Jump to content
FAS Goran
notalk

Provera stanja motora? / Ispitivanje karika? / stanje dizni

Recommended Posts

Pošto ti lepo vuče, ako još i nemaš nekih većih vibracija niti ti više troši, onda bolje prvo pogledaj grejače. A možda da razmisliš i o promeni pumpe na kojoj sipaš. Na velikim mrazevima sam jedno šlepao kolegu koji nije mogao da pali na NIS gorivo. Kad smo ga ispraznili i sipali OMV palio je. Isti auto kao tvoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prethodnom JTD-u sam remontovao sve dizne. II je bila potrošena, ostale su bile u dozvoljenim tolerancijama. Manifestovalo se tako što je povremeno, na leru, radio na 3 cilindra. U vožnji nikakve razlike, osim u potrošnji koja je skočila za manje od litra. Paljenje je bilo normalno, kao i sve ostalo. Samo je na leru ljuljao napred-nazad, morsku bolest da dobiješ. Tvoji simptomi ukazuju na pritisak pumpe ili neku drugu banalnost ( filter, klapna nosača filtera, senzor pritiska...).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je moguce da zbog jedne pokvarene dizne jtd 85 kw izbacuje engine fault- crvenu lampicu i gasi motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz e ovako vec neko vreme imam punta 1.9d

Primetio sam da auto kad se zagreje duva na meracu tacnije izlazi neki beli dim. Isto tako i na cepu za dolivanje ulja?

Koliko je opasno tako voziti? Trosi mozda litar na nekih 3000km, ali ja ga vozim za sve pare.

Bas sam ovih dana gledao nekoliko puntica sa tim motorom i skoro svi su duvali na merac imamo u firmi 3 komada pa reko da uporedim s mojim. Inace vuce odlicno pali po najvecem minusu. Sad ne znam dali da otvaram motor zbog toga ili da vozim tako? U voznji ne dimi ima jedino crnog dima kad se malo isturira i to je to

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako ce i da bude jer ide stvarno super lepo radi presao je pravih 200 000 al eto dimi na meracu predhodni vlasnik ga je uzeo sa 140 i presao oko 50 000 kaze isto dimio sve isto al ide nestaje znavi da sipam ulje i gas 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ima neko kontakt nekog majstora koji radi zamenu gumica ventila bez skidanja glave na JTDu? Beograd, Jagodina i okolina 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, zokibubu said:

Jel ima neko kontakt nekog majstora koji radi zamenu gumica ventila bez skidanja glave na JTDu? Beograd, Jagodina i okolina 

Nikakav problem zameniti... Ali gumice na tom motoru gotovo da nikad ne prave problem...U svakom slucaju ako hocete mozemo uraditi.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo ljudi imam jednu nedoumicu da li je dobra kompresija ako recimo ima velike razlike izmedju prvog i cetvrtog cilindra u barima kad se izmeri ..? 

Evo i slike i to je kada su raskacene benzinske dizne sto bi se reklo najtacnije merenje i sta uraditi sta menjati i to sve ? 

20200125_175314.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/28/2016 at 10:47 PM, ForrestGump said:

 

Dihtung moraš menjati, stari se nikada ne vraća. Znači, ili majstor menja dihtung ili ti menjaš majstora.

Glava se ne mora ravnati ako je skinuta hladna, pravilno odvijani vijci i nije pregrevana. Ali se ravnost mora proveriti pre montaže. Pravilo je da kada je glava demontirana da se skinu ventili, provere sicevi i pečurke, očiste naslage sa ventila i iz kompresionog  prostora i zamene gumice ventila. To sve košta minorno, a znači enormno. 

 

 

Mi možemo da mislimo i da vračamo a neko mora da radi, jel tako?

Prva provera je skidanje svećica i pregled koja je masna. Gde su masne i zagaravljene svećice na tim cilindrima se troši ulje. Sledeći test je merenje kompresije sa hladnim pa sa zagrejanim motorom. Ako je kompresija ujednačena (hladan 7-9bar, zagrejan 11-13bar) problem je u glavi motora. Ako je kompresija neujednačena i niska na jednom ili više cilindara - ode glava :) i vade se klipovi sa klipnjačama napolje. Da bi se karike proverile moraju se specijalnim alatom skinuti sa klipova. Karike se prvo vizuelno provere pa onda gurnu u svoje cilindre i izmeri se zazor procepa. Ako je zazor veći od fabrički propisanog-ili su karike potrošene ili je oštećen cilindar. Onda se uzme unutrašnji mikromer pa se u dve ose na kotama cilindra koje propisuje proizvođač izvrši merenje i proceni stanje cilindara. Podrazumeva se da cilindar ne sme imati uzdužne riseve. Klipovi ne smeju imati oštećenja, poželjno ih je premeriti i obavezno se ležišta karika moraju dobro očistiti. Desi se nekada da su karike i cilindri u redu a da nema kompresije i da motor guta ulje jer su karike "zalepile" . Rešava se čišćenjem klipova i ponovnim sklapanjem bez zamene delova. Leteći ležajevi se ne menjaju ali se moraju vratiti tačno na mesta na kojima su bili i pesnice klipnjača se moraju stegnuti moment-ključem na tačno propisani moment. Podrazumeva se da leteći ležajevi i rukavci radilice nisu oštećeni. 

 

Teško je u par rečenica dati pravi savet. Ovo sve ti pišem iz najbolje namere, da znaš u šta se upuštaš kad kreneš sa otvaranjem motora. Pogotovo u tvom okruženju i gotovo nikakvim resursima koji su ti dostupni.Trebaju ti radionički podaci za taj motor i nešto specijalnih alata (moment ključ, alat za skidnje/montažu karika, alat za saijanje karika, možda alat za zupčenje, itd) uključujući i kvalitetne merne alate. 

Srećno...

Sad ja jedno pitanje ... Fiat bravo 2008 god 1.6 mjet... Kompresija oslabila,ne trośi ulje,potrošnja normalna,normalno pali ali baca ulje kada se izvadi šipka za merenje ulja.( prska )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mu je opala kompresija iz nekog razloga mora da se otvara, da se utvrdi da li je do karika, da nije pukao klip...nije li zapusen odusak iber laufa? Cudno mi je da nema kompresiju i propusta u karter a ne trosi ulje. Morao bi u tom slucaju ili da ga trosi ili da ga gura kroz iber
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terao sam ga kod majstora ulje je stajalo na max , iberlauf suv,ali ima nešto pa gura u karter. U stvari majstor mi je čistio dpf ali nije resetovao podešavanja pa reče da je imalo malo više ulja preko max,kao palio regeneraciju motora jer to nije resetovano. A kompresija je opala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je merio kompresiju? I posto je izmerena kolika je onda default_).gif Mnogo mi cudno nesto tu

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao 16,16,16,14 e sad da li je to kompresija ili nešto drugo,pominjao mi je da ovo mora da prebaci u nešto pa da nađe pravu stvar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz svima, kupio sam Alfa Romeo 147 1.9 jtdm 120ks 8v auto ide lepo, cini mi se da ne dimi uopste iz auspuha medjutim primetio sam da malo duva kad se otvori cep za dolivanje ulja, ali posle razmisljam mozda je to zato sto nema nikakav poklopac preko bregaste, medjutim posle proverim isto na meracu za ulje i isto vidim da malo duva i kao da izlazi vodena para, ali skoro da je neprimetna, malo sam citao po netu da to sto duva na meracu za ulje da to uopste nije merilo dal je motor los vec kao iberlauf crevo ili tako nest? sta vi mislite o ovome? 

Inace auto je mlad 2007 god, i po servisnoj knjizici on nije presao vise od 250000, znam neke ljude koji te alfe s tim motorima vozi ko ludi na hladan start daju jak gas i nisu uspeli da uniste motor.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/28/2021 at 10:20 PM, Walle said:

...to sto duva na meracu za ulje da to uopste nije merilo dal je motor los vec kao iberlauf crevo ili tako nest? sta vi mislite o ovome? 

Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

Kao što ti je već rečeno, obrati pažnju na potrošnju ulja (kolika je), a na čepu za sipanje ulja ne gledaj više ništa dok motor radi. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A recite mi isto oko turbine kad dam gas i ode preko 1500 obrtaja cuje se ovaj zvuk 

Auto lepo vuce i danas sam stavio kameru iza auta da snimim dal ide bilo kakvog dima iza davao sam gas do 3000 obrtaja ne ide uopste nikakvog dima ni malo da li treba da budem zabrinut? inace motor je kao sto sam pisao 1.9 jtdm 120ks 8v

Inace se ovaj zvuk tokom voznje slabije cuje cak mhm da u 4-5 brzini se u opste ni ne cuje nego kao do 3 brzine

 

Edited by Walle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, to vec spada u polugeneralnu i radi se samo kada mora, a zamena karika povlaci i obradu radilice, zamenu lezajeva, dihtunga, semeringa... ako je sve u redu ti radis zamenu dihtunga glave, obradu glave, zamenu gumica ventila, veliki servis.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...