iggyboy 24 Posted February 6, 2017 izgleda da ima nade: Dobre vesti za vozače: Ukida se ''porez na luksuz''? Završava se nacrt novog zakona o oporezivanju automobila sa vise od 2.000 kubika. Opcije - kataloška i procena po grupama kubikaže, kojih će biti do 14. Vlasnici vozila koja imaju više od 2.000 kubika mogli bi uskoro da prilikom registracije vozila odahnu - kako ''Novosti'' nezvanično saznaju, pri kraju je nacrt novog zakona o oporezivanju automobila koji bi trebalo da im značajno umanji namete. Očekivalo se da će ti novi propisi zaživeti već od 1. januara, ali je očigledno da je taj posao ipak preobiman. Radna grupa, koju čine Poreska uprava, Ministarstvo finansija i MUP, razmatra visinu i način oporezivanja automobila, ali se još tačno ne znam koliko će ubuduće vlasnici plaćati ovu dažbinu. ''U igri" su najmanje dve opcije od kojih je jedna da se vozila oporezuju po vrednosti koja bi, najverovatnije, bila procenjivana po katalogu Auto-moto saveza Srbije. Druga varijanta je da se umesto postojećih sedam uvede devet ili čak 14 grupa po kubikaži vozila''. Jasno je da radna grupa sada traži način da ispravi nepravdu koja je naneta vozačima još 2009. godine uvođenjem sistema naplate po kubikaži. Kako je tada odlučeno da se za vozila preko 2.000 kubika plaća drastično viša suma, u narodu se odomaćio naziv porez na luksuz. Koliki je to apsurd pokazuje i činjenica da na primer vlasnik automobila starog 20 godina sa kubikažom većom od 2.500 kubika plaća skoro isti porez kao što mu vredi automobil. Prodaja automobila veće kubikaže je skoro zamrla, pa su se ''pobunili'' i uvoznici. ''Nigde u Evropi se ne plaća porez po kubikaži. I u regionu su od toga davno odustali i uveli oporezivanje prema vrednosti vozila'', kaže za ''Novosti'' Dragan Škrnjić, analitičar automobilskog tržišta. Moguće je oporezivati vozilo i prema snazi motora. Škrnjić kaže da je većina država EU problem oporezivanja rešila uvođenjem ekoloških normi, pa se porez plaća prema emisiji štetnih gasova u atmosferu. Trenutne cene poreza na automobile po kubikaži: do 1.150 ccm - 1.240 dinara 1.150 - 1.300 ccm - 2.410 dinara 1.300 - 1.600 ccm - 5.320 dinara 1.600 - 2.000 ccm - 10.900 dinara 2.000 - 2.500 ccm - 53.870 dinara 2.500 - 3.000 ccm - 109.160 dinara preko 3.000 ccm - 225.610 dinara Umanjenje 5 -8 godina 15% 8 - 10 godina 25% 10 - 20 godina - 40% Kako utvrditi vrednost vozila Ukoliko bi se prešlo na utvrđivanje tržišne vrednostiautomobila kao osnovice za naplatu poreza, po svemu sudeći bi se primenjivao katalog AMSS. U katalogu može da se pronađe novonabavna vrednost svakog vozila po tipu, modelu, kubikaži a zatim se, za konkretan automobil, pronađe koeficijent koji predstavlja stepen amortizacije vozila po starosti, a računa se po broju meseci proteklih od godine proizvodnje. Množenjem koeficijenta sa novonabavnom vrednošću dobija se tržišna vradnost vozila. Ovaj katalog se primenjuje i u slučaju uvoza polovnih automobila ili prenosa vlasništva vozila. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
zunto 503 Posted February 6, 2017 Ja danas platih 59000, 2.5,2003 god,120 kw Quote Share this post Link to post Share on other sites
iggyboy 24 Posted February 6, 2017 Ja imam u steku 2.7 ,2004 god , 150kw , cekam promenu cene,ovako je preko 90 000 registracija Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1555 Posted February 6, 2017 Drzaces ga u steku jos neko vreme... Ovo je poluvest bez ikakve korisne informacije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1580 Posted February 7, 2017 (edited) Prosli put su najavili promenu zakona pa je posle toga je sve pojeftinilo 100-300 din po grupi, kao zakon jos nije gotov. Ovaj put su prvo podigli cene registracija od 100-300 din a posle su plasirali vest o ukidanju poreza na luksuz, kao radi se na njemu, nije poceo da se primenjuje od 1 januara, kao kompleksan, treba puno da se radi na njemu. Zaje*avanje naroda Edited February 7, 2017 by srdjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted February 7, 2017 Bice pojeftinjenje, al od prvog limburga Quote Share this post Link to post Share on other sites
iggyboy 24 Posted February 7, 2017 Ljudi idu izbori Sent from my MI MAX using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted February 7, 2017 Uvek kad kazu da ce neka taksa da padne ja se zapitam na koga ce. Sve mi se cini da ce ova taksa za preko 2000 kubika da padne, ali na one s manjim motorom, Tako ce zapravo ukupno drzava uzimati vise, a na sva usta se hvaliti kako su nesto skinuli. Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted February 7, 2017 I ja mislim. Vozim auto od 900 kuba a sve mislim da ce sledeca registracija da me izadje ko za duplo vecu zapreminu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iggyboy 24 Posted February 7, 2017 Vrlo verovatnoSent from my MI MAX using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1555 Posted February 7, 2017 4 hours ago, iggyboy said: Ljudi idu izbori Sent from my MI MAX using Tapatalk Bas zato sto idu izbori nece pojeftiniti bilo kakvu registraciju, posebno onu sto se zove "luksuz". Ovi sto glasaju smatraju da je svaki vid automobila luksuz ocigledno cim daju 50% na ove uslove zivota.... Tako da bi na to biracko telo najbolje uticala vest o poskupljenju. 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1580 Posted February 8, 2017 Pa bas zato sto idu izbori su podigli porez 100-300 din Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 17, 2017 Uskoro promena kriterijuma za utvrđivanje poreza na automobile sa više od 2.000 kubika Kako prenosi Tanjug, u Srbiji bi uskoro mogli da budu promenjeni kriterijumi za utvrđivanje poreza na automobile koji imaju više od 2.000 kubika. Kao rešenje se pominje oporezivanje prema vrednosti vozila umesto prema kubikaži, kako je to sada. U Ministarstvu finansija priprema se Nacrt zakona o oporezivanju automobila, dok se istovremeno razmatra kako da se pravedno odredi tržišna vrednost vozila, a što bi omogućilo prelazak na oporezivanje po vrednosti a ne snazi vozila. Inače, vrednost vozila, u slučaju da se primeni kriterijum vrednosti na trzištu prilikom oporezivanja, bila bi procenjivana ili na osnovu Kataloga Auto- moto saveza Srbije (AMSS), ili tako da se umesto postojećih sedam, uvede devet ili više grupa vozila po kubikaži. U Ministarstvu finansija su rekli da je formirana radna grupa od predstavnika tog ministarstva, Poreske uprave i Ministarstva unutrašnjih poslova koja treba da izradi nacrt zakona za oporezivanje automobila. ''Radna grupa je počela da radi, trenutno analizira uslove za adekvatnu primenu takvih zakonskih rešenja, koja bi trebalo da obezbede blagovremeno utvrđvanje tržišnih vrednosti vozila, s kojima ne bi bila narušena efikasnost postupka registracije koja sada postoji'', kažu u Ministarstvu, gde očekuju da nacrt bude završne ove godine. Direktor Centra za motorna vozila AMSS-a Milan Božić smatra da bi rešenje da se vozila oporezuju po vrednosti, koja bi bila procenjivana na osnovu Kataloga AMSS bilo mnogo bolje nego trenutno rešenje. ''Sada imate prilično nepravedan sistem, da vozila sa istom zapreminom plaćaju isti porez. Naoko to izgleda dobro, ali nije. U najvišoj kategoriji, gde su vozila koja imaju više od 3.000 kubika, najjeftiniji automobil u katalogu je 600.000 dinara, a najskuplji 62 miliona dinara. Taj prvi platiće porez oko 2.000 evra, a sam taj auto, koji je starije proizvodnje, ne vredi ni približno toliko'', ističe Božić. Kad se radi po katalogu, odnosno po kriterijumu vrednosti vozila na tržištu, odnos tržišne i kataloške cene vozila stalno se prati, te postoji analiza cena u katalogu i onoga što je realno, kaže Božić i ističe da u preambuli kataloga za procenu vrednosti vozila AMSS-a stoji da je to ''katalog orijentacionih cena''. On ne isključuje da će i tom slučaju biti nezadovoljnih vlasnika, odnosno korisnika kataloga. ''Na primer, ako plaćate porez, reći ćete da je cena previsoka, da treba da bude mnogo manja, a ako isti čovek sutradan ima štetu i treba da je naplati u osiguravajućoj kući, reći će da je cena mnogo niska. Dakle, sve dok se i jedni i drugi bune, mi znamo da smo sa kataloškom cenom tu negde. Ako se samo jedni bune, onda ne valja. Pratimo tu cenu, ima određenih odstupanja naravno, ne postoji na svetu savršen katalog'', kazao je on. Ističe da su u katalogu uprosečene cene, te da se može pojaviti automobil koji je prešao tri puta više ili tri puta manje od normiranog, odnosno da može biti i šest puta veća razlika u kilometraži, a mogu postojati i oštećenja... Kao primer, on je uzeo vozilo Fiat Punto 1.3 MJet, 2008. godište, i posredstvom veb aplikacije, na koju se oslanja i Poreska uprava prilikom procene vozila kod kupoprodajnih ugovora, procenio njegovu vrednost na 334.872 dinara, dok, za to vozilo, cena u oglasima, zavisno od stanja i opreme, varira od 2.200 do 4.000 evra. Božić objašnjava da dva puta godišnje, 1. januara i 1. jula izlazi štampano izdanje Kataloga AMSS, međutim, ističe da u poslednjih nekoliko godina postoji veb aplikacija, koju koristi Poreska uprava i koja se ažurira praktično na dnevnom nivou, te da se sve što je aktuelno ubacuje kako bi Poreska uprava ''imala komfor u radu i vrlo precizne podatke''. Katalog AMSS, kaže Božić, ni po čemu se ne oslanja na strane kataloge i u njemu se koriste cene koje se dobiju od domaćih uvoznika. Božić posebno ističe da katalog AMSS sadrži najveći broj vozila u Evropi, jer se u njemu nalazi više od 80.000 tipova i modela, u odnosu na, recimo, nemački ''Švake'' katalog, koji je najprodavaniji u Evropi, a ima dvadesetak hiljada tipova vozila. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 31, 2017 Joooš jednom: Od sledeće godine manja registracija za starija vozila sa više od 2.000 kubika? Kako prenosi Blic, vlasnici starijih automobila sa više od 2.000 kubika mogli bi napokon od sledeće godine da plaćaju znatno manju registraciju vozila pošto bi za dva meseca trebalo da bude završen nacrt novog zakona o oporezivanju četvorotočkaša. Ova tema aktuelna je već godinama, a ukidanje takozvanog poreza na luksuz trebalo je da stupi na snagu još početkom ove godine, kako je prošlog septembra najavio ministar finansija Dušan Vujović. Međutim, pošto radna grupa zbog obimnosti zadatka nije uspela da pripremi set izmena, sve je odloženo za početak 2018. godine. Da li će se po novom cenovniku oporezivati vozila od idućeg januara, znaće se konkretnije krajem leta, kada bi radna grupa koju čine predstavnici Ministarstva finansija, Poreske uprave i MUP-a trebalo da izađe u javnost sa konkretnim rešenjima. Kako je već pisano, razmatraju se dve mogućnosti naplaćivanja registracije za vozila sa više od 2.000 kubika. Prema jednoj, automobili bi se oporezivali na osnovu vrednosti koju bi određivao Auto-moto savez Srbije (AMSS) po katalogu, a po drugoj, umesto sadašnjih sedam grupa vozila po kubikaži, postojalo bi od devet do 14 klasa. Zanimljivo da u radnom telu nema nikog sa Saobraćajnog fakulteta. Profesor na tom fakulteta Milan Vujanić smatra da bi najpravednije rešenje bilo da se registracija naplaćuje kombinacijom dva kriterijuma. '' ''Jedna trećina cene bi trebalo da se određuje po kubikaži, a dve trećine po konjskoj snazi jer što je veća snaga motora, to više troši goriva i zagađuje okolinu. Recimo, sada vlasnik Mercedesa od 2.150 kubika i 130 konjskih snaga plaća znatno veću registraciju od vlasnika Suzukija sa 1.300 kubika i 200 konjskih snaga. Iako taj Mercedes na 100 kilometara troši svega pet litara nafte - ističe Vujanić i dodaje da će radna grupa traži načina da napuni više budžet države nego da pravednije oporezuje vozila. S druge strane, auto-uvoznici smatraju da bi ukidanje poreza na luksuz otvorilo tržište četvorotočkaša veće zapremine. Kako kažu, zbog visine registracije tržište vozila sa više od 2.000 kubika je u poslednjih šest-sedam godina potpuno zamrlo, a takve automobile kupovale su jedino firme i pravna lica. Prema njihovim rečima, trenutno se nijednom vlasniku starijeg BMW-a, Mercedesa ili Audija jače kubikaže ne isplati registracija jer košta kao jedno polovno vozilo. Predsednik Asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović ističe da je ovo udruženje nedavno poslalo jasan predlog Vladi u vezi sa registracijom vozila. ''Cena registracije mora da opada sa godištem automobila. Apsurd je da vlasnik Audija A8 sa 4.000 kubika starog između 10 i 15 godina, plaća 2.500 evra a toliko ne košta ni taj automobil! - objašnjava Petrović. Porez na luksuz uveden zbog krize ''Porez na luksuz'' uveden je 2009. godine pod izgovorom svetske ekonomske krize. Ukidanje nepopularne uredbe prvi put je razmatrano još 2011, a prošle godine se mesecima razvlačilo kao tema. Kao što to obično biva, sve se završilo na pričama. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1580 Posted July 31, 2017 "Zanimljivo da u radnom telu nema nikog sa Saobraćajnog fakulteta" obećavajuće za veće zahvatanje u džep vozača Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted July 31, 2017 Ako se nesto uvodi, strogo po objektivnim merilima... Kakve crne procene vrednosti, samo prostor za muvanje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
djunis82 193 Posted July 31, 2017 On 2/17/2017 at 9:48 AM, neshaoct said: Uskoro promena kriterijuma za utvrđivanje poreza na automobile sa više od 2.000 kubika Kako prenosi Tanjug, u Srbiji bi uskoro mogli da budu promenjeni kriterijumi za utvrđivanje poreza na automobile koji imaju više od 2.000 kubika. Kao rešenje se pominje oporezivanje prema vrednosti vozila umesto prema kubikaži, kako je to sada. U Ministarstvu finansija priprema se Nacrt zakona o oporezivanju automobila, dok se istovremeno razmatra kako da se pravedno odredi tržišna vrednost vozila, a što bi omogućilo prelazak na oporezivanje po vrednosti a ne snazi vozila. Inače, vrednost vozila, u slučaju da se primeni kriterijum vrednosti na trzištu prilikom oporezivanja, bila bi procenjivana ili na osnovu Kataloga Auto- moto saveza Srbije (AMSS), ili tako da se umesto postojećih sedam, uvede devet ili više grupa vozila po kubikaži. U Ministarstvu finansija su rekli da je formirana radna grupa od predstavnika tog ministarstva, Poreske uprave i Ministarstva unutrašnjih poslova koja treba da izradi nacrt zakona za oporezivanje automobila. ''Radna grupa je počela da radi, trenutno analizira uslove za adekvatnu primenu takvih zakonskih rešenja, koja bi trebalo da obezbede blagovremeno utvrđvanje tržišnih vrednosti vozila, s kojima ne bi bila narušena efikasnost postupka registracije koja sada postoji'', kažu u Ministarstvu, gde očekuju da nacrt bude završne ove godine. Direktor Centra za motorna vozila AMSS-a Milan Božić smatra da bi rešenje da se vozila oporezuju po vrednosti, koja bi bila procenjivana na osnovu Kataloga AMSS bilo mnogo bolje nego trenutno rešenje. ''Sada imate prilično nepravedan sistem, da vozila sa istom zapreminom plaćaju isti porez. Naoko to izgleda dobro, ali nije. U najvišoj kategoriji, gde su vozila koja imaju više od 3.000 kubika, najjeftiniji automobil u katalogu je 600.000 dinara, a najskuplji 62 miliona dinara. Taj prvi platiće porez oko 2.000 evra, a sam taj auto, koji je starije proizvodnje, ne vredi ni približno toliko'', ističe Božić. Kad se radi po katalogu, odnosno po kriterijumu vrednosti vozila na tržištu, odnos tržišne i kataloške cene vozila stalno se prati, te postoji analiza cena u katalogu i onoga što je realno, kaže Božić i ističe da u preambuli kataloga za procenu vrednosti vozila AMSS-a stoji da je to ''katalog orijentacionih cena''. On ne isključuje da će i tom slučaju biti nezadovoljnih vlasnika, odnosno korisnika kataloga. ''Na primer, ako plaćate porez, reći ćete da je cena previsoka, da treba da bude mnogo manja, a ako isti čovek sutradan ima štetu i treba da je naplati u osiguravajućoj kući, reći će da je cena mnogo niska. Dakle, sve dok se i jedni i drugi bune, mi znamo da smo sa kataloškom cenom tu negde. Ako se samo jedni bune, onda ne valja. Pratimo tu cenu, ima određenih odstupanja naravno, ne postoji na svetu savršen katalog'', kazao je on. Ističe da su u katalogu uprosečene cene, te da se može pojaviti automobil koji je prešao tri puta više ili tri puta manje od normiranog, odnosno da može biti i šest puta veća razlika u kilometraži, a mogu postojati i oštećenja... Kao primer, on je uzeo vozilo Fiat Punto 1.3 MJet, 2008. godište, i posredstvom veb aplikacije, na koju se oslanja i Poreska uprava prilikom procene vozila kod kupoprodajnih ugovora, procenio njegovu vrednost na 334.872 dinara, dok, za to vozilo, cena u oglasima, zavisno od stanja i opreme, varira od 2.200 do 4.000 evra. Božić objašnjava da dva puta godišnje, 1. januara i 1. jula izlazi štampano izdanje Kataloga AMSS, međutim, ističe da u poslednjih nekoliko godina postoji veb aplikacija, koju koristi Poreska uprava i koja se ažurira praktično na dnevnom nivou, te da se sve što je aktuelno ubacuje kako bi Poreska uprava ''imala komfor u radu i vrlo precizne podatke''. Katalog AMSS, kaže Božić, ni po čemu se ne oslanja na strane kataloge i u njemu se koriste cene koje se dobiju od domaćih uvoznika. Božić posebno ističe da katalog AMSS sadrži najveći broj vozila u Evropi, jer se u njemu nalazi više od 80.000 tipova i modela, u odnosu na, recimo, nemački ''Švake'' katalog, koji je najprodavaniji u Evropi, a ima dvadesetak hiljada tipova vozila. preuzeto sa - Auto Blog Kako testirati tacnost nekog kataloga vrednosti automobila? Jednostavno, koliko ljudi bi bilo spremno da proda svoj auto po AMSSovoj ceni. Eto, kada sam kupovao Libru 2011. godine, AMSS je cenio 4.500, a ja platio 3.800. Mogli smo se naci na 4.200, pa zadovoljni i AMSS i ja... 308icu mi AMSS procenjuje na skoro 9.000 evra, a ja je platio 6.600 evra. Nadjemo se na 7.6000 i svi dobri Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6590 Posted January 13, 2018 Umesto smanjenja za vozila preko 2.000 ccm, povećan porez za sve automobile Porez koji se svake godine plaća prilikom registracije vozila, povećan je za ovu godinu, kako je objavljeno u Službenom glasniku. Reč je o porezu koji uz obavezno osiguranje, predstavlja najveći deo cene registracije vozila. Inače, prošle godine je u odnosu na 2016. porez povećan za oko 1.5%. Porez je i ove godine povećan, odnosno usklađen sa indeksom potrošačkih cena koje je objavio Republički zavod za statistiku za period od 1. decembra 2016. do 30. novembra 2017. godine. Nove iznose poreza možete da vidite u tabeli ispod. Podsećamo, u zavisnosti od starosti vozila, porez se umanjuje za određeni procenat: od 5 do 8 godina: 15% od 8 do 10 godina: 25% od 10 do 20 godina: 40% preko 20 godina: 80% Surovo, ali istinito Sa jedne strane, govori se o uvođenju Euro 4 standarda kao ograničenja za uvoz polovnih automobila, a kao razlog se navode ekologija i bezbednost, dok se sa druge strane kolima starijim od 20 godina daje popust od 80% na porez na upotrebu, čime se direktno destimuliše kupovina novijih vozila. Nepravda – i dalje nema ukidanja „poreza na luksuz“? Po svemu sudeći, ni ove godine neće biti izmene načina na koji se određuje porez na upotrebu vozila koji se plaća prilikom svake registracije. Podsetimo se, osnovni problem nije samo u tome što se na vozila sa motorom od preko 2.0 litra plaća znatno veći porez, takozvani „porez na luksuz“. Veći problem je nepravda prema običnim vozačima. Na primer, potpuno nov BMW X5 xDrive25d ima motor od 2.0 litra i 231 KS, košta 60.500 evra, a porez na njega je sada 11.210 dinara. Nasuprot njemu imamo Fiat Punto 1.9 D iz 2003. godine, sa motorom od 1.9 litara i 60 KS, čiji vlasnik plaća porez od 6.726 dinara. Tu je i nesrećni vozač koji za svoju Lagunu 2.2 dCi iz 2005. godine, sa motorom od 150 KS mora svake godine da izdvoji 33.228 dinara. preuzeto sa: https://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/aktuelno/umesto-smanjenja-za-vozila-preko-2000-ccm-povecan-porez-za-sve-automobile.php Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted January 13, 2018 Jeste, zato sto ovi 20 godina star auto voze iz jedinog razloga sto je manji porez... Kakav je muflon ovo pisao. Treba mu dati minimalac pa nek uziva u svom novom autu... 1 nidza reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 13, 2018 Umesto smanjenja za vozila preko 2.000 ccm, povećan porez za sve automobile Porez koji se svake godine plaća prilikom registracije vozila, povećan je za ovu godinu, kako je objavljeno u Službenom glasniku. Reč je o porezu koji uz obavezno osiguranje, predstavlja najveći deo cene registracije vozila. Inače, prošle godine je u odnosu na 2016. porez povećan za oko 1.5%. Porez je i ove godine povećan, odnosno usklađen sa indeksom potrošačkih cena koje je objavio Republički zavod za statistiku za period od 1. decembra 2016. do 30. novembra 2017. godine. Nove iznose poreza možete da vidite u tabeli: Podsećamo, u zavisnosti od starosti vozila, porez se umanjuje za određeni procenat: od 5 do 8 godina: 15% od 8 do 10 godina: 25% od 10 do 20 godina: 40% preko 20 godina: 80% Surovo, ali istinito Sa jedne strane, govori se o uvođenju Euro 4 standarda kao ograničenja za uvoz polovnih automobila, a kao razlog se navode ekologija i bezbednost, dok se sa druge strane kolima starijim od 20 godina daje popust od 80% na porez na upotrebu, čime se direktno destimuliše kupovina novijih vozila. Nepravda - i dalje nema ukidanja ''poreza na luksuz''? Po svemu sudeći, ni ove godine neće biti izmene načina na koji se određuje porez na upotrebu vozila koji se plaća prilikom svake registracije. Podsetimo se, osnovni problem nije samo u tome što se na vozila sa motorom od preko 2.0 litra plaća znatno veći porez, takozvani ''porez na luksuz''. Veći problem je nepravda prema običnim vozačima. Na primer, potpuno nov BMW X5 xDrive25d ima motor od 2.0 litra i 231 KS, košta 60.500 evra, a porez na njega je sada 11.210 dinara. Nasuprot njemu imamo Fiat Punto 1.9 D iz 2003. godine, sa motorom od 1.9 litara i 60 KS, čiji vlasnik plaća porez od 6.726 dinara. Tu je i nesrećni vozač koji za svoju Lagunu 2.2 dCi iz 2005. godine, sa motorom od 150 KS mora svake godine da izdvoji 33.228 dinara. preuzeto sa - Auto Blog 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted January 13, 2018 Realno je da se placa porez na luksuz za automobile preko 2.0... Samo bi trebalo to primenjivati na vozilima do max 10god starosti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted January 13, 2018 Realno bi bilo da je za 3.0 50% skuplje nego za 2.0, ajde neka je i 100% tj duplo skuplje jer luksuz, ali 10x tj. 1000% vise je nerealno i van svake pameti. Pogotovo ima dosta auta od recimo 2200ccm koji nisu prosli pored luksuza. Ali svakako je vrhunac bezobrazluka sto nisu nista sustinski promenili osim sitnih jajarskih poskupljenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted January 13, 2018 Sto je bre realno da vozila preko 2000cm3 budu luxuz!? Kako vas-nas ubedise u to? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted January 13, 2018 Luxuz je placati gorivo za to preko 2000cm3 a sama kubikaza je cista glupost da bude luxuz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1580 Posted January 14, 2018 20 hours ago, Trofeo said: Realno je da se placa porez na luksuz za automobile preko 2.0... Da, da, a sto da ministri i politicari rade kad ih mi mozemo hraniti kao i sve ostale stranacke feude Elem, ako mene pitas, bolje da porez na luksuz spuste, da recimo krece od 1400 ccm pa navise Mozda se tada budemo cak i pobunili, naglasavam mozda Quote Share this post Link to post Share on other sites