Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo SUV - Alfa Romeo Stelvio

Recommended Posts

Intervju sa Reidom Biglandom povodom predstavljanja Stelvia, CEO Alfe i Maseratia, gdje pri kraju ima zanimljivo pitanje o SW-u. Nasmijao se ali kaže da je to samo glasina.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamisli voziš SUV-a koji na Ringu ostvari vreme ispod 8 minuta :o . Interesantno je da je ubrzanje isto kao kod Giulie, iako je Q4 pogon.

Jedan SUV da ubrza do stotke ispod 4 sekunde je za svaki respekt. U svakom slučaju, podaci koje su izneli su u najmanju ruku impresivni. 

Zbog Levante-a i Stelvia ću početi da volim SUV automobile. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto je bio slucaj i sa Djulijom, prvo je predstavljena QV verzija sa istom motorom kao i u limuzini, sa kojom deli platformu. Dakle, QV verzija ovog SUV-a ima vec, opste poznati motor, razvijen u Ferariju, sa V6 konfiguracijom radne zapremine 2.9l i 510 konja. Performanse su vanserijske - od 0 do 100 za ispod 4 sekunde i max. brzina od oko 280km/h. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovao ili ne, ova tema je započeta 2009. godine :D . Sad kad sam već to spomenuo, neverovatno je koliki put je Alfa morala da pređe, i koliko radikalnih poteza da donese, jer je prošlo mnogo godina od prvih navoda, i mnogo se čekalo.

Sada kada gledam jedan ovakav automobil, možda je i vredelo čekati.

Sviđa mi se što Stelvio odmah cilja da bude konkurent Macan-u, i sebi zadaju ozbiljan zadatak da budu bolji od najboljih, od Porsche-a.

Jedina žal u svemu je što će većina nas smrtnika ovakav auto jedino moći tužno da gleda. :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen Alfa Romeo Stelvio

 

Novi model Alfa Romea i njihov prvi SUV Stelvio je predstavljen proteklog tjedna na sajmu u LA-u. 

 

Svojom pojavom je privukao neviđenu pozornost toliko da je nedostajalo barem još pola kapaciteta dvorane na službenom predstavljanju. I kada su ga otkrili imali su što vidjeti. Mojoj malenkosti, a inače nisam fan SUV-ova, ovo je daleko najljepši SUV u klasi. Doslovno izgleda kao hatchback na steroidima i to je prije svega dizajn koji je sprijeda inspiriran Giuliom, a straga aktualnom Giuliettom.

 

alfa_romeo_stelvio_dal_vivo_a_los_angele

 

alfa_romeo_stelvio_dal_vivo_a_los_angele

Ono što se možda nekim ljubiteljima neće svidjeti je jako malen razmak od tla. No treba imati na umu da je ovaj automobil zamišljen i kao zamjena za karavan i da će sa ovim automobilom mnogi ljubitelji karavana biti i više nego zadovoljni. No i to ne bi trebao biti problem jer serijski sa Quadrifoglio modelom dolazi zračni ovjes sa kojim se upravlja preko novoga DNA Pro 2.0 sučelja i koji bi trebao omogućiti podešavanje visine. Kod ostalih modela bi isti trebao biti opcionalan.

 

2018_Alfa_Romeo_Stelvio_interior_1.jpg

 

Unutrašnjost je naravno inspirirana Giuliom sa razlikom da središnja konzola sada nije zakrenuta ka vozaču kao kod Giulie. Ovisno o opremi moći će se naručiti unutrašnjosti sa pravim drvom, aluminijom ili karbonskim vlaknima kao što je slučaj na Quadrifogliu. 

 

582f3993018d9_Ste5_thumb_jpg_556072fb107

 

Kao što znao Giulia nudi najviše prostora u klasi. Ovdje sa povišenim položajem će ga biti samo više. Kao šlag na tortu dolazi jako veliki prtljažnik pravilnog oblika, sigurno većega kapaciteta nego na nekim Sportwagon modelima iz prošlosti. Sve u svemu ovo bi trebao biti i pravi obiteljski automobil.

 

4kvddk.jpg

 

2018_Alfa_Romeo_Stelvio_rear_cargo.jpg

 

Treba imati na umu da je ovo bilo predstavljanje za SAD. Tamo će oba predstavljena modela biti opremljena isključivo sa Q4 pogonom i 8-stupanjskim automatikom. Kod jačeg Quadrifoglia 2.9 V6 benzinac sa 505 KS tjere ovaj automobil za 3.9 sekundi do 60 milja na sat što je samo 0.1 sekundu sporije nego kod Giulie. Slabiji model sa 280 KS i 415 Nm ide za 5.4 do 60 milja na sat što je za samo 0.3 sekunde sporije od Giulie.

 

Q4 na Quadrifoglio modelu dolazi sa Torque Vectoring stražnjim diferencijalom. Na običnim je ili sa otvorenim ili sa opcionalnim LSD stražnjim diferencijalom.

 

Za Europu treba očekivati istovjetne motore kao i za Giuliu sa tim da će barem ulazni 2.2 dizel sa 150 KS biti u ponudi i sa zadnjim pogonom.

 

Alfa je najavila obaranje rekorda na Nürburgringu u klasi SUV. Skromno su najavili vrijeme od 7:59. No oni u biti interno očekuju impresivno vrijeme od oko 7:50 što bi u prijevodu značilo da je ovaj automobil brži i od aktualnog BMW-a M5. Ovo bi ujedno začepilo usta svim nevjernim Tomama koji smatraju da ovakav automobil nema što tražiti u sportskoj vožnji.

 


http://blog.dnevnik.hr/fcagrupa/2016/11/1632053248/predstavljen-alfa-romeo-stelvio.html

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne zato što volim Alfu, ali auto izgleda fantastično.

Nisam ni ja pristalica SUV segmenta, ako se to vozilo ne koristi za ono što je napravljeno. 90% ih nikada ne siđe sa asfalta. 

Istog sam mišljenja i što se Stelvia tiče. Teško je zamisliti da vozilo sa felnom od 21 cola i toliko niskim profilom gume krene u neke vanputne avanture...

Iz tog razloga nikada nisam shvatao poentu ove sve popularnije kategorije. OK,  jasno je da je Quadrifoglio verzija čisto prezentacija onoga šta je proizvođač sposoban da napravi, ali svejedno...ipak mislim da SUV, treba nekada i da vidi malo blata. 

Ali kako god, tržište je odavno reklo svoje, a Alfa je konačno odgovorila na pravi način... Ne samo da je bacila rukavicu najboljima, nego im polako zadaje domaće zadatke. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@banjo1990

 

Mene zanima što će novi X3 ponuditi. To je prvi put da novi BMW i Alfa model koji su konkurenti izlaze u slično vrijeme na skroz novim platformama za jednu i za drugu kompaniju. Tu će se vidjet što točno Stelvio može.

Mada, moje je mišljenje, a to sam i napisao  u članku, da ako Stelvio ima handing na razini prethodne generacije BMW Serije 5(F10), odnosno ako Stelvio QV nadmaši taj M5, da više nema razloga govoriti kako je ovaj segment besmislen ili da ima loš handling. I naravno zbog položaja sjedanja, oblik prtljažnika, SUV ovog segmenta nema ništa manje mjesta od limuzine iz segmenta više, a 20-30 cm manje u duljinu je plus kod svakodnevne upotrebe.

Mislim da nitko nije krenuo sa ovakvom SUV filozofijom u samom startu razvoja kao što je to napravila Alfa. I to je nešto novo. Ako se bude prodavala, a vjerujem da hoće, i ostali će je slijedit. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to misliš niko nije krenuo? Sa kakvom filozofijom je Porsche krenuo 2002. sa Cayennom?
Meni lično je šteta kada proizvođači poput Alfe ostanu nedostupni za moj džep dugi niz godina i takva politika mi se ne sviđa. Više bih voleo da gađaju srednju klasu i da imaju i "socijalnije" modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prepakirani Touraeg teško može biti nešto u tom stilu osim reklamom. Uostalom ako se dobro sjećam on zajedno sa blizancima Tourageom i Q7 ima posebnu verziju platforme koja je dizajnirana podosta za teren. Sljedeća generacija na MLB-u bi mogla biti nešto takvo. Naravno postoje neke priče o vremenu Cayenne od 8:00 ali Porsche sva vremena postavlja sa roll cageom i gumama za stazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Proizvođač poput Alfe...''  

Voleo bih i ja da je proizvođač poput Porsche-a dostupan meni, ali jbg...

Alfa nikad nije bila socijalni brend. To što su imali avanturu koja je trajala 25 godina, to je druga stvar, ali zna se šta je taj brend predstavljao kroz istoriju, i danas imamo samo vraćanje na put sa kog su sišli. Ja sam svestan da je Giulietta možda poslednja Alfa koju bih mogao da posedujem dok je još iole aktuelna...za sve naredne modele, biće potrebno popeti se lestvicu više. 

Za socijalniji budžet, tu je Fiat, i takva postavka stvari se meni dopada. Dok su jedni drugima zalazili u tržište, neslavno su završavali i jedni i drugi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se samo složio sa tim da je avantura trajala 25 godina. Ovako na prvu, pada mi na pamet recimo Alfasud sa početka '70-ih ili Giulietta takođe iz '70-ih, a koji su bili u rangu sa ostalim komercijalnim modelima drugih proizvođača.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, totti said:

Ja ne znam da li pričam kineski ili ti stalno spinuješ...

Ako brand engineering odnosno lijepljenje Porsche značke na VW Touareg i reklamiranje istog kao sportski SUV znači da on uistinu i je sportski onda si u pravu.

 

Moje mišljenje je da to nije sportski SUV i tu se očito razilazimo u mišljenju.

 

Sportski SUV treba biti niži sa jasnim tehničkim optimizacijama za niže težište.

Recimo da ja takvo što vidim kod Stelvia.

 

No da proširimo priču i na Maserati. Ne smatram niti da je tehnički i Levante išao u skroz sportski smjer.

4 minutes ago, totti said:

Ne bih se samo složio sa tim da je avantura trajala 25 godina. Ovako na prvu, pada mi na pamet recimo Alfasud sa početka '70-ih ili Giulietta takođe iz '70-ih, a koji su bili u rangu sa ostalim komercijalnim modelima drugih proizvođača.

Cijenom?

 

Baka Slišković je vozio tu Giuliettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za cenu me mnogo pitaš, daaavno je bilo baš, a i bio sam mali da bih pamtio taj podatak. Ali kao njen savremenik, mogu reći da ništa nije odskakala od recimo Ascone po nekom kvalitetu.

Apropo Cayenna... Ako on 2002. nije bio pokušaj onoga o čemu ti pričaš da je sada ova Alfa, onda stvarno ne znam šta da kažem više na tu temu. Ja ga sigurno ne vidim kao pokušaj ciljanja na mlade mame kao kupce, a koje će njime bezbedno odvesti svoju decu u vrtić/školu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro kaze Totti, Cayenne je bio prvi takav sportski SUV, a to je kao sto vidis bilo pre 14 godina.

Sad se naravno prave razne varijacije na temu u koju spada X6, X4, Mazda CX-7. Ponekad ih je tesko svrstati u odredjenu grupu. Da li je poviseni karavan, MPV ili SUV. Stelvio zaista dobro izgleda, ali jedino sto se desilo je da su u raskoraku drugih oni sada zapoceli ovaj put. Da li je taj put dobar, to je pitanje. Trend je takav da raste prodaja SUV vozila i kupuju ih oni kojima dzip i ne treba. Svi proizvodjaci ih imaju, a evo sada i Seat i Skoda, Daciu da ne pominjem, Bentley, Rolce cemo vidimo,... Sve one klase automobila koje smo imali pre 20 godina, sada imamo iste u izvedbi SUV, tj povisenog klirensa. Od trovratnih, sportskih, hecbek, skoro i limuzina (S60 Cross Country), karavana,...pa cak i kabrioleta. Alfa nije izmislila toplu vodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I opet se vrtimo u krug. Čime je to taj Porsche sportskiji od istovjetnog VW-a osim svojom značkom?

P.S.
Pogledajte malo Giorgio platformu i optimizacije za centraliziranje mase. Njima V8 ili I6 motori ne igraju. Zašto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cayenne nije nista vise sportski od BMW X5 koji se pojavio 1999, čak stavise... Ako cemo realno, prvi SUV koji je bio orjentisan ka sportskom modu bio je X6, sada imamo i Macan-a te Stelvia. Stelvio je dosao posljednji i zasigurno je najmanje izvorni SUV a najvise sportsko vozilo sa povisenim clearance-om. Novi X3 bi trebao biti na istom tragu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti- Za Alfasud se slažem, ali Giuletta je ipak bila posebna kategorija. Giuletta je mnogima, barem kod nas, bila nedosanjani san. 

 

@Elra- Ma i taj X6, daleko je to od bilo kakvog sportiste. Evo mogu kolege sa foruma da potvrde kada smo bili pre 5 godina na promociji Track Day-a na NAVAK-u, kako se jedan X6 ponašao kroz krivine. Svaki put kada ta gromada uđe u krivinu, delovalo je kao da će da izazove zemljotres.

Gume pište, škripe, zavijaju, ispada iz krivine, ljudi pored staze beže... Jednostavno se osetila inertnost takvog automobila, što je meni normalno za takav tip vozila, njegovu masu i poziciju težišta. Koliko me sećanje služi, ta 3-4 kruga na NAVAK-u ga je koštalo diferencijala, a da garancija nije uvažena jer je postojao snimak na internetu gde se videlo da ga je provozao po stazi. O kakvom onda sportisti pričamo, ako ne smeš 10-ak minuta jače da ga provozaš po stazi? I zbog toga uvek kažem da je besmisleno porediti performanse bilo kog SUV-a sa konkuretnom limuzinom. 

Ako Stelvio zaista bude ostvario vreme od oko 7:50 na Nirburgringu, što je po meni iskreno možda preambiciozno, to će biti jedna potpuno nova dimeznija, i potpuno nova kategorija SUV vozila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su ovi SUV auti i dalji za one koji kompenzuju K..., a nemaju ni 00 da uzmu pravog terenca :D Ono kad ne znas da vozis karavana pa uzmes SUV jer nije problem zakaciti bankinu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan Švabo tvrdi da je vozio prototip (valjda misli na talijanske PS, Preserie) Stelvia sa 2.0 280 KS motorom.

 

Izvukao sam par dijelova:

Quote

 

Nobody seems to take notice of our spotted and swirly prototipo, which feels eager and agile even though the eight-speed automatic is still stuck in third, waiting for a gap that never comes. It’s a compellingly competent transmission. In Dynamic mode, gears are whipped through the gate in time-warp 150-millisecond stints, according to Alfa, which is faster than some dual-clutch boxes. Rear-wheel drive isn’t an option. Apparently, that’s what the market wants, and it certainly keeps complexity at bay. Flicking through the DNA menu reveals distinctly different characteristics from relaxed and comfy to taut and energetic. The drivetrain blends riveting low-gear punch with strong high-gear urge, and the transition between these worlds is remarkably seamless.

 

The Stelvio would drive circles round the soon-to-be-replaced X3, is a more emotional piece of kit than the nicely balanced Q5, and feels a bit more refined than Jaguar’s F-Pace. But the Macan is a tough nut to crack. Dynamically, the Alfa comes close; in terms of ride comfort, even the Stelvio’s optional bigfoot 19-inch wheel/tire package is more spine-friendly than the corresponding Macan footwear. Value for money is another strong point: the Veloce is expected to undercut the X3 by 20 percent and the all-in QV is said to cost 15 percent less than the Macan Turbo. In the high-tech department, however, the Italian contender falls short of its German rivals. Missing from the options list are several assistance systems, LED headlights, head-up display, and an air suspension. But who else offers rosso competizione in an executive car park dominated by depressing black, snore white, and yawn gray?

 


http://www.automobilemag.com/news/2018-alfa-romeo-stelvio-prototype-drive/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/22/2016 at 1:25 PM, banjo1990 said:

Evo mogu kolege sa foruma da potvrde kada smo bili pre 5 godina na promociji Track Day-a na NAVAK-u, kako se jedan X6 ponašao kroz krivine... Koliko me sećanje služi, ta 3-4 kruga na NAVAK-u ga je koštalo diferencijala, a da garancija nije uvažena jer je postojao snimak na internetu gde se videlo da ga je provozao po stazi. O kakvom onda sportisti pričamo, ako ne smeš 10-ak minuta jače da ga provozaš po stazi?...

 

To je zato što je taj X6 jurio @bojke -tovog Coupea na stazi. :D 

Bojke je došao sa drugarom iz KV koji je vozio auto do BG kako bi Bojke bio odmoran za vožnju po stazi. Ali, kad je došlo vreme za stazu i kad je trebalo dati na uvid vozačke dozvole...Bojketova ostala na stolu u Kraljevu. :D Mladen Alvirović nikako nije hteo da progleda kroz prste i dozvoli Bojketu da sedne za volan...realno, imao je čovek i koliko toliko razloga za to, šta da se bilo kome nešto dogodi, staza se tek otvarala i sigurno je poslednja stvar koja im je trebala tada bio negativan publicitet. Kako bi auto ipak video stazu, taj Bojketov drugar je neplanirano vozio. Ali, on nije dovoljno dobro poznavao mogućnosti auta za takvu vožnju, tako da je bio plašljiv na stazi....osim na pravcu. :) U X6 su bili momci iz LE, poredak je bio takav da su bili iza Coupe-a. Sa snimka (koji je brzo skinut sa YT) iz BMW-a, videlo se da su agresivnije, brže ulazili u nekoliko krivina...i bili su ubeđeni (sudeći po njihovim komentarima) da će preteći Fiata na pravcu. Ali, ništa u prvom krugu.

Onda kao...''ae brate uđi u krivinu sledeći put šire da imaš bolji izlaz i obilaziš ga sigurno''...i tako prođe drugi krug i ništa.

Dođe i treći krug, bili su na par metara iza, izlazak na pravac i samo se čuje zvuk Coupea na punom gasu i kako nestaje ispred...i onda komentar iz X6 ''šta ima ispod haube mamicu mu kad ovako beži'' :D 

 

Jeste onda bio problem sa menjačem na X6, sređeno je sve u okviru garancije (Delta)...ali su onda i oni videli klip na YouTube. Tu su cimali vlasnika X6 da nije koristio auto shodno uslovima, da do kvara nije došlo uobičajenom upotrebom na putu, u saobraćaju, nego na trkačkoj stazi i tražili da plati tu popravku (nekoliko hiljada evra). Onda su obe strane uzele advokate i kako se na kraju završilo....pojma nemam. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dobro se secam koliko je bio uporan da nas obidje. Voleo bih da neko ima taj snimak pa da mi posalje ako je moguce.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...