Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Bio na SAT-u prosle nedelje uporedni test lanaca,carape i neke mreze.

Sve u svemu ipak su lanci lanci i ako ih nikada necu staviti na auto. Carapa se iscepala jos na testiranju :)

Mreza mozda nije losa. Ispalo je da ima bolje ubrzanje i zaustavni put od lanaca i da je dosta udobnija voznja,a koliko je izdrzljiva to je pitanje.

Test je bio na takvom terenu gde se moglo ici i sa najgorim gumama. Tako da kada bi teren bio malo tezi tj. ima malo vise leda i snega siguran sam da se ni te mreze ne bi dobro pokazela.

Jos jedna mana carepa je ta sto se sneg vrlo brzo zalepi na carapu i onda se trenje sa podlogom znatno pogorsa i potrebno je ciscenje carape.

Carape kao i mreze su po meni dobro resenje jednino za neko kratko koriscenje tj. samo za sutuaciju kada se auto negde zaglavi! Za sve ostalo :thumbdown:

Edited by saleTIPO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda nisam kompetentan da o tome pricam, jer dozvolu imam 6 godina i sa lancima za sneg nisam vozio nikad. Osim kad sam ih montirao u garazi i izasao da sa njim lakse progazim ulicu jedne godine kad je sneg nenormalno navejao :) Realno tada sam ih montirao bzv bez neke potrebe cisto da olaksam i sebi i drugima jer je sneg bio ogroman! Inace sem toga na putu mi nikada nisu zatreali, imao sam uvek extra zimske gume i nisam imao problema. Tako da opet kazem, ne znam koliko je moje misljenje merodavno, ali kad bih se nasao zaglavljen na nekom brdu i bio prinudjen da montiram nesto od toh pomagala opredelio bih se za lance. Jer sve mi se cini da su ini jedini koji kad se nadju na utabanom snegu i ledu mogu nesto da urade. Lepo je sve to kad ti kao na njihovom testu jurcas kroz ne razgazen sneg po ravnom! Ali zamislite situaciju da ste stali n pola nekog brda gde je ugazen sneg i led.

E tu mislim da su lanci jedina stvar koja moze da zagrebe i po ledu i pokrene auto... Sve ostalo...? hm ne znam bas...

Edited by Terza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jer sve mi se cini da su ini jedini koji kad se nadju na utabanom snegu i ledu mogu nesto da urade.

E tu mislim da su lanci jedina stvar koja moze da zagrebe i po ledu i pokrene auto... Sve ostalo...? hm ne znam bas...

veruj mi ne bi voleo da sa lancima budes na ledu,sneg ok!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove carape su dobra i relativno jeftino resenje :yes

cisto da ih imas,da ispostujes zakon :veryangry: i mozda da se izvuces odnegde :question:

ali generalno oni plasticni ili gimeni lanci su najbolja varijanta :unworthy:

imaju super performanse i ne mogu da ostete automobil ukoliko se puknu,za razliku od celicnih lanaca

jedina mana im je cena :thumbdown: ,mislim da su u Beogumi bili preko 100 E :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jer sve mi se cini da su ini jedini koji kad se nadju na utabanom snegu i ledu mogu nesto da urade.

E tu mislim da su lanci jedina stvar koja moze da zagrebe i po ledu i pokrene auto... Sve ostalo...? hm ne znam bas...

veruj mi ne bi voleo da sa lancima budes na ledu,sneg ok!!!

Pa ne daj boze da se nadjem na ledu uopste :) ali mislim da bi se i tu od svih pomagala koliko god oni bili uspesni ili neuspesni najbolje mogucnosti imaju lanci...

E sad to sto se tice kidanja je stvarno havaria, ako se otkinu ili otkace ode krilo i jos ponesto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te carape za sneg ne bi izdrzale ni deset kilometara napolju.Dve tri udarne rupe i zbogom carapice.Kod nas i lanci pucaju a kamoli platno.....dry.gif

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

gledao sam i ja SAT u nedelju i delim vasa misljenja..

no nikada nisam montirao lance niti sam nesto i planirao :), uzecu ih samo radi toga da ih imam....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam znao za mreže... deluju mi kao ''omekšani'' lanci, a rezultate su pokazali u samoj emisiji. Ne znam samo kako se ponašaju prema ''mekom'' ledu da li ga razbijaju kao lanci ili klizaju... Ja imam lance jer su najjeftiniji, a ove zime sam se dva puta penjao na Kopaonik pod snegom samo na zimskim gumama i nije bilo problema niti potrebe za bilo kojim dodatkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svojevremeno sam gledao neki test sa čarapama na nekim američkim SUV vozilima. Ako se dobro sećam, čarape su rešavale problem na all-season gumama, dok su dobre zimske gume bile bolje od čarapa. Lance imam oduvek, ali ih nikad nisam isprobavao iako godinama vilenim po raznoraznim planinama. Samo sam jednom bio prinuđen da parkiram auto u centru Kopaonika i peške šetam do Rtnja, jer je dok smo klopali sneg toliko napadao da Stilo fizički zbog svoje visine nije mogao da prođe najstrmiju deonicu. Ja sam orao po snegu dok sam mogao, ali to je imalo svoj kraj.

Na žalost, u tom momentu sam u gepeku imao pogrešne lance, tako da bih i iz prve ruke mogao da pretestiram da li bi lanci ipak uspeli da povuku kroz dubok sneg, ali eto, Marfi je odlučio da se umeša u događaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanci su lanci, za sneg su najbolji. Ali za led... Dok sam vozio Golfa, imao sam za njega dve kramponke, sa metalnim klinovima. Jao miline, radost neopisiva. Posle cale i ja vadili krampone jer su navodno bili zabranjeni kod nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukratko:

- letnje gume nemaju ni 50% trakcije u odnosu na zimske gume.

- letnje gume sa lancima daju 75% gripa koje pružaju same zimske gume.

- letnje gume sa ''čarapom za sneg'' daju istu količinu gripa kao i redovna zimska guma.

- sprej najmanje pomaže (ipak pomaže), plus ga je najlakše naneti na gumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li klasične lance za sneg mogu da zamene tekstilni?

 

tekstil 1.jpg

 

Lanci za sneg su jedan od važnijih delova zimske opreme koju treba da imate u vozilu, naročito ako živite u brdsko-planinskim predelima ili se tokom snežnih padavina zaputite automobilom van grada. Pogotovo ako planirate na skijanje. Osim klasičnih lanaca, već neko vreme postoje i tekstilna pomagala za vožnju na snegu koja su se sada razvila u pravu alternativu.

 

Zato je austrijski auto-klub ÖAMTC sproveo test takozvanih tekstilnih lanaca za sneg.

Uz merenje vučne sile, prvi put je korišćena i metoda koju je razvio ovaj auto-klub za objektivno određivanje prenosa snage pri startovanju vozila na snegu. Ispitivanje je sprovedeno na automobilu opremljenom gumama dimenzija 225/50 R17, a uporedo sa tri vrste platnenih, testirani su i klasični lanci šest proizvođača. Kako kažu u austrijskom auto-klubu, nijedan od ukupno devet testiranih modela nije postigao najvišu ocenu vrlo dobar (pet zvezdica). Ipak, generalno rezultat je pozitivan sa šest dobrih ocena (četiri zvezdice) i tri zadovoljavajuće (dve zvezdice).

 

''Iznenadilo nas je da tekstilna pomagala ni na koji način nisu inferiorna u poređenju sa performansama klasičnih lanaca za sneg, kada se radi o prenosu snage pri startovanju vozila'', naglašava Stefan Kerbl, mehaničar ÖAMTC-a. Kada su u pitanju montaža i rukovanje, platnena pomagala čak imaju prednosti u odnosu na konvencionalne lance za sneg. Međutim, činjenica da je šest ispitanih lanaca za sneg i dalje generalno superiorno u odnosu na tekstilne alternative u testu, rezultat je njihove pouzdanosti i trajnosti.

 

Stefan Kerbl objašnjava: ''Testne vožnje su vodile, između ostalog, i preko suve rute od maksimalno 50 kilometara, maksimalna brzina bila je zasnovana na specifikacijama proizvođača, ali je iznosila najviše 50 km/h. Čak i nakon relativno kratke udaljenosti, vidljivi su jasni znakovi istrošenosti na tekstilnim pomagalima sa rupama u strukturi materijala.'' Stručnjak ÖAMTC-a nije u potpunosti zadovoljan u tom pogledu čak ni sa nekim konvencionalnim lancima za sneg. Naime, tragovi trošenja na njima nisu bili preterno vidljivi, ali jedna karika lanca u jednom od modela je pukla, verovatno zbog preopterećenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, neshaoct said:

''Iznenadilo nas je da tekstilna pomagala ni na koji način nisu inferiorna u poređenju sa performansama klasičnih lanaca za sneg, kada se radi o prenosu snage pri startovanju vozila'', naglašava Stefan Kerbl,

Pa nije baš tako....

Komentar novinara se ne slaže sa rezultatima testa.

Ako pogledate rezultate konkretnog testa, vidi se da su lanci osvojili 4 zvezdice, a ćarapše 3 zvezdice.

Moje mišljenje (i iskustvo)je da su za vožnju po ozbiljnom snegu, lanci nezamenljivi. 

Uostalom evo linka:

https://www.oeamtc.at/tests/reifentest/schneekettentest/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozili su carape po putu bez snega, ne znam sta su ocekivali.
Prednost carapa u tom trenutku je da ih mozes skinuti za pola minuta i nastaviti dalje.

Isto tako da su ubacili kategoriju komfor, carape bi dobile mnogo bolju ocenu od lanaca (kotrljajuci se 50km po suvom delu puta), pa bi ocena bila ujednacena.
Kao sto su i rekli, same carape ne zaostaju za lancima na snegu, a 3 zvezdice su dobile samo zbog habanja na putu, jer su tu failovale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutinac

Nesam probao, ali sam ih gro video iskidane na Zlatiboru prosle zime. Ak mene pitas, ne valja to ic. 

Plasticna vezica, hladnoca i opterecenje tocka od tezine auta i trakcije... Puca kao od sale. 

 

Lanci su lanci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...