Jump to content
FAS Goran
zoranv

Fiat Stilo - imam li ASR? / imam li ESP?

Recommended Posts

@Miroslavjtd

 

Taj Stilo nije iz Brazila. Oni su imali skroz drugačiju priču i u pogledu izbora motora i varijanti. Pravili su samo verziju sa 5 vrata tamo, samo za njihovo tržište. Pogledaj ovo:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/31415-fiat-stilo/

 

2 hours ago, Miroslavjtd said:

Evo kako se desi...ubacim ključ i postavim ga na MAR poziciju i TADA ne upali na tabli lampicu od ESP.

 

Nema onda ESP.

Naknadna ugradnja ESP sistema nije optimalna:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37460-stilo-19-m-jet-esp-naknadna-ugradnja/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ..nema...šteta mi je propustiti dobro utegnuto auto radi tog "nedostatka" ali gorak okus u ustima je ostao. Uz sve to prodavac me telefonski ubeđuje da ima esp milion%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Miroslavjtd said:

šteta mi je propustiti dobro utegnuto auto radi tog "nedostatka"

Lepo odrzavanog Stila je vrlo tesko naci kod nas. Cesto se takvi prodaju a da i ne dodju do oglasa.

Ako si prosecan vozac, auto nema ESP, a primerak je bas dobar i opremljen - licno bih se vrlo verovatno i odlucio za njega. Naravno da je vecina opcija dobrodosla (i upravo je ESP jedna od onih koje mozda samo jednom zatrebaju), ali nije nesto bez cega se ne moze.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si siguran da je dobar preboli esp.
Kao sto Ivan rece, jaaaako tesko je naci dobrog stila, pretezno lomovi, a i kad hoces da prodas dobrog nemozes da stavis dobru cenu bas zbog tih lomova, obaraju cenu ispravnim automobilima....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sam i planirao...odvesti kod majstora, mehaničara..pa onda, elektroničara...i ako budu nenamrštenih veđa i posle kontrole auta...uzimam...moram priznati da me na kupovinu Stila navukao taj MJet motor od 88 kw. Nadam se nekoj bezbrižnosti posle 3 crknuta ECU na vektri..svaki po 300-350 € o ostalom da ne pričam, Benzinac..automatik..jedva ga prodah.

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače, na krtko sam bacio pogled po motoru i ABS modulu ...nema natpisa ESP (fot. je sa neta) ali kod mene je isto to. Nije mi jasno da ima samo ABS uprkos multijet agregatu i 2007-oj godini, svašta. 

 

image.jpeg

 

Ova bela naljepnica nije takva kod mog modela..nema je uopšte tu nego je manja i sa strane na plastici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paaa zavisi za sta, sto se tice esp, pored doplate je jako bitno i odakle je uvezen, u nemackoj od neke godine svaki auto koji se proizvodio sa esp-om je kod njih samo tako i mogao biti prodat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je uvezen iz Švajcarske, 2008. prva registracija ali je to verovatno ista poslednja serija, u papirima piše da je Dynamic oprema ali nema takođe gomilu stvari koji su imali stariji modeli sa istom opremom.

Verovatno su zbog uštede i smanjenja cene dosta tih senzora izbacili iz paketa opreme :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam za druge zemlje, ali za nemacku znam, da od neke godine mogu da se prodaju auti samo koji su opremljeni a fabricki su imali tu mogucnost, isto tako je kod njih i za abs.
Kao sto je kod nas 2010-11 uvedeno da i na zadnjoj klupi mora da bude naslona za glavu za onoliko ljudi na koliko je registrovano vozilo, tj ako je za 5oro onda pozadi tri naslona....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas bi trebao preuzeti auto, pa ću po broju šasije znati šta sve ima...pomišljam da ako nema ESP teško da ima dodatne airbagove sa strana za glavu. No možda je ipak najvažnije da je dobro održavan i da je taze uvezen..tj neizraubovan našim cestama..kada budem stigao postovaću koju fotografiju ovde da i vi bacite poglede...Usput, vrlo fin i učtiv forum..valjda zato što se radi o tim automobilima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se opreme tice, kod Stila je pravilo da nema pravila :) . Mada verujem da bi bar zavese trebao da ima u toj opremi.

Ako ti bude trebala pomoc, slobodno okaci slike na temi o kupovini Stila (da ne offujemo ovde), pa da pogledamo ako ima potrebe:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teži sam laik za ta pitanja...ali razum mi govori da bi to bilo neizvodljivo na taj način, mada logika jeste na tvojoj strani ako bi Ecu bio predodređen za ESP....

UH..napametovah se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASR dugme pored menjaca sluzi da se isti iskljuci. Iskljucenje se vrsi na upaljen motor, i tada se upali poruka na ekranu na instrument tabli da je ASR iskljucen. Moze se ukljuciti ponovnim pritiskom na dugme a sam se automatski pali pri sledecem paljenju motora. Prve serije stila su imali ovo dugme a noviji modeli ne. Ali to ne znaci da ga nisu imali u opremi, nego jednostavno njegovo iskljucenje nije bilo omoguceno. Lampica na tabli zavisi da li je automobil opremljen i ESP sistemom ili ne. Bez ESP-a je u obliku tocka a sa ESP-om je kruzic-strelica u kojoj je trouglic sa uzvikom i obe su zute boje i pocinju da blinkaju samo u slucaju da je sistem aktiviran usled proklizavanja tocka. Nacin da se bezbolno ispita da li ima ili ne jeste da se dijagnostikom i potrebnim adapterom prikaci na kola i gledaju se greske koje se ispisuju na ekranu instrument table. Greske auto obavezno izbacuje kada se ulazi dijagnostikom u centralu ABS-a preko koje i rade ASR i ESP. E sad za ESP po meni nije potrebno diskutovati da li je potreban ili ne. Ko ga nije imao i nije video koliko je to korisna stvar, taj bolje da ne komentarise. Svi koji imaju znace o cemu pricam. Kada mi je prvi put odreagovao doslo mi je bilo da stanem i da pocnem da trazim gde su mu oci. Vase je jednostavno da okrenete volan i drzite u tom smeru gde zelite da skrenete, a on ce uciniti sve ostalo. Jedino na sta se mora navici svako jeste da ni pod kojim uslovima ne pokusava sam ispraviti i stabilizovati auto. Meni i saputnicima je par puta mozda zivot spasio upravo ESP i to je upravo ono sto je neko napisao da nekada nesto moze da zatreba samo jednom...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by hello_87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz, imam nekoliko pitanja u vezi esp-a i asr-a kod stila. Dali je postojao abs modul sa esp a da nije bio i asr tu u kompletu? Posto sam zavirio pod haubu i vidio na modulu bijelu naljepnicu ESP a ne pali mi se lampica za njega niti za asr na kontaktu, samo svijetli ona tipka kod mjenjaca i ne postoji mogucnost paljenja asr-a, na displeju ne izbaci gresku za asr niti pise da je neaktivan. Imo sam nedavno gresku abs-a zbog prekidaca i prijavljivao je tada samo za abs gresku,ovo dvoje ne pominje nikad a ne radi ni esp ni asr..

Edited by Kristian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povremeno mi se prilikom konstantne vožnje na autoputu na brzini 120-130 kmh upali trepćuća oznaka za ASR, auto malo "štucne" pa to prestane i nastavi da radi sve normalno. Zna li neko zbog čega je to i šta treba da se uradi u vezi toga?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, sabophoto said:

...na brzini 120-130 kmh upali trepćuća oznaka za ASR, auto malo "štucne" pa to prestane i nastavi da radi sve normalno. Zna li neko zbog čega je to i šta treba da se uradi u vezi toga?

Treba da se skine noga sa gasa. ;) 

Je l bio mokar put kad si vozio i palio ti se ASR, padala kiša možda?

Po svemu što si opisao, to je bilo klasično paljenje ASR-a kada elektronika pokušava da ti spasi glavu jer si preterao. Točkovi se više nisu držali puta i ASR se uključio da ti pomogne. U sklopu rada ASR-a sekao ti je i gorivo (kad već ti nisi pustio gas) kako bi auto usporio, pa si zato osetio to ''štucanje''.

 

Quote

Fiat Stilo, u standardnom paketu opreme, sadrži Anti Slip Regulation.

ASR radi na bilo kojoj brzini, na bilo kojoj podlozi kojom se Fiat Stilo kreće, tako što sprečava proklizavanje pogonskih točkova putem ograničavnja obrtnog momenta koji se na njih prenosi.

Ovde ponovo dolaze do izražaja aktivni senzori ABS sistema, jer upravo podaci koje oni daju, plus podatak o broju obrtaja motora, su dva glavna faktora za rad ASR sistema.

U uslovima proklizavanja, aktiviraju se dva različita načina rada ASR sitema

- ako oba pogonska točka proklizavaju zbog prevelike snage prenesene na njih, ASR će smanjiti snagu motora koja se na njih prenosi tako što će smanjiti otvorenost leptira gasa iako vi ne pomerate nogu sa pedale gasa.

- ako proklizava samo jedan pogonski točak, ASR se uključuje automatskim kočenjem tog točka, sličnim efektom kao kod samoblokirajućeg diferencijala.

Naravno, Vi uopšte ne morate pritisnuti pedalu kočnice jer će ASR to uraditi umesto Vas.

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/31415-fiat-stilo/

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bi mi neko objasnio, zasto neki automobili poseduju esp i asr, a neki to uopste nemaju? Naravno, slazem se da je bolje imati...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Uros12

 

Dugo vremena su te stavke bile dodatna oprema i/ili su dolazili samo u najvećim paketima opreme kod skupih automobila. Vreme je prolazilo i jedno 20 godina nakon što je Mercedesova S klasa prva imala ESP, on je postao obavezan za sva vozila koja se prodaju nova u Evropi. Od tog momenta sva vozila na EU tržištu su ga morala imati ili nisu mogla da se prodaju. Ta obaveznost ESP sistema je u Evropi faktički krenula od početka 2015. godine, i zato danas kad god pogledaš neki mlađi auto (2015. godište ili mlađi), on sigurno ima ESP.

 

Pre tog perioda nije bio obavezan, pa je ESP zato uglavnom postojao kod viših segmenata (skupljih automobila), ili većih paketa opreme jeftinijih modela, ili ga je prvi vlasnik doplatio...i sve je to zavisilo koliko je taj auto svojim godištem daleko od 2015. godine. ASR je verni pratilac ESP-a, tj. svaki ESP ga u sebi uključuje. Moguće je imati auto sa kontrolom proklizavanja i bez ESP-a, ali sa ESP-om i bez kontrole proklizavanja faktički nije moguće jer je ona sastavni deo svakog ESP-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...