Jump to content
FAS Goran
scul

Lancia Lybra - ugradnja tempomata

Recommended Posts

Namesteno sve i sve funkcionise. Pretpostavio sam da cu imati indikaciju aktivnog tempomata na tabli ali nemam je. Rucica samog tempomata je od alfe 147, tako da nema svetlosnu indikaciju na njoj (premda se na originalnoj lybrinoj nalazi na takvom mestu da se od tela volana i ne vidi), intereseju me da li lybre uopste imaju undikaciju na tabli. Ako postoji onda se u racunaru moze ukljuciti, ispravite me ako gresim.

I mene to interesuje. Kako da uključim tu indikaciju? Može da se uključi, postoje 2 varijante (pogledaj moj post na prethodnoj strani).

Namontirana rucica od alfe 147. Posao trajao 3 minuta. Sutra cu da se pozabavim rezanjem obloge ispod volana.

Dakle sve sam sam uradio bez ikakvog predznanja iz mehanike ili elektrike.

LYBRA je cudo :unworthy:

Slažem se. Mada, ja sam moju namestio zahvaljujući postu "LybraJTD". Bez sheme ne možeš da povežeš struju. Zato hvala LybraJTD! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

FiatECUScan ima opciju Cruse Coltrol Re-Learn jedino sa njom da probaš

This command forces the ECU to re-learn the presence of cruise control option. It helps to resolve issue with dasboard cruise indicator light not working when you have retrofitted a cruise control stalk.

A nije isključeno da na samoj tabli nedostaje elektronika oko lampice za cc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav dobrim ljudima, koji su voljni pomoci. Auto je LANCIA LYBRA 2.4 JTD. Nasao sam konektor tempomata ispod volana i povezao eksterne tastere, ali tempomat i dalje ne radi. Vidi se promena stanja na pinu za LED kada se spoje pinovi +12V i ON, ali ne proradi tempomat. Pokusao sam i tasterima + i RCL, ali se nista ne desava. Da li postoji neki dodatni uslov da bi tempomat bio aktivan, u smislu pojasa, stepena prenosa, nekog dodatnog prekidaca, posto nemam signalizaciju greske na instrument tabli. Unapred hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@goranar

Vidi se promena stanja na pinu za LED kada se spoje pinovi +12V i ON, ali ne proradi tempomat.

Šta je pin za LED?

Da li postoji neki dodatni uslov da bi tempomat bio aktivan, u smislu pojasa, stepena prenosa, nekog dodatnog prekidaca, posto nemam signalizaciju greske na instrument tabli.

Postoji, ECU ne sme da ima ni jedan prisutan critical error, trebalo bi da se krećeš brzinom većom od 30-40km/h, da ti funkcionišu tasteri za pritisak kvačila i kočnice... Onda uključiš tempomat i zadržiš + malo i on preuzima svoju ulogu. Svakako bilo bi poželjno da pre svega toga imaš spojenu dijagnostiku i da bez vožnje proveriš da li ecu dobija ispravno komande koje mu daješ, da proveriš da li ima grešaka itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bravo JTD

Pin za LED je ona crna zica na konektoru za tempomat. Koliko shvatih, ona je drajvovana iz ECU /PNP izlaz/, i znaci da je ECU uklujucila tempomat, jer da je aplicirana originalna rucica imala bi svetlosnu signalizaciju da je tempomat aktivan.

Negde u tvojim ranijim postovima sam procitao nacin rada tempomata, ali mi nije jasan detalj, sta se desava ako je stalno spojeno napajanje tempomata /sivo-crvena i svetlo plava/, da li moze tako da radi ako se samo eksternim tasterom RCL aktivira tempomat, a kocnicom deaktivira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta crna šesta žica se ne koristi kod fiata a nemam komplet šemu od Lybre da vidim gde dalje ide. Svakako nema značaja za funkcionisanje tempomata i najverovatnije ide na masu. Evo pogledaj uporedno vezu za Lybru i Stilo, sve je isto samo što Stilo nema taj kontakt 2 sa LED-ovkom i ako na šemi postoji ali bez kontakta (N.C.).

lybra_stilo.jpg

Probaj instrumentom da li pišti crna (2) sa masom, ako pišti onda ti ta LED-ovka ne znači ništa drugo nego da si doveo plus do ručice, za sve dalje moraćeš dijagnostikom da ispitaš.

Negde u tvojim ranijim postovima sam procitao nacin rada tempomata, ali mi nije jasan detalj, sta se desava ako je stalno spojeno napajanje tempomata /sivo-crvena i svetlo plava/, da li moze tako da radi ako se samo eksternim tasterom RCL aktivira tempomat, a kocnicom deaktivira.

Nisam ja nigde napisao da se tempomat aktivira tasterom RCL!

Drugo, malo mi je nezgodno da po tvojim opisima boja ja sad nagađam koja je šta, ali onako mi se čini da ti baš nisi dobro pročitao temu. 3 i 1 se spajaju prekidačem ne tasterom (funkcija: ON) i mora biti tako dok želiš da koristiš tempomat. Ako ti se na to aktivira LED-ovka to ne znači da je tempomat preuzeo upravljanje već da je samo uključen.

Da bi se aktivirao zadrži plus (+) odnosno spoj 1-3-5 istovremeno. Tj. tasterom prespojiš oko 1s lpnektor 5 na već spojene 1 i 3 (ako trajno spojiš ubrzavaće bez prestanka!).

Ne znam da li koristiš original ručicu ili neki budž tastera i prekidača, dovoljno je da si samo jednom nešto pogrešno prespojio pa da tempomat neće da proradi dok tu grešku ne obrišeš. A ti bez dijagnostike nemaš gde dalje i džaba dalje radiš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fiat Bravo JTD

Shvatam o cemu pricas, ako sam malko lud, nisam bas puno glup:) Od pocetka egzibicije sam imitirao prekidac 1-3, a taster 1-5 i 1-6. A sto se tice crne zice, ona je pin 2, i ne moze omski da pokaze nista znacajno. Ona je poluprovodnicki izlaz sa ECU za LED, i tu sam merio napon koji bi palio LED, i po tome znam da ECU prihvata prekidac 1-3. Moguce da sam slucajno napravio gresku, posto sam se u voznji zezao sa zicama, pa tek onda stavio tastere. Ja cu jos pokusati ovih dana kod jednog drugara da se konektujem na ECU posto ima neki ELM i ECUSCAN, sto je dijagnostika za Talijane, koliko shvatih. Posto sam u cetvrtak popodne u NS, a iz postova shvatih da radis elektroniku i dijagnostiku, ako si raspolozen da pogledas, javi mi se na PM da se dogovorimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ti rekao ni da si glup ni lud samo pokušavam da ti pomognem. Ali ako si tako kako kažeš povezivao najverovatnije si izazvao sledeći error

tempomat_error.jpg

Proveri to kod svog drugara da li ima te ili nekih drugih greškica pa to počistite i vidite da li ecu reaguje na prekidač i tastere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, verovatno ti se desilo u toj igri žicama da si istovremena dao dve komande što je ECU shvatio kao grešku koju je Bravo prikazao i tada tempomat nema šanse da proradi. Ako postoji greska, moraš je obrisati. Isti se i meni slučaj desio, ali nakon dijagnostike sve je proradilo kako treba. Moram se zahvaliti kolegi BravoJTD na savetima i ustupljenim šemama. Ja nisam ni pokušao tražiti ručicu od neke alfe nego sam sve izveo sa 3 tastera montirana pored ručne i prezadovoljan sam.

Obavezno na dijagnostiki proveri položaje papuče kočnice i kvačila jer ti neće raditi ako su "presed" "open" ili slično, nego "released" ili "closed", naravno ako je engl verzija programa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Obavezno na dijagnostiki proveri položaje papuče kočnice i kvačila jer ti neće raditi ako su "presed" "open" ili slično, nego "released" ili "closed", naravno ako je engl verzija programa.

Bio sam na dijagnostici, obrisao greske i probao na putu, ali tempomat i dalje ne radi. Vratih se na dijagnostiku da probam da li postoji signal promene stanja papucice kocnice i kvacila, promena pozicije pedale gasa i da li su se javile nove greske. Nije bilo gresaka, ali papucica kvacila ne menja stanje. Stalno je ukljucena, odnosno aktivan je mirni kontakt. Da li je stanje 1 za ECU pritisnuto kvacilo, ili pusteno kvacilo. I nisam uspeo da nadjem taj prekidac na autu. Zna li neko na kom pinu ECU je on povezan, da pokusam da promenim stanje, i da li ce ECU to videti kao gresku u voznji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam zakljucio, tebi na dijagnostici stoji da je papuca kvacila stisnuta. To mora da se promeni inace nista od tempomata. Proveri prekidac, a on ti se nalazi u prostoru izmedju papuce i osovine volana. Malo je nepristupacan, trebaju ti akrobatske vestine ako si kao ja gradje(antiakrobatske) :thumbup: Lako se skida, po uzduznoj osi se okrene pola kruga i izvuces ga. Jedino ti preostaje kontrola ispravnosti unimerom kad skines dzek. Ako mozes tad prikaciti interfejs i proveriti u realnom vremenu kakve informacije salje prema ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akrobata su me zvali, kad sam bio mali...:) Da li znas gde mogu da prekinem taj mirni kontakt. Negde na konektoru, ili napajanje, ili pin na ECU, i da li ce ECU prepoznati gresku ako uopste nema taj signal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako mislis da prekines kontakt. Osposobi da to radi, nemoj nista improvizovati. Danas nije neki problem nabaviti deo ukoliko je neispravan, bilo nov ili polovan. A ako i nesto prekines, to nije greska, nego komp misli da je papucica stisnuta ali to pored tempomata mozda ima uticaja na jos neke funkcije u celom sistemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako cu nabaviti taj prekidac, nego me interesuje da li ce da proradi tempomat. Nije neki problem simulirati te digitalne uslove u smislu konstatacije problema. Da li mozda imas pinout od ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav dobrim ljudima, koji su voljni pomoci. Nasao sam konektor tempomata ispod volana i povezao eksterne tastere, ali tempomat i dalje ne radi. Vidi se promena stanja na pinu za LED kada se spoje pinovi +12V i ON, ali ne proradi tempomat. Pokusao sam i tasterima + i RCL, ali se nista ne desava. Da li postoji neki dodatni uslov da bi tempomat bio aktivan, u smislu pojasa, stepena prenosa, nekog dodatnog prekidaca, posto nemam signalizaciju greske na instrument tabli.

4. i 5. stepen prenosa, bar koliko se secam nemam upustvo kod sebe sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze sa stepenom prenosa. Radi i u 2. provereno. Nego, proveri prekidace na papucici kocnice i kvacilu, ako su neispravni ne daju tempomat da se aktivira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze koji je stepen prenosa može da radi i u 2. brzini a ostalo je odgovoreno u drugoj temi.

Da li znas gde mogu da prekinem taj mirni kontakt. Negde na konektoru, ili napajanje, ili pin na ECU, i da li ce ECU prepoznati gresku ako uopste nema taj signal.

Ti si zapenio da vidiš da li radi po svaku cenu da ćeš na kraju neku glupost napraviti. POlako čoveče reši taj taster na kvačilu ne možeš bez njega da aktiviraš, tako ćeš ispraviti neku krivinu kad sve budeš ispremošćavao.

Izmakni sedište vozača, obrni se naglavačke i pritisni rukom kvačilo i videćeš gde je. Onda proveri da li je problem u njemu ili u onom zubu što ga pritiska, ako je u njemu zameni ga pa idi dalje. Ako je u zubu, probaj da ga iskriviš da jače pritiska taster.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joj, imenjače, ti navalio na ECU i ne odustaješ. Šta i da znaš koji je pin, šta dalje. Sa kojim drugim pinom ili šta već bi ga povezao. Bez originalne šeme i odličnog poznavanja tematike, velike šanse postoje samo štetu da izazoveš. Odradi ovo oko prekidača, samo staloženo i bez naglih i ishitrenih poteza.

Ako baš toliko želiš saznati dal je uzrok nefunkcionisanja tempomata prekidač na kvačilu, to lako možeš utvrditi. Ja sad nisam sasvim siguran oko tog prekidača jel on normalno otvoren ili normalno zatvoren, ali je u suštini svejedno. Bolji metod ti je kopčanje na dijagnostiku i pratiš parametar "brake contact 2" ako se ne varam (bravo jtd je dao screenshot upravo tog segmenta), skineš prekidač iz ležišta i pratiš šta kaže fiatecuscan dok naizmenično sa kraćim pauzama stiskaš i puštaš prekidač rukom. Ako nema promene, skini džek i kratko spoji kontakte na njemu i opet prati stanje na monitoru. Ako i dalje nema promene, problem ti nije tu. Ako se ipak menja iz "open" u "closed" dok ti je prekidač tempomata na "1", nema razloga da ne radi :wallbash:

Zaboravih, jedan drugarski savet, nabavi modifikovan kkl adapter, nisu sad skupi, uštedećeš sebi i drugima puno vremena, a i zanimljivo je i korisno ponekad proveriti svog mezimca na EKG-u :thumbsup:

pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ljudi...:) Na dijgnostici sam i video da ne radi prekidac kvacila, odnosno pokazuje ga kao mirni (zatvoren ili NC) kontakt, i nema promene kada se pritiska pedala kvacila. Prekidac kocnice radi, on je ukljucen kada je pritisnuta kocnica, odnosno aktivan je radni (otvoreni ili NO) kontakt, ili ga ECU tako vidi. To su digitalni signali i ne bi trebalo da bude opasno da se u cilju konstacije problema dovede na pin koji se koristi za predmetnu funkciju onaj + (ili -) sa prekidaca kvacila i/ili kocnice. Budite dobri kao sto hocete da pomognete, pa dajte neku dokumentaciju, da se malko igram...:) A sto se tice neke prirucne varijante ocitavanja gresaka i ponistavanja, svakako sam raspolozen da nabavim odgovarajuci interfejs i najnuzniji softver. Iskreno, na bilo kom autu, bilo koji elektronski problem, nikada mi majstori nisu resili, nego sam se igrao i raspitivao za agloritme, pa onda proveravao konkretnim metodama periferije. Naravno, uz sve moguce i nemoguce i simulacije...:) Libry sam kupio pre nekoliko dana, pa se trudim da nesto naucim. Bilo bi lepo da neko od vas koji se bavi, i zna, dobaci semu veze ECU sa periferijama i neke osnovne naznake algoritma upravljanja JTD motorom. Unapred zahvalan...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo sema

Capture.jpg

Capture1.jpg

Capture2.jpg

Za 2.0 20v ima jos jedna sema verovatno zbog automatskog menjaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da... Izvadim F10, i nema vise prekidaca kvacila...:) Imas li ti prijatelju jos tih 'artijica...

Isprati sa dijagnostikom šta se dešava kad isčupaš F10, trebalo bi da izgleda ovako

brake_clutch.jpg

I dalje mislim da ideš pogrešnim putem i preterano brzaš al tvoja stvar pa radi kako misliš da treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš specifičan pristup logici rešavanja nedostataka. Zašto misliš da bi ti išta radilo normalno vađenjem pripadajućeg osigurača????

To ti je kao da si presekao žicu u tom kolu :thumbdown:

Ne znam, pokušaj, pa podeli iskustva sa nama kao mi sa tobom. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logika je egzaktna nauka, ili odlika budalastine... Ovde je sasvim jasno o cemu se radi...:) Trebalo bi da radi sve normalno, pa i tempomat kada se iscupa F 10... Posto imam signal stalno pritisnutog kvacila, kada iscupam F 10, promenicu stanje ulaza na ECU za signal kvacila i nista vise jer F 10 napaja samo to... Tada ce ECU videti da se kvacilo nikada ne koristi... Ukoliko je baja koji je pisao softver predvideo mogucnost da auto vozi neko ko ume da vozi bez kvacila, sve ce raditi...:) Sala mala, ali ako nije bila prijavljena greska stalno pritisnutog kvacila, verovatno nece biti greska ni ako se nikada ne pritisne kvacilo... Samo ce proraditi tempomat... Valjda...:) Pokusacu ujutru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...