Bingodalton 731 Posted April 4, 2021 Pa to, nece da diraju, jer neko ce uvek biti nezadovoljan promenom, a sad su svi vec navikli na pravilo, iako debilno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2874 Posted April 5, 2021 Ja poslednjih 10 godina registrujem kola u 1.9-2.0 kubikaznom rangu. Premijski stepeni padaju, a cena raste. 3 Djuk85, skile86 and Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted April 5, 2021 Meni zadnje 2 ili 3 registracije jeftinije, premijski stepen se ne menja. Bilo je secam se 30200din pa 29450din pa sada 28400din a u medjuvremenu tehnicki pregled je poskupeo. 3500din sam platio tu uslugu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted April 5, 2021 Pre 15g je za 1.9 registracija bila oko 20k, mislim da je za 1.2 bila oko 12k, a sada sam za noviji 2.0 platio prvu registraciju oko 40 hiljada, znaci duplo vise, doduse ima i vise kw ali opet je i za 1.2 oko 20k sa tehnickim danas. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2874 Posted April 5, 2021 Meni je prva registracija za Leona 14.12.2016. godine i od tad premijski stepen pada, a cena tehnickog i troskova raste. Skoro je svake godine isto ili vise. Nema bas smisla da cu ne sledecoj registraciji imati recimo duplo manje vredan automobil nego u trenutku kupovine ,a registracija veca ili u najboljem slucaju ista kao 2016. godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5297 Posted April 5, 2021 On 4/3/2021 at 4:18 PM, Bingodalton said: ... Najgori mi inace primer Volvo 2.5 motor (2.521ccm3), koja nepravda. ... Od kad je uvedena ta taksa, ja posedovao i registrovao...: Suzuki sa 1127ccm MB sa 2038ccm Audi sa 2309ccm BMW sa 2316ccm Audi sa 2598ccm Audi sa 2771ccm Corrado sa 2861ccm ... Lex sa 5663ccm i to samo par meseci PRE skidanja takse za hibride Stvarno mislim da polako dolazi vreme da ukinu tu taksu 2 Bingodalton and dellas reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 731 Posted April 5, 2021 Super je kad je na x.990 ili x.490, ali ovo bulaznjenje od 2.598 ili 2.038 da se upucas. Zato je Mecka promenila 2.2 motor u 2.0, zbog Srbije i registracije, kazu nepouzdani izvori. 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted April 5, 2021 3 hours ago, MS PK said: Meni zadnje 2 ili 3 registracije jeftinije, premijski stepen se ne menja. Bilo je secam se 30200din pa 29450din pa sada 28400din a u medjuvremenu tehnicki pregled je poskupeo. 3500din sam platio tu uslugu. Uvedeno je jos dodatnih 10% popusta za 1. premijski stepen, sada je -25%. Plus vozilo stari. U dinar se sracuna ovde, pisah skoro i na temi o registraciji: https://registracija-vozila.rs/kalkulator-registracije-vozila Na to se samo doda jos cena tehnickog. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 28, 2021 Od 1. januara sledeće godine porez na vozila po godištu umesto po kubikaži Od 1. januara 2022. automobili će se prilikom registracije oporezivati prema godini proizvodnje, umesto po kubikaži, najavio je danas u Skupštini Srbije ministar finasija Siniša Mali. ''Zajedno sa predlogom budžeta za 2022. godinu pred vama će biti predlozi izmene zakona o imovini i prenosu apsolutnih prava čime ćemo predložiti kako da rešimo ovaj problem, jer smo imali mnogo komentara građana i drugih kojima postojeće rešenje nije logično'', rekao je Mali. On je tako odgovorio na poslaničko pitanje da li može da se prilikom oporezivanja vozila primenjuje pravedniji model umesto postojećeg zbog koga se dešava da visina poreza prevazilazi tržišnu vrednost vozila, jer se porez naplaćuje po zapremini motora. ''Samo zakonsko rešenje omogućiće da se postupak završi mnogo brže i jednostavnije. Taj će problem biti rešen do kraja godine i od 1. januara 2022. godine počećemo da primenjujemo to rešenje'', rekao je Mali. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted October 28, 2021 Ajd i to cudo da vidimo. Sve se bojim da ce to biti kao sa registracijom za motocikle gde su dali da registrujes na mesecnom nivou ali su ostavili takse tako da mu dodje isto da li registrujes na godinu dana ili na pola godine. Tako i ovde verujem da ce neko biti ostecen kao i obicno do sada. 3 Grafit, djomla and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted October 28, 2021 Ako bude po godistu znaci da ce ista cena poreza biti za 4.4 bmw i za 1.0 daciju, sto mi je neverovatno. Ili ce poskupeti svima znacajno ili ce biti jos neki uslov. Ustvari sta god da naprave za neki obican prosecan auto ce svakako biti skuplje, mozda nekom bude manje, ali vecini ce poskupeti 4 Grafit, srdjos, MS PK and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1593 Posted October 28, 2021 Ne bi me čudilo, ovdasnja vlast je takva da samo želi da se pare slivaju u budžet 2 djomla and Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djomla 8386 Posted October 28, 2021 Uteraće "doktor" na finjaka, a sve će lepo da upakuju. 1 srdjos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
TeaseR 100 Posted October 28, 2021 (edited) Ima li neko vise informacija o ovome: https://www.novosti.rs/vesti/ekonomija/1049467/registracija-automobila-promene-porez Sta ovo u prevodu znaci? Nesto ne verujem da ce smanjiti cenu registracije... Edited October 28, 2021 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
shell 51 Posted October 28, 2021 (edited) verovatno ce cena za starija vozila i ona vece kubikaze biti neznatno niza, a za novija drasticno visa. Ne verujem u neko preveliko smanjenje... Edited October 28, 2021 by neshaoct prebačeno 2 PremieRacing and rocket reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 28, 2021 (edited) 10 minutes ago, TeaseR said: Sta ovo u prevodu znaci? Planiraju da se porez na auto ubuduće plaća na osnovu vrednosti autromobila. Tako se već radi prilikom prodaje (prenos), jer cena iz ugovora nema značaj ako je manja od kataloške...pa tako žele i prilikom registracije. Ali, treba sačekati i videti u praksi kako će podeliti razrede jer državi je jedino bitno da u zbiru ovaj prihod ne daje manje para nego do sada, ili da ne bude značajno manje ako su baš rešili u izbornoj godini da dobiju mnoooogo koristi za tek nešto para u budžetu manje po ovom osnovu... Dopuna: Sad sam ponovo pročitao vest gore...trebalo bi ipak pogledati šta je tačno rekao Ministar. Nekako kao da se nisu razumeli, ne slaže mi se pitanje i odgovor. Lik je pitao oko poreza prilikom registracije, a Ministar govorio o prenosu apsolutnih prava...gde je odavno glavni problem što se dugo čeka poresko rešenje, a ne sam način kako se uzima osnovica za onih 2.5% poreza na prenos. Naročito što se pominje ''da se postupak završi brže i jednostavnije...'' Edited October 28, 2021 by neshaoct dopuna 3 MS PK, horvat and rkoma1986 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djomla 8386 Posted October 29, 2021 On 10/28/2021 at 9:32 PM, neshaoct said: Lik je pitao oko poreza prilikom registracije, a Ministar govorio o prenosu apsolutnih prava...gde je odavno glavni problem što se dugo čeka poresko rešenje, a ne sam način kako se uzima osnovica za onih 2.5% poreza na prenos. Naročito što se pominje ''da se postupak završi brže i jednostavnije...'' Što bi u narodu rekli "ja u klin, ti u ploču" 3 horvat, Dzimbo and alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
TeaseR 100 Posted October 29, 2021 Mozda hoce da uvedu ovo zbog novih vozila, koja imaju elektromotor pa placaju registraciju minimalno, a imaju po 300, 400hp Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 791 Posted October 29, 2021 (edited) Sigurno neće ništa "uvesti" a da njima ide na štetu. Možda neko od vozača starijih automobila sa velikom kubikažom na kratko profitira, ali brzo će oni da se sete i tu nekog dodatnog nameta za "zagađivanje vazduha", "potrošnju goriva", "habanja puteva zbog težine motora" ili čega god... Nama jeftinije sigurno biti neće. Ako od nečega ova tužna država živi, to su onda izmišljeni porezi, nameti i akcize. Edited October 29, 2021 by Vule 5 Grafit, dellas, MS PK and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 30, 2021 Da li novi način oporezivanja ide u prilog luksuznijim automobilima? Fotografija od Mikhail Nilov sa Pexels Izjava ministra finansija Siniše Malog da će se od 1. januara 2022. godine automobili prilikom registracije oporezivati prema godini proizvodnje, umesto po kubikaži, izazvala je reakciju javnosti. On je najavio da će se pred Skupštinom Srbije zajedno sa predlogom budžeta za narednu godinu naći i predlozi izmene Zakona o imovini i prenosu apsolutnih prava, i ocenio da će samo zakonsko rešenje ''omogućiti da se postupak završi mnogo brže i jednostavnije''. Poreski savetnik Miroslav Rajlić smatra da je sadašnji način oporezivanja prilično realan. ''Pojednostavljivanje se često pominje kada je reč o propisima, ali se time ponekad pokušava da prikrije neki skriveni interes, jer nije uvek ono što je jednostavno i kvalitetno. Ako kvalitet može da se postigne nekim jednostavnim rešenjem, onda je to odlično, a ako ne može - onda se sigurno neće ići na to da se pojednostavi nauštrb kvaliteta, a liči mi da će ovo dovesti upravo do toga'', objašnjava Rajlić u razgovoru za Biznis.rs. On je naglasio da sadašnji sistem oporezivanja pri prodaji automobila i proceni njegove cene uzima u obzir nekoliko stvari. ''Ima ih i više u životnim okolnostima, ali nije moguće sve staviti na papir. Trenutno stanje je sasvim korektno, a ono ka čemu se ide je eliminisanje nekih faktora. Zašto? Mogu samo da naslutim na osnovu primera. Procenjena vrednost automobila je istovremeno i osnovica za porez i primenjuje se 2.5% poreza na prenos, a tržišna vrednost vozila je njegova procenjena. U ovom trenutku vi imate situaciju pri kojoj utvrdite koje je marke automobil (recimo Peugeot), pa onda utvrdite koji je tip u pitanju (npr. 307), pa potom koji je model (stepen opreme itd.). To su neke stvari koje će uticati na cenu vozila, a ne postoji preciznije tržište u malom od auto-pijace na Bubanj potoku, gde je jedini susret ponude i tražnje'', ističe naš sagovornik. Ako je, kako kaže, neko precenio automobil - neće ga prodati, a ako je pogodio realnu cenu - hoće. ''Sledeće po čemu se razlikuje taj automobil je, na primer, da li je karavan ili limuzina, pa zatim kakav je motor - da li ima 2.000 kubika ili 1.600 kubika, od čega cena automobila varira, jer to je jačina i snaga motora. Kada ukrstite sve te faktore, a njih je do sada vodio Auto-moto savez Srbije kroz svoje kataloge, i utvrdite godište automobila, dobijate kolika je tržišna vrednost tog auta'', navodi Rajlić. Prema novom rešenju, njemu deluje kao da će neki od kriterijuma biti ukinuti. ''Recimo, vidim ovde kriterijum kojim bi se utvrđivala starost automobila, ali ne i kubikaža, odnosno zapremina motora. Pa kako je to moguće? Zar jedan SUV koji ima 4.000 kubika treba da ima isti tretman kao i onaj sa 1.800 kubika i da se njihova tržišna cena razlikuje samo na osnovu starosti vozila? To je potpuno besmisleno i duboko nepravedno. Mislim da je ovde u pitanju izmena zakona koja ide u prilog onima sa luksuznijim automobilima'', smatra naš sagovornik. Kako napominje, ovde je veoma važna izmena Zakona o porezima na imovinu, koji govori šta se dešava sa procenjenom vrednosti automobila u slučaju njegove prodaje i tu će se, kako navodi, znatno menjati osnovica ako dođe do ovih promena. ''Koliko cena registracije u ovom slučaju može da se promeni govore nam statistički podaci iz poreske prakse. Recimo, ako imate nov automobil računajte da u prve dve godine imate mnogo veći pad vrednosti, pa nakon tog period vredi 60% do 65% početne vrednosti. U prvoj godini izgubi negde oko 15% do 20% svoje vrednosti, u drugoj oko 15%, a posle pet godina vrednost je umanjena za oko 60% i tako auto koji je koštao dva miliona, posle pet godina po katalogu Auto-moto saveza Srbije ne košta više od 800.000 dinara. Sve te cene koje sam naveo su osnovice za primenu poreza od 2.5% pri kupoprodaji'', objašnjava Rajlić. Dodaje da je tako na tržišnu cenu jednog luksuznog automobila uticala i snaga motora. ''Na primer, njegova vrednost za 4.000 kubika je oko 80.000 evra. Ako izgubi 20% vrednosti, što je maksimalno, to znači da će izgubiti oko 16.000 evra i vrednost bi posle prve godine pala na 64.000 evra. Ako bi ga vlasnik tada prodavao, prodavac bi platio 2.5% poreza na 64.000 evra, a ako bi taj isti automobil, zbog činjenice da nije bitno što ima 4.000 ili 4.200 kubika bio procenjen ne na 80.000, nego na 70.000 evra, to znači da bi osnovica posle prve godine bila 56.000 evra. U prvom slučaju gde imamo uticaj snage motora koja opredeljuje tržišnu cenu, što je potpuno normalno, vi biste imali osnovicu od 64.000, a kada ne biste gledali snagu motora, ona bi bila 56.000 evra'', obrazložio je sagovornik. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
zunto 509 Posted October 31, 2021 što bi mi u Niš rekli,će ga izlude sa sniženjeПослато са MI 9 помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 1, 2021 Niži porez na vozila preko 2000 kubika, starosti od 5 do 20 godina Vlasnici vozila veće kubikaže, starih od 5 do 20 godina, od iduće godine plaćaće niži porez prilikom registracije. Kako je najavljeno iz Ministarstva finansija, nacrt izmena zakona je sačinjen i upućen Vladi na usvajanje. Oni koji voze automobile starije od 20 godina neće plaćati manji porez u odnosu na dosadašnji, potvrđeno je za portal N1 u Ministarstvu finansija. Ovo se odnosi samo na vozila radne zapremine preko 2.000 kubika. ''Ministarstvo finansija sačinilo je Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara i uputilo Vladi, radi utvrđivanja predloga, imajući u vidu da se tržišna vrednost putničkih vozila radne zapremine motora preko 2000 kubika brže umanjuje po osnovu starosti u odnosu na ostala motorna vozila. S tim u vezi, ukazala se potreba da se kod oporezivanja porezom na upotrebu motornih vozila doslednije sprovede ustavni princip oporezivanja srazmerno ekonomskoj moći obveznika'', obrazlažu u ministarstvu. Navedenim izmenama i dopunama predloženo je da se umanji poresko opterećenje za ta vozila starosti preko pet do dvadeset godina. ''Za vozila starosti preko dvadeset godina dodatno umanjenje nije predloženo, iz razloga što se za ta vozila i sada plaća 20 odsto od propisanog iznosa poreza. Takođe, dodatno umanjenje kod oporezivanja ovih vozila moglo bi se smatrati podsticajem za njihovu nabavku, što nije prihvatljivo sa stanovišta bezbednosti saobraćaja na putevima i unapređenja zaštite životne sredine'', navode u Ministarstvu finansija. preuzeto sa - n1info.com ===== Nema u medijima, ali postoji i tablica kako bi trebalo da bude usvojeno: - za vozila preko 2000 kubika i starosti do 5 godina - sve ostaje isto kao i do sada. - za vozila preko 2000 kubika i starosti preko 20 godina - sve ostaje isto kao i do sada. - za vozila preko 5 do 8 navršenih godina starosti: 2001-2500 kubika - postojeće rešenje 49.512 RSD (15% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 43.687 RSD (25% umanjenje). 2501-3000 kubika - postojeće rešenje 100.334 RSD (15% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 88.530 RSD (25% umanjenje). preko 3000 kubika - postojeće rešenje 207.374 RSD (15% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 182.977 RSD (25% umanjenje). - za vozila preko 8 do 10 navršenih godina starosti: 2001-2500 kubika - postojeće rešenje 43.687 RSD (25% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 34.950 RSD (40% umanjenje). 2501-3000 kubika - postojeće rešenje 88.530 RSD (25% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 70.824 RSD (40% umanjenje). preko 3000 kubika - postojeće rešenje 182.977 RSD (25% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 146.382 RSD (40% umanjenje). - za vozila preko 10 do 20 navršenih godina starosti: 2001-2500 kubika - postojeće rešenje 34.950 RSD (40% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 20.387 RSD (65% umanjenje). 2501-3000 kubika - postojeće rešenje 70.824 RSD (40% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 41.314 RSD (65% umanjenje). preko 3000 kubika - postojeće rešenje 146.382 RSD (40% umanjenja) --- novo rešenje po predlogu 85.389 RSD (65% umanjenje). 4 2 Vule, Danilo1, Dzimbo and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1556 Posted November 2, 2021 Smesna prica.... To ti je ono uzmem ti 100 din, pa ti vratim 10 i predstavim kao veliku olaksicu za tebe U celoj prici ce jedini benefit imati vlasnici 10-20 god starih 3.0 motora ali i dalje ce placati vise nego sto je realno.... Kao i mi vlasnici starijih od 20 god koji vec placamo nerealno. 2 PremieRacing and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5297 Posted November 3, 2021 Ovih par dana sam pomislio da korona više ne postoji: svako, ali svako ko me poznaje je samnom pričao samo o ovom smanjenju takse za registraciju... Jako mi je drago što vidim da prijatelji brinu o meni a poznanici se sažaljevaju 4 1 dellas, djomla, Bingodalton and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22911 Posted November 3, 2021 Izdrži brate 2 MS PK and PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites