Jump to content
FAS Goran
3.14jan

Lybra 1.9 JTD - hladno vreme i otključavanje

Recommended Posts

Evo jedne nove stvari koju sam spoznao dolaskom hladnog vremena ( od -7 pa jos vise u minus ), evo sta se desava: Krecem, napolju -7, ukljucim grejanje i napravim sebi prijatnu temp. u autu. Parkiram, posle nekih 9 sati od poslednje voznje, inace za to vreme temp. je pala na -10, auto zaledjen i spolja i iznutra, verovatno zbog kondezacije koju sam ja ostavio unutra. Ali auto ne mogu da otkljucam na daljinsko, otkljuca i odmah zakljuca, pa moram kroz gepek i bogami, moram junacki da gurnem vrata iznutra kako bi otvorio jer je lepo zaledilo. Posle odmah zatvorim vrata i pokusam da zatvorim nece, zakljuca i odmah otkljuca. Sednem u kola vozim se, njih zagrejem, izadjem i normalno mi zakljuca. Mozda sam malo nejasno objasnio ali cenim da svako ko procita ce shvatiti, da li jos nekom desavala ovakva situcija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzumandzi! welcome.gif

Evo, meni se dešava, ima već treća godina. I ne nervira me naročito, jer alarm retko uključujem (sem kad parkiram na nepoznatim i zabitim parkinzima). kad je ladno vreme, na daljinskom odmah zaključa i odključa! Kad se digne preko nule, radi besprekorno. Ja tu muku rešavam tako što isključim alarm (kad osetim da će da bude cirkus od smrzavanja), i zaključavam ga ručno. Isto ga tako i orključavam. Medjutim, ima jedna caka, gde i kod ručnog otključavanja hoće da prevari i odmah da zaključa autommat vrata. Postupak za bezbedno otvaranje vrata ide ovako. Podigneš kvaku tvojih vrata i otključaš. U tom slučaju se samo tvoja vrata otključaju - sve drugo ostaje zaključano. Kod napuštanja vozila ih samo zaključaš, ostala vrata ostala zaključana.

Prošle zime sam rešavao taj problem (delimično) sa naprskavanjem WD-40 u same brave na svim vratima i davalo je dobre rezultate, ali vidim da to nije dugotrajno rešenje pošto se ove godine ponavlja problem, ali kažem ručno otvaranje i zatvaranje. Ukoliko neko želi da udje na suvozačevo mesto, a ti se lepo navališ preko sedišta, pa vodeći računa nokat da ne polomiš, izvučeš onaj pipak...ostalo odradi suvozač

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci da ti se neki od motorcica za otvaranje od vlage-leda zaglavljuje u nekom polozaju. Da bi centralna funkcija radila kako treba, svi signali sa tih motorcica moraju biti jednoobrazni. To ces najbolje resiti tako sto ces polako prskati WD40 na onu sisicu za zakljucavanje vrata iznutra. Neka se weda40-ka polako sliva do motorcica niz sipkicu ispod tapacirunga. Ti za to vreme drndaj otklj. zaklj. naizmenicno u nadi da ce tecnost da prodre u sam mehanizam motorcica te isti podmaze i osusi. Preduslov svemu tome je naravno da sipka ide do motorcica, cega se ja nazalost ne secam od mog poslednjeg otvaranja tapacirunga. Ako neko ima informaciju u medjusobnom polozaju sipke i motorcica kod Lybre, bila bi korisna.

Ja sam problem zamrzavanja c.brava, pomocu ovog metoda, resio na n automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima, MISHONNIUM i posebna pohvala gdin Damjanović, koji uvek izlazi u susret ostalim clanovima sa svojim odgovorima :unworthy: .

Sto se tice ovog problema sa bravom, desilo mi se samo dva puta ove zime, prosle nijednom ali ta zima je bila blaga u odnosu na ovu, secam se dobro da nijednom nisam morao da struzem led sa soferke. Naravno da cu pokusati sa WD40 kako ste mi rekli, samo sto je meni na bravi cilindar zeznut tako da mogu da koristim samo daljinsko zakljucavanje.

Kada sam vec pomenuo problem sa cilindrom brave, secate se verovatno Damjanoviću, da sam mislio da mi je slomljen kljuc, naprotiv, sa alatom za obijanje sam zakljucio da nije, vec da je cilindar zajeban veovatno pri obijanju dok je jos bila u Italiji (sto samo govori koliko mi je lepa Lybra :thumbsup: ), elem palo mi je napamet ako moze da bravu iz gepeka premestim na vozaceva vrata, naravno i ako je moguce da li je to pametno raditi?

P.S. Da li to znaci da su nase "gospodje" hladne kucke, kada nam sve ovo rade na sitno? :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

Zima je sta bi moramo da se borimo sa takvim stvarima. Imam identične probleme, uvijek zaključavam na daljinski i obrnuto, ja koliko sam uspio upratiti bar kod mene je problem u bravici na poklopcu rezervara, na njoj se uglavnom najviše zadrzava vlaga i naravno kad stegnu minusi ona šteka. Stvar je u tome kada pritisneš tipku na daljinskom za otključavanje brave se podignu ali iste sekunde ponovo spuste, znači moraš stajati kraj vrata i u momentu kada se podignu odmah ga uhvatiti na prepad i otvoriti vrata, naravno sve ostale brave se ponovo zaključaju ali si uspio otvoriti vozačeva vrata pa ako će još neko ulaziti u vozilo otvoriš vrata iznutra. Međutim problem kod tebe je što ti vanjska brava nije u funkciji jer pri izlazu iz auta moraš unutra sve brave spustiti a svoju zatvoriti na ključ ukoliko naravno nije bila duža vožnja i sistem u međuvremenu profunkcionisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, pa da, dobro kaze Haze, mozda ti se bas taj motorcic od brave goriva zaledio pa zeza ostatak sistema. Tretiraj ti i njega wd-om, nece skoditi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elem palo mi je napamet ako moze da bravu iz gepeka premestim na vozaceva vrata, naravno i ako je moguce da li je to pametno raditi?

P.S. Da li to znaci da su nase "gospodje" hladne kucke, kada nam sve ovo rade na sitno? :rofl:

Logično bi bilo da može! Zaključavanje prtljažnika ručno je bez veze...pošto se zatvaranjem zaključava automatski, otključava se i daljinakim, a iz kabine da i ne pričam. Ja bih pokušao da menjam cilidar sa gepeka za cilindar na vratima!

Što se hladnih kučaka tiče, one su sve, samo to ne!. Sećam se koliko sam litara ključake vode prolio bo nemačkim bravama...litara im se ne zna!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da vratanca od goriva nisu jer su se nasi potrudili da ta vrata ne diram vec duze vreme zbog cene goriva xaxaxax, mada ko zna provericu i to. Meni je ustvari otkljucavanje problem samo na ekstremnim temperaturama, cim predjem 1km auto zakljucava i otkljucava bez problema. Sada bilo sta da radim nema svrhe jer je hladno non-stop i ne radimi se po tom vremenu, ali za sledecu zimu cu se pripremiti pre zime za ovakvu situaciju.

A sto se tice brave i nju cu sa lepsim vremenom proveriti da li moze da se izvede akcija zamene i naravno da cu to iskustvo slikovito podeliti sa vama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je matori naisao na ovakav problem. Ujutru otkljucao kola (na daljinac), vozio se, zakljucao. Kada se vratio do kola, bila su otkljucana.

Na display-u mu je stojalo CHECK, a kada je dovezao kola nazad, nije mogao da ih zakljuca. Tacnije, isti slucaj kao gore pomenut, zakljuca i naredne sekunde se sam otkljuca, i tako u nedogled. Cak i kljucem radi istu stvar.

I, nista, ostavio kola na parkingu tako kako je, posle pola sata probao opet i ovaj put je uspelo na kljuc.

Posto je temperatura vec zasla u malo jaci minus, siguran sam da je isti problem - zamrzavanje brave/motorica. Ali mi sada ni malo nije svejedno kada treba negde da ostavim auto. Kakav je lud, sam od sebe ce se otkljucati i upaliti, cisto iz inata sto on mora da se smrzava :lol:

Jel onda stoji preporuka da se naprska wd-om kod onih cilindara sa gornje strane vrata? Zanima me i da li postoji mogucnost da je ono "check" stajalo zbog iste stvari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzumandzi! welcome.gif

Evo, meni se dešava, ima već treća godina. I ne nervira me naročito, jer alarm retko uključujem (sem kad parkiram na nepoznatim i zabitim parkinzima). kad je ladno vreme, na daljinskom odmah zaključa i odključa! Kad se digne preko nule, radi besprekorno. Ja tu muku rešavam tako što isključim alarm (kad osetim da će da bude cirkus od smrzavanja), i zaključavam ga ručno. Isto ga tako i orključavam. Medjutim, ima jedna caka, gde i kod ručnog otključavanja hoće da prevari i odmah da zaključa autommat vrata. Postupak za bezbedno otvaranje vrata ide ovako. Podigneš kvaku tvojih vrata i otključaš. U tom slučaju se samo tvoja vrata otključaju - sve drugo ostaje zaključano. Kod napuštanja vozila ih samo zaključaš, ostala vrata ostala zaključana.

Prošle zime sam rešavao taj problem (delimično) sa naprskavanjem WD-40 u same brave na svim vratima i davalo je dobre rezultate, ali vidim da to nije dugotrajno rešenje pošto se ove godine ponavlja problem, ali kažem ručno otvaranje i zatvaranje. Ukoliko neko želi da udje na suvozačevo mesto, a ti se lepo navališ preko sedišta, pa vodeći računa nokat da ne polomiš, izvučeš onaj pipak...ostalo odradi suvozač

Pozdrav. Jedno možda glupo pitanje. Vaš post me podsetio da ne znam kako se pali alarm kod moje lybre (2.0 SW). Uz kontakt ključeve sam dobio i dva mala (kažu od alarma) ali ja nisam provalio gde se alarm aktivira i kako. Na dijagnostici pokazuje da sa alarmom sve OK. Help please! Inače i ja imam problem sa otključavanjem brava pomoću daljinskog i to zadnjih par dana kada je minus, otključa se i istog momenta zaključa, ali posle dva do tri ponavljanja popusti (pametniji popušta :thumbsup: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

U visini levog kolena je kutija sa osiguracima, kad je otvoris na gornj desnoj poziciji je prekidac pokriven zastitnom crno gumenom kapicom.

Skini kapicu i ukazaceti se bravica za cilindricni kljuc koji posedujes.

SAVET: Da bi izbegli zaledjivanje mehanizmama brava- Posle svakog odvajanja tapacirunga radi opravke podizaca stakala i slicno uvek vratiti stiropor foliju na unutrasnju oplatu vrata. Pa i ako se pocepala prilikom skidanja samo je treba zalepiti lepljivom trakom.Puno znaci-provereno.

Edited by MARINER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je neki od delova u sistemu u faulu (zaledjeni motorici,...), kod mene sve radi bez problema iako je minus,jedini slucaj kad ne prihvati komandu je kada neka od vrata nisu zatvorena kako treba. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U visini levog kolena je kutija sa osiguracima, kad je otvoris na gornj desnoj poziciji je prekidac pokriven zastitnom crno gumenom kapicom.

Skini kapicu i ukazaceti se bravica za cilindricni kljuc koji posedujes.

Sve sam pregledao i kod mene nema ništa takvo kako je opisano. Kod šoferke imam senzore, a imam i LED diodicu za signalizciju (kod volana), ali ne mogu da nađem gde se alarm aktivira. Pokušaću da slikam taj deo sa osiguračima i da postavim sliku pa ako ja ne vidim bravicu, možda će to nekom od vas poći za rukom. Hvala i pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rešena misterija. Bravica za alarm na mojoj Lybri je ispod haube pored levog migavca, nije u kutiji sa osiguračima (Lybra 2.0 20v SW, 2002.godište). Alarm radi. Možda nekome zatreba ovaj podatak. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo još jednog korisnog podatka:

cilindri-brave nisu isti za lijevu,desnu stranu a ne paše ni zadnji.To ako neko bude mijenjao.Na svakom cilindru postoji oznaka:slovo S/lijeva/i D/desna/.Za stražnju ne znam,ali znam da brava ne paše.Mehanizam u koji se gura ključ može da se prebaci/uz malo muke/u novi cilindar,tako da možete koristiti stari ključ kod zamjene brave.Sve je dobro podmazano mašću koja jke dosta gusta-stara,pa je moguće da kod niskih temperatura i ovo pogoršava stvar.WD40 vjerovatno pomaže/ja nisam imao s tim problema/

P.S. kod mene alarm na istom mjestu koji opisuje MARINER/jtd/

pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...