Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Britanski zaljubljenici u Yugo osnovali klub / Yugo all about

Recommended Posts

Na američkim putevima i dan-danas tri puta više Yugića nego Bugattija

 

yugo gv sport 1987.jpg

 

Irska kompanija Experian, koja se bavi analizom poslovnih podataka iz brojnih sektora uključujući autoindustriju, objavila je zanimljivu tablicu o markama i broju automobila na američkim saobraćajnicama. Trenutno na tamošnjim putevima vozi 283 miliona, 794 hiljade i 368 automobila. Među njima je najviše modela sa znakom Forda (43.216.100), Chevroleta (39.815.092) i Toyote (35.187.246).

 

U moru automobila u njihovoj tablici smo pronašli i Yugo koji je od 1980. do 2008. godine proizveden u 794.428 primeraka, a samo u Ameriku je stiglo 141.511 primeraka (od ukupno 256.691 izvezenih). Poslednji primerak u Ameriku je stigao 1992. godine. Yugo je na američkom tržištu prošao put od jugoslavenskog izvoznog čuda i američkog posla veka (sa cenom od 3.990 dolara bio je najpovoljni auto u Americi), do potpunog kraha. Ameri su ubrzo počeli da pričaju da nikad pre nisu videli tako loše sastavljen automobil sa toliko zastarelom tehnologijom, pa se Yugo na kraju američke epizode više nije čak ni prodavao, već prema legendi, poklanjao uz kupovinu Cadillacovih modela. Danas ih je u Americi ostalo 408! Puno ili malo - procenite sami. Nakon gotovo 30 godina verovatno se radi o kolekcionarskim primercima.

 

tablica_amerika.png

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodavac za 1988. Yugo GVL traži 8.000 dolara

 

yugo p3.jpg

 

Auto sa kojim su skoro svi zbijali šale sada proživljava drugu mladost, odnosno čini se da cene oldtajmera rastu.

 

yugo p2.jpg

 

Prema oglasu, ovaj preživeli Yugo GVL iz 1988. gotovo celi radni vek je proveo u Kaliforniji i u odličnom je stanju. Takođe ima standardni 1.1 četvorocilindrični motor sa 55KS i 77 Nm obrtnog momenta. Menjač je 4-stepeni ručni, a automobil je prešao 69.000 km. Unutrašnjost se takođe čini prilično pristojnom, a na spoljašnjem delu karoserije je tek nekoliko oštećenja.

 

yugo p1.jpg

 

Prodavac ovog Yuga traži 8000 dolara za automobil, što je, čini se, znak da ovi automobili polako dobijaju na vrednosti. Da li će toliko dobiti? To za sada niko ne zna, ali cena bi mogla da bude indikator da Yugo proživljava drugu američku mladost...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugo je sve traženija roba u Americi, cene idu u nebo

 

230310-yugo 03.jpg

 

Najnoviji primer potvrđuje da je Yugo sve poželjniji među Amerikancima koji su za njega spremni da izdvoje pozamašnu sumu.  I pritom ne biraju puno. Naravno, GVX i kabrio su posebno na ceni, ali sasvim solidno prolazi i obični Yugo. Najnoviji primer dolazi iz ponude aukcijske platforme Bring-A-Trailer. U pitanju je sasvim obični Yugo GVL iz 1988. godine, koji je sa nepunih 108.000 km sasvim običan auto. Sudeći po fotografijama, radi se o uzorno održavanom automobilu. Sve do 2021. godine bio je kod prvog vlasnika, koji je očigledno štedeo 1.1 motor sa 55KS.

 

230309-yugo 02.jpg

 

Međutim, primerak je prodat po ceni od 9.001 USD (8.470 evra), čime se potvrdilo da 12.100 USD (11.380 evra) za kabrio verziju nije bila samo puka slučajnost ili ishitreni potez nekog jugonostalgičara.

 

230311-yugo 01.jpg

 

Ameri, izgleda, poznaju određene kvalitete Zastavinog proizvoda kojeg su se u bivšoj državi olako odrekli kao sramotnog poluproizvoda. Sve je više onih koji loše održavanje navode kao glavni uzrok lošem imidžu Yuga u Americi. Tako i u komentarima ove aukcije jedan komentator navodi da je imao rent-a-car s Yugićima koje je iznajmljivao već od 10 USD/dan i pritom pristojno zarađivao. Kaže da je bilo potrebno samo redovno servisirati auto i na vreme menjati zupčasti kaiš. Jedan primerak vozi još i danas, a hvali nisku potrošnju goriva. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa idu i kod nas cene gore, mogu se cesto naci oglasi za 1500-3000e, za Yugo Cabrio traze i po 5000-8000 evra. Ne kazem da se prodaju za te pare ali i ja sam dobio par ponuda od kojih su neke presle 2000e. Prilicno je standardno traziti Yuga ili Z101 za 1000+e ako zelis nesto ozbiljnije da uradis sa njima.

 

Problem je sto ima sve manje dostupnih delova, a nemamo privredu koja bi da proizvodi rezervne delove. Da je sad situacija kao pre 10 godina, gotovo sigurno bih radio Z101 sa okruglim farovima za izvoz.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

poludeo narod skroz :) 

drugar imao novog juga, kupljenog nesto tik pred bombardovanje 99., auto doteran iz KG i ostavljen u garazi (presao cca 50ak km do garaze), pocelo bombardovanje i posle toga auto im nije trebao posto su imali vec dva auta (ne znaju ni sto su kupili tog juga), tako da je taj jugo stajao u garazi (uz povremeno paljenje i isterivanje na vazduh) nekih 10-12 godina kad je konacno resio da ga registruje. Naravno mnogo toga je trebalo zameniti na njemu pre pustanja u saobracaj (gume, kocnice, rezervoar, ciscenje karburatora, naravno tecnosti, kajiseve, svasta nesto) a kad je otisao na tehnicki niko mu nije verovao da je auto u stajao toliko godina, jos imao celofane po enterijeru. Sve u svemu on ga vozio par godina, presao par desetina hiljada km (isao i van zemlje sa njim), auto idalje bio bukvalno kao nov, neke najlone nije ni skidao i prodao ga nekom penzioneru za 800e ako se ne varam, da je znao da saceka jos ovih 10ak godina da ga ne vadi iz garaze sad bi mogo da uzme par hiljada :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na današnji dan 1980. napravljen prvi serijski Yugo

 

yugo 001.jpg

 

O njemu može da se priča danima. Napisane su i brojne knjige, gluposti i istine. Auto koji je obeležio istoriju jedne zemlje, naroda ali i svetske auto industrije ne proizvodi se već godinama. Na putevima ga je sve manje. Nekada prođe i i petnaestak minuta a da u centru Beograda ne vidite ni jedan primerak Pre nešto više od 45 godina, završen je i sastavljen je prvi Yugo. 1978. kompletiran je prvi prototip Yuga koji je, prema nekim pričama, poklonjen drugu Titu.

 

yugo 1978 02.jpg

 

Prema podacima Zastave, početak serijske proizvodnje vezuje se za 28. novembar 1980. godine, kada je kompletiran prvi serijski automobil. Za njegovo sklapanje bilo je potrebno ni manje ni više nego 17 dana, s obzirom da je njegova (prva serijska) školjka završena 11. 11.1980. Prvo javno predstavljanje imao je na sajmu automobila u Beogradu 1980. godine, a za automobil godine je proglašen 1981. Od tada pa sve do kraja proizvodnje 2008. godine proizvedeno je ukupno 794.428 jugića.

 

Rekordna godišnja proizvodnja bila je 1989. godine sa ukupno proizvedenih 118.237 primeraka Yuga, s tim da je mesec sa najviše proizvedenih automobila bio decembar 1988. godine kada je sa proizvodnih traka sišlo ukupno 12.631 jugića. U rekordnoj dnevnoj proizvodnji napravljeno je 539 automobila. Poslednji Yugo napustio je proizvodnu liniju na dan sklapanja prve školjke - 11.11.2008. Bio je to ''Koral 1.1 in ekonomik'' sa rednim brojem školjke 1116076, broj motora 1628756.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...