notalk 0 Posted January 30, 2011 Pozdrav drugari, evo setih se jedne priče od pre koju godinu dok sam imao juga. Naime kažu da možes oceniti koliko auto duva u karter, odnosno kakva mi je kompresija po tome što hladan auto upalis i posle 30 sekundi rada na leru ugasiš i proveriš koliko je motor nabacio ulje na merač. Što manje nabaci to je motor bolji. Ja sam skoro kupio punto 1.2 8v 2001.god i proverio sam. kod mene podigne nivo nekih 4-5cm. Motor na autu je prosao dosta celih 190000km, to je proverena kilometraža. Kako je kod drugih sa manjom kilometražom jer bih voleo da znam još koliko je ostalo života ovom motoru, ako ovo uopste ima smisla Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 30, 2011 Prošlo je vreme kada je to bila velika kilometraža.Ja bih razmišljao na taj način jedino ako ima oko 300.000 kilometara na satu...što ne znači da će da rikne na 301.000...već da treba češće kontrolisati.Ako hoćeš da proveriš motor, jedan podatak već znaš tj. seti se da li dolivaš ulje između servisa i koliko dolivaš...a, idi i da ti izmere kompresiju. Odokativne metode zaboravi...već pravac na merenje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
notalk 0 Posted January 30, 2011 Ne znam koliki je radni vek tim motorima, retko koji mogu da vidim sa nešto više od 200000km predjenih. Da li to iz razloga što retko koji prelazi više ili pak što su to automobili stari do najviše desetak godina pa nisu stigli da toliko naguraju. za odokativne metode znam da su uspevale kod zastavinih vozila od pre 20-30 godina. na osnovu duvanja iz creva za odušak, na osnovu nivoa bacanja ulja. naravno da se slazem da od merenja kompresije nema ništa bolje da bi uvideli kakav je motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
elektro123 1 Posted May 19, 2013 (edited) Interesuje me za brata kako da zna kad motor duva a kad izlaze uljna isparenja na cepu za ulje posto ulje izbacuje zbog bregaste.Obojica smo u neku ruku laici i on je nasao jednog brava kad upalimo auto izlazi nesto napolje da li para ili sta vec (nije dim)a kad vrati cep on malo zaigra i vrati se u leziste i ne mrda ni milimetar ni levo ni desno,na sipci za ulje nista ni ulja ni nekog dima.Da li je ovo normalno posto mu se jako svidja.Da ne bude zabune terace ga sutra pre kupovine kod majstora ali da ne placa bezveze pregled ako ovo nije normalno. Edited May 20, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted May 19, 2013 kod mene na cepu duva od kad sam uzeo auto i vozim tako bez problema ... da je normalno nije, ali kad kupis auto iz prodavnice, auto koji je 5-10-15 godina vozen mora da duva i da pokazuje neku slabost pa ne znam ko da ga je napravio Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted May 19, 2013 Ne treba da duva nista i nigde, na cepu moze da "baca" po malo ulja ako nema poklopac iznad bregaste. U svakom slucaju, OBAVEZNO prvo kod majstora, jer ima jos hiljadu drugih problema koje moze motor da ima iako ne duva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
elektro123 1 Posted May 20, 2013 Bili kod majstora sve ok pazarili Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 21, 2013 desava se da motor pred smrt ima najbolju kompresiju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvukoljub 0 Posted May 21, 2013 Takozvana labudova pesma. E baksuze Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzoni_m 0 Posted May 21, 2013 (edited) Meni se desilo da je kompresija bila 3 na 3 cilindra a cetvrti je imao oko 6. Auto je isao, ulje nije trosio ali je palio jedva, ali kad upali ide, trosio ko voz. Na auspuhu sve regularno. Majstor kada je izmerio seo i otisao kod kolege da se provoza i da mu pokaze. Merili 2 puta niko nije mogao da veruje. Naravno ja sam uzeo auto (ne pitaj zasto) znajuci za taj problem.Dakle, zahebi to odokativno. Idi izmeri kompresiju to ti najbolje govori odprilike koliko je motor potrosen. Proveri da li dize temperaturu preko normalne i ima li "majoneza" u posudi za vodu i na meracu za ulje. Ako je sve ovo OK, 95% imas dobar motor koji U TOM TRENUTKU nema nekih posebnih problema. Prljave dizne, neodgovrajuce svecice, losi kablovi, bobine, (krepali senzori jbg to danas pravi vece probleme nego sam motor) to je sve periferija i to je brzo i manje (relativno) skupo za popravku. Naravno to uopste ne znaci da ti motor nece zveknuti 100m posto platis auto prodavcu. Ta sigurnost da se to ne desi postoji. Zove se novi auto. Edited May 21, 2013 by Dzoni_m Quote Share this post Link to post Share on other sites
aquarius 0 Posted April 26, 2014 (edited) Kad motor radi u mjestu i otvorim čep od ulja, da li se barem ugrubo može ocijeniti stanje motora?Treba li motor promijeniti svoj zvuk ili ne?Jel u redu ako malkice štrkca ulje u sitnim kapljicama? Edited April 28, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
underground79 19 Posted April 26, 2014 Na cepu svaki jtd prska po malo jer je bregasta odmah ispod.. Stanje mozes samo i sa sigurnoscu proveriti dijagnostikom u voznji i merenjem kompresije.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladag 19 Posted April 27, 2014 Ukratko, kolega je objasnio a ja bi dodao. Kada je motor zagrejan a na čep baš dimi, beži od takvog motora. Mada, svakakvih prevaranata ima. Sipaju gušće ulje i duvanje se smanji. Ovo je samo grubi način, za pravo stanje motora mora se izmeriti kompresija svakog cilindra, makar i to nije skroz sigurno. Može pokazati manju kompresiju na nekom cilindru a da je tu otišla gumica ventila.Ipak, ja nisam auto mehaničar (po struci jesam mehaničar ali za radne mašine, npr. buldozere ali ne radim taj posao), tako da ti pravo stanje motora može reći jedino dobar majstor koji poznaje našu marku auta. Iz razgovora sa drugarima mehaničarima došao sam do zaključka da JTD motor možeš uništiti jedino ako odvališ karter i voziš bez ulja ili ostaneš bez tečnosti za hlađenje. Čak mi tvrdi da su u servisu radili jednog stila koji je na taksiju prešao oko 700000 km. (koliko je prešao ranije niko ne zna) i tu su ga samo prekaričili (radili polugeneralnu). Na kraju su došli do zaključka da ni to nisu trebali da rade zato što je motor i pre a i posle zahvata dobro radio.Ipak, pravo stanje motora ćeš znati tek posle pređenih 5-6000 km na osnovu potrošnje ulja. Ja prilikom zamene sipam na 2/3 između min i max a posle 10000 km. nivo spadne na 1/2. Dakle, motor za 10000 km potroši oko 200 - 300 grama ulja. To ti je jedini pravi pokazatelj stanja motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 27, 2014 Vlado, tvoj baš troši ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted April 27, 2014 Negde ga gubi, ili turbo ili potrosi .. Quote Share this post Link to post Share on other sites
aquarius 0 Posted April 28, 2014 Ovaj moj ne dimi kad skinem čep, samo se malkice promijeni zvuk motora. Dosad sam napravio 5-6 iljada km i ne troši ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 28, 2014 Kako to Vladin troši mnogo ulja, naprotiv: ...prilikom zamene sipam na 2/3 između min i max a posle 10000 km. nivo spadne na 1/2. Dakle, motor za 10000 km potroši oko 200 - 300 grama ulja. To ti je jedini pravi pokazatelj stanja motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted April 28, 2014 Takoreći, njegov i ne troši mnogo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 980 Posted April 28, 2014 Aditivi cine cuda! Prosto neverovatno!Nekoliko puta sam se licno uverio kako se stvari drasticno promene nakon sipanja nekih od njih.Motor potpuno na izdisaju dimi i baca ulje na sve strane, tesko pali...... Zamenjeno ulje sa mnogo guscim,neki aditiv za ulje i na pijacu!Kupac pogleda i sve OK a nakon par meseci sledi.... ali tada je za bilo kakvu reklamaciju prekasno.Znaci ili se uzdati u srecu ili traziti nesto o kome netko nesto zna u smislu istorije ili odrzavanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan_gt 0 Posted July 10, 2015 (edited) imam jedno pitanje, punto 1.2 duva na merac ulja, nema dima samo duva, tako je i na cepu za ulje, ulja potrosio oko 0.5L na 6.000 km Total sintetika 5w 40, verovatno sam trebao 10w 40 al nema veze, samo sto me ovo oko duvanja na merac brine, pipnem kod mog mondea dizela na skoro 400k km i nema nista a gde na puntu od pravih 90k km, auto je 2001. god Edited July 10, 2015 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted July 10, 2015 Nekad je i loše kad auto malo pređe za puno godina, tj ako dugo stoji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted July 10, 2015 Pa sta ako duva?Mislim ako je samo to problem....To je tehnika provere motora iz proslog veka Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted July 10, 2015 (edited) Pa sta ako duva?Mislim ako je samo to problem....To je tehnika provere motora iz proslog veka Uz dužno poštovanje, mislim da nije baš u dobroj kondiciji ako duva na merač za ulje, bar iz mog iskustva. Voze ljudi tako, pa dolivaju ulje kada sipaju gorivo. To se zove bolemeđoka stav. Samo napred, pa kad uleti u iberturu đavo će vam biti kriv, a nije da se ne događa. Edited July 10, 2015 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorank82 183 Posted July 10, 2015 Izmeri mu kompresiju pa vidi sve drugo je pričanje napamet... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted July 10, 2015 Zavisi koliko duva, ako su to isparenja verovatno nije strašno, ali ako prska na šipci je već zabrinjavajuće, kao što je bio slučaj kod mene. Quote Share this post Link to post Share on other sites