi dok se ne zaprlja onda tesko pali...a drugi kvar je senzor polozaja rotora i on kad ode na zute izvore upalis i nece da prima gas...radi na leru...ili nekom drugom broju obrtaja i ne sljivi te dva posto....a sam da daje gas...jos nisam cuo...za sve ima prvi put :)

Uradi opet dijagnostiku al ne greske nego citaj parametre u voznji..imas uglove brizganja ...kolicinu goriva...polozaj pedale itd i tako nek ti taj ko ti odrzava auto ustanovi sta je kad i sa drugim kompom radi isto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad na 1,9D pocnu s*anja ja sam uvek za varijantu prepravke Epic-a na "obicnu" pumpu sa sajlom. Cena radova je negde oko cene polovne Epic pumpe,a to je opet macka u dzaku. Auto sa obicnom pumpom se mnogo bolje ponasa nego Epic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo kod mene definitivno nije do Lucas pumpe. Dijagnostika je rađena tokom vožnje i svi paramteri su u normalni. Papučica gasa takođe reaguje normalno tj. na diajgnostici daje normalne postotke (na dijagnostici se vidi % od 0 do 99) kada se pritišće i nema oscilacija.

Sljedeća faza je vraćanje starog ECU-a pa da vidmo kao će se ponašati. Majstor kaže da ne može vjerovati da je do toga pa hoće da vrati stari.

@silenci

Što se tiče tog crjev od filtera zraka pa do dekla, našao sam ovde na forumu da ima jedan gumeni prsten između crjeva i dekla, na mjestu gdje se spajaju, koji vremenom ode i treba ga zamjeniti da ulje više ne isparava. Ne znam kao si ti skinuo to crjevo ali valjda treba da se skine kompletan plastični dekl da bi se to zamjenilo, a kad skineš dekl ne gine i novi dihtung dekla. Pokušaću da nađem post o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skinuo sam ga lako drze ga dve selne,sa obe strane po jedna,i nema nikakav gumeni prsten unutra :coffee:,cak sam gurnuo krpu unutra u cev prema deklu,da ocistim od ulja,koliko je bilo moguce.,skidao sam i rasklopio protokomer vazduha i njega da ocistim al je bio cist,unutra ima jedna klapna :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitaj ovu temu.

mikisxy kaže

postoji gumica sa donje strane plasticnog dela koji se srafi na deklo, a i par puta je bilo da popuste srafovi koji to drze

a i Kele101

Bas ta gumica je bila problem, odnosno sraf koji drzi dva dela izmedju kojih se nalazi gumica je pukao i olabavila se veza, sraf je zamenjen i sad nema vise curenja, posao je dosta jednostavan jedini problem je sto mora da se skida usisna grana.

Tako da sam ja zaključio da tu ima nekakva gumica koja pravi problem oko isparavanja/špricanja ulja po hladnjaku i ventilatoru.

Da to sa klapnom je "protokomjer" ili ispravno "modifikator protoka". Inače u sklopu njega je i senzor temperature vazduha (čisto edukacije radi da dodam).

Uglavnom koliko vidim to crjevo treba pregledati da nije negdje puklo, da nije popustila šelna ili je jednostavno zapušeno od prljavštine i masnoće. Samo još da nemoram skidati dekl. Je se može prići tom šarafu na šelni da se neskida kompletan dekl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam skidao taj plasticni deo,to moram da vidim dal mogu sam da odradim,tj da skinem,jer ja posto sam samo skidao crevo nisam naisao na tu gumicu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav dobri ljudi ! Reko da se javim i ovde pitam.Imam Punta 1.9D (2001).Problem je takodje sa ler gasom.

Pre par meseci menjao sam potenciometar pedale gasa jer mi se palila check engine lampica i auto je tesko primao gas.

Kad ga upalim lampica je iskljucena i cim malo pritisnem papucicu upali se i gas se doda i nije bilo sanse da se spusti odmah vec posle

par sekundi gde se lampica ponovo ugasi.Ujutru kad ga palim lampica je vec upaljena(nikako se ne gasi) i motor se startuje sa velikim gasom.Popodne je druga prica.

Pre par dana mi se desio isti problem.Ja uzmem od drugara nov potenciometar kad ono isto.Isto se ponasa.Oteram auto na dijagnostiku gde ona pokaze senzor pedale gasa

i greska nece da se obrise.I sa novim i sa starim.Sta moze da mu se dogadja?Majstor na dijagnostici nije mogao da je izbrise i kaze da je jedino moguce da je neka zica u prekiduOsim zice sta moze jos da bude?Moze li neka pomoc?Mladen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene ponovo.Opet problem check engine lampica.Samo sto sad ciscenje kontakta nije pomoglo.Dijagnostika kaze pedala gasa.

Imao sam jednu rezervnu ispravnu.Probao i isto se ponasa.Majstor takodje imao,probao i opet isto.To je bilo na moj zahtev.E sad.Kad je odradio dijagnostiku kaze da se

greska pedale pali i zbog senzora rotora pumpe i zbog loseg ecu.Mene zanima da li je uopste to moguce da ako zeza senzor na pumpi dijagnostika izbacuje da je pedala gasa?

Da li ima nekog ko je radio na primer i da mu je dijagnostika posebno pokazivala gresku senzora pumpe???  (u pitanju je punto 2 1.9D  2001 godiste)

 

Edited by mladenn80

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Da zavrsim samo prethodni post.Brisanjem greske odmah se vrati.Kada smo auto otkacili sa dijagnostike problem nestao.Ja zadovoljan platim bez reci jer je zavrsena muka..Kako, ne znam ni sam.Nisam zeleo da se raspravljam.Samo mi vise ne pada na pamet da opet odem kod istog na proveru.Tek kad sam dosao kuci otvaram semu ecu i vidim da poseban vod ide sa rotora pumpe,poseban sa pedale i da greske moraju da budu razdvojene.Da li gresim???Hvala ! Pozz...

Edited by mladenn80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene ponovo nakon  vise od godinu dana od resavanja problema sa pedalom gasa i ciscenjem kontakta.Sve je to drzalo vodu

dok se pre neki dan nije javio identican problem.poceo je da "ludi",sam dodaje gas.Na dijagnostici menja parametre koje dobija do pedale.

Imao sam staru i probom se isto desava.Zice od nje do ecu-a sam sve proverio.Al ne lezi vraže.Pritiskom na racunar vidim da se vracaju parametri.Znači sta?!

Zamena racunara.To sam i uradio.Jer ko zna gde je hladan lem na njemu.Izludeo bih da ga nadjem.Sa njim se menja i imobilajzer i brava.Steta.

Jos da kazem da zamenom racunara tabla obavezno pocinje da blinka zbog neuskladjenosti sa njim.Odradi se Proxy alignment(moze i sa multiecuscan) i gotovo.

Na kraju se sve izgleda zavrsava da ECU-om pre ili kasnije.Veliki pozdrav svima.

Edited by mladenn80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam imao bas problema sa ovim i reseno je zamenom racunara i propratnih kompononenti zelim da da kazem da ako neko ima imalo slicnih problema i sumnja na ecu da se ne zezne i odmah baca para na drugi neka odlepi nalepnicu sa poledjine ecu-a i tu su mu zalemljeni kontakti.Neka sve lepo prelemi.Ja sam pogresio ali nisam znao kako se rastura pa sam pokusao da ga rasturam celog a on je em hermeticki zatvoren em se uopste ne rastura.Nadam se da cu bar nekom da pomognem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li kad pumpa crkne i dodaje gas treba da dimi plavo ili to nije do pumpe. 

Kupio bi jedan punto 1.9 D ali sam dodaje gas cim mu das na papucicu malo i penje polako sam ali pozadi pusi plavo. Motor ne duva i ne dize temperaturu. Kada dobija turazu svetli crvena check lampica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...