Jump to content
FAS Goran
notalk

Provera stanja motora? / Ispitivanje karika? / stanje dizni

Recommended Posts

uljne me zanimaju jer dzabe menjam gumice ako mi nije do njih nego do karika

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovako kad skine glavu majstor je l ce moci na oko da utvrdi? i je l mora da se ravnja glava i kupuje nov dihtung?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se skida glava mora obrada i nov dihtung. Pod obradu spada i zamena gumica, nekog ventila eventualno i sve sto je vezano za nju. Brisajuce i mazajuce karike ne moze tako da vidi jer su duboko dole na klipu, u cilindru

Share this post


Link to post
Share on other sites

a majstor mi kaze ''ne moras menjati dihtung ako nije los i ne mora obrada'' - menjam majstora!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta vi mislite po ovome da l su i karike ili samo gumice? popio mi 1l ulja na 200Km mozda i manje

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 27.6.2016. at 9:18 PM, nemanja1 said:

a majstor mi kaze ''ne moras menjati dihtung ako nije los i ne mora obrada'' - menjam majstora!

 

Dihtung moraš menjati, stari se nikada ne vraća. Znači, ili majstor menja dihtung ili ti menjaš majstora.

Glava se ne mora ravnati ako je skinuta hladna, pravilno odvijani vijci i nije pregrevana. Ali se ravnost mora proveriti pre montaže. Pravilo je da kada je glava demontirana da se skinu ventili, provere sicevi i pečurke, očiste naslage sa ventila i iz kompresionog  prostora i zamene gumice ventila. To sve košta minorno, a znači enormno. 

 

7 hours ago, nemanja1 said:

sta vi mislite po ovome da l su i karike ili samo gumice? popio mi 1l ulja na 200Km mozda i manje

 

Mi možemo da mislimo i da vračamo a neko mora da radi, jel tako?

Prva provera je skidanje svećica i pregled koja je masna. Gde su masne i zagaravljene svećice na tim cilindrima se troši ulje. Sledeći test je merenje kompresije sa hladnim pa sa zagrejanim motorom. Ako je kompresija ujednačena (hladan 7-9bar, zagrejan 11-13bar) problem je u glavi motora. Ako je kompresija neujednačena i niska na jednom ili više cilindara - ode glava :) i vade se klipovi sa klipnjačama napolje. Da bi se karike proverile moraju se specijalnim alatom skinuti sa klipova. Karike se prvo vizuelno provere pa onda gurnu u svoje cilindre i izmeri se zazor procepa. Ako je zazor veći od fabrički propisanog-ili su karike potrošene ili je oštećen cilindar. Onda se uzme unutrašnji mikromer pa se u dve ose na kotama cilindra koje propisuje proizvođač izvrši merenje i proceni stanje cilindara. Podrazumeva se da cilindar ne sme imati uzdužne riseve. Klipovi ne smeju imati oštećenja, poželjno ih je premeriti i obavezno se ležišta karika moraju dobro očistiti. Desi se nekada da su karike i cilindri u redu a da nema kompresije i da motor guta ulje jer su karike "zalepile" . Rešava se čišćenjem klipova i ponovnim sklapanjem bez zamene delova. Leteći ležajevi se ne menjaju ali se moraju vratiti tačno na mesta na kojima su bili i pesnice klipnjača se moraju stegnuti moment-ključem na tačno propisani moment. Podrazumeva se da leteći ležajevi i rukavci radilice nisu oštećeni. 

 

Teško je u par rečenica dati pravi savet. Ovo sve ti pišem iz najbolje namere, da znaš u šta se upuštaš kad kreneš sa otvaranjem motora. Pogotovo u tvom okruženju i gotovo nikakvim resursima koji su ti dostupni.Trebaju ti radionički podaci za taj motor i nešto specijalnih alata (moment ključ, alat za skidnje/montažu karika, alat za saijanje karika, možda alat za zupčenje, itd) uključujući i kvalitetne merne alate. 

Srećno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz drustvo.

@nemanja1  ja bih to ovako uradio: prvo merenje kompresije, ako pokaze dobre rezultate ja bih zamenio samo gumice (bez skidanja glave), a ako je losa onda ide rasklapanje i kontrola (kao u postu iznad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je , sad vidim da sam taj deo oko gumica ventila totalno izostavio. Hvala na dopuni i odličan savet :respect: Samo bih dodao da za skidanje opruga ventila treba specijalni alat. Mislim, poželjan je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima ovaj majstor neki rucno pravljen za sabijanje opruge, ali sad po tvom ovom predlogu razmisljam da l da se upustam u to auto je presao 270.000 mozda i vise ide na plin e sad ne znam da l da izmerim kompresiju pa da makar utvrdim da l su karike il ne jer ako jesu tesko da cu u ovim uslovima to uraditi kako treba mislim ima i ovde Fiat-ov servis ali te oderu do koze jos kad vide da si Srbin...  planirao sam da radim u c Srbiji ali zeleni karton put i td isto mi dodje.
e sad dal moze na ovom motoru bez skidanje glave da se zamene gumice, makar da njih zamenim posto ipak auto ide na plin pa se osusile verovatno.
a je l taj motor produva negde kad odu gumice ili nesto?
ovako normalan rad ne dimi ali cim preko 4000rpm ima dima, zna nekad i zavesu da napravi e sad koliko se isplati raditi ceo proces ce uzeti dosta (Kais, dihtung glave, obrada glave, dihtung bregaste, gumice, karike, mozda i spaneri.)
sta mislite da probam sa guscim  uljem?

Edited by nemanja1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gušćim uljem ćeš možda eliminisati delimično potrošnju ulja a rizikuješ druge probleme (ležajevi radilice, bregaste i hidropodizači). 

Da li se mogu zameniti gumice ventila bez skidanja glave? Hm... ne znam 100% sigurno. Znaćeš kada pokušaš da sabiješ opruge. Ako se ventil osloni na čelo klipa tako da je moguće sabiti oprugu i zvaditi i vratiti osigurače-onda može. Ako se desi da se pri sabijanju opruge ventil pomeri previše ka kompresionom prostoru - neće moći da se sabije opruga toliko da se izvade osigurači. Ja ti pričam teoretski jer nisam to nikad radio na tom motoru. Možda će temu pročitati neko ko jeste pa će ti napisati da ili ne. Ja sve što mogu je da sutra-prekosutra pokušam da saznam nešto više od poznanika koji popravljaju Fiat vozila pa da ti napišem.

A ti u međuvremenu izmeri kompresiju pa ćeš eliminisati ili potvrditi problem u bloku motora...

 

26 minutes ago, nemanja1 said:

...mislim ima i ovde Fiat-ov servis ali te oderu do koze jos kad vide da si Srbin... 

  

Vidi... ako imaš neku zaostalu kašikaru, daj im da provere dal' radi kad se izvuče osigurač i otpadne kašika pred noge...

 

Mala šala. Ko pogrešno shvati sam je kriv ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Puntu 1,1-1,2 se mogu zameniti gumice bez skidanja glave,na ovom motoru ne moze,ako pocnes da ga rasturas otvorice ti se dosta rupa,budi siguran u to,samo da sredis glavu kosta oko 100e,znam jer sam radio proslog leta,dihtung ti kosta od 2000-2500,gumice su oko 50din x 16,obrada glave i zamena gumica oko25-30e,ruke 30-60e zavisi ko ti koliko naplati,jos neki dihtung,semening...Zupcasti set ti je od 6000-8000din...Imas uvek solucije ako ne zelis da ga popravljas,prodas ga takvog...,menjas i doplatis za nesto drugo,...sipas aditiv i teras uz proveru nivoa ulja!Puna generalna bi ti izasla dosta,delovi i ruke od 350- 500e,zavisi koliko je ostecen motor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na svakom motoru se mogu promeniti gumice bez da se skida glava;););),sad dal' ce majstor to smeti ili ne... zavisi od njega.Sto se tice "produvavanja" na gumicama,ima ga.To se manifestuje tako sto imas veliki oblak dima posle par sati stajanja.A za gusce ulje nam prvo reci koje sipas pa da ti preporucimo,mozda si samo popio fals ulje:(:(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa od kad je poceo da trosi stavljam mu jeftinije 15W40 i to mineralno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda ti nista ne preostaje nego da uradis gore navedeno :(:(:(... bilo bi najbolje kad bi to sam mogao da uradis...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam probacu sve varijante pa ako ne popravlja onda generalna avgusta, ili prodaja a ne prodaje mi se mnogo dobro sam ga sredio hah :) i farba nova sedista plin, lamela, trebam jos set kocnica, manzetnu, i to sto poceo  da trosi ulje , inace i ovako mislim sto trosi ulje ide kao zmaj nije da je izgubio snagu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa raspitaj se koliko je komplet generalna a koliko menjanje gumica i sve će ti biti jasno. Ako je samo do gumica onda je i isplativo, ako je generalna.....s obzirom na godište, cenu na tržištu itd......

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci merenje kompresije bi pokazalo tacno stanje karika? jer ako zamenim gumice vrati se kompresija i nakon nekog vremena opet stradaju gumice ako su lose karike? kolika bi kompresija trebala biti na hladan motor i koliko na vruc? majstor mi za menjanje gumica trazi 30e za ruke i dihtung 15e obrada glave 10e i gumice 10e

Share this post


Link to post
Share on other sites

na neki forum sam procitao ocigledno onda to nije tacno ali dzabe ako su kompreesione dobre nece pokazati kakve su ulje videcu sta da radim

Share this post


Link to post
Share on other sites

juce sam skidao svecice suve su nisu masne, ali to verovatno zbog plina posto susi nisam probao na benzin skinuo sam i crevo od iberlaufa da vidim da l dimi ne dimi ne duva kad ga zatvorim pravi vakum 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle toliko lepih vožnji sa Puntom, reših danas da pogledam koliko imam ulja. Pojeo burek i otvorim haubu, izvučem šipku kad imam šta da vidim. Ulje je skoro na mimumu. Stavim prst na rupu, a ono vidim kako mi je ostalo od ulja sve. Posle pogledam, a ono tačkice ulja i na kućištu filtera za vazduh. Koliko sam ukapirao, ja sam 300g ulja dolio na ne znam koliko km (sad cu da sidjem do kola da vidim). Nisam sipao do maximuma. Menjao sam svecice i sve 4 su identično zaprljane i potrošene.  Auto normalno pali, ne dimi (da ja vidim) a i dosta voze drugovi iza mene tako da bi mi neko rekao. Potrosnja ulja na prepunom malom servisu je bila daleko ispod 1L. (9000 i nešto km). 

Ne baca ulje na cepu za sipanje, ali ga dole izbacuje. Šta ti moze da bude uzrok? Auto mi vuce kao prvog dana, sve je najnormalnije. FB_IMG_1473338529155.jpg

FB_IMG_1473338615767.jpg

 

Edit: Mali servis odrađen na 187700 na tabli 191.000. Do sada doloveno 300g ulja( kupio 3L i sipao ono što je ostalo). 

Edited by cileee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako izgledaju prvi nagoveštaji kvara dizni i pumpe visokog pritiska kod jtd 1.9. Prvo paljenje ujutro je teže. Duže verglam. A tokom dana na pola ključa pali

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadimi samo kad dugo vergla i tada jer je hladan ima zvuk kao golf 2.samo u prvom minutu. Posle juri kao niz tobogan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...