Jump to content
FAS Goran
luka78

Naknadna ugradnja klime?

Recommended Posts

moguce

Da li znas nekoga ko bi mogao da mi kaze koje delove bi trebalo skinuti sa drugog auta posto ne bih licno isao u Italiju. Treba mi precizan spisak delova. Za sada mi je problem da nadjem majstora koji bi obavio citavu operaciju. Ja sam spreman da odvojim i 7 dana da bih pomogao oko ugradnje, nisam strucan ali bih pazljivo radio posto je u pitanju moj auto. Koliko shvatam, najveci problem je vreme a meni se ne zuri, odgovaralo bi mi bilo kada u narednih par meseci. Znam da je pipav posao i da svi predlazu da se kupi auto sa klimom ali ja ne bih menjao auto.

Hvala unapred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako radiš to što si naumio radi sad dok je toplo kad je plastika meka i savitljiva. Kad dođe zima bude krta i samo puca. I sad dok je toplo možeš da proveriš svoj rad.

Kompresor, nosač kompresora, PK kaiš, kondenzator (ne znam kakvo kačenje), cevi, creva, filter freona, unutra komora sa isparivačem (mali hladnjak ostaje isti, 90%), komadne klime i el instalacija iste sa gomilom ispravnih senzora.

Ako si imao cvrčke ispod table posle ih nećeš imati i obrnuto (Marfi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako radiš to što si naumio radi sad dok je toplo kad je plastika meka i savitljiva. Kad dođe zima bude krta i samo puca. I sad dok je toplo možeš da proveriš svoj rad.

Kompresor, nosač kompresora, PK kaiš, kondenzator (ne znam kakvo kačenje), cevi, creva, filter freona, unutra komora sa isparivačem (mali hladnjak ostaje isti, 90%), komadne klime i el instalacija iste sa gomilom ispravnih senzora.

Ako si imao cvrčke ispod table posle ih nećeš imati i obrnuto (Marfi).

Odlican savet! Hvala. Da li je potrebno menjati i kompjuter (centralnu elektronsku jedinicu)? Posto auto ima elektronsko napajanje goriva, ako bih morao da menjam komp, da li bi to sve funkcionisalo sa novim kompjuterom ili je dovoljno promeniti podesavanja na postojecem? Znam da postavljam teska pitanja i unapred se izvinjavam ako suvise smaram. Ako poznajete nekog ko bi umeo da izvede zahvat, bio bih Vam zahvalan na informaciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam gledao svako komp ima pin za klimu tj dobije signal da je klima upaljena i digne obrtaje. Ali sve najbolje da sam proveriš da ne bi bilo neke greške. Vidi u komšiluku da li imaš nekog bistrog i strpljivog za taj posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

Vozim osnovnu verziju gp-a (benzinac) kojoj od opreme toliko toga fali da ne znam od cega da pocnem pa cu poceti od najskuplje stavke, dvozonske klime (polovne, razume se), jos samo da nadjem nekog ko hoce da odradi citav posao. Znam da je skoro nemoguca misija u pitanju ali sam ja prilicno uporan:)

Inace, sajt je stvarno pravo otkrovenje!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slab je to motor za tu klimu, mada ako si baš rešio onda budi uporan :thumbup: Moj savet ti je da ipak probaš neki 1.2 8v sa upaljenom klimom, pa da onda doneseš konačnu odluku...

čekamo slike :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lakse ti je prodati taj auto,pa doplatiti,nego to prepravljati i mislim da su ti to brale malo kompleski :thumbup: radim u fiat,znam ih u dusu,cenim svacije misljenje,a sada ti dajem savet,okaci ti slike da mi komentarisemo,dajemo predloge.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda jeste slab al danas je prakticno nemoguca misija prodati auto bez klime...kao primer dacu mog komsiju koj je 4 meseca prodavao grande punta i na kraju je odlepio i u opisau velikim slovima napisao NEMA KLIMU ....koliko god slabije da ide klima na auto putu i saobracajnom spicu je spas kad dodju oni dani....

Sto se tvog problema tice izvodljivo je ugraditi je koliko sam upoznat, al ti treba dobar majstor instalacije za freon, kompresor - nov pk kais, hladnjak klime i druga ploca sa dugmetom za klimu i to pricam za ovu manuelnu a za dvozonsku hmmm ko zna, naravno sve to mozes nabaviti na otpadu al ne znam dal se bas isplati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je moguce ali jos i automatsku klimu....

To nikako nije isplativo a i bez obzira koliko platio vrhunskom majstoru da ti to odradi vrlo verovatno da nece bas sve da radi savrseno! Uvek ce se naci neka sitnica koja fali! Jedino da imas takav auto komplet ispravan kao donora u svom dvoristu, ali cak i tad je sve pod upitnikom! Mehanicki deo posla nije problem ali onaj elektronicarski jeste! Pitanje je da tvoj body komp podrzava klimu (i to jos automatsku) ako ne onda moras i drugi body! Naravno i komplet ozicenje......

Jedino ako imas nekoga tko je to vec radio i garantuje za posao!

Mislim da je lakse napraviti krilna vrata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikad mi neće biti jasni ljudi i to što toliko smatramo da je klima neophodni luksuz. Ko god kupuje auto zgrozi se kad naleti na neki bez klime i posle je nikad ni ne upali. Isto tako sam i ja pre par godina kada sam uzimao Astru. Kao sve je divno, ima auto klimu i posle se vozikam nešto i postane mi baš vruže, upalim klimu i autu skočiše obrtaji, prestaje da vuče, ja sam mislio da je crkao :rofl: Posle ugasim klimu, on ide normalno. Nakon par takvih razočarenja sam počeo da koristim klimu samo kad postignem brzinu i krstarim putem, van toga je na 1.4 motoru mučenje koristiti je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi ko vozi kola ja licno klimu palim ukupno 30 puta godisnje al recimo znam ljude koji od kraja maja do septembra ne gase istu...

a te koje ti pominjes iskreno ne poznajem...klima jeste bitna stvar i to nije uopste sporno da smanjuje performanse smanjuje pogotovo kod slabijih motora al kao sto rekoh dobra je za Grad kad sve stoji recimo negde u kneza milosa u 4 sata na 38 stepeni i na auto putu gde ti ne treba snaga za preticanje kao na magistrali.

...sporno je dal je vredi naknadno ugradjivati i da li se to isplati... i slazem se sa zvezdom da ce tu uvek nesto kad tad da zakaze pre nego kod one koju je fabrika napravila....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klima na slabasnom motoru je samo vrlo efikasan nacin da se tom motoru brze dodje glave.

Sad sto smo se svi razmazili zadnjih godina , to je druga stvar. Sad niko nece da sedne ni u kafanu koja nije klimatizovana...:)

A, znam podosta ljudi koji kukaju za klimom u kolima, a ni u stanu je nemaju, niti imaju u planu da je ugrade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo kažeš. Ja se u sobi čvarim po ceo dan i ne pada mi na pamet klima, evenutalno stavim previše leda u kiselu i spustim roletne, a kolima se vozim u proseku pola sata dnevno ako i toliko i sad ne mogu da se vozim bez klime :laughing: Meni jako smeta da vozim sa klimom Astru i trudim se da je nikad ne palim jer ostane i bez ono malo snage što ima(navodno ima 70ks sa klimom, a 100% sam siguran da je moj Jugo bolje vukao od nje kad se upali klima, a možda i bez klime :laughing: ) i onda previše dodajem gas, vozim na višim obrtajima i mučim i sebe i auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mojoj firmi je nekoliko kolega kupilo nove Astre Classic 1.4 (pre par godina) i bez problema idemo na put kada zatreba. Pritom sedne nas 4vorica gabaritnijih i auto ide sa klimom skroz ok. Nije za reli ali se odlično prevezeš u prijatnoj atmosferi. Mi kao suvozači ne primećujemo da se auto vuče po putu. Takođe i meni u GP 1.4 auto ok ide i sa 4 putnika, a vozim na plin. Tako da nije baš da ne smeš da je upališ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, klimu mozes upaliti i na Klasiku sa 60 KS, zato i postoji. Nego ga je onda malo teze pomeriti iz mesta....:)

Lepo kažeš. Ja se u sobi čvarim po ceo dan i ne pada mi na pamet klima, evenutalno stavim previše leda u kiselu i spustim roletne, a kolima se vozim u proseku pola sata dnevno ako i toliko i sad ne mogu da se vozim bez klime :laughing: Meni jako smeta da vozim sa klimom Astru i trudim se da je nikad ne palim jer ostane i bez ono malo snage što ima(navodno ima 70ks sa klimom, a 100% sam siguran da je moj Jugo bolje vukao od nje kad se upali klima, a možda i bez klime :laughing: ) i onda previše dodajem gas, vozim na višim obrtajima i mučim i sebe i auto.

70ks nije 70 ks kad se klima koristi. ja licno ne znam kako se to preracunava, ali sam od bar 2-3 majstora cuo da kad ukljucis klimu, ona "skine" 10-ak konjica snage motora.

Verujem da im racunica nije daleko od istine. Evo komsija ima Astru 1.6 8v, 75 KS ima valjda. Proklinje dan kad je uzeo taj auto, svaki put kad upali klimu. Em tezak karavan, em mala konjaza i na sve to klima. Auto kao mrcina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kad stigneš a ti mastan + širiš miomirise po prostoriji. Klima i samo klima u uvek na minus da se sa unutrašnje strane šoferke hvata inje.

Kad se ubacuje klima menja se i komplet komora za grejanje tj. hlađenje (neko je već pitao) sa svim klapnama itd. Jedan auto sam sa automatskom klimom rasturio. Tu je gomila motorčića, klapni, senzora, žica. Čitava skalamerija. Plus napred kompresor, nosač, filter freona creva-cevi, kondenzator, možda drugi ventilatori. Naravno tabla druga. Ako je sve to funkcionisalo prethodno, lepo rastureno i lepo upakovano što ne bi radio ponovo ?

Na 1.9 JTD se itekako oseti klima u manuelnom modu, kad je bacim u Full Auto dosta manje opterećuje motor ali duva gde ona hoće. Tada usmeri hladan vazduh kroz srednje otvore na tabli, meni najviše odgovara ka šoferci, tako da mi dođe da joj izmenjam motorčiće klapni.

Komšija ima GP 1,2 8v+ plin kaže da se i onako vuče na plin a još kad mu zvekne klimu ludilo. Jedva ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro drugari pa jel onda moja klima u autu ne valja?

Imam malog MJETa od prilicnih 1180kg (sinoc vagan sa punim rezervoarom) i sa nechipovanih (jos uvek) 75 konjica ali pravih temperamentnih Talijanskih.

Klima je rucna i hladi odlicno a motorcic je jedva oseca!!!!

u voznji se jedva oseti da smanji snagu motora, jedino sto poveca potrosnju za 0,4 litra. Ako nekoga preticem stisnem gas do kraja i ona se iskljuci, kada otpustim gas ponovo se ukljuci ali to se jedva oseti! Smanjenje snage jedino osetim ako ubrzavam a gas ne stisnem do kraja, to smanjenje mi deluje nekih 10ak posto ali kao sto rekoh to se resi (ako treba) sa gasom do poda i klima se na par sekundi iskljuci.

Nije mi jasno o kakvom drasticnom smanjenju snage pricate?

"äuto jedva ide,Auto kao mrcina, onda ga je malo teze pomeriti sa mesta..." ???????????????????

Ne znam! Onda moja klima ne valja ali hladi ili ovi drugi auti ne valjaju?

Cesto vozim i P 407 sa 2.0 HDI motorom i 136 ks klimu UOPSTE ne oseca! Jedva se oseti razlika ako se iskljuci!

I da! i na njemu klima odlicno hladi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene je 1.2 44kw, klimu koristim cijelo ljeto...i zaista po ravnici auto ide sasvim solidno i s klimom i bez nje (ured pa i nem razlike) dok je uz brdo priča drugačija, tu se itekako osjeti gubitak snage a još pogotovo ako klima radi...al rijetko vozim uz brdo tako da mi je uživancija vozit punta radila il ne radila klima.

A klima je bukvalno pola auta.

Edited by gazija2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da se oseti razlika. Moja radi kao blesava, (za par minuta ohladi ceo auto) i svi kukaju da povećam temp. 18 OK plafon 20 C. Motor vuče i ne dimi (top forma) ali se oseti kad se upali klima.

Bravo 1.2 16v isti problem kao Gazija2011 uz brdo kod Barajeva mora da šalta u II inače bez klime III izleće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja iskreno nikad nisam ni dao gas-patos sa klimom. Uvek kada normalno vozim dajem gas do pola ili manje, tako sam navikao i 90% vremena tako vozim, ostalih 10% je da se produvamo i kola i ja, ali to nije normalna vožnja. Kada normalno vozim uglavnom ide gas do pola i odgovarajući stepen prenosa, čak i za preticanje. Primetio sam da tako odgovara i kolima i meni.

Inače, priča mi drugar koji vozi Clio 1.2 60ks da ne oseća klimu uopšte. I sednemo mi da se malo provozamo, dečko daje pun gas svaki put i menja na 2000 obrtaja brzine(benzin!). Ne znam da li bilo ko može pri takvoj vožnji da oseti klimu, auto radi u malom broju obrtaja i uz patos gas ništa ne postiže osim toga da mu poskoče obrtaji kada pritisne kvačilo jer ne stigne ni da pusti gas. I vrhunac svega je kad izmenja sve brzine što ide 50 na sat u 5. brzini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...