Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo SUV - Alfa Romeo Stelvio

Recommended Posts

Alfa Romeo Stelvio i Giulia Nero Edizione

 

alfa-romeo-giulia-and-stelvio-nero-edizione.jpg

 

Alfa Romeo na sajmu automobila u Njujorku nema potpuno nove modele, pa zato izlaže specijalno Nero Edizione izdanje Giulije i Stelvia. Nero Edizione paket je zaslužan za doterani stajling ovih modela, ali samo u verziji sa 2.0 litarskim turbo benzincem koji razvija 280KS. U najkraćem, automobili su dobili Dark Miron crni okvir prednjeg grila, a to važi i za retrovizore i oznake na eksterijeru.

 

alfa stelvio n 1.jpg

 

Tu su i crni okviri prednjih svetala, pa gloss black okviri stakala, Dark Miron crni točkovi od 19 inča (20 inča kod Stelvia), kao i kočiona klešta u crvenoj, crvenoj ili žutoj boji.

 

alfa stelvio n 11.jpg

 

Na kraju, Stelvio Nero Edizione ima i gloss blak krovne nosače, a u najavi je i tamniji finiš za izduvne cevi (ovo potonje će biti dostupno nešto kasnije).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba pogledati video gore jer je do sada, od gomile videa sa testom Stelvia, ovde je pokazano najviše u smislu agresivnije vožnje, detalji:

 

Screenshot_20.jpg

Screenshot_16.jpgScreenshot_12.jpgScreenshot_19.jpg

 

...''Da vidim kakav je Stelvio na dugim krivinama. Na kratkim je odličan, na promeni smera isto, a na dugačkim krivinama itekako. Vrlo ga je jednostavno vratiti u putanju, i u odnosu na sve ostale SUV-ove koje sam do sada vozio, ovaj se može vrlo jednostavno korigovati. Kada uđete u krivinu i kada vam malo krene po boku, Vi ga i dalje možete korigovati. To je ono što drugi SUV-ovi nemaju.

Iskreno, vrlo retko me poneki automobil ovako iznenadi kao Stelvio. Nisam očekivao da to SUV-ovi mogu.

Naravno, automobil je direktan na upravljaču - to nije problem napraviti.

Ima pogon na sva 4 točka - to nije problem napraviti. 

Međutim, kada se nalazite u dugoj krivini, ili brzo menjate smer....eee, tu se Stelvio ponaša pa čak i bolje od nekih kompakta. Imate osećaj da vozite najobičniji automobil sa niskim težištem. To je stvarno ne za 10...to je za 11.

Svaka čast, kapa dole. Alfa je apsolutno uspela u svom naumu, tj. dokazala je da SUV-ovi nisu teške mrcine koje ne leže dobro. Ovaj ovde je lagana mrcina koja leži fantastično. 

 

- by Juraj Šebalj, šampion Hrvatske u reliju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošteno odrađen test. Kao i obično Juraj kvalitetno radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. :) 

I sledećem se svideo Stelvio:

 

 

Al' kad je došlo do priče o ceni u Velikoj Britaniji (69.500 funti = 79.500 evra za auto kao na testu sa dosta opcija...samo na volanu ima i karbon, i kožu i alkantaru)...tu je već počeo da se misli da li bi uzeo Stelvio, ili za otprilike te pare uzeo Giuliu. Iako je i po njemu Stelvio najviše sportski SUV od svih ostalih, ipak ostaje činjenica da je SUV, i ako se želi dati toliki novac prvenstveno za sportske osobine, za sportsku vožnju, onda po njemu Giulia daje više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Alfa Romeo Stelvio Super 2.2 JTDm 210 Q4

 

alfa stelvio vg.jpg

 

Stelvio, prvi SUV u bogatoj istoriji Alfa Romea, namerio se na nemačku premium trojku. Teoretski gledano još jedan talentovani autsajder, osuđen na drugorazrednu ulogu. Ipak, zahvaljujući svom latinskom šarmu i nespornim kvalitetima, pokazao se kao ozbiljan konkurent

 

Nakon decenijske letargije Alfa se probudila iz zimskog sna! Godinu dana posle Giulie, na scenu je stupio Stelvio. Ovaj sjajno izvajan SUV direktni je konkurent jednom Porsche Macanu, upravo kao u Audiju Q5, BMW X3 i Mercedesu GLC. Bez sumnje sve sami ozbiljni igrači, zvučnih imena. Ali ni Alfa svakako nije ''mačiji kašalj'', posebno ukoliko se osvrnemo na njenu slavnu prošlost. A u prošlosti dizajn je bio jača strana svih njenih kreacija, pa je tako bilo posve normalno da i Stelvio zaseni konkurenciju originalnim izgledom pa ako hoćete i seksi oblinama. One su namerno u dobroj meri preslikne od Giulie, sa tim da se ovde radi o jednom povišenom SUV modelu, korpulentne spoljašnjosti.

 

stelvio_rs3.jpg stelvio_1.jpg

 

Naravno, spreda dominira ogromna maska sa grbom proizvođača. Sama po sebi je atraktiva i po običaju nezaštićena, tačnije ostavljena na milost i nemilost drugim vozilima. Suštinski neću da okolišim, to je veoma dopadljiv dizajn, sa prirodnim naglaskom na sport, zbog čega su mu Italijani i dodeli ime Stelvio po najvišem prevoju u italijanskim Alpima (2.757 m nadmorske visine). Do njega vodi put sa 89 serpentina, gde je dvadesetih godina prošloga veka Alfa ''žarila i palila'', osvojivši 8 od 10 održanih trka, nazvanih ''Cronoscalata dello Stelvio''. Šta to najavljuje? Po meni, činjenicu da proizvođač stavlja akcenat na perfomanse i voznu dinamku, a znatno manje na off-road kapacitete. Italijani su tako ostali dosledni svojoj tradiciji i na platformu Giulie ''spakovali'' SUV namenjen pre svega vozaču. U tom cilju je i integralni pogon, kako bi se što efikasnije i brže savladale krivine, a ne za nekakvo lomatanje po bespućima. 

 

stelvio_501.jpg stelvio_2.jpg

 

Stelvio nudi čist užitak u vožnji, za razliku od mnogih konkurenata koji privileguju udobnost, luksuz i opremu.

Upravo zbog gore pomenute sportske ambicije, u odnosu na luksuzne konkurente Stelvio deluje pomalo ''očerupan''. Od Giulie naš Stelvio nije preuzeo samo skladne forme karoserije, već i dobar deo enterijera. Suštinska razlika se odnosi na poziciju vozača, umesto da nisko spusti stražnjicu u sedište, kao kod Giulie, ovde je samo položi. Lično, ovakva ''lokacija'' mi znatno više prija, posebno jer nije preterano uzdignuta (+ 6 cm u poređenju sa Giuliom). Unutrašnji prostor za vozača je neuporedivo izdašniji, i ukoliko kod limuzine nije poželjno imati više od 1.9 m, ovde se za upravljač lako može smestiti i košarkaški centar. 

 

stelvio_3.jpg

 

Dakle gotovo preslikan enterijer, sa nekoliko veoma atraktivnih detalja, kao što je dugme za startovanje motora, na donjoj levoj strani upravljača, po ugledu na Ferrari. Zna Stelvio kako treba sa muškarcima, pa iako mi je trebalo par dana da prestanem mahinalno tražiti kontakt sa desne strane, nalazim da je rešenje veoma orginalno. E sad, ukoliko je upravljač ostao ''zamotan'', dugme se mora potražiti jer ono može biti i gore i dole, i sa leve ili sa desne strane. U svakom slučaju desna ruka ostaje slobodna, kako bi se menjač ubacio u željenu poziciju i ''spustila'' električna ručna kočnica. Ista priča kao kod Giulie, ukoliko je već električna, onda bi morala biti i automatska, tačnije da sama popusti kada se krene. Spomenuta ručica menjača je i ovde istog oblika, s tim da kod Stelvia ona stiže uz sve agregate. Podseća na onu kod BMW, i to mi zvuči sasvim normalno ukoliko se zna da je i dobaljavač isti (nemački ZF).

Enterijer je onakav kakav smo i očekivali, "čist", lišen svih nepotrebnih dugmića:

 

stelvio_503.jpg

 

Kroz trokraki upravljač pogled pada na dva veoma pregledna instrumenta, između kojih je integrisan poveći ekran, sa informacijama prevashodno vezanim za putni računar. Klasični, beli podeoci i kazaljke i na crnoj podlozi, deluju veoma elegantno. Slično je i sa komandnom tablom, dobro integrisan ekran dimenzija i do 8.8 inča, je u ''black panel'' stilu. Gotovo je neprimetan dok je motor isključen. I centralni greben je prekopiran od limuzine, sa nekoliko osnovnih komandi na točkiće. Preciznije rečeno, komande su kružnog oblika, što se odnosi i na one za klima uređaj, kao i na DNA selektor, potenciometar za jačinu zvuka (sa strane suvozača) i centralni džojstik info-zabavnog sistema. Poslednji je jednostavan za upotrebu i logičan, nije neophodno imati nadprosečni koeficijent intelingencije da bi se ''surfalo'' njime, već je upotrebljiv i nakon prvog kontakta. Inače, ekran nije osetljiv na dodir, što se nikako neće dopasti mlađoj generaciji vozača.

 

stelvio_504.jpg

 

Kritiku bih najpre uputio policama i pregradama u vratima, male su zapremine, u koje ne staje flaša od 1.5 litre. Sama sedišta su odlična, u mom slučaju sa podešavajućim sedalnim delom i bočnim osloncima. Ističem ovo jer sam već počeo da pišem kako su preterano tesna za osobe od 80 i više kilograma, pre nego sam otkrio dva diskretna dugmića na sedištu, sa kojim se podešava njihova širina. A pozadi pitate? Ako uzmemo u obzir dužinu vozila, prostor je sasvim prosečan u poređenju sa konkurencijom, što opet samo potvrđuje opredeljenje Alfe da mnogo toga podredi vozaču. Sigurno je da postoje i prostorniji SUV u ovom segmentu, što se odnosi i na prtljažni prostor, zapremine svega 525 litara. Tek napomena da smo u dnu istoga pronašli poveći akumulator. Što da ne, poboljšava balans a tako ga je sigurno lakše zameniti kada za to dođe vreme. Podrazumeva se da se nasloni zadnje klupe obaraju i da je dobijena površina ravna, kao i da su peta vrata potpomognuta električnom asistencijom.

 

stelvio_5.jpg

 

Još daleke 1965. godine, za potrebe novog BMW 1800/2000, skovan je marketinški slogan ''Freude am fahren'', u slobodnom prevodu ''Užitak u vožnji''. Ovaj proizvođač koristi ga i dalje, no u svetu se od tada mnogo toga promenilo. Mnogi konkurenti u ovom segmentu favorizuju neke druge detalje, a sve zbog zahteva razmaženih kupaca, kojima su recimo važniji nebrojeni elektronski sistemi i ogromni ekrani od vozne dinamike.

 

stelvio_6.jpg

 

Ne i Alfi, sa i do 200 kilograma manjom težinom od većine konkurenata, hiruški preciznim upravljanjem i filigramskim ogibljenjem, Stelvio dobro zna kako da se distancira od ostalih konkurenata i na tom mu treba čestitati. Voženi Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDm/210 Q4 je težak svega 1.659 kilograma, što je ostvareno upotrebom lakih materijala.

 

stelvio_505.jpg


Navedimo nekoliko primera. Kardansko vratilo je izrađeno od ugljeničnih vlakana (teži samo 8 kg), dok su poklopac motora, prtljažnika, vrata, krila i čeljusti kočnica od aluminijuma. Koliko je to značajno govori i činjenica da smo nedavno smo testirali Jaguar E-Pace, koji je u istoj klasi ali je teži dobrih 20% od Stelvia.

 

stelvio_506.jpg

 

Kao što rekoh, platforma i dobar deo ogibljenja preuzeti su od Giulie, što znači da su napred dvostruka poprečna ramena, odnosno multilink pozadi. Već je istaknuto takođe da je pogon na zadnje točove, odnosne opciono na sva četiri. Uz doplatu može se dobiti i sa samoblokirajućim zatvaračem diferencija (Q2). Motor je smešten iza prednje osovine pa je samim tim raspored težine idealan, i kako kažu on je zaista u odnosu 50:50. Čak i na papiru sve navedeno obećava, što se pokazalo i u praksi. Već u prvoj krivini, nakon višednevnog mrcvarenja po gradu, izmamio mi je osmeh i odmah potvrdio da sa opravdanjem nosi ime Stelvio, možda i najzahtevnijeg puta na svetu. Stelvio trenutno reaguje na najmanji zaokret hiruški preciznog upravljača, dok pregršt povratnih informacija dozvoljava vrtoglave brzine u krivinama.

 

stelvio_7.jpg

 

Naš je vožen i po vlažnim, klizavim putevima, kada je integralna transmisija posebno došla do izražaja. Ukratko, vozilo je savršeno stabilno i izbalansirano, a pri tome i začujuće udobno (gume dimenzija 235/55 R19), što u izvesnoj meri zavisi od izbora jednog od tri moda funkcionisanja. Sistem nazvan DNA omogućuje vozaču da utiče na parametre motora, odnosno obrtni moment, prenosne odnose, kočnice i upravljanje, pa ukoliko hoćete i opštu udobnost. Razlika u karakteru je evidentna, ako izuzmemo vožnju po gradu, praktično sve vreme sam ga držao u modu D (Dynamic). Motor tada pokazuje najbolje što zna, bez obzira da li se radi o voženom 2.2 od 210 KS, ili o slabijoj verziji od 150 KS (isključivo sa 2WD pogonom), odnosno snažnijoj od 180 KS, kada može imati i integralni Q4.

 

stelvio_507.jpg

 

Šta reči o ovom agregatu? Kao i kod Giulie vozač je pomalo iznenađen kada staruje hladan motor! Umesto jednog rasnog šestaka, ili barem savremenog turbo četvorocilindarskog benzinca, dobri ''stari'' 2.2 JTDm preplavi kabinu, prepoznatljivim dizel brektanjem. Tako je barem dok se ne zagreje, odnosno prilikom snažnih ubrzanja. Uz to i lako zavibrira, svaki put kada se aktivira nakon zaustavljanja (sistem Stop&Start je u seriskoj opremi). Izolaciji je posvećena znatno veća pažnja, te se sa porastom radne temperature i brzine, motor utiša, kada do izražaja dolaze drugi brojni kvaliteti.

 

stelvio_9.jpg

 

U suštini radi se o veoma dobrom naftašu, sposobnom da razvije i do 470 Nm. Same perfomanse su odlične, naš Stelvio startuje do stotke za samo 6.6 sekundi, što je za sekundu bolje od slabijeg 2.2 JTDm/180. Sprega sa osmostepenim automatskim menjačem je odlična, ni u jednom trenutku nisam osetio da okleva sa promenom brzina. Prva tri prenosna odnosa su kraća, a poslednja tri duža, kako bi se smanjio režim rada i potrošnja pri višim brzinama. U svakom slučaju tu su i velike poluge pored upravljača, sa kojima je uvek moguće izabrati željeni prenosni odnos. Lično, nalazim da su prevelike, odnosno smetale su mi kada sam želeo uključiti pokazivač pravca.

 

stelvio_10.jpg

 

Nije to ništa, navići ćes se, reče mi moj prijatelj Nemanja, ponosni vlasnik jednog istog ovakvog Stelvio, ali u prelepoj crvenoj boji. Njegova zapažanja u vezi potrošnje kažu da na putevima u Srbiji treba računati na oko 8 litara u proseku, dok su moja merenja pokazala litru više. Verovatno zbog zahtevnije vožnje prilikom testiranja, koja u gradskoj vožnji može da dostigne i 11-12 litara. Naprotiv, sa laktom na obodu vrata i jednom veoma cooool vožnjom, uspeo sam da siđem na samo 6 litara.

 

stelvio_510.jpg

 

Bilo kako bilo, Stelvio je uvek prijatan za boravak i upotrebu, ali je neophodno čuvati se kontakata sa drugim vozilima. Kao što sam već naveo, prednja maska je veoma osetljiva, za vreme test vožnje razmišljao sam da na nju zalepim nekakvu sunđerastu zaštitu, koju sam video na fabričkim modelima. Nekoliko ''ožiljaka'' sam ipak zaradio, pre svega na spojleru, sa izraženim špicastim ispupčenjima. Zanemarimo li ove ''detalje'', Stelvio se i po gradu vozi vrhovima prstiju. Osim što bez muke prelazi preko svih oblika ''ležećih policajaca'', koji po Parizu niču kao pečurke posle kiše, poseduje i veoma dobar prečnik okretanja od 11.75 m. Opet kao kod Giulie, čudan je osećaj na volanu kada su točkovi maksimalno ''smotani'', u određenim oklonostima ispuštaj svuk u stilu tak, tak, tak. A off-road kapaciteti pitate? Bolje da zaboravite na njih, jer Stelvio je pre svega SUV za sve puteve, nikako za sve terene. Moj gore spomenuti prijatelj reče mi i da bacim pogled na nedovoljno zaštićeno podvozje, nisam bio u prilici, ali poznavajući njegovu stručnost, u potpunosti mu verujem.

Pored navedenog dizel bloka, ovaj atraktivni Italijan pokretan je i četvorocilindarskim benzinskim 2.0 T, od 200 i 280 KS, kao i šestakom 2.9 Bi-turbo, koji razvija, verovali ili ne, čitavih 510 KS (maksimalna brzina 283 km/h i ubrzanje do 100 km/h od samo 3.8 sec). Glasno razmišljam, kome par litara goriva više ne pričinjavaju problem, veće zadovoljstvo u vožnji sigurno će pronaći u jednom od ovih agregata.

 

stelvio_511.jpg

 

Najslabiji dizel od 150 KS košta u Srbiji ''bagatelnih'' 36.190 eva (najniža cena za Stelvio), dok za 2.0 Turbo/200 treba 39.890 evra. Ovde predstavljeni 2.2/210 KS prodaje se po ceni od 44.690 evra, a snažniji benzinac 2.0 Turbo/280 KS za 2.800 evra više. Kod nas su ponuđena samo dva završna nivoa, Stelvio i Super (u Francuskoj i ostalim evropskim zemljama čak pet), od kojih i jeftiniji poseduje dvozonski klima uređaj, aluminijumske naplatke, elektro preklopive retrovizore... 

Skuplji Super paket počastiće kupca još navigacijom i ekranom od 7 inča, kožno/platnenim sedištima, Bi-Xenon svetlima, gumama dimenzija 235/60 R18, petim vratima sa električnom asistencijom, zatamljenim staklima, kamerom i senzorima za pomoć pri parkiranju, ofarbanim kočionim čeljustima... , ali ne i sistemom za startovanje bez ključa i inteligentnim regulatorom brzine. Za to je neophodno zaviriti u spisak dopunske opreme, koji je veoma kratak u poređenju sa prestižnim nemačkim SUV. Da ne nabrajam, sve detalje možete pronaći na sajtu proizvođača. 

 

stelvio_12.jpg

 

Oprostićemo mu ovo, jer je na kraju cena ubedljivo niža od ''dojče premium'' konkurenata, uz to, na našem tržištu proizvođač daje i četvorogodišnju garanciju.

 

stelvio_512.jpg

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasvim korektno odradjen test. Perici svaka cast za testove koje radi iz Francuske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Jeep Grand Cherokee na platformi Alfe Stelvio?

 

164135-jeep srt 1.jpg

 

Poslovni plan FCA koji je predstavio Marchionne je ambiciozan, ali i racionalan. Najbrži put do štednje i zarade je deljenje platformi. Prema poslovnom planu FCA grupe mnogo što šta će se dešavati u narednih 4-5 godina, a broj najavljenih noviteta je prilično velik, pa i maštovit. Od mogućeg Rama TRX sa Hellcatovim motorom, preko Alfe GTV, pa do novina u Maseratiju topa malog SUV-a. Iako je poznato da FCA često ne ispunjava zacrtane planove, u slučaju da sve planirano bude i proizvedeno, najveći troškovi odnose se na razvoj novih modela. A kako ih smanjiti? Relativno jednostavno i sa malim ulaganjima - deljenjem platformi.

 

Na ''to do'' listama nalazi se, između ostalog, i osvežavanje Jeepa Grand Cherokee, koji je, iako popularan i dobro prodavan, tehnološki zastareo. Zaboravlja se da Grand Cherokee počiva na Daimlerovoj platformi iz 2009., iz vremena pre bankrota Daimler-Chrysler grupe. Novi Grand Cherokee će biti postavljen na novu platformu, u razvoj koje je FCA već uložio oko dve milijarde evra. Reč je o platformi Alfe Stelvio, a ujedno i platformi na kojoj se nalazi i Alfa Giulia. Za potrebe sledeće generacije Grand Cherokeea biće modifikovana i prilagođena potrebama Jeepa, uključujući i verziju sa povećanim međuosovinskim rastojanjem za najavljeni Grand Cherokee sa tri reda sedišta. Pored nove platforme, u Grand Cherokee će se useliti i mnogo naprednih tehnologija uključujući i sisteme autonomne vožnje prvo Nivoa 2, a od 2022. i Nivoa 3. Novi ''Grand'' je samo manji deo plana za Jeep, koji je po svojoj vokaciji upravo ono što sve traži - SUV. Do 2022. stižu novi Renegade i Cherokee, osvežen Compass, pick up kao potpuno novi model, i povratak Wagoneera i Grand Wagoneera. A u svetlu ovoga, teba biti svestan da će biti mnogo toga pomenutog na početku -deljenja platformi, motora, menjača, prenosa, elektronskih asistencija…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek video: Alfa Stelvio, Audi Q5, BMW X3, Cadillac XT5, Lexus NX, Infiniti QX50 i Volvo XC60

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i Alfa Romeo Stelvio sa samo zadnjim pogonom

 

alfa stelvio n 11.jpg

 

Alfa Romeo je prošle godine predstavio svoj prvi SUV Stelvio, ali samo u verziji sa pogonom na sva četiri točka. Za svoju drugu godinu na tržištu Alfa Romeo je odlučio da 2019. ponudi Stelvio i u varijanti sa pogonom samo na zadnjoj osovini. To će Stelvio učiniti lakšim za oko 50 kilograma, ali i jeftinijim za oko 1.700 evra. Nosiće oznaku Q2 koja će ukazivati na zadnji pogon, dok će Q4 ostati rezervisan za AWD. Međutim, lakši Stelvio ne znači ujedno i snažniji Stelvio. Njegov snažniji 2.0-litarski turbo četvorocilindraš će i dalje imati 280 KS i 400 Nm obrtnog momenta uz osmostepeni automatic. RWD Stelvio dolazi i sa Sport paketom opreme koja uključuje aluminijumske pedale, obojene kočione čeljusti, 19-inčne felne, ali i 8.8-inčni multimedijalni displej, paket za hladno vreme i tehnologiju asistencije u vožnji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...