Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Grupa B - dani "ludila"

Recommended Posts

Nakon ukidanja grupe B na brzinu je napravljen model Lancia Delta Integrale (koji je bio sestostruki uzastopni sampion) a vozaci koji su pre nje vozili Deltu S4 pitali su mehanicare: "Sta ste pokvarili na motoru kad nece da vuce?". :laughing:  

Edited by sindrom

Share this post


Link to post
Share on other sites

''The twincharged engine was capable of propelling the S4 from 0–100 km/h in 2.0 on gravel.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitam se zasto "twincharged" nije zaziveo u serijskoj proizvodnji? Nekih velikih mana nije imao ali zato vrlina napretek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 1982. do 1986. godine reli fanovi širom sveta su se okupljali na reli stazama da bi gledali Lanciu, Audi, Renault i Peugeot kako se sa svojim "čudovištima" bore za pobedu i slavu. U taj ludi svet su se uključili i Ferrari i Porsche sa modelima 288 GTO i 959. Ultra lagani, super snažni automobili jurili su reli stazama uz "riku" motora, osvajajući sva čula gledalaca.

 

Ferrari 288 GTO:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=61947

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Quattro A1 Group B iz 1982. na aukciji

 

128123-audi%20q%201.jpg

 
Još jedna istorijska ikona svetskog reli šampionata mogla bi uskoro da pronađe novog vlasnika. U istoriji ''kraljice automobilizma'', nemački Audi je odigrao ogromnu ulogu - početkom 80-ih godina prošlog veka marka je u svetski šampionat uvela pogon na sva četiri točka i suprotstavila ga pogonu na zadnje točkove. Sve ostalo je, kako kaže otrcana fraza, istorija. Quattro pogon je postao norma u svetskom reliju, posebno nakon penzionisanja grupe B i dolaska automobila grupe A na svetsku scenu. Jedan od primeraka slavne Audijeve reli ergele će uskoro pokušati da pronađe novog vlasnika.
 

128124-audi%20q%2011.jpg

 
Reč je o Audiju Quattro A1, proizvedenom u prvom tromesečju 1982. godine. Šasiju broj 900012 je koristio finski as Hannu Mikkola; automobil je debitovao na Monte Karlo reliju 1982. godine, tada još pripremljen po pravilima grupe 4. Mikkola je osvojio drugo mesto iza Waltera Rohrla u Opel Asconi. U istom automobilu Mikkola je nastupio i u Švedskoj, gde osvaja 16. mesto. Automobil je nakon toga postao trening vozilo do 1983. kada je usklađen sa pravilima grupe B i prodat. Odlazi u Finsku gde u njemu nekoliko godina nastupa bivši Saabov fabrički vozač, Antero Laine. Krajem 1983. nastupa na RAC reliju u Velikoj Britaniji, a 1984. i 1985. ovaj Audi osvaja prvenstvo Finske.
Tokom druge polovine 80-ih godina menja vlasnike i dodaje nove pobede u reliju i u trkama na ledu sve do 1991. godine, kada ga kupuje kolekcionar Anders Carlsson, poznati Audijev ''sakupljač'' u Švedskoj. Bogatu takmičarsku karijeru šasija 900012 time završava i automobil odlazi u pentiju u muzeju. Sadašnji vlasnik je automobil podvrgao Audijevoj inspekciji, koja je potvrdila da je reč o originalnom primerku. U gornjem ''delu'' motora je obavljen temeljit remont, a prodavac kaže da je isto potrebno učiniti i sa donjim, pre nego se isti ponovo bude mogao koristiti u trkama. Automobil je trenutno registrovan kao istorijsko vozilo.
Očekuje se da će ovaj komad reli istorije postići cenu od 340 do 390 hiljada evra.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drumski Audi Quattro prodat za 396.000 evra

 

audi%20quattro%20396k.jpg

 
Aukcijska kuća Bonhams održala je aukciju skupocenih reli i drumskih automobila u sklopu Goodwood Members Club okupljanja prošlog vikenda u Goodwoodu u Velikoj Britaniji. Iako je zvezda aukcije, barem što se automobila reli pedigrea tiče, trebalo da bude takmičarski Audi Quattro grupe B, najvišu cenu je ipak postigao jedan drumski primerak. Reli automobil u kome je, između ostalih, nastupao i poznati vozač Hannu Mikkola, postigao je cenu od 342.580 evra, čime je premašen donji iznos pretpostavljene cene koju bi mogao da postigne na aukciji. Mnogo višu cenu je, međutim, postigao drumski Audi Quattro Sport Coupe iz 1985. godine, čak 396.000 evra. Organizatori aukcije najavili su provere kako bi se utvrdilo da li je ovo najskuplji Quattro Sport u istoriji.
Renault 5 Turbo 1 iz 1983. godine je prodat je za 84.100 evra, a takmičarski Ford Escort Mk2 iz 1975. godine, za čijim su upravljačima sedele legende poput Arija Vatanena, Rogera Clarka, Bjorna Waldegarda i Stiga Blomqvista prodat je za 118.570 evra.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fanovi koji budu prisustovali Cholmondeley brzincu će moći da uživaju u više od 20 legendarnih automobila Grupe B

 

lancia%20biasion.jpg

 

Dvostruki svetski prvak Miki Biasion pridružiće se zvezdama i automobilima iz Grupe B sledeći mesec na reliju u Veslu. Pobednik iz 1988. i 1989. godine biće jedan od glavnih gostiju na Cholmondeley Castle specijalnom brzincu, koji će prikazati superautomobile 30 godina nakon povlačenja iz FIA Svetskog prvenstva. Italijan je upisao svoju prvu WRC pobedu na reliju u Argentini 1986. godine u Lanciji Delti S4. Tri meseca kasnije, čudovišta iz Grupe B poslednji put u Evropi su se takmičili u okviru britanske runde WRC-a pri nego što su zabranjeni nakon niza nesreća. Fanovi koji budu prisustovali Cholmondeley brzincu će moći da uživaju u više od 20 legendarnih automobila Grupe B, bilo kao statistički deo ili demonstracija preko puteva kojim će nešto kasnije proći današnje zvezde WRC-a. Naoružana kompresorom i turbo punjačem za isporuku fenomenalne snage i performanse, Delta S4 je bila jedan od najspektakularnijih automobila Grupe B. ''Bio je to fantastični period za sport - automobili su bili snažni i veoma popularni među fanovima. Ljudi danas o nama govore kao o herojima. Bilo je maksimalno iskustvo adrenalina voziti S4'', priseća se 58-godišnji Biasion. ''Biće zadovoljstvo vratiti se u Veliku Britaniju u oktobru. Imam dosta starih prijatelja tamo i stvarno se radujem susretu, kao i reli navijači, koji su apsolutno zaljubljeni u automobile Grupe B.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odsustvo vizije uprave: propuštena istorijska šansa za Audi

 

182762-audi quattro.jpg

 

Tajni projekat o kojem je reč, vezan je za Audijev model Quattro, sa središnje pozicioniranim motorom. Ovaj projekat je mogao da rezultira dominacijom nemačke marke u reliju, ali nakon što je otkriven, šefovi Audija su naredili da se eutanazira. Zašto? Reli Grupa S je trebalo da zameni, po zlu poznatu Grupu B, u kojoj su se takmičile prave ''aždaje'' od automobila tokom osamdesetih godina prošlog veka. Nova pravila su imala za cilj da rat u broju konjskih snaga zamene bitkom na polju tehnologije

 

1-1.jpeg

 

Ipak, ova serija nikada nije imala šansu da zaživi. Grupa S je stavljena ''van zakona'' kada je ukinuta Grupa B, što je mnoge interesantne prototipove učinilo suvišnim. Ipak, i pre ovog slučaja je bilo žrtava. Audi Quattro sa središnje pozicioniranim motorom i RS 002 su bila takva dva modela, ali su ovi projekti bili toliko tajni, da Audijevi šefovi nisu imali pojma da postoje. Quattro je bio pionir u eksploataciji pogona na sve točkove, koji je proizvođaču iz Ingolštata doneo veliki uspeh, ali do 1984., i konkurencija se opremila sličnim sistemima. Peugeot, Lancia, pa čak i MG, radili su na svojim verzijama Audijeve formule. Konkretno, Peugeot je dokazao da su pogon na sve točkove i centralno smešten motor dobitna kombinacija. Ovo je bio problem za Audi, jer njegovi serijski automobili nisu posedovali niti promovisali ovakvu postavku.

 

2-3.jpeg

 

Kada su se dizajneri konsultovali sa Audijevim ''glavešinama'' na temu reli trkača sa središnje pozicioniranim motorom, dobili su kategorički odgovor: ''NE''. Audijeva percepcija je podrazumevala da je najbolja postavka za vožnju u teškim uslovima pogon na se točkove i motor napred. Pokušaj da se kreira reli automobil sa motorom u sredini bi po njima potkopao aktuelnu gamu.

 

3.jpeg

 

Dizajneri su nakon toga pokušali da porade na distribuciji mase. Sport Quattro je iskoristio aluminijum za motor, karoseriju od karbon-kevlara i skraćeno međuosovinsko rastojanje da bi se redukovalo podupravljanje. Obe varijante, i S1 i S2, bile su konkurentne, ali je Peugeot 205 T16 bio najbolji.

 

4 (1).jpeg

 

Frustrirani ali i dalje motivisani, ljudi iz Audi Sporta su odlučil da se suprotstave šefovima i naprave Quattro prototip sa središnje pozicioniranim motorom. U to vreme on nije imao ime, jer oficijelno nije postojao. Razvijen je u potpunoj tajnosti a testiran je iza ''Gvozdene zavese'' u Porscheovom pogonu u Čehoslovačkoj. Sanduci u kojima su bili delovi prototipa su morali biti označeni lažnim etiketama da ne bi bilo uočeno o čemu se radi. Projekat je obećavao a reli zvezda, Valter Rerl, sa entuzijazmom je želeo da se nađe iza volana. Tajno testiranje je održano na makadamu u Austriji, gde je Rerl potvrdio ono što su inženjeri već znali - Quattro sa motorom u sredini je bio šampion u najavi. Međutim, fotograf koji je dobio informaciju u vezi sa testovima, našao se na lokaciji, naoružan fotoaparatom. Kada su fotografije objavljene, to je prouzrokovalo mnogo nezadovoljstva i ljutnje u Audijevom štabu, a uskoro su  usledile reperkusije.

 

6.jpeg

 

Po izveštajima, za manje od 48 sati nakon što su fotografije ugledale svetlost dana, svi prototipovi su rastavljeni pred svojim kreatorima, da bi se izbegli slični ''incidenti'' i da bi se poslala poruka svima koji su bili umešani u ''zaveru''. Nažalost, žrtva je bio još jedan Quattro sa središnje pozicioniranim motorom, koji je čak držan u još većoj tajnosti. Grupa B je trebalo da zameni Grupu S 1988., tako da su u Audiju novim pravilima prilagodili neka od ranije postojeća rešenja. Ova ekstremna mašina je bila nazvana RS 002. Dotični model je Quattro koncept podigao na novi nivo, sa značajnijim fokusom na aerodinamici i egzotičnim materijalima.

 

7 (1).jpeg

 

Iza vozača se nalazio 2.1-litarski petocilindraš iz Quattra, ali je turbo punjač visokog pritiska obezbeđivao preko 700 ks. Ovo je bila ultimativna reli mašina, a da bi sve bilo po pravilima, iznedrila je samo 20 ''legalnih'' primeraka sa homologacijom za svakodnevni saobraćaj. Zanimljivo je da rani model korišćen u vazdušnom tunelu još uvek postoji. Ova ekstremno ograničena serija za homologaciju je inženjerima omogućila više slobode prilikom kreiranja automobila. Međutim, i oni su završili na otpadu.

 

8 (1).jpeg

 

Ne zna se tačno kako, ali jedan od primeraka RS 002 je preživeo. Ironično u čitavoj priči je što taj automobil nikada nije bio predviđen da bude viđen od strane javnosti, a sada se nalazi izložen u Audijevom muzeju u Nemačkoj. Čak je bio i vožen na Festivalu brzine u Gudvudu, demonstriravši kakva propuštena šansa su bili Quattro projekti.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen BX 4TC ide na aukciju

 

citroen bx 003.jpg

 

Reli Grupa B je stekla trenutnu slavu i do tada neviđenu popularnost među obožavaocima relija i motorsporta u celini. Uvedena je 1982. godine kao skup pravila koji je iznedrio neke od najsnažnijih i najekstremnijih trkačkih automobila u istroiji. Sofisticiranost i inovativnost kod automobila Grupe B neće biti premašena još dugi niz godina, a po brutalnoj snazi nije im postala ravna ni jedan klasa u reliju sve do današnjeg dana. Prva polovina 1980-ih godina se često naziva zlatnim dobom svetskog relija, jer skoro pa jedino ograničenje i karakteristikama tih automobila su bile mogućnosti i tehnološka inovativnost trkačkih inženjera i konstruktora. Neki od proizvođača automobila koje danas svi dobro znamo su kroz Grupu B uzdignuli svoje ime do večne slave. Audi sa svojim modelom Quattro S1 je postao i ostao najprepoznatljiviji predstavnik Grupe B, a uz njega su takođe nezaboravni Peugeot i Lancia. Peugeot 205 T16, te Lancia 037, a kasnije i Delta S4 su žarili i palili po reli stazama sredinom 1980-ih. Pored njih bilo je tu i još velikih imena poput Froda, Porschea i Renaulta, a šećer na kraju je bio i Ferrari koji se ozbiljno pripremao za učestvovanje u toj legendarnoj klasi.

 

citroen bx 002.jpg

 

Godine 1986., Citroen se priključio Grupi B sa svojim BX-om koji je za te potrebe bio radikalno izmenjen. Za razliku od normalnog drumskog automobila, BX 4TC je dobio uzdužno postavljen 2.1 litarski turbo motor sa četiri cilindra. U tom položaju, motor nije mogao da se ugradi u standardnu karoseriju BX-a pa su usledile dodatne izmene.

 

citroen bx 001.jpg

 

Hauba automobila je značajno produžena pa je poprimio izgled sličan onome Audija Quattro. Prema pravilima Grupe B, Citroen je trebalo da proizvede 200 drumskih primeraka ovog automobila kako bi bila zadovoljena homologacija. Drumski automobil je dobio 200 KS ispod haube uz 294 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosila na sve točkove preko ručnog menjača sa pet brzina. Automobil se oslanjao na kompleksno hidropneumatsko oslanjanje koji vuče korene iz poznatog Citroena SM. Uspeh 4TC modela u Grupi B je bio vrlo ograničen sa najboljim rezultatom 1986. godine na reliju u Švedskoj gde je završio ukupno na šestom mestu. Slab rezultat je uticao i na prodaju drumskih automobila kojih je prodato samo 62 od predviđenih 200, a smatra se da ih je do danas preživelo tek 40-ak. Drugi primerak iz ove ograničene serije automobila uskoro ide na aukciju koja će se održati u avgustu. Aukcijska kuća ''Gooding & Company'' je najavila prodaju retkog Citroena, a očekuje se da će postići cenu u rasponu od 80.000 do 100.000 dolara. Cifra nije mala, ali u poređenju sa daleko poznatijim modelima iz Grupe B, ovo je izuzetno povoljna prilika da se ugrabi autentičan deo istorije Grupe B.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken Block je skoro bio u severnoj Irskoj i tamo otišao i do gospodina Enda Garvey.

Ime nije poznato, ali je poznat njegov hangar jer se u njemu nalaze najveće ''ikone'' Group B automobila. Nisu samo pričali o automobilima, nego i provozali par...naravno, par Fordova:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako prekratiti vreme tokom policijskog časa?

Klasične epske scene sa reli staza

 

group b 002.jpg

 

Na sreću ljubitelja automobila i auto-moto sporta internet obiluje snimcima poput ovih.

Takmičenje Grupe B u periodu 1982-1986. smatra se zlatnim dobom relija. Ove trke su bile izuzetno uzbudljive za gledanje uživo, pa su privlačile gomile posmatrača koji su često rizikovali svoje živote u pokušaju da zauzmu poziciju što bliže stazi. Za reli automobile iz ove grupe nije bilo mnogo tehnoloških ograničenja, što je proizvođačima i timovima omogućilo da razviju veoma brza vozila koja su neretko imala i preko 500 konja. Na vrhuncu moći ''zvezde'' ovog takmičenja bile su legendarni automobili, kao što su Audi Quattro, Lancia 037, Peugeot 205 T16, Lancia Delta S4 i Renault 5 Turbo. Pored ogromne doze adrenalina kod učesnika ali i publike, ove reli trke su nažalost generisale i bezbrojne incidente i neke tragične udese, poput onog u Portugaliji kada je četvoro ljudi poginulo i 31 povređen nakon što je Ford RS200 uleteo među posmatrače.

 

group b 001.jpg

 

Sve je kulminiralo 2. maja 1986. godine, kada je Henri Toivonen doživeo nesreću u svom automobilu Lancia Delta S4. U udesu je oštećen rezervoar sa gorivom, zbog čega se vozilo zapalilo, a Toivonen i njegov suvozač Serđo Kresto su nastradali u požaru. Samo nekoliko sati kasnije, reli takmičenje Grupe B je zabranjeno i otišlo u istoriju.

Pogledajte kompilaciju snimaka iz ovog uzbudljivog takmičenja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, neshaoct said:

Takmičenje Grupe B u periodu 1982-1986. smatra se zlatnim dobom relija.

Apsolutno se slazem :thumbup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Samara koja je trebalo da konkuriše reli automobilima u Grupi B

 

lada-samara group b 03.jpg

 

Sredinu osamdesetih godina prošlog veka su obeležili reli automobili takozvane Grupe B, najradikalniji bolidi s moćnim motorima, laganim karoserijama, napunjeni eksperimentalnim gorivima... Teške nesreće 1986. godine su obeležile kraj Grupe B u Svetskom reli šampionatu, Lancie Delte S4, Peugeota 205 Turbo 16, Audi Quattra. Svetski reli se vratio kontrolisanim uslovima i Grupi A u kojoj su se takmičili umereniji automobili. To kratko vreme neverovatnih automobila i ludo hrabrih vozača je mnogima bila atraktivno pa se čak i u ondašnjem SSSR-u počela rađati ideja o takmičarskim vozilu.

 

lada-samara group b 02.jpg

 

U Estoniji, u fabrici kamiona ekipa inženjera i mehaničara je počela da u slobodnom vremenu konstruiše svoje vozilo Grupe B - Ladu Turbo ili Ladu Samaru Turbo sa oblogama karoserije od fiberglasa i cevnom konstrukcijom šasije. Sa centralno smeštenim motorom, ali i (samo) zadnjim pogonom ovaj bolid bi se teško izborio za bodove u društvu vozila sa pogonom na sve točkove. VAZ-ovom 1.6 motoru je zapremina povećana na 1.9, a dodati su turbo i interkuler. Ukupna snaga je bila oko 300 KS, što je za konkurente u Grupi B koji su išli i debelo preko 600 KS, bilo kao da na tenkovsku diviziju jurišate konjima i kopljima. Celi projekat se svideo partijskim glavešinama SSSR-a pa je dobio i određena finansijska sredstva. Ovaj auto je pobedio na nekoliko relija u SSSR-u te čak i jednom takmičenju u Nemačkoj u kome se nije susreo sa najbržim konkurentima. Zvanično je ova Lada nazvana Samara EVA (Experimental Vilnius Auto-plant), a u planu je bila i proizvodnja 200 drumskih primeraka koji su bili potrebni za homologaciju u Grupi B.

 

lada samara group b 01.jpg

 

Međutim, u vreme kada je Samara trebalo da se suoči sa svojim suparnicima u Grupi B, 1986. su se dogodile teške nesreće u kojima je poginulo nekoliko ljudi, a na Reliju Korzika su smrtno stradali talentovani finski vozač Henri Toivonen i suvozač Sergi Cresto. Grupa B je zabranjena, a i Samara EVA je nestala. Nagađa se da je proizvedeno od 3 do 20 vozila, ali su očigledno nestala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreme kad je reli bio prebrz...

 

I zbog toga mnogi sa pravom smatraju ''Group B'' zlatnim dobom svetskog relija.

Poluautomatski menjači, pogon na svim točkovima, posebni aerodinamički paketi, bez ograničenja snage, bez ograničenja boost-a...fabrike su faktički mogle da rade šta su htele pa su tako i razvile ove pomenute nove tehnologije, i sve to uz najnovije materijale. Sve je to moglo jer je pravilima traženo da se napravi samo 200 komada putničke (serijske) verzije kako bi se dobila homologacija, pa je to fabrikama bilo mnogo jeftinije i primamljivije nego situacija pre toga kada su morale napraviti na hiljada komada u cilju dobijanja homologacije. 

 

Na sve to, Group B automobile su vozili najhrabriji vozači koje je planeta Zemlja tada imala:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikanta ulično legalna verzija Group B reli modela iz Mitsubishija

 

mitsubishi b03.jpg

 

U vrhuncu Group B reli šampionata proizvođači su jurili kako bi se pridružili seriji, dok su fotografije jednog modela trkačkog automobila na kome je kompanija Mitsubishi radila tek nedavno po prvi put procurele u javnost. Ekskluzivne fotografije nedavno su objavljene od strane Auto Express publikacije i poslate su kao deo interne korespodencije između japanskog brenda i britanskog uvoznika davne 1984. godine. Na fotografijama možemo videti ulično legalnu varijantu Starion RWD Group B trkačkog automobila.

 

mitsubishi b02.jpg

 

Prema svemu što znamo, Starion 4WD je razvijen od strane japanske kompanije, tačnije njenog Ralliart tima u Velikoj Britaniji, kombinujući ekspertizu bivšeg tehničara kompanije Audi, Alana Vilkinsona i bivšeg vozača Endruja Kovana.

 

mitsubishi b01.jpg

 

Kako je Auto Express naveo, ovaj automobil je trebalo da poseduje dvolitarski turbo četvorocilindrični motor koji proizvodi otprilike 350 konja. Radi dodatnih performansi ovog automobila iskorišćeno je obilje elemenata kreiranih od ugljeničnih vlakana i kevlara, koji održavaju njegovu kilažu nešto malo iznad jedne tone. Mitsubishi je planirao proizvodnju daleko naprednijeg Evolution modela koji bi posedovao veći 2.14 litara veliki agregat.

 

Ono što ovaj neobični Starion 4WD model automatski izdvaja od regularnih automobila u floti japanskog proizvođača jesu njegova četiri kružna fara, dok je normalna varijanta posedovala farove na podizanje. Mitsubishi je predstavio prototipove Starion 4WD Group B trkačkog modela tokom jednog događaja 1984. godine, kao deo svog test režima. Takođe, postojali su planovi da se predstavi proizvodna varijanta modela na 1984. British Motor Show sajmu automobila. Na nesreću, Group B klasa je ubrzo ukinuta nakon niza incidenata i nekoliko smrtnih ishoda, koji su odneli živote Henrija Toivonena i njegovog suvozača Serđija Krestoa, na Tour de Corse reliju 1986. godine, tako da Starion 4WD nikada nije ugledao svetlost dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dan danas se pitam sta je bilo ludje u Group B...

Zverine od masina (Delta S4, 205 T16, Quattro), vozaci ili gledaoci oko staze :D :

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...