Jump to content
FAS Goran
Luka_pg

Fiat Bravo/a - koje motorno ulje i koliko litara?

Recommended Posts

Pozdrav, skorije sam menjao ulje na automobilima, i ostalo mi je elf 10w40, oko 5l. Dosao je na red i moj Bravo, a posto nije dugo kod mene, ne znam koje je proslo ulje bilo. Drugar mi je dao 4l elf5w40. Koje ulje bi ste mi vi preporucili? Auto je 2001 godiste, Bravo 1.6 16v

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista bolje od Selenia Gold u taj motor ne trebas da sipas.

U vreme kad su ga konstruisali bolje, modernije od tog ulja nisu ni imali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

20k ide fabricki ali posto su svi ti fiati odavno pregazili preko 200000km ide selenia gold 10-40 ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bokija Brate kojeg god sam majstora pitao i prodavca  svi su mi rekli seleniju gold sipaj i nema da mislis,znaci ni jedan se nije zadesio da kaze sipaj 20k ;)  Gold za klasicne ventile?:lol: Samo mi objasni kako si dosao do tog zakljucka? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi fiati sa hidro podizacima koriste 20k prema specifikaciji proizvodjaca.Klasicnim motorima je propisan gold.Kad sipas...a probao sam....gold u 16v treba mu mnogo vremena da napuni podizace i prestane da stekce.Kakve majstore si pito...nemam pojma i ne bi da komentarisem.Da imas para da experimentises uverio bi se u razliku u vremenu punjenja podizaca u zavisnosti od spoljne temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popricao sam sa par majstora oko ulja, i svi su mi rekli da se drzim Selenia 20k. Jedan mi je rekao bas nesto zanimljivo. Ako sipam 20k, da ne menjam pre 15000. Da li je on to lupio ili stvarno ima nekog smisla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to moze i na 20k, ali zbog nasih uslova menjaj na 10k, sigurniji si.
To sto po radnjama kazu sipaj ti to i to i ne misli, svi oni idu pretpostavkom da su nam automobili lesine i da svi hoce 1000din da ustede na ulju.
Ja sad sipao Motul, a eto ne moram bolje od Shella.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, bokija said:

Svi fiati sa hidro podizacima koriste 20k prema specifikaciji proizvodjaca.Klasicnim motorima je propisan gold.Kad sipas...a probao sam....gold u 16v treba mu mnogo vremena da napuni podizace i prestane da stekce.Kakve majstore si pito...nemam pojma i ne bi da komentarisem.Da imas para da experimentises uverio bi se u razliku u vremenu punjenja podizaca u zavisnosti od spoljne temperature.

Pitao sam  3-4 majstora i 2-3 prodavca...Svi mi kazu sipaj gold... covek u Ap sportu mi je takodje rekao sipaj gold... Sipam gold vec skoro 3 god presao sam preko 60000km i nisam imao ni najmanji problem... Od zamene do zamene ne dolivam,potrosi mi do minimuma... menjam na 9000-10000km nekad i 11000... Znam jos likova koji voze bravo kao moj isto sipaju gold... Znam da je fabricki propisan 20k ali kao fazon posto su vozila pregazila dosta km najbolje gold da se sipa bar sam ja tako zakljucio iz price majstora i prodavaca... Takodje kad sam kupio auto pitao sam vlasnika koje ulje je sipano odgovor je bio isti "Gold"...

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto "svi prodavci i majstori" pricaju da je bolje gold ne znaci i da je stvarno bolje gold i da su ti majstori uopste dobri. Moj majstor koji je stvarno dobar i kod njega idem pre nego kod Gorana ,iz neke price sam cuo i da je on radio kod Gorana pre. Elem,meni je uvek sipana Selenia 20k i u 1.8 Bravo (u dva motora jer sam prvi raskantao na 200km/h po satu) i sad u HGT-a ali za HGT-a su mi rekli da se neko drugo ulje drugog proizvodjaca pokazalo bolje,zaboravio sam koje,pitacu sledeci put. A ja sta god da kupujem pitam majstora sta da kupim ili gde,ne idem po radnjama i pitam sta je za moj bla bla,ipak su oni samo prodavci a ne majstori.

A razliku gold selenia i 20k vidis najbolje zimi kad podizaci krenu da cakcu sa gold-om jer je gusce i sporije se puni,lepo je fabrika preporucila a bokija rekao. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko nije rekao da je bolji gold,vec sta su mi ljudi rekli da sipam i iskustva ljudi koje poznajem... I kao sto sam napisao vec 60000km sipam gold i nemam nikakav problem. Svako sipa sta hoce,neko uopste i ne sipa seleniu u brava i nema problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kraju....20k je sintetika a Gold polusintetika.Mazuci film izmedju kliznih povrsina je tvrdji kod 20k.Samim tim idarac na lezaj radilice prilikom detonacije biva bolje absorbovan jer ne moze da razbije film.Ovaj parametar je jedan od najvaznijih kod izbora ulja.Aditivi koji se stavljaju u ulje u glavnom i sluze zato da poboljsaju snagu filma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/18/2018 at 7:17 PM, IgorBG said:
To sto "svi prodavci i majstori" pricaju da je bolje gold ne znaci i da je stvarno bolje gold i da su ti majstori uopste dobri. Moj majstor koji je stvarno dobar i kod njega idem pre nego kod Gorana ,iz neke price sam cuo i da je on radio kod Gorana pre. Elem,meni je uvek sipana Selenia 20k i u 1.8 Bravo (u dva motora jer sam prvi raskantao na 200km/h po satu) i sad u HGT-a ali za HGT-a su mi rekli da se neko drugo ulje drugog proizvodjaca pokazalo bolje,zaboravio sam koje,pitacu sledeci put. A ja sta god da kupujem pitam majstora sta da kupim ili gde,ne idem po radnjama i pitam sta je za moj bla bla,ipak su oni samo prodavci a ne majstori.
A razliku gold selenia i 20k vidis najbolje zimi kad podizaci krenu da cakcu sa gold-om jer je gusce i sporije se puni,lepo je fabrika preporucila a bokija rekao.  

Eneos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moze u Fiat Bravo 1.6 16v i da li je neko sipao Total Quartz 7000 10W-40 ?

Sipao sam seleniu 20k i ne zelim vise jer smatram da je preskupa i ne vrijedi tog novca
 

Edited by DarioChoki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam mali problem na Bravu 1.6 1999. I na fb-u sam pitao za savet i dobio za odgovor ulje koje se ispostavilo da je i stavljeno na servisu, zato sam ovde radi vise odgovora i saveta. (u slucaju da neko prepozna pitanje). Na velikom servisu je zamenjeno ulje, stavljeno je Selenia Gold 10w40 polusintetika, sijalica za ulje treperi od tada. Majstor kaze da ga tako vozim do zime i tada zamenim. Ja nisam blesav da ignorisem to, zato sam i ovde. Navodno kaze da mi treba gustije polusinteticko ulje od Selenie Gold 10w40.. Ja otisao do radnje gde uzimam fiat delove, oni mi preporucuju 10w60 Racing, medjutim gledam da je to puna sintetika ? Koje ulje onda uzimati ? 

 

Ne mogu da nadjem konkretno po gustini i oznakama sta je gustije od 10w40 golda ? (pocetnik, svakim resavanjem kvara po nesto naucim, a sa motorom direktno se ne bih zezao).

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja godinama sipam 10w-40 i nisam imao problema,nekada davno sam se furao na Seleniju 20K a posle sam sipao sta stignem.

Sada je mislim neko Gm ulje u motoru i sve radi bez problema,to su malo mitovi da u Fiata treba sipati Seleniu,u Pezoa Total i tako redom.

Ulje je bitno da zadovoljava norme za odredjen motor a proizvodjac je nebitan a to sto ti pali lampicu ukazuje da imas nekakav problem i ja bih to resavao sto pre da ne ostanes bez motora.

Moguce da malo baguje i senzor pritiska ulja i prvo bi trebalo izmeriti stvarni pritisak ulja i ako je stvarno manji od normalnog onda traziti problem.

Moglo bi biti samo prljavo sace na usisu uljne pumpe u karteru,to je klasika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navodno je pritisak okej i proverena pumpa i filter. Iskljucivo je do ulja. Ako sam dobro razumeo, star auto, dosta presao, trazi gustije ulje. Da probam sa nekim gustijem ali ne znam kojim ? Pa cu kod drugog majstora ako treba da se proveri sve jos jednom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu bas logike u toj prici.

Lampica za ulje se pali kada je pritisak ispod nekog bezbjednog miniumuma a ako treperi znaci da je na samoj granici.

Ne znam sad tacne cifre za pritisak ali razlika izmedju normalnog pritiska i pritiska na kom se pali lampica je prilicno veliki i nemoguce je da treperi lampica a da je pritisak ok.

Kao sto rekoh moze biti do samog senzora pritiska da zeza i pali lampicu bezveze ali cisto sumnjam.

Ja bih to ipak proverio kod jos nekog majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...