Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Pada taksa preko 2000 kubika?

Recommended Posts

Za poreznike su luksuzniji polovnjaci nego nove limuzine

 

novac evro.jpg

Image by Paweł Szymczuk from Pixabay

 

Zakon o načinu obračuna poreza na upotrebu automobila, poznatiji kao porez na luksuz donet 2009. godine kao odgovor na tadašnju svetsku ekonomsku krizu kako bi se napunila državna kasa, danas je izgubio smisao, ali u Ministarstvu finansija nemaju odgovor na pitanje da li će ovaj propis konačno biti ukinut, piše Danas. Zakon propisuje visoke poreze za automobile čija zapremina prelazi 2.000 kubika, ali pošto savremeni automobili imaju po pravilu mnogo manju zapreminu i daleko veću snagu motora, ovakvo oporezivanje više nema logike.

 

''Trenutno u Srbiji ima oko 12.000 automobila za koje su porez i registracija veći od vrednosti automobila. Ovaj nepromišljeni zakon naneo je ogromnu štetu državi jer je promet automobila preko 2.000 kubika skoro potpuno obustavljen a upravo su ti automobili, kroz veću potrošnju goriva, mogli da obezbede značajan prihod državi kroz akcize na gorivo, osiguranja, PDV, putarine, carine...'', kaže Milan Knežević, vlasnik jednog od tih automobila. On navodi da vozilo od 3.000 kubika troši oko 13 litara goriva na 100 km. Ako godišnje pređe 30.000 km potrošiće 4.000 litara goriva koje košta 6.000 evra, na šta bi država samo kroz akcize prihodovala oko 4.000 evra. Umesto toga, ti automobili, sada skoro oldtajmeri, uglavnom su van saobraćaja jer se vlasnicima ne isplati da ih registruju. Naime, porez i osiguranje koje se takođe određuje prema kubikaži glavna su stavka u tom trošku i u velikom broju slučajeva prelaze vrednost koje vozilo može da dostigne na tržištu. Knežević kaže da su vlasnici vozila od 3.000 kubika na ime ovog poreza, od dana njegove primene, dali oko 15.000 evra što je daleko više od vrednosti automobila.

 

Apsurd postaje vidljiviji kada se uporede nova vozila od 140 do 200 konjskih snaga, koji sada imaju turbo motore smeštene u manje od 1.600 kubika i porez na njihovu upotrebu iznosi oko 5.570 dinara. Istovremeno starija verzija Renault Lagune naprimer, sa motorom od 150 konjskih snaga i zapremine 2.188 kubika, porez je deset puta veći - 56.430 dinara. Još uočljivije je kada se pogleda tržište polovnih vozila na kome je moguće naći Peugeot 607 benzinac za samo 1.600 evra uz napomenu da za registraciju zbog poreza treba izdvojiti 95.600 dinara godišnje (oko 800 evra). Oglasi su puni ovakvih primera, ali prodaja je potpuno stala.

 

Čeka da Ministarstvo finansija promeni model obračuna tog poreza i održi obećanje koje je dao još Dušan Vujović kada je bio na čelu tog resora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja bas sredjujem jednu Lybru 2,4 JTD 2004 koja je bas malo presla al dugo stajala u garazi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/6/2019 at 10:21 PM, Ticma said:

Od mene vala nece vise videti ni dinar za preko 2000ccm dok se nesto ne promeni...

Ja sam godinama placao ovaj porez na budale, sto kroz 3.0, sto kroz 2.5....platio sam bar vrednost jednog finog polovnjaka i ne bi mi palo na pamet vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno je sto ima fin broj SUV mecki, bmw-a, Mercedesa E klase koji imaju 2.2 pa navise motore, poneki japanac. Ok, kontam da je 98% na firmu, neki na invalide ali ima fin broj onih koji odvoje za porez za budale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvoaprilske fore, da ili ne?

 

https://www.bl-portal.com/region/povlastice-za-gradjane-srbije-vakcinisanim-vlasnicima-drzava-oprasta-porez-na-upotrebu-vozila/?fbclid=IwAR0cJyf-5565ZfGuPaBkvJySRD7u09no-TzpIjxnJBLt5ln-Ga3rWmkiKVs

 

"Povlastice za građane Srbije: Vakcinisanim vlasnicima država oprašta porez na upotrebu vozila

Nakon otvaranja vrata Grčke i Hrvatske za građane Srbije (odlazak na more bez PCR testa) koji su vakcinisani bilo kojom vakcinom protiv koronavirusa, Vlada Republike Srbije najavljuje još mnoge povlastice za građane koji su se odazvali pozivu za dobrovoljnu vakcinaciju.
Osim slobodnog ulaska u ugostiteljske objekte i šoping centre, ovi građani mogu očekivati i povlastice prilikom registracije vozila ali i korištenja putne mreže u Srbiji.

Kako prenosi Agencija Tanjug, sutra na vanrednoj sjednici, na dnevnom redu će biti i usvajanje uredbe o beneficijama koje će uživati svi naši ali i strani građani vakcinisani na teritoriji Republike Srbije, prenosi Vrele gume.

Prema ovom predlogu uredbe fizička lica koja imaju srpsko državljanstvo ili stranci sa mjestom boravka u Srbiji biće u cjelosti oslobođeni plaćanja tzv. “Šešeljeve takse”, odnosno posebnog poreza na upotrebu motornih vozila. Ova odluka važi samo za fizička lica i preduzetnike. Pravna lica, odnosno firme ne podliježu zakonskim olakšicama.

Osim toga, sva vakcinisna fizička lica u Srbiji bez obzira na državljanstvo ostvariće i 30 odsto popusta na iznos naplate putarine kod JP Putevi Srbije ukoliko se nalaze za upravljačem vozila a posjeduju elektronski QR kod na svoje ime, uz obavezne podatke o revakcinaciji.

U Vladi Republike Srbije se nadaju da će nove vakserske olakšice pospiješiti procenat građana spremnih da se vakcinišu i time se uključe u zajedničke napore u borbi protiv pandemije virusa korona.

Odluka stupa na snagu na dan objave u Službenom glasniku, prenose “Nezavisne novine”. "

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni 2.2JTD deluje kao bas lep motor, kao i Meckin 2.2 koji je milina za voznju. 
Bilo bi lepo da se oko ovog konacno nesto promeni

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, igor0511 said:

Meni 2.2JTD deluje kao bas lep motor, kao i Meckin 2.2 koji je milina za voznju. 
Bilo bi lepo da se oko ovog konacno nesto promeni

Kako bi me vrlo brzo "naterali" da razmislim o Djuliji. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja verujem da i ako se promeni, moze samo gore da bude. Ne znam kako jos nisu obustavili ukidanje poreza na luksuz na mild-hybrid modelima pa recimo svaki noviji 3.0 dizel placa 25.000 registraciju
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi RS6 isto :) 

Samo kad bi mi neko dao bazu podataka registrovanih vozila u Srbiji za 15min u excelu mozes da napravis model koji bi bio pravedniji, a gde bi drzava uzela vise para. To je porez po vrednosti i to vrlo malo uvecan nego trenutno, npr svi koji imaju nova vozila ili firme bi placali 20-30% vise i to njima ne bi mnogo znacilo. Bolji je takav model nego oderes jednu budalu , a 50 njih plati 5 puta manje i drzava bude u minusu, a sistem vrlo nelogican. Al ja sam laik, valjda imaju nekog pametnijeg koji sedi tamo, sve tako razmisljam :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto firme vise? Firme nemaju odbitnu stavku pdv za putnicka vozila, kazne su vece, sve protiv firmi. A auto ne ide u trosak, pa da je olaksica kupiti ga na firmu.

Mild hibride su tek poceli da subvencionisu i to nece jos gasiti. Prosto samo nekolicina sa automobilima od 80k+ koristi sistem ma ovaj nacin, a brdo onih sa starijim 2.2, 2.5, 3.0 i vise to debelo nadoknade.
Najgori mi inace primer Volvo 2.5 motor (2.521ccm3), koja nepravda.

Uvek mogu da naprave drugaciji obracun, a da im ostane isto para. I uvek ce neko biti nezadovoljan. Ali nece da menjaju sada, ljudi vec navikli, me treba im turbulencija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mislim firme kao firme nego treba malo povecati za nova vozila, a mahom su vlasnici firme. Nema nikakve logike da za neku kantu sa pocetka 2000ih bude 100k, a za luksuzan auto iz 2020 25k rsd. Sto se kaznene politike za firme tice slazem se, budalastina posebno npr parking 50k rsd kazna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo neka nista ne diraju, davno sam izgubio nadu da ce promeniti na bolje sistem registracije, a u medjuvremenu je rasla cena registracije i za "obicne" motore, tako da sad imam strah samo da ne naprave mnogo vece sralje nego sto je trenutno, sto je skroz realan scenario nazalost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...