Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Britanski zaljubljenici u Yugo osnovali klub / Yugo all about

Recommended Posts

Amerikanac kupio prerađivani Yugo u Americi - ima 1.3 EFI motor, fabrički je imao i klima uređaj.

Tu je sve, od skidanja sa kamiona, paljenja preko bustera jer je akumulator mrtav, a mogu se spolja primetiti i dorade u vidu drugačijih ''branika'', žmigavaca, stavljene su druge felne, izduv je izvučen sa strane...

 

yugo usa01.jpgyugo usa02.jpg

yugo usa03.jpgyugo usa04.jpgyugo usa05.jpg

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan gledam to, i vidim lik prijatno iznenađen

Postavim danas ne znajući da je ovde već postavljeno kod yugiše u temi, možda mu pomogne jugiša savetima ..

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tesko mu mogu nesto pomoci posto sve "cake" koje se koriste na Zastavi su kombinacija delova Fiata i Alfi koje oni nisu imali tamo ;) Jedino delove da mu saljem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test Yugo 55A

 

Jedan od 300 ukupno prodatih na Novom Zelandu...i kažu jedini od tih 300 koji je još uvek u pristojnom, voznom stanju.

Volan je na desnoj strani, ali su brisači ostali sa klasične verzije, tako da postoji veliki deo šoferke koji brisač ne briše kao što se to i inače dešava na suvozačkoj strani...samo što je ona sada vozačka strana:

 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steta sto je drugi propao :D Pre par godina su bila 2 u voznom stanju, ne secam se samo jel delove hteo da uzme vlasnik ovog ili onog drugog, nazalost troskovi slanja za Novi Zeland su prevazilazili cenu delova pa je vlasnik odustao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa jesu li to mrtvi ladni ostavili brisače kao na verziji gde je volan na levoj strani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugo Cabrio - da li će postati svetski priznat oldtajmer?

 

yugo_cabrio 004.jpg

 

Ako pitate domaće filmofile vozio ga je Batistuta. Ako se sećate novinskih naslova iz ranih dvehiljaditih, sećaćete se i Bože Đelića. Ako pitate nas, u pitanju je automobil koji ima najveće izglede da bude svetski priznat oldtajmer. U pitanju je Yugo Cabrio, najneobičniji automobil koji je izašao iz fabrike u Kragujevcu. O Yugu i njegovoj međunarodnoj reputaciji se zna i previše, jer je Yugo već godinama dosta laka meta za sve osude i predrasude. Istini za volju, neke od njih su često opravdane, posebno tamo gde je Yugo ambiciozno poslat i ubrzo propao. Tržište SAD ga je dobijalo po ceni od 3.990 dolara. Sa tom cenom Yugo je bio najjeftiniji nov automobil, a slogan ''Svakome ponekad treba Yugo'' pozicionirao ga je kao odličan rezervni auto u kulturi u kojoj automobil znači sve.

 

yugo_cabrio 003.jpg

 

Ono što je Yugo sahranilo u Americi nije bio loš kvalitet izrade. Naime, iako je bio na samom dnu tržišne lestvice i iako je dolazio iz komunističke države, Yugo je bio dobro osmišljen automobil i nije nudio ništa manje od skuplje konkurencije. Posebno za Ameriku, Yugo je imao i dodatne pogodnosti poput klime i automatskog menjača, gotovo obaveznih stavki kod svakog kupca u SAD. U Americi, Yugo je pao kod održavanja. Svi automobili se kvare, a kada je neki gotovo nemoguće popraviti ma koliko jeftin bio, svi preduslovi za crne strane u istoriji se lako stiču. Usled loše komunikacije između fabrike i uvoznika Malkolma Briklina, a zatim i ratnog stanja u Jugoslaviji, podrška za rezervne delove bila je gotovo nepostojeća, te su frustracije vlasnika oterale Yugo na sve liste najgorih automobila svih vremena. Ipak, sa distancom od par decenija (makar na tržištima gde je Yugo otišao u penziju kada mu je bilo vreme) pogled na Yuga drastično se menja. Prvo ironično, a zatim sve iskrenije Yugo je postao deo pop kulture.

 

U filmovima je prešao put od Brusa Vilisa i ''Umri muški 3'', preko ''Ko je ubio Monu?'' do ''Nick and Norah's Infinite Playlist'' koji je vratio Yuga u život kao hipsterski klasik. Sve češće, Yugo se viđao i na skupovima automobila. Jedan Yugo je čak dobio svoje mesto pod suncem i na prestižnom Pebble Beach Concours d'Elegance, doduše u ''Lemons'' sekciji u kojoj su izlagani sjajno očuvani primerci loših automobila. Sa rastom popularnosti običnog Yuga kolekcionari iz posebne niše sve više su se zainteresovali za Yugo Cabrio. Ovaj automobil proizveden je u tek oko 500 primeraka za sva tržišta. Yugo Cabrio tako možda nije najređi, ali je definitivno najatraktivniji Yugo.

 

yugo_cabrio 002.jpg

 

Osim slobode, kabrioleti obično asociraju na luksuz, ali to sa Yugom nije slučaj. Ipak, Yugo nije bio usamljen primer kabrioleta za svačiji budžet budući da su mnogi proizvođači imali kabrio verzije svojih najmanjih i najjeftinijih modela. Kompaktni kabrioleti su bili odgovor na dugogodišnju nestašicu automobila mekog krova za kojima je tržište ponovo poludelo kada su se ponovo stekli uslovi za njihov razvoj i prodaju. A kada smo kod razvoja, treba napomenuti da je Yugo Cabrio bio razvijen dosta brzopleto, ili nikako, zavisi od toga iz kog ugla posmatrate situaciju. Naime, većina kabrioleta zbog svojih strukturalnih promena dobija izvesna ojačanja u šasiji i vratima, Yugo Cabrio je jednostavno stvoren bez ikakvog dodatnog truda.

 

Usled nedostatka budžeta za razvoj i proizvodnju redizajniranih komponenti, Yugo je pretvoren u kabriolet na veoma jednostavan način - odsecanjem krova i minimalnim izmenama vrata, gepeka i prozora. Zajedno sa platnenim krovom, upravo ti delovi danas su najveći izazov vlasnicima Yuga mekog krova, jer ih je vrlo teško naći kao rezervne, a skloni su propadanju. Ipak, Yugo je nudio dosta s obzirom na poziciju na tržištu. Krov je bio hidraulični, zadnji prozori od pleksiglasa su se potpuno uvlačili u karoseriju, a staklena zadnja šoferka imala je grejače. Iako sve gorepomenuto zvuči kao da je Yugo Cabrio bio slučajni projekat radnika Zastave koji se zatim dobro primio, ideja za Yugo mekog krova došla je iz SAD, od čoveka po imenu Toni Ćiminera. Ćiminera je bio zadužen za marketing u okviru kompanije Yugo America, a kabriolet je dalje razvijao Piter Muskat. Ostaje nepoznanica koliko se toga izgubilo od originalnog koncepta do Zastavine izvedbe, ali ono što je sigurno je da je samo 100 primeraka uvezeno u SAD, dok je veći broj ovih Yugića ostao u Evropi, pre svega na prostorima Jugoslavije. Od oko 500 proizvedenih neke možete pronaći među oglasima.

 

yugo_cabrio 001.jpg

 

Renesansa kabrio Yuga dogodila se pre nekoliko godina kada je grupa entuzijasta okupljena oko ''Zastava Club Serbia'' vratila ove Yugiće na put i u žižu javnosti. Paralelno sa njima, entuzijasti širom sveta tražili su nove čudne automobile koje će voleti, te je interesovanje za Yuga počelo da raste, kao i njegove cene. Zbog toga, danas je u inostranstvu teško pronaći Yugo kabriolet sa cenom ispod 5.000$. Zanimljiv je podatak da je 2013. jedan Yugo Cabrio sa samo 351 miljom na satu prodat za 11.000$ na aukciji kuće Barrett-Jackson.

Hteli mi to sebi da priznamo ili ne, Yugo Cabrio je danas klasik koji ima svoju malu grupu zaljubljenika širom sveta. Žustru raspravu o tome da li Yugo jeste najgori automobil ili ne ostavljamo za neki drugi put...

 

Autor: Đorđe Sugaris - Autoslavia

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvoren bez velikog truda, mozda da autor teksta vidi Cabrio svojim ocima prvo ;) Da je vrhunac tehnickih dostignuca, sigurno nije, da li je sav ulozen trud totalno nadoknadio nedostatak krova cu ostaviti za debatu, ali prilicno su obimne prepravke uradjene na karoseriji kako bi se povecala krutost karoserije, samo sto se to nista ne vidi spolja, treba poskidati tapacirunge i zavuci se u kanal. Mnogi delovi iako spolja izgledaju isto su ustvari redizajnirani. Primera radi, pragovi su sigurno barem tri puta veci nego kod fabrickog auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je odbačeni Volkswagenov koncept bio dizajnerska inspiracija za Yugo?

 

kao yugo 06.jpg

 

Početak proizvodnje domaćeg modela Yugo krajem 1980. godine je bio izuzetno veliki događaj za jugoslovensku automobilsku industriju. Naš mališan je najavljen kao prvi masovno proizvedeni model razvijen posebno u tadašnjoj Jugoslaviji, za razliku od prethodnika koji su bili modeli Fiata proizvedeni pod licencom. Čak i sa takvom tvrdnjom, Zastava nije krila da je za bazu poslužio čuveni Fiat 127, nekadašnji automobil godine u Evropi, dok je platforma bila skraćena sa modela Fiat 128.

Ipak, treba se pozabaviti automobilom za koga se veruje da je inspirisao dizajn Yuga, a to je Volkswagen Chicco koncept iz 1975. godine.

 

kao yugo 05.jpg

 

Period ranih sedamdesetih godina prošlog veka je bio izuzetno uspešan za nemačku firmu. Tradicionalni model sa pogonom na zadnje točkove i motorom postavljenim pozadi su penzionisani, a zamenili su ih moderni automobili kao što su Golf i Passat sa pogonom na prednje točkove. Volkswagen je planirao model za 1975. godinu, koji bi u gami bio smešten ispod Golfa, i koji bi bio konstruisan na osnovi Audija 50. Kao što znamo, tu poziciju će popuniti popularni Polo. Naftna kriza iz 1974. godine je naterala kompaniju da razmotri opciju i gradskog automobila, pozicioniranog ispod Pola pa je odobren budžet za njegov razvoj.

 

kao yugo 04.jpg

 

On je debitovao 1975. godine i nosio je Chicco oznaku. Skraćena platforma je deljena sa Polom, a pokretao ga je njegov benzinski agregat konfigurisan od tri cilindra. Ukupna zapremina motora je iznosila 895 kubnih centimetara i kao takav je razvijao 40 konjskih snaga. Sa dužinom od svega 3.292 milimetara i težinom od 625 kilograma, Chicco je trebalo da predstavlja jeftino prevozno sredstvo i konkurenta italijanskim gradskim automobilima.

 

kao yugo 03.jpg

 

Proizvedeno je nekoliko prototip modela za testiranje, od čega se jedan nalazi u zvaničnom Volkswagenovom muzeju u Volfsburgu. Razloge izostanka serijske proizvodnje možemo naći u nekoliko faktora. Pod jedan, naftna kriza nije potrajala dovoljno dugo vremena, pa je samim tim interesovanje za gradskim automobilima značajno opalo. Istovremeno, Golf se pokazao toliko popularnim da se Volkswagen koncentrisao na njegovu proizvodnju i nije imao prostora za još jedan model.

 

kao yugo 02.jpg

 

Kompanija je kasnije eksperimentisala sa još nekoliko sličnih modela kao što su Student (1982.) i Chico (1992.) pre nego što je debitovao serijski Lupo 1998. godine.

 

To nas dovodi do našeg Yuga i nedoumice koliku ulogu je Chicco igrao u njegovom dizajnu. Nema sumnje da dva automobila mnogo liče, posebno ako se posmatraju sa profila, pa i ako se analizira izgled zadnjeg dela vozila, ali da li to znači da je firma iz Kragujevca svesno ''kopirala'' nemački model? Prema zvaničnim informacijama iz Zastave, ideja o Yugu se rodila baš u vreme kada je Chicco debitovao 1975. godine, i nastala je iz potrebe da se ponudi dodatni model između modela 750 (Fića) i 101 (Stojadin). Stilisti su krenuli sa radom tek dve godine kasnije kada su izrađene makete, dok je prvi ručno sklopljeni prototip kompletiran 1978. godine. On je zatim prebačen u Italiju da se urade posebne sitnice pre nego što je testiranje započelo. Serijska proizvodnja je startovala 28. novembra 1980. godine.

 

yugo 01.jpg

 

Dok ne postoji niti jedan jasan dokaz da je Zastava ''kopirala'' Chicco, vremenski period i slične dizajnerske linije definitivno znače da su naši dizajneri barem znali za njega. A to koliki je eventualan uticaj Volkswagenovih dizajnera na inspiraciju naših, igrao koncept Chicco, je na vama da odlučite.

 

Autor: Zoran Tomasović

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako pali američki Yugo GV iz 1987. godine?

 

yugo 1987 usa01.jpg

 

Zlatno doba Zastavinog internacionalnog poslovanja tokom '80-ih godina kada se veliki broj Jugića izvozio u Sjedinjene Američke Države, mnogi se i danas sećaju, uglavnom sa setom, jer uprkos (ne)kvalitetu tih automobila mora se priznati da su imali dušu, bili relativno jednostavni i jeftini za održavanje. U Americi ih je, uprkos velikom broju izvezenih primeraka ubrzo sustigao loš glas, međutim, bilo je i onih Amerikanaca koji su voleli i još uvek se rado sećaju svojih Jugića!  Pa čak i danas, postoje ljubitelji ovog modela koji očuvane primerke ''kriju'' u svojim garažama, kao što je ovaj Yugo GV iz 1987. godine, sa oko 65.000 pređenih kilometara.

 

yugo usa02.jpeg

 

Šta više, vlasnik je pokazao i kako njegov Yugo GV pali na spoljnih 0 stepeni (doduše, unutar garaže), nakon što nedelju dana nije startovan. Jeste, ima tu sitnijih nedostataka kao što je previsok ler, ali kao što i vlasnik reče to se brzo i lako reši. Inače, motor je serijski 1.1 sa karburatorom snage 55 konja i uparen sa 4-stepenim manuelnim menjačem.

 

 

Koliko je jednostavna zamena ulja demonstrirao je na narednom snimku, i to sve u domaćoj radinosti, na navozima između dve kuće. Na snimku se može primetiti i da Jugić još uvek poseduje originalne sarajevske tablice sa kojima je uvežen u Ameriku:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1986. Yugo sa dva Cadillac V8 motora

 

yugo v8 001.jpg

 

U pitanju su dva 8.2 V8 motora iz Cadillaca Elodoado (jedan je smešten napred, a drugi pozadi).

 

yugo v8 002.jpg

 

Motori raspolažu sa po 480KS, a tu je i pogon na sva četiri točka. Automobil je na prodaju a cena iznosi 25.500 dolara (22.700 evra).

 

yugo v8 003.jpg yugo v8 004.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugo upalio posle 15 godina stajanja u pustinji

 

yugo 15.jpg

 

Amerikanci su proglasili naš Yugo najgorim automobilom, ali da to nije baš tako svedoči primer baš iz Amerike kada je jedan naš iseljenik uspeo da sredi i upali Yugo posle 15 godina stajanja u pustinji. Jugići i danas dobro služe mnoge vlasnike u državama bivše Jugoslavije, ali je u Americi imao neslavnu istoriju. Iako je najavljivan kao izvozni adut tadašnje Jugoslavije, Yugo je prodat u nešto više od 141.000 primeraka za sedam godina. Međutim, u Americi i danas ima upotrebljivih Jugića, a neki su postali i omiljeni za restauraciju, naročito posle slave koju su doživeli u filmovima kao što su ''Umri muški'' ili ''Kako ubiti Monu''. Jedan takav koji je 15 godina stajao u američkoj pustinji, dobio je novi život.

Njega je kupio jedan iseljenik sa Balkana, promenio šta je bilo najneophodnije, kao što su benzinska pumpa, ulje, zupčasti kaiš i uspeo da ga upali iz prve.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugo Cabrio sa samo 4.300 pređenih km na prodaju za 7.700 evra

 

yugo cabrio 03.jpg

 

Obično vesti/oglasi o zanimljivim, očuvanim automobilima sa malom kilometražom stižu iz inostranstva, ali ovde imamo oglas koji se tiče jednog retkog domaćeg automobila. Zastavin Yugo Cabrio nije napravljen u velikom broju primeraka, a jedan od njih se trenutno nudi na domaćem sajtu za prodaju polovnih vozila.

 

yugo cabrio 02.jpg

 

Radi se o odlično očuvanom, garažiranom primerku iz 2006. godine sa 1.3 motorom koji je do sada imao samo jednog vlasnika i koji je za ovih 14 godina prešao tek 4.293 km.

 

yugo cabrio 01.jpg

 

Kako se navodi u oglasu, ovo je za ljubitelje automobila i kolekcionare prava prilika, pa i ne iznenađuje tražena suma od 7.700 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugo zaključio karijeru pre tačno 12 godina

 

yugo last 11.jpg

 

Crvena Zastava je u Kragujevcu pre 12 godina zaključila proizvodnju Yuga, funkcionalnog i nelošeg malog auta, uvedenog 1980. koji je 1985. (pre)ambiciozno upućen i na američko tržištE. Priča o automobilu Yugo u velikoj meri je nalik na priču o danas nepostojećoj državi u kojoj je nastao. Izvorno pisan ''po domaće'' (Jugo) i namenjen modernizaciji jugoslovenskog voznog parka, bio je baziran na mehanici Fiata 127, pobedniku u izboru za ''Evropski automobil 1972. godine'', sa funkcionalnijom karoserijom. Izvorno, koncept je 1969. uveo Autobianchi A112.

 

jugo tito 11.jpg

 

Proizvodnja Juga je pokrenuta 28. novembra 1980. kako bi prvi primerak montažnu traku mogao da napusti dan kasnije, na tadašnji Dan republike. Gabaritima 349x154 x134 cm bio je 10.5 cm kraći, centimetar širi i dva niži od 127-ice, a međuosovinsko rastojanje od 215 cm je bilo 7.5 cm kraće. Iza oznake ''Jugo 45'' krio se provereni OHV 4-cilindraš, serije F100, zapremine 903 ccm. Nakon modela Zastava 101 (Stojadina), drugi ''potpuno domaći'' auto je inače trebalo da ponese oznaku 102, a prvi primerak je obećan ''najvećem sinu naših naroda i narodnosti''. U poslednji tren, kao iznenađenje, saznalo se novo ime - ''Jugo 45''

 

Kad je 1985. došlo do mogućnosti (pre)ambicioznog izvoza u Ameriku, stiglo je pisanje sa ipsilonom i značajna poboljšanja detalja i kvaliteta. Ali ni to nije bilo dovoljno da, uprkos vrlo dobrim početnim prodajnim rezultatima, na kraju ne izbije na loš glas i završi na ili pri vrhu većine lista najgorih automobila ikada proizvedenih. Izvozio se u Nemačku, Francusku, Poljsku, Veliku Britaniju...gde su ga najviše kritikovali, proglašavali ''najgorim autom ikad proizvedenim''. A objektivno, bio je savremeniji i kvalitetniji od dobrog dela drugih istočnoevropskih automobila, ali jednom stečen loš glas ostaje zauvek. Tokom 1990. brendiran je, za italijansko tržište, i kao ''Innocenti Koral''.

 

Tokom 28 godina proizvedeno je ukupno 794.428 primeraka ovog automobila koji je ostavio neizbrisiv trag u istoriji ovih prostora, gotovo jednako kao njegovi slavni prethodnici Fića i Stojadin.

 

yugo last.jpg

 

Posle izbijanja rata i raspada Jugoslavije, kragujevačka Crvena Zastava gubi veliki deo kooperanata jer su mnogi dobavljači bili iz drugih republika, koje su tada postale samostalne države. Proizvodnja malih serija modela ipak je nastavljena još gotovo dve decenije, uz mnogo promena imena, dizajnerskih i mehaničkih detalja, a poslednji primerak sa proizvodne trake je sišao nakon što je već postignut dogovor o preuzimanju kragujevačke firme od strane Fiata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 40 godina počela je serijska proizvodnja Juga 45

 

195043-yugo 005.jpg

 

Ovih dana Jugo 45 slavi veliki jubilej - 28. novembra 1980. godine zvanično je započela serijska proizvodnja automobila koji je obeležio čitavu jednu eru na ovim prostorima. Priča se da je automobil morao da bude spreman za proslavu Dana republike. Sudeći po arhivi, trebalo je čak 17 dana da se automobil kompletira, s obzirom da je prva serijska školjka završena 11. novembra.

 

yugo 1978.jpg

 

Prvi primerak Juga 45 izrađen je ručno 2. oktobra 1978. za potrebe prikazivanja predsedniku Titu. Za automobil godine proglašen je 1981. godine a u periodu od 1980. do 2008. godine sastavljeno je ukupno 794.428 primeraka Juga. Rekordna proizvodnja bila je 1989. sa ukupno proizvdenih 118.237 primeraka. Rekordna mesečna proizvodnja bila je decembra 1988. sa napravljenih 12.631 primerkom, dok je dnevni rekord bio 26.12.1988. sa proizvedenih 539 Jugića.

 

yugo last 11.jpg

 

Poslednji primerak koji je sišao sa proizvodne trake kragujevačke Zastave bio je Koral In 1.1 Ekonomik, burgundac crvene boje. Bilo je to 11.11.2008. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako je izgledao video za obuku prodavaca Yuga u Americi

 

Ako ste se ikada zapitali kako je Yugo predstavljen Amerikancima, ovaj video bi vam mogao otkriti dosta toga. Osim što je prikazan kao najjeftiniji novi auto na tržištu Amerike, istaknuti su i neki od aduta, poput jeftinog održavanja, pouzdanosti i, za američke uslove mizerne potrošnje. Ovaj video u više od deset minuta otkriva šta to Yugo može još da ponudi i kako ga učiniti privlačnim potencijalnim kupcima.

 

Yugo se u Americi prodavao u bazičnoj GV verziji sa 1.1 benzinskim motorom od 55 KS, odnosno sportskoj GVX varijanti sa 1.3 benzincem i 65 KS. Snažniji model imao je petobrzinski manuelni menjač, kvalitetnija sedišta i tapacirung, kao i atraktivniju spoljašnjost. Amerikancima se takođe objašnjava da Yugo redefiniše pojam osnovnog prevoznog sredstva. Šta je sve mogao i koje je još kvalitete imao ponos tadašnje jugoslovenske auto-industrije, pogledajte u nastavku:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad najomraženijem autu u Americi danas cene rastu: ''Yugo je legenda, ne damo ga ni za šta!''

 

yugo.jpg

 

Nekad jedan od najjeftinijih i najomraženijih automobila koji su se ikad vozili Amerikom, Yugo postaja kolekcionarski automobil. Vlasnici najpoznatijeg jugoslovenskog izvoznog automobila su razgovarali sa The New York Times-om, a iskustva su začuđujuće pozitivna. ''Imate ljude kojima se Yugo sviđa zbog njegove opskurnosti, samo zbog posedovanja nevoljenog'', izjavila je Valerie Hansen, koja obnavlja model iz 1984. godine uvezen u Ameriku pre nego što je prodaja započela. Neki od razloga zašto su ga neki vlasnici zavoleli jeste što može da se popravi ''nožem za maslac i gumicom'', a to je dobro jer Yugo zahteva ''redovnu mehaničku pažnju''.

 

Uz to, neki smatraju da automobil nije zaslužio šale i kritike. ''Uvek ću imati osećaj da je Jay Leno lično ubio automobil. Niko ne voli da poseduju šalu'', objasnio je Steve Moskowitz, bivši prodavac Yuga. ''Leno se redovno sprdao sa malim hatchbackom u svojoj emisiji Tonight Show''. Međutim, činjenica koja se često zaboravlja jeste da je Zastava dobro poslovala u svojoj zemlji. Proizvedeno je gotovo 800.000 primeraka Yuga, a u ponudi je bilo više od 10 različitih verzija. Uz to, mali hatchback je nadživeo Jugoslaviju ostavši na proizvodnoj traci sve do 2008. godine. U zemljama nastalim raspadom države Yugo je još uvek uobičajen prizor.

 

Jasno je da to nije bio automobil vrhunskog kvaliteta, ali nikad nije ni ciljao na premium segment. U Americi nije uspeo jer nikada nije bio dizajniran za 12-satno putovanje kroz teksaške pustinje, isto kao ni originalni Mini koji se iz istog razloga kratko prodavao u Americi. Ponosni vozači koji su svoja iskustva podelili sa The New York Times-om jednoglasno su se složili da Yugo nikad nije bio toliko loš, koliko je imao lošu reputaciju. U poslednje vreme, njegova vrednost u Americi je počela da raste. Prošle godine je jedan primerak iz 1988. godine prodat na aukcijskoj platformi Cars&Bids za 6.100 američkih dolara (5.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolheads.jpg PetrolHeads: Yugo for Innocenti

 

Yugo Cabrio je od 1988. do 2008. napravljen u 500 komada, od toga je 25 završilo na kreš testovima. Pod Innocenti imenom cabrio verovatno postoji u par desetina komada. Ovakvi Yugići su se pravili samo u periodu 1990.-1993.:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanac objavio fotografije proizvodnje Yuga koje je napravio 1985.

 

217553-yugo 06.jpg

 

Šef PR službe nekadašnje kompanije Yugo America i njegov sin su 1985. godine posetili fabriku Zastava u bivšoj Jugoslaviji, a sada su javno objavljene i veoma zanimljive fotografije.

 

217554-yugo 05.jpg

 

Yugo ima svoju američki priču. Prvi put je ovaj mali hatchback sa Fiatovom DNK pokazan američkoj javnosti u maju 1984. godine, a popularnost mu je povećana nakon što se umešao Malcolm Bricklin. On je 1985. godine stigao u Ameriku i ponudio Yugo sa osnovnom cenom od 3.990 dolara i motom ''Svima je ponekad potreban Yugo''.

 

217555-yugo 04.jpg

 

U ovoj priči svoje mesto ima i Dan Halperin, koji je kao petnaestogodišnjak 1985. godine u društvu svog oca Jonasa otputovao na poslovni put u Jugoslaviju. Sa sobom je poneo fotoaparat i napravio mnogo fotografija, a sada je prvi put javno podelio neke od njih. Radi se fotografijama koje su do sada viđene samo u krugu njegove porodice. Njegov otac je radio za Bricklina koji ga je angažovao za PR poslove u novom poslovnom poduhvatu pod nazivom Yugo America. Tokom leta te godine su otac i sin zajedno sa Bricklinom i još nekim saradnicima posetili postrojenje fabrike Zastava u Jugoslaviji, gde je organizovana svečana ceremonija povodom prve isporuke modela Yugo za Ameriku.

 

yugo 03.jpg

 

Jonas Halperin nije bio automobilski PR guru, radio je u entertainment industriji sa superzvezdama Jamesom Deanom, Clintom Eastwoodom, Shirley MacLaine, Paulom Newmanom i drugima, dok je Bricklin bio nešto poput showman-a, pa je pomislio da bi Halperinovo iskustvo u Hollyoodu moglo unaprediti prodaju modela Yugo na američkom tlu.

 

yugo 02.jpg

 

''To je bio jedini put da je moj otac imao veze sa automobilima. Upoznao je Malcolma Bricklina sedamdesetih kada je on angažovao PR kompaniju za koju je otac radio. Do osamdesetih, kada ga je Malcolm angažovao da radi na projektu Yugo, moj otac je bio nezavisan'', rekao je Halperin u razgovoru za Motor1.com.

 

217556-yugo 01.jpg

 

Izvoz automobila u Ameriku je za fabriku Zastava, a i celu Jugoslaviju, bio ogromna stvar. Tog leta su partneri iz Amerike dočekani na crvenom tepihu, a Halperin je neke trenutke ovekovečio svojim fotoaparatom dok je obilazio fabriku i prisustvovao ceremoniji. Takođe, upoznao je čari Beograda, Zagreba i Dubrovnika. Nijedan PR ne može pomoći ''lošem vozilu'', ali Halperin je svojim trudom pomogao da Yugo privuče pažnju u Americi. Tokom 1986. godine je prodato nešto manje od 36.000 automobila, a taj broj se povećao na više od 48.000 naredne godine. Ipak, tada je sve počelo da se raspada zbog zakona o emisiji gasova, što dovelo do kraja biznisa.

Uprkos raspadu Jugoslavije proizvodnja je nastavljena za neka druga tržišta. Poslednji Zastavin automobil je sišao sa proizvodne trake 2008. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg AutoShopMagazin: Vremeplov - Yugo

 

Od prvog primerka pod imenom Zastava 102, preko zvanične premijere na sajmu automobila u Beogradu 1980. godine...pa sve do prestanka proizvodnje nakon 724.428 napravljenih komada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi Yugo je sklopljen u Torinu, na testiranju u Jugoslaviji prešao 100.000 kilometara

 

yugo 102.jpg

 

Zastava 102, odnosno Yugo, ušao je u legendu automobilizma i jedan je od zaštitnih znakova bivše Jugoslavije. Model je prvobitno dizajniran u Torinu u Italiji i bio je baziran na Fiatu 127. Prvi prototip je proizveden 2. jula 1977. godine, a testiranje je započelo u januaru 1979. godine i trajalo je do aprila iste godine.

 

Na testiranju obavljenom u Jugoslaviji je prešao 100.000 km, krenuo je od Budve prema Petrovcu do Virpazara pa nazad do Bara i Budve. Vožen je u četiri smene svakog dana, a kasnije je stigao do Zlatibora gde je na makadamu vožen 10.000 kilometara preko Murtenice i Sirogojna, takođe u četiri smene. Automobil je svakodnevno praćen i pregledan da bi se eventualno uočile promene na karoseriji i ostalim komponentama. Na kraju je završio u Kragujevcu, a nakon toga i zvanično započeo uspešan život. Serijska prozvodnja je počela 28. novembra 1980. godine, a redizajnirani model se prodavao do 11. novembra 2008. godine. Proizvedeno je ukupno 794.428 automobila.

 

Yugo je dospeo i do Amerike gde se prodavao od 1985. do 1992. godine, a prodat je ukupno 141.651 primerak. Iako je kritikovan zbog dizajna i pouzdanosti, Yugo je ipak postao legenda. Na FB stranici ''Zastava automobili'' je objavljena fotografija testnog automobila nastala ispred hotela ''Internacional'' u Budvi, koji je kasnije srušen u snažnom zemljotresu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...