Jump to content
FAS Goran
bglion

Lancia Lybra 1.9 JTD - provera cilindra kvačila / problem sa kvačilom

Recommended Posts

Ja sam skoro kod mene menjao set kvačila, cene se kreću od 15.000 din pa naviše, skuplje je nego kod Stila. Isto mi je kvačilo bilo tvrdo i odvajalo pri samom vrhu. Bilo je muka krenuti normalno iz mesta. Sad je mekano kao puter i uživancija za vožnju. Sad u koji god drugi auto da sednem meni bude tvrdo kvačilo.

A, plivajući ćeš znati kakav je kad ga skinu. Meni nije tresao prilikom gašenja niti se čuo na leru, u servisu su ga pregledali i rekli da je ok i bez lufta. Na JTD-u plivajući može dosta da prevali ako se vozi normalno. On je nov papreno skup preko 30.000 din, ali imaš i remontovanih za upola te cene.

Jel znas mozda koju marku seta si stavio? I meni je set zreo za menjanje, proklizava u 5-oj kada stisnem jaci gas, tvrdje je kvacilo, pusta pri vrhu i malo zatrese kad se krece!

I da li neko zna, da li sve ovo (mislim kada je set losiji i lamela proklizava) moze da steti zamajcu!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korpu i druk sam stavio origigi od Alana iz Slovenije. Lamelu sam odradio kod Gajića u Belom Potoku. Za njih sam čuo da su dobri, stavljaju fabričke ferode tako da cenim da je to bolje nego Valeo. Kvačilo je sad ekstra mekano i kako sednem u neki drugi auto odma kukam kako je tvrdo kvačilo.  :ice:

 

Set što sam našao kod nas da je najjeftiniji je Valeo kod ovog tipa, malo ispod 14k din. http://www.setkvacila.rs/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto sam kod Gajića prenitovao lamelu na R21, extra odrađen posao za 5 g nije ni mm mrdnula. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Set kvačila sam nedavno gledao ima za 13000 i 16000, majstor mi za ruke traži 80 eura...to je sve ako je zamajac ok, ako nije on sam je preko 20000. Blago nama. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vas po Bg-u deru za ruke samo tako. 80e za skidanje menjaca? Pa mnogo je brate, realno.. Kod nas ovde na jugu, a verujem da je tako i u ostatku zemlje skidanje menjaca ide oko 50e, kod mene u Pk. recimo 40e

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni reče majstor da je 50ak evra na jtd-u skidanje menjača tako da smo tu negde sa cenama, samo zavisi gde odeš :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Fiat-ovom ovlascenom servisu cena radnog sata je oko 1300din, tako da se lako moze desiti da bi taj zahvat ispao jeftinije cak i tamo :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoću da menjam ulje u kočnicama, pošto hoću sam sebi da radim imam jednu nedoumicu :D Kod Lybre je ulje za kočnice i kvačilo u istoj boci, prilikom zamene ulja u kočnicama znam kako ide procedura, međutim kad već menjam to voleo bi i u kvačilu onda da zamenim kada je već isto. Da li postoji negde posebno gde se ispušta i ulje od kvačila pa da i tu ispustim staro?

Edited by stefaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Punta se ispusta na cilindru na menjacu. Ne verujem da se nesto mnogo razlikuje, konkretno kod mene ima jedan zicani osigurac koji se izvuce, potom se crevo izvuce iz cilindra na prvi zub, ne izadje skroz iz cilindra, i odmah na sisici krene da tece ulje. Dovoljno je slobodnim padom da isteras staro i sipas novo u cantru, da ne povuce vazduh.

 

Na slici se vidi osigurac, podvuce se srafciger i izdigne da oslobodi holender creva, samo malo izvuces crevo i to je to... Tako je opet kazem kod mene na Puntu.

DSC_0560-850x850_0.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, radi se o Lancia Lybra 2.4 jtd , žena vozi auto i primjetila je (što sam i ja utvrdio) da papučica kvačila zapinje, odnosno kada krećem i prebacujem iz 1. brzine u 2. brzinu, kao da papučica malo zapne - ostane dolje i vrati se gore. Lancia ima 198.000 km (sumnjam orginalnih), i vjerojatno orginalnu lamelu koja ne proklizava, niti ne trese, radi sasvim dobro, otpušta dosta nisko a relativno je tvrda, nije jako mekana papučica, no nije ni jako tvrda.

 

Da sumnjam na cilindre kvačila? Gdje se nalaze? 

 

Hvala! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan cilindar je vjerovatno negdje kod pedale kvačila a drugi se nalazi ispod akumulatora, skineš akumulator i ispod njega kao neku plastičnu podlogu (nema šarafa samo uklopi) i vidjećeš cilindar kvačila. Ja juče mjenjao ulje u kočnicama i cilindru pa jedva našao gdje se nalazi. Može biti da je do njega jer kada sam odzračivao i ispuštao ulje morao sam ručno vraćati kvačilo. Posle promjene ulja (crno i puno vode, ko zna kada je mjenjano) kvačilo mnogo bolje radi, kao i same kočnice. Lako se mjenja, kočnice možeš slobodnim padom, ne treba pumpati kočnicu za svaki točak, malo traje ali je lakše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je čudno da se problem javlja samo kod prebacivanja iz prve u drugu. Realno, kvačilo se isto "ponaša" (ista su mehanička dejstva) kod bilo kakvog menjanja brzine.

 

Smešno ali istinito: meni je jednom patosnica otišla malo napred i pedala kvačila je zapinjala kod otpuštanja. Naravno, prvo je sumnja pala na neki od cilindara kvačila.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj i oprugu ispod pedale  kvačila da li je cela

Edited by bglion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, hvala na pomoći, rješio sam, bio je onaj cilindar dolje, puštao ulje, stavio novi, i radi bez problema! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste off pitanje da li zna neko gde moze danse nabavi biksna sto je kod cilindra kvacila,ali samo mi ona treba bez cilindra?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9.1.2017. at 9:36 AM, danijel55 said:

Jeste off pitanje da li zna neko gde moze danse nabavi biksna sto je kod cilindra kvacila,ali samo mi ona treba bez cilindra?

 

Pozovi ap sport mozda imaju imaju svasta, ali ceo komplet cilindar kvacila metelli kosta 2400 dinara to mi se desilo bas pred ovaj sneg i zamenio sam ceo nisam hteo da se zezam sa delovima i krpljenjem jer je bitan deo, ako imas para preporucujem da zamenis ceo cilindar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem jos od zamene seta. Stavljen nov cilindar na papuci. Problem je sledeci:

u vecini slucajeva kada pustam kvacilo pusti se lepo bas kako treba, ali desava mi se da kada pustam pusti se brzinom 60% sporijom nego kako treba i pri tome nesto zvace kao da ga glavi. Ja sumnjam da nije ispravan cilindar ili mozda ako ima vazduh u sistemu. Ostao mi je stari cilindar, e sada jel se samo skine novi i stavi stari ili je potrebno jos nesto? Inace odvaja kako treba, nema tezeg ubacivanja u brzine i ne trese kada krece.

 

Jos jedna cudna pojava je to da ne vrati do kraja vec stane 2-3cm pri kraju naravno ga raskvaci kako treba ali mogu nogom da ga gurnem jos pozadi.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

U poslednje vreme mi je kvacilo otvrdnulo i to lepo bas.Odem do majstora,kaze do seta.Set kupljen 4 januara ove godine u wint-u.U pitanju je sachs.Dakle ljudi hoce da odrade reklamaciju nije problem,samo me zanima da li moze da bude da je do neceg drugog?Cilindar na pedali kvacila je zamenjen isto kad i kvacilo,jedino onaj na menjacu nije menjan.Inace ne gubi nivo ulja ,sve je uredno.ne znam da li moze da bude negde problem u mehanizmu ili taj cilindar na menjacu ispod akumulatora?Sta vi mislite?Inace set je presao nekih 17000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam menjao set kvacila,zamenio sam cilindar na pedali zato sto je na statom biksna malo izguljena.E sad mislim da iako jd ovaj nov,da nije to to.Pa bih vratio stari.E sada jel komplikovano i da li je potrebno ozraciti posle kvacilo. Tacnije, sta sve trebam da uradim za samostalnu zamenu cilindra kvacila?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama zamena nije jednostavna,a da treba da se odzrači.Zbog čega nisi zadovoljan novim cilindrom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 razloga.Cuje se malo da zvave pedala kvacila i imam jedan problem.Kada auto gurnem u preko 3500rpm kvacilo odmekne.To traje 10-15dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Br obrtaja ne bi trebalo da ima veze sa tvrdoćom kvačila,možda nešto nije dobro namešteno,odzračeno.Koji je set ugrađen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...