Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Pada taksa preko 2000 kubika?

Recommended Posts

Meni zadnje 2 ili 3 registracije jeftinije, premijski stepen se ne menja. Bilo je secam se 30200din pa 29450din pa sada 28400din a u medjuvremenu tehnicki pregled je poskupeo. 3500din sam platio tu uslugu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 15g je za 1.9 registracija bila oko 20k, mislim da je za 1.2 bila oko 12k, a sada sam za noviji 2.0 platio prvu registraciju oko 40 hiljada, znaci duplo vise, doduse ima i vise kw ali opet je i za 1.2 oko 20k sa tehnickim danas.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je prva registracija za Leona 14.12.2016. godine i od tad premijski stepen pada, a cena tehnickog i troskova raste.

Skoro je svake godine isto ili vise. Nema bas smisla da cu ne sledecoj registraciji imati recimo duplo manje vredan automobil nego u trenutku kupovine ,a registracija veca ili u najboljem slucaju ista kao 2016. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/3/2021 at 4:18 PM, Bingodalton said:

...

Najgori mi inace primer Volvo 2.5 motor (2.521ccm3), koja nepravda.
...

 

Od kad je uvedena ta taksa, ja posedovao i registrovao...:

 

Suzuki sa 1127ccm

MB sa 2038ccm

Audi sa 2309ccm

BMW sa 2316ccm

Audi sa 2598ccm

Audi sa 2771ccm

Corrado sa 2861ccm

...

Lex sa 5663ccm i to samo par meseci PRE skidanja takse za hibride

 

 

Stvarno mislim da polako dolazi vreme da ukinu tu taksu   :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super je kad je na x.990 ili x.490, ali ovo bulaznjenje od 2.598 :( ili 2.038 :( da se upucas.

 

Zato je Mecka promenila 2.2 motor u 2.0, zbog Srbije i registracije, kazu nepouzdani izvori. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MS PK said:

Meni zadnje 2 ili 3 registracije jeftinije, premijski stepen se ne menja. Bilo je secam se 30200din pa 29450din pa sada 28400din a u medjuvremenu tehnicki pregled je poskupeo. 3500din sam platio tu uslugu.

Uvedeno je jos dodatnih 10% popusta za 1. premijski stepen, sada je -25%. Plus vozilo stari.

U dinar se sracuna ovde, pisah skoro i na temi o registracijihttps://registracija-vozila.rs/kalkulator-registracije-vozila

Na to se samo doda jos cena tehnickog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 1. januara sledeće godine porez na vozila po godištu umesto po kubikaži

 

auto plac.jpg

 

Od 1. januara 2022. automobili će se prilikom registracije oporezivati prema godini proizvodnje, umesto po kubikaži, najavio je danas u Skupštini Srbije ministar finasija Siniša Mali.

 

''Zajedno sa predlogom budžeta za 2022. godinu pred vama će biti predlozi izmene zakona o imovini i prenosu apsolutnih prava čime ćemo predložiti kako da rešimo ovaj problem, jer smo imali mnogo komentara građana i drugih kojima postojeće rešenje nije logično'', rekao je Mali. On je tako odgovorio na poslaničko pitanje da li može da se prilikom oporezivanja vozila primenjuje pravedniji model umesto postojećeg zbog koga se dešava da visina poreza prevazilazi tržišnu vrednost vozila, jer se porez naplaćuje po zapremini motora. ''Samo zakonsko rešenje omogućiće da se postupak završi mnogo brže i jednostavnije. Taj će problem biti rešen do kraja godine i od 1. januara 2022. godine počećemo da primenjujemo to rešenje'', rekao je Mali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd i to cudo da vidimo.

Sve se bojim da ce to biti kao sa registracijom za motocikle gde su dali da registrujes na mesecnom nivou ali su ostavili takse tako da mu dodje isto da li registrujes na godinu dana ili na pola godine. 

Tako i ovde verujem da ce neko biti ostecen kao i obicno do sada. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bude po godistu znaci da ce ista cena poreza biti za 4.4 bmw i za 1.0 daciju, sto mi je neverovatno. Ili ce poskupeti svima znacajno ili ce biti jos neki uslov.

 

Ustvari sta god da naprave za neki obican prosecan auto ce svakako biti skuplje, mozda nekom bude manje, ali vecini ce poskupeti :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

verovatno ce cena za starija vozila i ona vece kubikaze biti neznatno niza, a za novija drasticno visa. Ne verujem u neko preveliko smanjenje...

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, TeaseR said:

Sta ovo u prevodu znaci?

Planiraju da se porez na auto ubuduće plaća na osnovu vrednosti autromobila. Tako se već radi prilikom prodaje (prenos), jer cena iz ugovora nema značaj ako je manja od kataloške...pa tako žele i prilikom registracije. Ali, treba sačekati i videti u praksi kako će podeliti razrede jer državi je jedino bitno da u zbiru ovaj prihod ne daje manje para nego do sada, ili da ne bude značajno manje ako su baš rešili u izbornoj godini da dobiju mnoooogo koristi za tek nešto para u budžetu manje po ovom osnovu...

 

Dopuna:

Sad sam ponovo pročitao vest gore...trebalo bi ipak pogledati šta je tačno rekao Ministar.

Nekako kao da se nisu razumeli, ne slaže mi se pitanje i odgovor. :D Lik je pitao oko poreza prilikom registracije, a Ministar govorio o prenosu apsolutnih prava...gde je odavno glavni problem što se dugo čeka poresko rešenje, a ne sam način kako se uzima osnovica za onih 2.5% poreza na prenos. Naročito što se pominje ''da se postupak završi brže i jednostavnije...''

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/28/2021 at 9:32 PM, neshaoct said:
 Lik je pitao oko poreza prilikom registracije, a Ministar govorio o prenosu apsolutnih prava...gde je odavno glavni problem što se dugo čeka poresko rešenje, a ne sam način kako se uzima osnovica za onih 2.5% poreza na prenos. Naročito što se pominje ''da se postupak završi brže i jednostavnije...''

Što bi u narodu rekli "ja u klin, ti u ploču"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno neće ništa "uvesti" a da njima ide na štetu. Možda neko od vozača starijih automobila sa velikom kubikažom na kratko profitira, ali brzo će oni da se sete i tu nekog dodatnog nameta za "zagađivanje vazduha", "potrošnju goriva", "habanja puteva zbog težine motora" ili čega god... Nama jeftinije sigurno biti neće. Ako od nečega ova tužna država živi, to su onda izmišljeni porezi, nameti i akcize.

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li novi način oporezivanja ide u prilog luksuznijim automobilima?

 

racun01.jpg

Fotografija od Mikhail Nilov sa Pexels

 

Izjava ministra finansija Siniše Malog da će se od 1. januara 2022. godine automobili prilikom registracije oporezivati prema godini proizvodnje, umesto po kubikaži, izazvala je reakciju javnosti. On je najavio da će se pred Skupštinom Srbije zajedno sa predlogom budžeta za narednu godinu naći i predlozi izmene Zakona o imovini i prenosu apsolutnih prava, i ocenio da će samo zakonsko rešenje ''omogućiti da se postupak završi mnogo brže i jednostavnije''.

 

Poreski savetnik Miroslav Rajlić smatra da je sadašnji način oporezivanja prilično realan.

''Pojednostavljivanje se često pominje kada je reč o propisima, ali se time ponekad pokušava da prikrije neki skriveni interes, jer nije uvek ono što je jednostavno i kvalitetno. Ako kvalitet može da se postigne nekim jednostavnim rešenjem, onda je to odlično, a ako ne može - onda se sigurno neće ići na to da se pojednostavi nauštrb kvaliteta, a liči mi da će ovo dovesti upravo do toga'', objašnjava Rajlić u razgovoru za Biznis.rs.

 

On je naglasio da sadašnji sistem oporezivanja pri prodaji automobila i proceni njegove cene uzima u obzir nekoliko stvari.

''Ima ih i više u životnim okolnostima, ali nije moguće sve staviti na papir. Trenutno stanje je sasvim korektno, a ono ka čemu se ide je eliminisanje nekih faktora. Zašto? Mogu samo da naslutim na osnovu primera. Procenjena vrednost automobila je istovremeno i osnovica za porez i primenjuje se 2.5% poreza na prenos, a tržišna vrednost vozila je njegova procenjena. U ovom trenutku vi imate situaciju pri kojoj utvrdite koje je marke automobil (recimo Peugeot), pa onda utvrdite koji je tip u pitanju (npr. 307), pa potom koji je model (stepen opreme itd.). To su neke stvari koje će uticati na cenu vozila, a ne postoji preciznije tržište u malom od auto-pijace na Bubanj potoku, gde je jedini susret ponude i tražnje'', ističe naš sagovornik. Ako je, kako kaže, neko precenio automobil - neće ga prodati, a ako je pogodio realnu cenu - hoće. ''Sledeće po čemu se razlikuje taj automobil je, na primer, da li je karavan ili limuzina, pa zatim kakav je motor - da li ima 2.000 kubika ili 1.600 kubika, od čega cena automobila varira, jer to je jačina i snaga motora. Kada ukrstite sve te faktore, a njih je do sada vodio Auto-moto savez Srbije kroz svoje kataloge, i utvrdite godište automobila, dobijate kolika je tržišna vrednost tog auta'', navodi Rajlić.

 

Prema novom rešenju, njemu deluje kao da će neki od kriterijuma biti ukinuti.

''Recimo, vidim ovde kriterijum kojim bi se utvrđivala starost automobila, ali ne i kubikaža, odnosno zapremina motora. Pa kako je to moguće? Zar jedan SUV koji ima 4.000 kubika treba da ima isti tretman kao i onaj sa 1.800 kubika i da se njihova tržišna cena razlikuje samo na osnovu starosti vozila? To je potpuno besmisleno i duboko nepravedno. Mislim da je ovde u pitanju izmena zakona koja ide u prilog onima sa luksuznijim automobilima'', smatra naš sagovornik.

 

Kako napominje, ovde je veoma važna izmena Zakona o porezima na imovinu, koji govori šta se dešava sa procenjenom vrednosti automobila u slučaju njegove prodaje i tu će se, kako navodi, znatno menjati osnovica ako dođe do ovih promena. ''Koliko cena registracije u ovom slučaju može da se promeni govore nam statistički podaci iz poreske prakse. Recimo, ako imate nov automobil računajte da u prve dve godine imate mnogo veći pad vrednosti, pa nakon tog period vredi 60% do 65% početne vrednosti. U prvoj godini izgubi negde oko 15% do 20% svoje vrednosti, u drugoj oko 15%, a posle pet godina vrednost je umanjena za oko 60% i tako auto koji je koštao dva miliona, posle pet godina po katalogu Auto-moto saveza Srbije ne košta više od 800.000 dinara. Sve te cene koje sam naveo su osnovice za primenu poreza od 2.5% pri kupoprodaji'', objašnjava Rajlić.

 

Dodaje da je tako na tržišnu cenu jednog luksuznog automobila uticala i snaga motora.

''Na primer, njegova vrednost za 4.000 kubika je oko 80.000 evra. Ako izgubi 20% vrednosti, što je maksimalno, to znači da će izgubiti oko 16.000 evra i vrednost bi posle prve godine pala na 64.000 evra. Ako bi ga vlasnik tada prodavao, prodavac bi platio 2.5% poreza na 64.000 evra, a ako bi taj isti automobil, zbog činjenice da nije bitno što ima 4.000 ili 4.200 kubika bio procenjen ne na 80.000, nego na 70.000 evra, to znači da bi osnovica posle prve godine bila 56.000 evra. U prvom slučaju gde imamo uticaj snage motora koja opredeljuje tržišnu cenu, što je potpuno normalno, vi biste imali osnovicu od 64.000, a kada ne biste gledali snagu motora, ona bi bila 56.000 evra'', obrazložio je sagovornik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

što bi mi u Niš rekli,će ga izlude sa sniženje

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niži porez na vozila preko 2000 kubika, starosti od 5 do 20 godina

 

taksa eko.jpg

 

Vlasnici vozila veće kubikaže, starih od 5 do 20 godina, od iduće godine plaćaće niži porez prilikom registracije. Kako je najavljeno iz Ministarstva finansija, nacrt izmena zakona je sačinjen i upućen Vladi na usvajanje. Oni koji voze automobile starije od 20 godina neće plaćati manji porez u odnosu na dosadašnji, potvrđeno je za portal N1 u Ministarstvu finansija. Ovo se odnosi samo na vozila radne zapremine preko 2.000 kubika.

 

''Ministarstvo finansija sačinilo je Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara i uputilo Vladi, radi utvrđivanja predloga, imajući u vidu da se tržišna vrednost putničkih vozila radne zapremine motora preko 2000 kubika brže umanjuje po osnovu starosti u odnosu na ostala motorna vozila. S tim u vezi, ukazala se potreba da se kod oporezivanja porezom na upotrebu motornih vozila doslednije sprovede ustavni princip oporezivanja srazmerno ekonomskoj moći obveznika'', obrazlažu u ministarstvu.

 

Navedenim izmenama i dopunama predloženo je da se umanji poresko opterećenje za ta vozila starosti preko pet do dvadeset godina. ''Za vozila starosti preko dvadeset godina dodatno umanjenje nije predloženo, iz razloga što se za ta vozila i sada plaća 20 odsto od propisanog iznosa poreza. Takođe, dodatno umanjenje kod oporezivanja ovih vozila moglo bi se smatrati podsticajem za njihovu nabavku, što nije prihvatljivo sa stanovišta bezbednosti saobraćaja na putevima i unapređenja zaštite životne sredine'', navode u Ministarstvu finansija.

 

preuzeto sa - n1info.com

 

=====

 

Nema u medijima, ali postoji i tablica kako bi trebalo da bude usvojeno:

 

- za vozila preko 2000 kubika i starosti do 5 godina - sve ostaje isto kao i do sada.

- za vozila preko 2000 kubika i starosti preko 20 godina - sve ostaje isto kao i do sada.

 

- za vozila preko 5 do 8 navršenih godina starosti:

  • 2001-2500 kubika - postojeće rešenje 49.512 RSD (15% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 43.687 RSD (25% umanjenje).
  • 2501-3000 kubika - postojeće rešenje 100.334 RSD (15% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 88.530 RSD (25% umanjenje).
  • preko 3000 kubika - postojeće rešenje 207.374 RSD (15% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 182.977 RSD (25% umanjenje).

- za vozila preko 8 do 10 navršenih godina starosti:

  • 2001-2500 kubika - postojeće rešenje 43.687 RSD (25% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 34.950 RSD (40% umanjenje).
  • 2501-3000 kubika - postojeće rešenje 88.530 RSD (25% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 70.824 RSD (40% umanjenje).
  • preko 3000 kubika - postojeće rešenje 182.977 RSD (25% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 146.382 RSD (40% umanjenje).

- za vozila preko 10 do 20 navršenih godina starosti:

  • 2001-2500 kubika - postojeće rešenje 34.950 RSD (40% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 20.387 RSD (65% umanjenje).
  • 2501-3000 kubika - postojeće rešenje 70.824 RSD (40% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 41.314 RSD (65% umanjenje).
  • preko 3000 kubika - postojeće rešenje 146.382 RSD (40% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 85.389 RSD (65% umanjenje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smesna prica.... To ti je ono uzmem ti 100 din, pa ti vratim 10 i predstavim kao veliku olaksicu za tebe :)

U celoj prici ce jedini benefit imati vlasnici 10-20 god starih 3.0 motora ali i dalje ce placati vise nego sto je realno.... Kao i mi vlasnici starijih od 20 god koji vec placamo nerealno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovih par dana sam pomislio da korona više ne postoji: svako, ali svako ko me poznaje je samnom pričao samo o ovom smanjenju takse za registraciju...

 

Jako mi je drago što vidim da prijatelji brinu o meni    :wub:  a poznanici se sažaljevaju   :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...