Jump to content
FAS Goran
marija12

Dodatna taksa pri uvozu vozila

Recommended Posts

KUPCI novih motornih vozila u Srbiji, uskoro će, prilikom registracije svojih četvorotočkaša i dvotočkaša plaćati državi i ekološku taksu, koja će, kako nezvanično saznajemo, iznositi oko 130 € Ekološka taksa naplaćivaće se shodno "Pravilniku o načinu i postupanju upravljanja otpadnim vozilima" koji je stupio na snagu 1. januara 2011.

Oko tačnog iznosa takse, još uvek su u toku dogovori između predstavnika auto-industrije, Ministarstva i Fonda za životnu sredinu, kao i Privredne komore Srbije.

- Ekološka taksa naplaćivaće se isključivo prilikom kupovine novih motornih vozila - automobila, kamiona, autobusa, specijalnih vozila za potrebe vojske, policije, kao i poljoprivrednih mašina - traktora, kombajna - kaže za "Novosti" Siniša Mitrović, savetnik predsednika Privredne komore Srbije.

Prema rečima Mitrovića, novac od taksi ići će za podsticanje reciklaže starih automobila, koji posle upotrebe postaju opasni otpad.

 

Izvor: novosti.rs

 

 

Edited by neshaoct
preciziran naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg, ako ovako nastave ja stvarno ali stvarno prelazim u pesake. Ne bi me iznenadilo da i u bliskoj buducnosti, mozda ipre, uvedu i taksu na pesake!:dizzy:

Totalno otkaceno perverzno ludilo ! :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Ajde da prebacim pitanje sa druge teme - koliko ljudi je ovde nekad u poslednjih 10god kupilo nov automobil i koje vrednosti? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je sad josh jedan "detalj" kad se neko lomi da li da uzmem nov ili polovan automobil... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nikad u zivotu (punim 34 na leto) nisam kupio nov auto.Najblizi kupovini sam bio letos kad sam kupio ovog stila,tada mi je prva opcija bio punto na kredit al naleteo stilo,svideo mi se i ja ostao bez novog auta.Punto je bio opcija jer je mala kamata a ja para za nov auto nemam i verovatno nikad necu imati vec samo kredit.Inace nisam planirao kupovinu novog auta zbog lecenja nekih kompleksa(punto bas i nije za to) vec mi je dosadilo vise da vozim " krseve" i da non stop nesto popravljam na autu.Razmisljam i dalje o kupovini novog auta i opet je tu opcija nov model koji treba da se pojavi iz KG , a ince tako nesto mi i treba , malo komfornije posto sam ozenjen,imam sina i iskreno razmisljam da jos malo prosirim porodicu :rolleyes: .

Moja ispovest u kratkim crtama , a da ovaj post ne bi bio off dodacu da taj namet od 150e moze dosta da znaci kod ljudi sa manjim primanjima i hteli bi nov auto ,pa sad umesto samo za registraciju moraju jos para da skupljaju , a gde su zimske gume,obavezan komplet itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Ajde da prebacim pitanje sa druge teme - koliko ljudi je ovde nekad u poslednjih 10god kupilo nov automobil i koje vrednosti? :)

Ne znam koliko je njih ovde ali 30 000 ih je što su ratosiljali krševa i uzeli puntaće. Sad im više ne daju 1000€ za krš nego 600€ i ako daju 150 za ovu taksu ispade da je pojeo vuk magarca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuli su carinu na neku smesnu cifru i taman ovo dodje kao zamena.

Ja sam kupio nov auto, ima tome dosta ali moj Punto je bio nov.

Cena je nebitna, ali na 15000e 130e ni ne osetis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista novo,drzava je u kolapsu...

Ko kupuje novo i daje 10000,nece mnogo obratiti paznju i na tih 150.

Bice takvih "taksi bisera "sve vise....

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

posto sad zima prolazi nadam se da od sledece nece da nam uvedu obavavezne zimske cipele pa kad te zaustave na ulici a ti lepo podignes nogu da pandur vidi djonove a ono izlizani....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam dobro razumeo,treba da platim da bi mi stari auto drzava uzela i reciklirala???Pa uvek mogu da dobijem pare za njega na bilo koji drugi nacin.realmad.gif Kroz delove ili staro gvozdje/

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije stvar koliko nas ovde je ikada u zivotu kupilo nov auto, i da li ce , nego je stvar principa, em je tesko doci do bilo kakvog auta, a o novom da ne pricamo, nego je ovo nacin da se namakne jos para i nista drugo.

Mi obicni smrtnici i nismo u mogucnosti da ikada u zivotu vozimo auto koji kosta vise od 20.000, onako sirokooo da procenim. Pogledajte cenu svih tih automobila koje mi vozimo, "besni" automobili i njihove cene su zanemarljivi u odnosu na sve nas plebejce.

POrez na sve zivo, kako je krenulo uvesce i zabarinu, ne dao bog i porez na godine ili na jos neku glupost. Taksa na taksu i taksina taksa, a mozda dobijemo i porez na maglu. Tu bi sebe mogli da oporezuju , zaradila bi drzava debelo na svo njihovo prodavanje magle. :realmad:

Znam da nema veze sa ovom temom al cu dodati da se sprema uvodjenje poreza na visak stambenog prostora, nije da me se dotice jer viska nemam, nego je stepen bezobrazluka neslucenih razmera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekologija polako pokazuje svoje pravo lice.U njeno ime ti uzimaju gomilu para i na kraju ti uzmu i ono st si kupio bez naknade da bi ti posle opet prodali nesto od tih sirovina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

POrez na sve zivo, kako je krenulo uvesce i zabarinu, ne dao bog i porez na godine ili na jos neku glupost. Taksa na taksu i taksina taksa, a mozda dobijemo i porez na maglu. Tu bi sebe mogli da oporezuju , zaradila bi drzava debelo na svo njihovo prodavanje magle. :realmad:

Znam da nema veze sa ovom temom al cu dodati da se sprema uvodjenje poreza na visak stambenog prostora, nije da me se dotice jer viska nemam, nego je stepen bezobrazluka neslucenih razmera.

Dobro sad, treba imati razumevanja i za te ljude, (mislim vladu), snašla ih grdna nevolja, nema para u zemlji, poreski službenici slabo naplaćuju, nemaju od koga, od onih od kojih bi mogli - ne smeju...u "strukturama" su, fabrički dimnjaci slabo puše, unutrašnja trgovina je premeštanje iz jednog u drugi džep...a nešto se i telekomunikacione korporacije slabo prodaju, profesori gladni, policajci besni, lekari mrzovoljni, a 26.000 administrativnih službenika uživa i vozi nove automobile na kredit.... Nisu oni od juče ili preključe...da se nagomila toliki broj službenika, opštinara, sekretara, pomoćnika i savetnika trebale su decenije. A da aparat odumire - ne odumire, nego se goji. Kako koja struktura dodje na vlast, eto zaova, jetrva, pašenoga, šuraka...za svakog po neko mestašce po opštini da udari pečat, zavede, overi, iskopira, a za koju godinu i da postane načelnik! A na njegovo bivše mesto dodje zet!. I potpuno je normalno što nema para u takvim uslovima, mene čudi kako se to ne desi pre koju godinu.

U takvoj situaciji pitanje je samo stila i mašte zakonodavca pod kojim nazivom će da ti uzmu pare a da to ipak bude logično kao na primer:

- taksa za nov auto. (prva registracija)

- taksa za stari auto (mnogo star auto, pa dimi, zagadjuje)

- taksa za neadekvatno korišćenje prirodnih resursa (ovaj Bokija što vozi na gas)

- taksa za klimu (zagadjuje kad ispusti freon ili onaj šifrovani gas što nije freon)

- taksa za nove gume, odmah i za stare.

- takse za mnogo dobre automobile (ovi preko 2000 kubika...izdajnici)

Možeš nekom da uzmeš pare pod kojom god formom hoćeš, samo ako ga staviš u Zakon. A svaki dinar je potreban. Ne smetaju meni ministarske plate. I nisu neke, Pa čak ni onog nesretnika direktora JKP-a što eto mora da prima 10.000 e. platu, pa deo da malo stranci, pa malo nezaposlenima, pa malo hendikepiranima...ostane mu 6-7 kila čisto! Smeta mi što je sve to kap u moru strahovite besparice i mislim da su na pravom putu ovi štrajkači koji će sigurno da isteraju 40% povećanje, a to će domino efektom da uzrokuje uzimanje kredita kod MMF-a, pa je izvesno da će se u ovoj zemlji živeti bolje za 30%. Krediti se ipak lakše otplaćuju sa većom startnom osnovom nego sa sadašnjom.

I na kraju da se podsetimo sugestije ekonomista Evropske unije, da je u Srbiji višak od "bar" 26.000 administrativnih službenika.

Hajde da napravimo jednu malu računicu:

26.000 službenika x 500e.(bruto plata mesečno) = 13.000.000 e mesčno. Godišnje 156.000.000 e. Jedan most preko Ade tipa Djilas! (svake godine, u svakom gradu Srbije)

to što se hvalimo da smo relativno malo zadužena zemlja može da znači i da smo nesposobni da investiramo? (u proizvodnju, na primer)

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

E tuge, na žalost sve je ovo tačno. Još kad se setim da plaćamo doprinose za penziono a sigurno znamo da penziju nećemo dobijati i da plaćamo zdrastveno al ga nemamo i nećemo ga imati, muka me uhvati od svega. Neću više o tome udariće nam porez na jadikovanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista novo,drzava je u kolapsu...

Ko kupuje novo i daje 10000,nece mnogo obratiti paznju i na tih 150.

Apsolutno tačno...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Država od ekološke takse na uvezene automobile prošle godine prihodovala 15 miliona evra

 

98521-polovnjaci.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, država je od ekološke takse na uvezene automobile lani prihodovala 15 miliona evra. To je izjavio koordinator u Srpskoj asocijaciji uvoznika vozila i delova Milan Vukasović. ''Prošle godine je ukupno uvezeno oko 100.000 automobila, 20.000 novih, i 80.000 polovnih'', naveo je Vukasović, dodajući da je ekološka taksa 100 evra po toni. On je podsetio da uvoznici polovnih vozila do 2014. godine nisu imali obavezu da plaćaju eko taksu. Vukasović je istakao da su polovna vozila mnogo veći zagađivači životne sredine nego nova, objasnivši da polovna vozila ispunjavaju duplo niže ekološke standarde. Polovna vozila imaju motor Euro 3, a nova Euro 6, napomenuo je Vukasović.

 

On je na skupu ''Zelena ekonomija'' koji je nedavno održan u Beogradu, istakao da je autoindustrija verovatno bila jedan od najvećih zagađivača životne sredine, ali da je kada su u pitanju novi automobili i svetski brendovi napravila gigantski korak da se situacija iz korena promeni. ''Direktiva EU od 2015. je da se praktično od svih novoproizvedenih automobila, 95 odsto automobila mora reciklirati'', naveo je Vukasović, istakavši da svetski brendovi i njihovi uvoznici u našu zemlju zaista vode računa o tome da automobili u nekoj budućoj fazi kada treba da se recikliraju, mogu reciklirati u potpunosti. Autoindustrija ide u pravcu ekoloških zahteva, mi sada prelazimo sa legendarnih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ka hibridnim i električnim vozilima, objasnio je Vukasović. ''To je ogroman tehnološki zaokret i neminovno je da ćemo za 20 godina imati više električnih vozila nego klasičnih automobila'', zaključio je Vukasović.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Država na uvozu kola zakinuta za 57 miliona evra

 

taksa eko.jpg

Fotografija od Kredite sa Pixabay

 

U Srbiji se godišnje proizvede 1.7 tona otpada po stanovniku. Osim što se njime loše upravlja, i što ne postoji postrojenje za uništavanje opasnog otpada, Srbija ne ume ni da naplati takse koje su obavezne za potencijalne zagađivače. Kako pišu Novosti, državni revizori su utvrdili da je u periodu od 2014. do 2018. godine budžet uskraćen za prihode od čak 6.7 milijardi dinara samo po osnovu uvoza vozila kao proizvoda koji posle upotrebe postaju posebni tokovi otpada. U te tri godine na ime naknada za proizvode koji posle upotrebe postaju posebni tokovi otpada naplaćena je 11.1 milijarda dinara, i ima učešće oko 30 odsto u ukupnim naknadama, utvrdila je Državna revizorska institucija u svom izveštaju o upravljanju industrijskim otpadom. Obveznici ove naknade, pod odomaćenim nazivom ''eko-taksa'' su, između ostalih, i proizvođači i uvoznici vozila. Upravo oni su državi ostali dužni 6.7 milijardi dinara, bilo da ove takse nisu ni platili, ili su ih platili u znatno manjem iznosu.

 

Revizori su utvrdili da Agencija za zaštitu životne sredine nije efikasno kontrolisala dostavljanje podataka za Nacionalni registar izvora zagađivanja životne sredine, niti tačnost dostavljenih podataka.

''U toku revizije smo zaključili da 1.898 privrednih subjekata Agenciji nije prijavilo količine uvezenih vozila u ukupnom iznosu 363.798 tona za period od 2014. do 2018. godine'', kaže državni revizor Goran Čabarkapa. ''Ukupna vrednost manje obračunate i naplaćene naknade za to iznosi 4.4 milijarde dinara.''

Osim onih koji nisu uopšte prijavili uvoz vozila, bilo je i onih koji su Agenciju lagali po pitanju uvezene količine. Neretko, iste firme su se različitih godina različito ponašale. DRI je utvrdio da je 1.441 privredni subjekt prijavio za 192.877 tona manju količinu uvezenih vozila. Po osnovu toga, platili su i manju nankadu za 2.3 milijarde dinara. U ukupnom zbiru to je 6.7 nedostajućih milijardi dinara, više od polovine ukupnih naknada koje su se slile u državnu kasu i to od svih kompanija, ne samo onih koje se bave uvozom vozila.

 

Osim u naplati, zatajilo se i u kontroli i sankcijama. Naime, ako firma ne plati Agenciji naknadu resorno ministarstvo bi trebalo naknadu da obračuna na osnovu izveštaja republičkog inspektora za zaštitu životne sredine o količinama proizvedenih, odnosno uvezenih proizvoda. I ovde su državni revizori utvrdili velike propuste: inspekcijski nadzor obavljen je tokom 2016. za prethodnu 2015., i to pet puta. Nakon toga, u narednim godinama - apsolutno nijedan.

 

Inspektori da gledaju sajt!

Na zahtev DRI, Agencija za zaštitu životne sredine je pisanim putem navela da se zvanično nije obraćala Ministarstvu sa zahtevom za sprovođenje inspekcijskih nadzora uvoznika vozila koji nisu dostavljali podatke za 2016, 2017. i 2018. godinu. ''Takođe navode da je spisak privrednih subjekata koji nisu dostavili podatke javan i inspekcija ga može koristiti u svakom trenutku'' - ističe se u izveštaju DRI.

 

Uvoznici: Upozoravali smo na ovo

Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova, Boban Nikolić kaže da je izveštaj revizora samo potvrda onoga na šta ovo udruženje poslednje tri godine upozorava nadležne: ''Kad uvoznik novog automobila nabavi kontingent, on ide na carinu i istog trenutka mu se obračunava i eko-taksa od 12.000 dinara po toni. Za razliku od uvoznika novih automobila, uvoznici polovnih plaćaju ovu taksu samo ako su pravno lice. A, poznato je da se od 60 do 70 odsto uvoza polovnih vozila realizuje preko fizičkih lica. Mi smo godinama nudili ovu računicu nadležnima, ali nismo naišli na razumevanje''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne se brinem, ce naplate oni ove dazbine recimo po... Registraciji, gorivu, taksama... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jos se suska da ce  uskoro da se uvede  pri uvozu i potvrda proizvodjaca  sto znaci da ce  se i to placati od 50 do 200€ u zavisnosti od brenda  a sve ce to na kraju da plati krajnji kupac.

Jos kad bi se pisale prave fakturne vrednosti da bi se sve platilo onako kako treba  videli bi koje bi realno cene trebale biti.

Ovako to prolazi dok im se ne digne patka a posto svuda gledaju da ojade narod  uvesce i to sigurno jer toga je i bilo pa su se raznorazna kola carinila na opremu u kojoj zaista jesu dok sad  se carine na one najjeftinije po katalogu iako su u ful opremi. 

Sve to kad  bi se sastavilo kola bi bila skuplja jedno 500 do 700€. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...