Jump to content
FAS Goran
exkarpisam

Lancia Thesis - saveti pri kupovini

Recommended Posts

Dobar dan, ja sam nov clan kluba. Procitao sam celu diskusiju o kupovini Tezisa. Procitao sam da je niko od vas ne preporucuje sa automatskim menjacem. Mene interezuje, zasto? Koji su problemi, kako se manifestuju? Da li su automatici losi i na novijim modelima, tipa one limitirane serije "100" i Limited. Planiram u nekoj buducnosti da kupim ovaj auto pa me zanimaju mane automatika.

Ko god da odgovori, zahvalan sam mu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva glavna problema na menjacima. Ili ne ide uopste kad se zagreje ili ide samo u nazad. Nekad se solenoidi zaprljaju a to se manifestuje trzajima u prebacivanju brzina i to je resivo ciscenjem od 300e u Temerinu, nekad i zacepi filter ali je i za njegovu zamenu nepohodno vadjenje motora i rastavljanje kompletnog menjaca. Popravka svega je moguca a cena je od 1200 do 2000e za vece kvarove a sve u zavisnosti od stepena ostecenja. Polovan, ispravan menjac je tesko naci i u Italiji a nov je bio oko 5000e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro mozda automatik nije kako treba ja ne znam sad ali to se podrazumeva za lomove od automobila,ovaj auto izgleda extra ocuvano godiste je dobro tako da mislim da je mala verovatnoca da bi imao problem sa menjacem u skorije vreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije bas sve tako crno.Nje to najgori automat i opravka ne kosta toliko.remont automatika sa 2 g. garancije ne kosta vise od 1800e.Ja platio za wv sarana 1600,a za taj menjac kazu da je djubre,cak i u americi i kanadi bacaju te menjace i stavljaju nove, ne zele da ih opravljaju.

I da dodam ne prljaju se solenoidi pa da zato ne saltuje, kad se to desi to je hidro blok (NAJCESCE) i za zamenu doticnog se ne skida menjac. Znam mnoge koji imaju problem sa automatima na mercedesima i to samo zato sto ne menjaju ulje i filter.

Inace za Lajos Zedija kazu da jedini zna da uradi automat u Srbiji. Sto ce reci, redovni servisi i sve je ok, osim ako ne kupis vec olesen auto welcome.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja greska u izrazu. Majstorski ceo sklop el. spulne (solenoida) i ventil zovu solenoidi. Znaci zaprljaju se ventili na hidro bloku. Tacno je da se na Thesisu zbog toga ne skida menjac pa je i odatle cena 300e. U ceni su radovi i zamena ulja. Inace menjac na 3.0 ne moze da se skine bez vadjenja motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Ti i ja se slazemo, ali moram da primetim u jedan dobar primerak 2,4jtd sa 200 zdravih konjica seli bi oboje vrlo rado. Pa i po cenu opravke menjaca. Ipak je to skuluptura na tockovima i auto za respekt.thumbsup.gif

Imao sam prilike da je vozim jedno sat vremena, a trebalo mi je tri sata da se vratim (povratim) na nase automobilewelcome.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti zato sto volis, ja zato sto volim i imam delova za nju, ali realno, onaj ko je na guzove kupi za 7-8000e tesko da ce se rastati sa jos 2000 za popravku. Radio sam prepravku na jednoj 3.0 na manualni za dosta manje para nego remont menjaca i po cenu da sve moguce lampice sijaju i da stalno nesto pisti i nervira. Ljudi su na sve spremni. Tu vise auta nema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim Lancioljupcima! :)

Planiram kupiti Lancia Thesis 2.4 JTD 20v iz 2004. godine sa 6-stupanjskim rucnim mjenjacem. Auto ima 172000km i pred 5000km je odradjen veliki servis. U oglasu pise da je auto u izvrsnom stanju, tako da me interesira sto treba paziti kod tog auta i sto mogu ocekivati od tog auta po pitanju troskova. U subotu idem pogledati auto, tako da me zanima sto mogu na licu mjesta pregledati.

S obzirom da trenutno vozim Citroen XM 2.0i 16v, 1995 i da me taj auto kostao jako puno novaca i zivaca (ulozio sam u 2.5 godine oko 7000eur u popravke i odrzavanja), strah me kupovati novi auto iz vise srednje klase. Ne bih zelio da mi se pocnu pojavljivati troskovi od po 1000-3000eur, jer ne zelim popravljati, vec voziti auto. :) Plan je da ga vozim sljedece 2-3 godine.

Dakle, neke osnovne stvari koje bi me interesirale su:

1. Kada mijenjati kocione plocice (da li postoji indikacija kada ih treba mijenjati)? Koje kocione plocice koristiti (proizvodjac) i koliko otprilike kostaju?

2. Koji servis u Hrvatskoj pouzdano zna odraditi osnovne poslove na Thesisu?

3. Koliko ide kojeg ulja/tekucine i koji su intervali mijenjanja?

4. Da li postoje neki serijski problemi koji se pojavljuju na svim Thesisima i na koje treba obratiti paznju?

5. Na koje skrivene troskove moram racunati i koliko otprilike kostaju (zarulje, akumulator i slicne stvari)?

6. Interesira me i kolika je prosjecna potrosnja za taj motor (vidio sam po internetu da se spominje od 5.7L/100km pa do 10L/100km)? Takodjer, da li postoji neki kompjuter koji mjeri potrosnju goriva unazad recimo zadnjih 10000km ili nesto slicno?

7. Cuo sam da su JTD motori izuzetno pouzdani, tako da ne ocekujem neke velike probleme sa njim. Jel to u redu razmisljanje?

8. Kakav je ovjes, da li je pouzdan? Probajte me razumjeti - XM ima hidropneumatski ovjes na cije odrzavanje sam potrosio barem 600-700eur u proteklih 2.5 godine.

Ukoliko imate jos neki savjet, slobodno napisite jer me interesira sto je vise moguce o ovom autu jer mi je jednostavno lijep (straznji kraj, prednji kraj je malo cudan, ali ajdede). :)

U principu, zelio bih auto cije se odrzavanje svodi na - zamjena ulja+filtera, zamjena ulja+filtera, zamjena rashladne tekucine, zamjena ulja+filtera, zamjena ulja+filtera, toci dizel, vozi, toci dizel, vozi, toci dizel, vozi... Kuzite sto zelim. :)

Lijepi pozdrav,

Calypso

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregledao sam danas dvije Lancie Thesis 2.4 JTD 20v. Jedna je 7000EUR (a vidi se i zasto), a druga je 10800EUR (i jako je dobro ocuvana). Ovu prvu od 7kEUR sam izbacio iz uzeg izbora jer je grozna iznutra, prodavac je teski pusac, a i kada prelazim preko lezecih policajaca se cuje nekakav cudan zvuk iz straznjeg dijela, tako da ne hvala... Ova druga od 10kEUR mi se cini puno interesantnijom, ali je problem sto ima automatski mjenjac i 170.000km. Sad, koliko je to problem na ovom autu ako je dobro ocuvan? Cuo sam da automatski mjenjaci imaju jako puno problema, pa me zanima sto mi je ciniti - da li da zaobidjem obje i da pogledam neki drugi auto, ili da ipak ostanem na ovoj drugoj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narode a sta ako neka budala naleti na Thesis???Limarija,farovi,stopaljke....potraznja delova ne daj boze!!!Bolja vam je alfa 166

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta god da uzmem, neka budala moze naletit, al onda ce on i pokrit troskove popravka. :) Alfa mi nekako ne odgovara, Lancia mi je bas onako - ekstravagantna. Racunaj da sad vozim Citroen XM koji je isto starship Enterprise. Ali, za sada me interesira taj automatski mjenjac na Thesisu - da li se to uopce isplati kupovati? Pustio sam dijagnostiku da odradi svoje i vidio sam da je samo javljao probleme sa parkirnim senzorom, ali vjerujem da to i nije neki problem. Na onoj prvoj sto sam probo (7kEUR) je dijagnostika javljala probleme sa airbagovima i ono sto me jos vise zacudilo - sa amortizerima (a taj trosak si ne zelim priustiti).

S obzirom da je novi automatski mjenjac za taj auto 5kEUR, ne znam koliko mi se isplati uzimati ovu Thesis jer ju namjeravam imati sljedece dvije-tri godine, a rizik da mi dodje takav trosak u tom razdoblju mi je mozda ipak malo prevelik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali meni treba savjet prilikom kupovine Thesisa. ;) BTW., procitao sam cijelu temu o automatskom mjenjacu na Thesisu, zato i trebam savjet.

Da li se isplati uzimati Thesis u jako dobrom stanju, sa 170.000km i automatskim mjenjacem. Iskreno, mene je bas jako strah kupiti taj primjerak, jer koliko vidim novi mjenjac kosta 5000EUR. Pitanje je u kakvom stanju je automatski mjenjac nakon tolike kilometraze, da li postoji neki nacin kako se to lako moze provjeriti prije kupnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U temi o menjacima je napisano da se "tera dok traje", bez ranijeg otvaranja. Nezahvalno je da ti bilo ko kaze nesto preciznije. Automatski menjac bi trebao da dodje u obzir samo kod Thesisa sa dosta manjom kilometrazom od tih 170.000.

Ako nemas mogucnosti da finansiras najgoru varijantu popravke bolje ga zaobidji.

Bio sam u zabludi sta oko menjaca...Fiat Bogunovic iz Bg, ovlasceni servis, jedini je koji je bio realan i profesionalan od svih ovlascenih servisa koje sam zvao, ukljucujuci i Skoplje u MK.

Citajuci vase komentare, kad ste mi rekli da za promenu filtera treba rasklapati ceo menjac, bilo mi je bezsmileno, ali tako je, zahvaljujuci vama, Bogunovic odgovor je imao smisla da kod automatskih menjaca Lancie (i chroma ima isti menjac) ne menja se filter vec se samo proverava nivo ulja ili menja se samo ulje. Drugim recima, traje dok traje, pa kad se pokvari onda se servisira itd.

Veliki pozz

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=53844

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savjetu, do slicnog zakljucka sam i sam dosao, pa mi je trebala potvrda. Na zalost, nista od Thesisa, idem dalje istrazivati sto ima pametnog u toj klasi i za slicne novce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narode a sta ako neka budala naleti na Thesis???Limarija,farovi,stopaljke....potraznja delova ne daj boze!!!Bolja vam je alfa 166

Nemaju ta dva auta veze sta pruzaju. A cene tu i tamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si vozio citroen xm bolje uzmi c5.....ja sam ga imao extra je mislim na dvojku,dobar je i novi tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto posto za popravke XM dao par hiljada evra pa mu nepominji Citros :lol::angry: . Automatik je mnogo dobra stvar, malo pažljiva vožnja i može da traje godinama. U principu ako meko i lepo šalta, bez udara i slično onda je OK. Držanje na vagi i oštri startovi dovode do velikog zagrevanja menjačkog ulja i bržeg propadanja lamelica. Vozio sam jedan automatik imao je izveden merač temperature ulja u menjaču.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako - ne spominji mi Citroene. Dao sam 7000EUR na popravke XM-a u 2 godine!

Razgledao sam jos Alfa Romeo 159 2.4 JTD SW model. Ima za nekih 10.000EUR. Kakva je udobnost tog cuda i kvaliteta (osobito elektrike)? I kakva je kvaliteta unutrasnjosti? Da li ima nekih kvaka na koje moram paziti kada kupujem (tipa koji model motora ima, koji mjenjac, itd)? Koliko kosta godisnje odrzavanje i veliki servis? I, do koje kilometraze se isplati kupiti, odn., da li ima smisla kupovati auto sa preko 150.000km?

Racunaj ovako - ne zelim da me zadesi neki veliki kvar koji kosta 5000EUR. Ovi manji kvarovi su mi skroz OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calypso,tesis je fenomenalan auto ali ne sa automatom,i to vazi za sve italijane i jos po neke.To je japanski menjac koji se nije pokazao ,i svi koje znam imaju problem sa njim posle 120 000 km.159-a ,sta reci, odlican auto i nije kvarljiva roba.A tesis, ja bih rado vozio 2,0 benzinca.U principu,a to znas i sam,kako odrzavas auto tako ce i da traje.A ni na jednom od ta dva nema kvara koji kosta bas toliko.Za dizela nije problem da kupis ni sa 200 000km, samo zavisi kako je vozen.Alfa tera mnoge da je stisnu ,a ta 2,4jtd-m ide kao nevreme, i ja kad god je vozim mnogo volim ove sa nemackim ''prevoznim sredstvima''.Veliki servis ,kod nas ,kosta oko 550 d0 650e i za alfu i za lanciju.I za takve automobile nema improvizacije i preterane stednje u odrzavanju.

POZDRAV, javi sta si kupio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako - ne spominji mi Citroene. Dao sam 7000EUR na popravke XM-a u 2 godine!

Sunce ti tvoje tebe je baš zavio u crno. Kolega ga imao XM silne pare dao+kupio stranca i načisto puko. 7000 e, za te pare ja bi te vozio dve godine. Strašno.

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=categories.view&category_id=571#ty;pagination_contents;index.php?dispatch=categories.view&category_id=571&page=1 ovde imaš cene u Srbiji čisto za neku orjentaciju.

Vidim dosta po HR forumima terate 2,4 koja je razlika u registraciji 1,9 85kW ili 110 kW i 2,4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...