Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Pada taksa preko 2000 kubika?

Recommended Posts

6 hours ago, kreator said:

Mislim da se kod nas ekonomija i ovi što su na vlasti uvek idu u kontru..Kako sa tim paprenim cenama tako i sa ostalim stvarima.

 

Ako uzmes u obzir da sve takse oko auta najvise pune budzet, onda nije ni cudo da se vode tom logikom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni znaju da će se svi vlasnici motornih vozila potruditi da registruju motorno vozila jer je vozilo danas potreba,Mnoge porodice imaju i po dva automobila(za nju i njega,mali gradski i veći,...).

Odradili su oni domaći zadatak,skontali gde mogu i koliko da uzmu,tako su i profilisali namete,nije njima svrha pravljenje reda, pravednijeg sistema naplate ili kategorizacija sa smislom...

Po meni svi automobili preko 2000ccm stariji od 10 god nisu više luxus kategorija(makar imala i 5.7l,ne može običan američki auto uvek da bude lux),vozila na dizel bez dpf i egr treba duplo oporezivati a ubaciciti električna sa minimumom dažbina.

 

Послато са LG-H440n уз помоћ Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto bi od dva identicna auta, jedan sa 9 godina bio luksuz, a onaj sa 10 godina ne? Ima mnogo pravednijih nacina raspodele po kategorijama, ali dzaba kada se zna sta je krajnji cilj.

27 minutes ago, neshtry said:

vozila na dizel bez dpf i egr treba duplo oporezivati

Da imamo regulativu koja se ostro sprovodi nad svima i standard da svi vozimo nove/novije automobile, ovakva vozila ne bi trebalo da mogu da izadju van linije tehnickog pregleda, a kamoli da dodju do obracuna poreza. Na zalost, nismo blizu ni jednog ni drugog...

Gledanjem samo u svoje dvoriste smo dobrim delom tu gde jesmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zasto bi od dva identicna auta, jedan sa 9 godina bio luksuz, a onaj sa 10 godina ne? Ima mnogo pravednijih nacina raspodele po kategorijama, ali dzaba kada se zna sta je krajnji cilj.

Da imamo regulativu koja se ostro sprovodi nad svima i standard da svi vozimo nove/novije automobile, ovakva vozila ne bi trebalo da mogu da izadju van linije tehnickog pregleda, a kamoli da dodju do obracuna poreza. Na zalost, nismo blizu ni jednog ni drugog...

Gledanjem samo u svoje dvoriste smo dobrim delom tu gde jesmo.

U pravu si Ivane,to si dobro primetio!

Druga stvar,podigao bih lestvicu na 2500ccm,jer mislim da preko te granice već idu skoro isključivo lux automobile,pa pogotovo za dizele....

Koje bi pare tek tada digli....

Definitivno im je winwin situacija!

 

Послато са NOKIA 5110 уз помоћ Тапатока

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da ne diraju ništa jer kad su god nešto čačkali - to je bilo opet svima po džepu, nikad da jednom bude i jeftinije.

TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narod nikad nije zadovoljan,to se pokazalo hiljadu puta u praksi. Kad je benzin bio 90 din a plate iste kao danas nismo bili zadovoljni sad je benzin 144 i dalje nismo zadovoljni... Sto kaze nego iznad najbolje da ne diraju nista... I od goreg ima gore,na bolje nece sigurno... Radio sam za 30000 pre 12 godina malboro je kostao 70 dinara ako se dobro secam sad radim za gotovo isti novac malboro je 310 din pa vi vidite kuda mi idemo i da od goreg ima jos gore. Bolje nam nece biti sigurno nameti ce iz godine u godinu samo rasti...

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja nam je to uteha od goreg ima gore..Vlast valjda treba da je u sluzbi naroda pa treba da narodu bude bolje a ne samo pojednicima..

Narod treba da se bori za svoja prava i život a ne da bude ovca koju će svaka vlast da šiša..Sve dok se ćuti biće nam sve gore to je normalno..

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Trofeo said:

Narod nikad nije zadovoljan,to se pokazalo hiljadu puta u praksi. Kad je benzin bio 90 din a plate iste kao danas nismo bili zadovoljni sad je benzin 144 i dalje nismo zadovoljni... Sto kaze nego iznad najbolje da ne diraju nista... I od goreg ima gore,na bolje nece sigurno... Radio sam za 30000 pre 12 godina malboro je kostao 70 dinara ako se dobro secam sad radim za gotovo isti novac malboro je 310 din pa vi vidite kuda mi idemo i da od goreg ima jos gore. Bolje nam nece biti sigurno nameti ce iz godine u godinu samo rasti...

Što pušiš?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The Punisher To sam rekao kao primer :D  @kreator Sve je to lepo reci brate moj ali praksa je nesto sasvim drugo,ko jos pita narod? Radi se kako je naredjeno i kraj price...  Cutao ili ne,bolje nam biti nece.Praksa je ta da iz godine u godinu cene su sve vece a plate iste... Ni jedna vlast nece omoguciti bolji zivot i raditi u sluzbi naroda i to je praksa pokazala. I nista se nece promeniti u dogledno vreme ne samo kod nas nego i kod nasih komsija...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Trofeo said:

Radi se kako je naredjeno i kraj price...  Cutao ili ne,bolje nam biti nece.Praksa je ta da iz godine u godinu cene su sve vece a plate iste... Ni jedna vlast nece omoguciti bolji zivot i raditi u sluzbi naroda i to je praksa pokazala. I nista se nece promeniti u dogledno vreme ne samo kod nas nego i kod nasih komsija...

Zato što polako ulazimo u domen politike ja se isključujem da ne bih pobesno, ali u pravu si. Mnogo je slatko biti na vlasti. U jednom skeču sve kazano (ko nije gledao film, obavezno da ga odgleda):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svake godine  od 1.Januara se dize porez  i porez na upotrbu polovnih vozila.

Tako je godinama unazad i  nista se tu ne moze uciniti jer sve je to bagra sracunala kako se radi.

Takodje i polisa skace  na sitno kao prosli put 300 din ali eto meni je registracija za moj auto ove godine bila veca za 700 dinara u odnosu na proslu godinu pa to x milion koliko ima vozila u Srbiji i eto lepih para koje odu ko zna kome jer da idu drzavi sigurno bi se ovi lihvari borili za te pozicije i ubijali medjusobno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registracija kao pola auta - skupa registracija zbog velike kubikaže

 

bmw e38.jpg

 

Redovno dobijamo vaša pitanja u vezi promene načina obračuna cene registracije, odnosno ukidanja takozvanog poreza na luksuz. Za sada - ništa novo. Još 2015. godine su u Ministarstvu finansija najavljivali promene po ovom pitanju. Do danas se ipak ništa nije promenilo. Ali pogledajmo razne ''zanimljivosti'' i nelogičnosti kada je u pitanju cena registracije određenih automobila sa baš velikim kubikažama. Dakle, preskačemo npr. one 2.2-litarske dizelaše sa ''mučeničkih'' npr. 122 KS (Renault Espace 2.2 dCi iz 2003) ili 128 KS (Fiat Ulysse 2.2 JTD iz 2003). Idemo na opake zverke! Dobro, opake za naš standard i mentalitet...

 

Najzanimljiviji primeri ''baš velikih'' kubikaža
Tržišna vrednost mala, a imaju skupu registraciju zbog velike kubikaže iako u stvari nemaju (naročito) snažan motor, nisu ni luksuzni po današnjim standardima, a nemaju ni impresivne performanse. Zato smo kao glavni faktor uzeli to da auto bude koliko-toliko atraktivan u bilo kojem smislu - brz, redak, luksuzan, snažan, da asocira na ''vesele devedesete''. Za svaki smo naveli i okvirnu cenu registracije bez tehničkog pregleda i sa početnim premijskim stepenom za obavezno osiguranje. Tačna cena zavisi od opštine, cene tehničkog pregleda, premijskog stepena, osiguravajuće kuće, od toga da li vam trebaju nova saobraćajna i tablice za prvu registraciju nakon kupovine... Uglavnom, naletesmo na sledeće primere.

 

- Peugeot 607 3.0 - benzinac, 2001. godište, cena samo 1.600 evra. Registracija oko 95.600 din ili 810 evra.

- Američki džin Cadillac Escalade iz 2002. godine - 6.000 kubika, 345 KS, po ceni od 5.800 evra. Registracija oko 172.000 din ili 1.460 evra. Ima i plin, ali je istekao atest.

- Kakav dizel biser! VW Touareg 5.0 V10 TDI iz 2005. godine. Cena samo 3.650 evra! Registracija oko 172.000 din ili 1.460 evra.

- Land Rover Range Rover iz 1996. - 4.600 kubika, 252 KS. Samo 1.500 evra - registracija oko 77.000 din ili 650 evra. I on ima plin, mada nije atestiran, a i malo je oštećen, što objašnjava nisku cenu.

- Jeep Grand Cherokee, 1998. godište, 5.200 kubika, 218 KS, za 2.700 evra. Registracija oko 78.000 din ili 660 evra.

- Jeep Grand Cherokee 3.1 TD iz 2000. godine sa samo 139 KS, po ceni od 2.500 evra, a registracija 167.800 din ili 1.420 evra!

- Još jedan - Jeep Grand Cherokee 4.7 V8, 2001. godište, cena 2.800 evra - registracija od 174.000 din ili 1.470 evra.

 

Dosta ''džipova'', da pređemo malo na limuzine.

- BMW 745i, 2003. godište, 4.000 evra, 333 KS, registracija 171.000 din ili 1.450 evra.

- Mercedes E 320 CDI iz 2000. godine, 3.400 evra. Registracija 174.000 din ili 1.470 evra.

- Audi A8 3.7, 230 KS, 1997. godište – 3.000 evra, registracija 80.000 din ili 680 evra.

- Opel Omega 3.2 V6 iz 2001. godine  - cena 2.000 evra, registracija 174.000 din ili 1.470 evra.

 

Vratimo se opet na terence, tj. SUV-ove.

- Mercedes ML 55 AMG, 2000. godište, 347 KS, 5.290 evra, registracija 174.000 din ili 1.470 evra.

- Mercedes ML430 iz 2001. godine, 272 KS, 3.300 evra, registracija 174.000 din ili 1.470 evra.

- Mitsubishi Pajero 3.2 DID sa 160 KS, 2001. godište, 3.900 evra, registracija 174.000 din ili 1.470 evra.

- Jeep Liberty 3.7 V6 iz 2002. godine, cena 3.400 evra, registracija 171.000 din ili 1.450 evra.

 

Kako se ono, beše, obračunava cena registracije?
Podsetimo se, vlasnici automobila sa motorom od preko dva litra već više od decenije nadaju se da će im pojeftiniti registracija. Preciznije - da će doći do promene načina na koji se obračunava porez na upotrebu vozila - to je taj zloglasni tzv. ''porez na luksuz'' za one sa preko 2.000 kubika. Taj porez i obavezno osiguranje u stvari čine najveći deo cene registracije prosečnog automobila. Ne smemo da zaboravimo ni to da u zavisnosti od starosti vozila, porez se umanjuje za određeni procenat:

  • od 5 do 8 godina: 15%
  • od 8 do 10 godina: 25%
  • od 10 do 20 godina: 40%
  • preko 20 godina: 80%

U tabeli ispod vidimo koliki je porez u odnosu na kubikažu i starost.

 

Screenshot_16.jpg

 

Pogledajmo i koliko je ''poskupeo'' porez od 2016. godine.

 

Screenshot_17.jpg

 

Situacija iz godine u godinu postaje sve nelogičnija i nepoštenija, pošto se pojavljuju novi, skupi i veoma snažni automobili (100 do 140 KS) sa neverovatno malim kubikažama - mnogo ih je iz ''Golf'' klase koji imaju motore od samo 1.000 kubika i plaćaju taj porez samo 1.290 dinara - za auto vrednosti 15.000 do 20.000 evra i snage npr. 125 KS. Sa druge strane, imamo Renault Lagunu 2.2 dCi iz 2002. godine - za nju se plaća porez od 33.858 dinara. Tako njena registracija izađe ukupno preko 55.000 dinara (bez tehničkog pregleda). A vrednost takvog automobila - oko 1.000 evra. Tu je i Fiat Punto 1.9D (bez turbine) iz 2003. godine, sa motorom od 1.9 litara i 60 KS, čiji vlasnik plaća samo porez 6.852 dinara, a ukupnu registraciju nešto preko 20.000 dinara (bez tehničkog pregleda). Već smo mnogo puta pisali o tome i navodili razne primere koji pokazuju nelogičnost, pri čemu je vrlo često reč o samo 100 do 200 kubika preko ''magične granice luksuza''. Ipak, za sada nema naznaka da će biti nekih promena.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davno sam digao ruke od ovoga, a drzava samo gubi ovim zakonima. Umesto da uzmu npr 25k za porez za 3000ccm, oni uzmu 0 jer se registruju na invalida svi. Od nas sa 2000-2500 ccm jos i uzmu nesto, od ovih preko 2500 vrlo retko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...