Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo SUV - Alfa Romeo Stelvio

Recommended Posts

@Elra

 

AWD je isti kao na Maseratijima. Čini se da će i BMW-ov xDrive sada biti pa moguće identičan, barem na M5. Kao u BMW-u ga nazivaju "inteligentni" AWD. Sve to radi Magna.

 

Meni je u priči interesantan novi X3. Ne samo radi Stelvia nego i radi Giulije jer će valjda Serija 3 biti samo niski X3. Ništa specijalno, naprijed i dalje McPherson. Sve ti govori kada su im glavne novotarije veći 10.2" infotainment koji od sada ima i touch, zatim nekakva stražnja 3D svjetla i naravno digitalni kokpit (čini mi se koji nije razina onoga u VAG grupe tj. nema sve te opcije). Naravno tvrde da se vozi bolji nego ikad.
Isto tako X3 je zaokružio period od niti 24 mjeseca od izlaska GLC-a do sada di je izašlo svih 7 europskih premium SUV-ova D-segmenta. Ne znam jel se to ikad dogodilo sa bilo kojim drugim segmentom.

 

Naravno opisuju čudesan interijer. Kad ono čak taj aluminij je prepiturana plastika. Pa u PM mogli ste staviti barem pravi aluminij pa da je i tanak sloj preko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Stelvio poput Giulie odličan što se tiče sigurnosti odraslih putnika.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Stelvio dobio 5 zvezdica od Euro NCAP-a

 

  • Prvo SUV vozilo u istoriji brenda ostvarilo je izvrsne ukupne performanse i našlo se na vrhu svoje kategorije vozila po pitanju bezbednosti odraslih putnika bilo koje visine i težine.
  • Ovo značajno priznanje u prvi plan stavlja posebnu pažnju sa kojom se Alfa Romeo odnosi prema bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, kao i izvrsnost platforme na kojoj su proizvedeni  Stelvio i Giulia.

 

170222_Alfa-Romeo_Stelvio_83.jpg

 

Alfa Romeo Stelvio je postigao zavidan Euro NCAP rejting od 5 zvezdica, ostvarivši skor od 97% po pitanju zaštite odraslih putnika: to je izvrstan rezultat imajući u vidu da je 2016. godine uveden izuzetno strog sistem ocenjivanja. Kokpit prvog SUV vozila u istoriji brenda Alfa Romeo ostao je stabilan u testu čeonog sudara sa drugim vozilom, a svi vitalni delovi tela i ekstremiteti putnika na prednjim sedištima su takođe bili zaštićeni u testu udara u čvrstu prepreku. Testovi obavljeni na prednjim sedištima i naslonima za glavu dokazali su dobru zaštitu od povređivanja prilikom naglog trzaja vrata, u slučaju udara u zadnji deo vozila.

Pored toga, Alfa Romeo Stelvio je izveden sa sistemom automatskog kočenja u opasnim situacijama (AEB) kao standardnim delom opreme. Operativni testovi na malim brzinama, koje su tipične za gradsku vožnju, potvrdili su visok nivo performansi, uz izbegavanje sudara na svim brzinama na kojima je vršeno testiranje. Ovi rezultati su ostvareni zahvaljujući dvema bitnim karakteristikama novog Alfa Romeo SUV automobila: efikasnost karoserije koja je podjednako kruta i snažna, koliko je laka, sa obilatom upotrebom ultra-lakih materijala, poput aluminijuma i kompozitnog aluminijuma, i primena velikog broja bezbednosnih uređaja koji nenametljivo pomažu  u ostvarivanju uzbudljivog iskustva vožnje, a koje garantuje poseban dizajn šasije i vešanja. 

Alfa Romeo Stelvio je dizajniran kao deo porodice ''Giorgio'', što je ime koje je dato arhitekturi na kojoj su zasnovane sve verzija modela Giulia. Ova arhitektura je razvijena kako bi svim Alfa Romeo vozilima pružila vrhunsko upravljanje, kontrolu i bezbednost, što potvrđuje i rejting od 5 Euro NCAP zvezdica modela Giulia. Velika investicija koja daje izvrsne rezultate.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Alfa Romeo Stelvio, pobednik ili pokojnik

 

alfa%20stelvio%20dm.jpg

 

Ni Alfa Romeo nije odoleo globalnoj SUV maniji. U jesen prošle godine predstavio je Stelvio, prvi SUV ikada u svojoj dugoj istoriji u kojoj je amblem Alfe bio sinonim za sportski a ne terenski automobil. Dobro sad, da ne preteramo, Stelvio nije terenac, daleko od toga. Nije ni stvaran kao terenac. Kao prvo njegova osnova je Giorgio platforma modela Giulia, sa dvostrukim trouglastim ramenima napred i multilinkom pozadi, pa je iz aviona vidljivo da ovom SUV-u nije ni mesto van asfalta, ali da će isto tako sve učiniti za dobru voznu dinamiku. Da se ni ne dotičemo činjenice da će ita platforma i pod Maserati, Dodge i druge sa zadnjim i pogonom na svim točkovima. Ipak ono čega se od početka moramo dotaći je podatak da je u Giorgio platformu uloženo milijardu evra!!! Drugim rečina, ulog je ogroman, a promašaj može biti koban po Alfu. Kako bilo, Giulia živi svoj život kako već živi, a Stelvio je trenutno uzdanica cele marke po principu ''pobednik ili pokojnik''.

 

5-2.jpg

 

Alfa se decenijama kupuje po prioritetu emocije, a ne racionalnosti. Ta neka relacija između fabrike i kupaca je opšte poznata. Fabrika je umela malo da zabušava, pravi lepe automobile sa dobrim performansama, ali i sklone da previše često pale lampice sa upozorenjima o nekim dosadnim kvarovima. Ni nedorečenosti u enterijeru i kvalitetu izrade nisu bile izuzetak nego pravilo. Sa svoje strane, kupci su to nekako tolerisali, zato što su Alfisti, a i poprilično plaćali zov svoga srca.

 

3X1-1.jpg

 

Zbog čega sve ovo pominjem? Ne zato da bi kritikovao to što neko ima emociju prema određenoj marki - imam je i ja. Pominjem zato što ulazak u Stelvio ne otkriva ono što se obično moglo naći u Alfi. Oko svog SUV prvenca Italijani su se ozbiljno potrudili i uspeli. Sjajno su sastavili minimalizam u dizajnu, funkcionalnost, a po mojoj slobodnoj proceni napravili i odličan miks sportskog i elegantnog. Da li pomenuh i pedantno, za Alfu, a ovaj put i sve ostale iz klase, ekstremno pedantno i precizno. Uzgred, pogodili su me u srce i aplikacijama od drveta koje nisu dobile besmislen crni klavir lak, nego zadržale toplinu drveta mat lakom, koji drvo ostavlja drvetom. Pri tom, dugmići i prekidači svedeni su na minimalnu moguću meru, sve se radi preko multifunkcionalnog ekrana. Smo jedan veliki kružni selektor se šepuri između sedišta i to sa pravom - namenjen je selekciji vozne dinamike. Instrument tabla je kombinacija analognog i digitalnog, i apsolutno nemam ništa protiv toga, vazno mi je da je pregledno, a ovde to jeste.

 

3X3-1.jpg

 

4X3-1.jpg

 

Zapravo, u Stelviu je par stvari domnatno. Upravljač malog prečnika (na kojem se nalazi dugme za startovanje motora!) iza kojeg se šepure ogromne papučice za promenu stepena prenosa, odlično oblikovana prednje sedišta i mnogo prostora na stražnjoj klupi. Naglašavam i ponudu prostora pozadi zbog toga što ovo nije velik SUV. Govorimo o 4.68m dužine, a ako ćemo da ga smeštamo uz konkurenciju u klasi, to bi bio Jaguar F-Pace.

 

3X2.jpg

 

E sad, više od 20 godina me nervira postavka proizvođača: SUV koji se vozi kao automobil, i SUV sa sportskom voznom dinamikom. Da ne spominjem terence sa niskoprofilnim pneuticima od 22 cola!? Čemu to? Ako želim sportski automobil - vozim sportski automobil, ako želim SUV, šta god on podrazumevao, onda želim SUV sa svojim karakteristikama. Drugim rečima, SUV bi trebao da se kupuje zato što ima bolju ponudu prostora od, recimo, limuzine, zato što je iz njega bolja vidljivost, a i zato što ima nešto veći klirens od tla, pa ponekad mogu i van asfalta, ili kroz sneg koji nje baš malopre očišćen. Pri svemu tome, običan karavan nudi slično, ali njega, eto, ne želim. Naravno, u ovome potpuno zanemarujem efekat pokazivanja, dominacije, i nadomeštanje nedostataka.

 

8.jpg

 

Obzirom na poreklo platforme, Stelvio je bio u opasnosti da postane podignuta i neudobna Giulia. Ali nije. Opet se vraćam na milijardu evra investicije i biti ili ne biti. Stelvio je dobio svoj karakter. Mekši i udobniji od limuzine, ali po preciznosti upravljanja i brutalnim kočnicama ostao je Alfa. A uz to ostao je i onaj fini osećaj uživanja u vožnji kada dati gas znači da će nešto da se desi a ne samo da će da poraste buka i potrošnja, kada se brzo uđe u krivinu a nema se osećaj da će se završiti na krovi kao kod brojnih primeraka iz klase.

 

4-2.jpg

 

Test vozilo je imalo kombinaciju 2.2 Multijet - 210 KS - osmostepeni automatski menjač - Q4 pogon. I da krenem od pozadi. Malo SUV-a dozvoljava da se bezbrižno prtiska gas a da potrošnja ostane ispod 7.5l. Kada kažemo brza pomena stepena prenosa, u D modu recimo da je normalno brza, ali u M modu moramo da kažemo munjevita. Zapravo, Stelvio treba voziti u M modu i uživati u ručnoj promeni stepena prenosa šmekerskim papučicama iza upravljača. U osnovi, tu negde sam našao jedinu primedbu = dosta puta sam posegao za papučicom menjača umesto ručicom pokazivača pravca. Preblizu su i gotovo da sam sistemski svaki put tražio gde mi je žmigavac. Motor je tih i uglađen, a obzirom da je Stelvio sa 1.660 kg (mnogo aluminjuma uključujući sva vrata, karbonski kardan…) ozbiljno lagan u poređenju sa skoro 150 kg težim BMW-om X3 ili 185 kg težim Porsche Macanom, 210 KS (i 470 Nm) je i ozbiljna motorizacija. Mene 6.6 sekindi do 100 km/h sasvim zadovoljava. Q4 da, pogon na svim točkovima, ali takav da je standardni pogon pozadi , a po potrebi se uključuje prednji. Da se ne lažemo, nisam driftovao ovim SUV-om pa postavku da se vozi kao i sve drugo sa zadnjim pogonom ostavljam po stani, ali definitivno kod SUV-a izraženog podupravljanja definitivno nema, čemu je zasluga pre dobar balans nego sam pogon. Zapravo, sa punim pravom nosi ime čuvenog prevoja Stelvio, drugog najvišeg u Evropi, sa ni manje ni više nego 48 ukosnica.

 

7.jpg

 

I na kraju, nahvalih Stelvio. Priznajem, kupio me je. Ja njega nisam. Cena testiranog modela je nešto ispod 54.000 evra, a, kako mi kažu u auto kući Stojanov ovašćenom dileru FCA, uz malo praćenja akcijskih cena, u Stelvio se može sesti od oko 43.900 evra. Alfa nikada nije bila jeftina, nije ni sada, ali usudio bi se reći ovaj put i vredi.

 

Tekst: Aleksandar Uglješić

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

from: fcagroup.com
to: Fiat-Lancia Club Serbia
date: Fri, Sep 29, 2017 at 8:42 AM

 

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio osvojio titulu najbržeg serijskog SUV automobila sa ostvarenim rekordnim vremenom na stazi u Nirburgringu

 

00001.jpg

 

  • Stelvio Quadrifoglio ostvario vreme od 7 minuta i 51.7 sekundi, najbolji rezultat koji je ikada postigao neki SUV automobil serijske proizvodnje
  • Vrhunske tehnologije, uključujući inovativni pogon na sve točkove Q4, po prvi put u spoju sa motorom 2.9 V6 TwinTurbo sa 510 KS, kao i diferencijalom za upravljanje obrtnim momentom, konrolom šasije (Chassis Domain Control - CDC), kao i aluminijumske poluge za menjanje brzina na upravljačkom stubu, maksimalno unapređuju iskustvo vožnje u potpuno novom modelu Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo sada drži dva rekordna vremena, kada je reč o ovoj stazi sa modelima Giulia Quadrifoglio (najbrži serijski automobil sa 4 vrata), i Stelvio Quadrifoglio (najbrže serijsko SUV vozilo)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je osvojio titulu najbržeg serijskog SUV automobila, sa novim rekordnim vremenom na krugu legendarne staze Nirburgringu u Nemačkoj: reč je samo o najnovijem ostvarenju u trkačkoj tradiciiji modela Quadrifoglio, te u preko jednog veka istorije Alfa Romea. Stelvio Quadrifoglio je stazu Nordschleife, dužine 20.7km, prešao za rekordno vreme od 7 minuta i 51.7 sekundi. Novo rekordno vreme je celih 8 sekundi kraće od prethodnog rekorda u kategoriji serijskih SUV vozila. Rekord modela Stelvio Quadrifoglio postavio je Fabio Franća, isti vozač koji je izvezao najbrži krug i u kategoriji sedan modela sa 4 vrata na stazi Nirburgringu u modelu Giulia Quadrifoglio sa vremenom od svega 7 minuta i 32 sekunde.

 

Prvo SUV vozilo u istoriji brenda dugoj preko jednog veka oličava autentičan Alfa Romeo duh: karakterističan italijanski stil, najsavremeniji inovativni motori, savršena raspodela težine, jedinstvena tehnička rešenja i izvrstan odnos težine i snage. Sa dozom italijanske strasti, majstorstva i inovacije, potpuno novi Alfa Romeo Stelvio konstruisan je tako da savladava serpentine, što se ogleda i u samom njegovom imenu. Stelvio Quadrifoglio obilato koristi najsavremenije, lake materijale, koji omogućavaju i ostvaruju savršenu raspodelu težine u odnosu 50/50, kao i vodeću torzionu krutoću u segmentu, jedinu u klasi pogonsku osovinu od karbonskih vlakana, kao i najdirektnije dostupno upravljanje.

 

rsz_ap7j4858b.jpg

 

Srce i duša ovog SUV vozila ultra-visokih performansi jeste potpuno aluminijumski 2.9-litarski Twin-Turbo V6 motor sa direktnim ubrizgavanjem, sa 24 ventila i međuhlađenjem, snage 510 KS, te sa obrtnim momentom od 601 nm, po prvi put u spoju sa standardnim sistemom pogona na sve točkove Q4. Motor je uparen i sa 8-stepenim automatskim prenosnim mehanizmom sa posebnim podešavanjem koje omogućava menjanje brzina za svega 150 milisekundi u režimu ''Race''. Stelvio Quadrifoglio ostvaruje najviši odnos konjskih snaga po litri goriva u svojoj klasi vozila. Potpuno aluminijumski 2.9-litarski V-6 TwinTurbo motor konstruisan tako da unapredi potpuno novu arhitekturu Alfa Romeo vozila sa lakim materijalima, odlikuje se kompaktnom izvedbom pod uglom od 90 stepeni i holističkom konstrukcijom, radi postizanja niskog težišta šasije. 

 

Napredna tehnološka svojstva, jedinstvena za model Stelvio Quadrifoglio uključuju 4-režimski selektor Alfa DNA Pro sa režimom ''Race'', diferencijalom za upravljanje obrtnim momentom, prilagodljivim vešanjem posebno podešenim za model Quadrifoglio i sistemom deaktiviranja cilindra radi maksimalne uštede goriva. Opcije ultra-visokih performansi za Stelvio Quadrifoglio obuhvataju:

  • Ultra-laka karbonska, trkačka sedišta Sparco, sa maksimalnom bočnom podrškom tokom ekstremnih ugaonih kretanja, zahvaljujući agresivnijem upravljanju, konstruisana tako da budu najlakša u segmentu, te da garantuju udobnost na dugim putovanjima 
  • Karbon-keramički kočioni sistem Brembo (CCM)

 

Sa modelom Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, na mestu gde ostala SUV vozila staju, Alfa Romeo prihvata izazov i kreira  savršen spoj visokih performansi, autentične sportske vozne dinamike, italijanskog stila i tehnologije izrade sa udobnošću i prostranošću tipičnim za ovaj segment vozila.

 

potpis.png

 

Zvanični photo.jpg video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Stelvio i sumnjivo vreme Nirburgringa?

 

alfa%20sq%201.jpg

 

Alfa Romeo Stelvio je prošao krug na Ninburgringu za rekordnih 7 minuta i 51.7 sekundi, čime je postao najbrži terenac na ovoj stazi. Međutim, nekoliko ljudi ovaj novi rekord dovodi u pitanje, a kao razlog za to navode nekoliko izmenjenih scena na video snimku. Sajt Bridge to Gantry je legitimnost ovog snimka doveo u pitanje tako što je ukazao na nekoliko izmenjenih scena, što može biti dokaz da je on izmenjen na nelegalan način. Naime, snimak na kojem se vidi svih 7 minuta i 51.7 sekundi vožnje, takođe pokazuje da se Stelvio pojavljuje na istoj lokaciji nekoliko puta. To što se znak koji obeležava dva kilometara staze pojavljuje dva puta, blizu početka videa, takođe budi sumnju. Čisto poređenja radi, ovaj vebsajt predlaže da se pogleda i snimak na kome se vidi kako Honda Civic Type R obara rekord na ovoj stazi. Ovaj editovani snimak pokazuje da se Stelvio teleportovao unapred četiri sekunde. Na 3 minuta i 24 sekunde se opet vidi preskakanje od oko 5 sekundi. Jalopnik navodi da nije ovih isečenih delova, da bi se videlo potpuno trajanje vožnje na stazi koje bi bilo duže za oko sedam sekundi. Međutim, Stelvio i dalje ostaje SUV kralj Ninburga, bar dok se ne otkriju nove informacije koje će otkriti šta je u stvari prava istina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: zvanične slike

 

172436-alfa%20s%201.jpg

 

Vrhunske tehnologije, uključujući inovativni pogon na sve točkove Q4, po prvi put u spoju sa motorom 2.9 V6 Twin-Turbo sa 510KS, kao i diferencijalom za upravljanje obrtnim momentom, konrolom šasije (Chassis Domain Control - CDC), kao i aluminijumske poluge za menjanje brzina na upravljačkom stubu, maksimalno unapređuju iskustvo vožnje u potpuno novom modelu Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Stelvio Quadrifoglio ostvario vreme od 7 minuta i 51.7 sekundi na krugu staze Nirburgring, najbolji rezultat koji je ikada postigao neki SUV automobil serijske proizvodnje. Alfa Romeo sada drži dva rekordna vremena, kada je reč stazi u Nirburgring sa modelima Giulia Quadrifoglio (najbrži serijski automobil sa 4 vrata), i Stelvio Quadrifoglio (najbrže serijsko SUV vozilo), Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je osvojio titulu najbržeg serijskog SUV automobila, sa novim rekordnim vremenom na krugu legendarne staze Nirburgring u Nemačkoj: reč je samo o najnovijem ostvarenju u trkačkoj tradiciiji modela Quadrifoglio, te u preko jednog veka istorije Alfa Romea. Stelvio Quadrifoglio je stazu Nordschleife, dužine 20.7 km, prešao za rekordno vreme od 7 minuta i 51.7 sekundi. Novo rekordno vreme je celih 8 sekundi kraće od prethodnog rekorda u kategoriji serijskih SUV vozila.

 

172437-alfa%20s%2011.jpg

 

Rekord modela Stelvio Quadrifoglio postavio je Fabio Franća, isti vozač koji je izvezao najbrži krug i u kategoriji sedan modela sa 4 vrata na stazi Nirnbergring u modelu Giulia Quadrifoglio, sa vremenom od svega 7 minuta i 32 sekunde. Prvo SUV vozilo u istoriji brenda dugoj preko jednog veka oličava autentičan Alfa Romeo duh: karakterističan italijanski stil, najsavremeniji inovativni motori, savršena raspodela težine, jedinstvena tehnička rešenja i izvrstan odnos težine i snage.

Sa dozom italijanske strasti, majstorstva i inovacije, potpuno novi Alfa Romeo Stelvio konstruisan je tako da savladava serpentine, što se ogleda i u samom njegovom imenu. Stelvio Quadrifoglio obilato koristi najsavremenije, lake materijale, koji omogućavaju i ostvaruju savršenu raspodelu težine u odnosu 50/50, kao i vodeću torzionu krutoću u segmentu, jedinu u klasi pogonsku osovinu od karbonskih vlakana, kao i najdirektnije dostupno upravljanje.

 

Srce i duša ovog SUV vozila ultra-visokih performansi jeste potpuno aluminijumski 2.9-litarski Twin-Turbo V6 24v motor sa direktnim ubrizgavanjem snage 510KS, te sa obrtnim momentom od 600 Nm, po prvi put u spoju sa standardnim sistemom pogona na sve točkove Q4. Motor je uparen i sa 8-stepenim automatskim prenosnim mehanizmom sa posebnim podešavanjem koje omogućava menjanje brzina za svega 150 milisekundi u režimu ''Race''. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 3.8 sekundi, a najveća brzina koju postiže je 283 km/h. Stelvio Quadrifoglio ostvaruje najviši odnos konjskih snaga po litri u svojoj klasi vozila (176 KS/l), dok je odnos težina/snaga 3.6 kg/KS. Potpuno aluminijumski 2.9-litarski V6 Twin-Turbo motor, konstruisan tako da unapredi potpuno novu arhitekturu Alfa Romeo vozila sa lakim materijalima, odlikuje se kompaktnom izvedbom pod uglom od 90 stepeni i holističkom konstrukcijom, radi postizanja niskog težišta šasije.

 

Napredna tehnološka svojstva, jedinstvena za model Stelvio Quadrifoglio uključuju 4-režimski selektor Alfa DNA Pro sa režimom ''Race'', diferencijalom za upravljanje obrtnim momentom, prilagodljivim vešanjem posebno podešenim za model Quadrifoglio, sistem deaktiviranja cilindra radi maksimalne uštede goriva i karbon-keramički kočioni sistem Brembo (CCM). Ultra-laka karbonska, trkačka sedišta Sparco, sa maksimalnom bočnom podrškom tokom ekstremnih ugaonih kretanja, zahvaljujući agresivnijem upravljanju, konstruisana su tako da budu najlakša u segmentu, te da garantuju udobnost na dugim putovanjima. Tu su i infotainment sistem AlfaTM Connect 3D Nav 8.8'', kao i Apple Car Play i Android Auto.

 

172438-alfa%20s%20111.jpg

 

Sa modelom Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, na mestu gde ostala SUV vozila staju, Alfa Romeo prihvata izazov i kreira  savršen spoj visokih performansi, autentične sportske vozne dinamike, italijanskog stila i tehnologije izrade sa udobnošću i prostranošću tipičnim za ovaj segment vozila. Cena za Stelvio Quadrifoglio iznosi 95.000 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...